LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ineens hogere rekening Vodafone door SMS-jes naar buitenland

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marijke46
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2005 11:45

Ineens hogere rekening Vodafone door SMS-jes naar buitenland

Ongelezen bericht door marijke46 »

Was me dat even schrikken bij het zien van de laatste Vodafone factuur. Meer dan 2x zo hoog als anders. En de reden? SMS-jes naar het buitenland vallen ineens niet meer in de bundel en moeten apart betaald worden. Aangezien minstens 90% van mijn sms-jes naar het buitenland gaan, wordt dat dus flink duurder. De klantenservice vertelt mij dat het systeem al jaren fout zat, de sms-jes naar het buitenland hadden nooit in de bundel mogen vallen en daar zijn ze nu pas achter..... Daarom is de "fout" per 1-10 hersteld. Helaas zijn ze even vergeten dat ook mee te delen aan de gebruikers, ik heb er geen bericht over gehad. En bij het afsluiten van mijn abonnement en in latere contacten met Vodafone over het wijzigen van het abonnement is altijd gezegd dat het niet uitmaakte waar de sms-jes heen gingen. Hebben nog meer mensen dit probleem? De klantenservice van Vodafone heeft mijn nummer genoteerd en komt er op terug........
Ja, straks kan ik nog van anderhalf jaar de sms-jes naar het buitenland gaan bijbetalen, daar ben ik bang voor.

angel84
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:33

Re: Ineens hogere rekening Vodafone door SMS-jes naar buitenland

Ongelezen bericht door angel84 »

Bij de nieuwe bel en sms tegoeden vallen de sms-jes altijd buiten de bundel dus als jij overgestapt bent op zo een nieuw abo of je hebt dat afgesloten dan zal het inderdaad altijd buiten je bundel blijven gaan. Verder kan je dit ook vinden in de algemene voorwaarden die je meekrijgt als je een nieuw abo afsluit

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Ineens hogere rekening Vodafone door SMS-jes naar buitenland

Ongelezen bericht door Predicador »

tot mijn spijt moet ik je teleurstellen, angel... in de AVC staat niks over tarieven en waarop ze van toepassing zijn. Die informatie vind je bij de productvoorwaarden van het betreffende abonnement dat je afneemt.

Op vodafone.nl kan je op verschillende plekken terugvinden welke prijs er gerekend wordt voor smsberichten naar NL gsm's en naar buitenlandse gsm's. Die prijs ligt op 29 ct per bericht (van 160 tekens).

Een naberekening van kosten zal Vodafone niet snel doen, zeker niet als zou betekenen dat er nog een flink aantal andere klanten ook die naberekening zouden krijgen. Ga er van uit dat het vanaf 1-10 niet meer mogelijk is om vanuit de bundel naar een buitenlandse gsm te sms-en, voor 1-10 is het denk ik een kwestie van geluk.

angel84
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:33

Re: Ineens hogere rekening Vodafone door SMS-jes naar buitenland

Ongelezen bericht door angel84 »

dat is wat ik bedoel predicador. eerst vielen sms-jes nr het buitenland in de bundel nu erbuiten dus....

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Ineens hogere rekening Vodafone door SMS-jes naar buitenland

Ongelezen bericht door Predicador »

heeft te maken met een fout in het voordeel van de klant in het factuursysteem denk ik... kennelijk zijn ze erachter gekomen dat dit niet goed werkte, hebben ze het gecorrigeerd.

Vanaf die correctie worden alle sms-berichten naar andere nummers dan naar +31 voor 29 ct per bericht berekend. Overigens stond al veel eerder op internet wat de correcte tarieven waren voor deze dienst, sms internationaal.

een onbedoeld voordeeltje dat door vodafone is rechtgezet. Misschien dat je als gedupeerde een schriftelijke klacht kan indienen.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Ineens hogere rekening Vodafone door SMS-jes naar buitenland

Ongelezen bericht door PJ 66 »

JA dit probleem heb ik nu ook bij KPN. Dezelfde fout hoe kan dit in hemelsnaam. Ook ik sms voor 90% naar het buitenland. Maar de klanten zijn hierover niet ingelicht. Daarom ben ik een procedure gestart bij KPN omdat dit niet mag. Ik ben immers met die voorwaarde het abonnement aangegaan. Nu ze dit veranderen door hun eigen fout in het systeem moet ik naast die 30 euro alle smsjes extra gaan betalen. Ik ben er mee bezig en het laatste woord is hierover nog niet gezegd!

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Ineens hogere rekening Vodafone door SMS-jes naar buitenland

Ongelezen bericht door Predicador »

staat er in de voorwaarden van je abonnement dan dat alle sms-berichten (naar +31 of naar andere landen) uit je bundel worden betaald? Als dat zo is, dan denk ik dat KPN en Vodafone graag zien waar je dat zwart op wit hebt gevonden.

Voor wat VF betreft, bij deze provider heeft het kunnen verzenden van smsjes naar buitenlandse gsm's vanuit je sms-bundel nooit als voorwaarde bestaan. Vervelend voor de klant, maar het is nu eenmaal niet anders

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Ineens hogere rekening Vodafone door SMS-jes naar buitenland

Ongelezen bericht door PJ 66 »

In mijn geval gaat het om 2 dingen. In de winkel werd ik anders voorgelicht. De verkoper kende de voorwaarden niet goed genoeg. Hij zei dat belllen en smsen in de bundel vielen. Wat veel verkopers vergeten en ook de calcenters (in mijn geval KPN) is dat er ook nog een verschil is in smsen naar GSM van Nederlandse GSM's en Buitenlandse GSM's. Bovendien zeiden ze bij de callcenters hetzelfde verhaal als bij die mevrouw bij Vodaofone. "Had eigenlijk niet gemogen, maar door een technisch (software foutje) is het altijd wel zo geweest. Ik kreeg zelfs een callcenter mevrouw die rustig zei, meneer maakt u zich niet druk het zit nu toch in de belbundel.................ja lekker nu draaien ze alles om en de klant is zonder in te lichten de dupe!

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Ineens hogere rekening Vodafone door SMS-jes naar buitenland

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ps Veel verkopers schreeuwen altijd dat Abonnement goedkoper is. Welnu degene die veel smsen naar het buitenland naar een buitenlandse GSM zijn goedkoper uit met een Pre-paid! Raar maar waar!

Gesloten