LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rolandroland

Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Hallo,

Probeer altijd de zogenaamde schaduw nummers te vinden van organisaties die werken met 0900 nummer. Vaak hebben ze ook een `normaal` nummer. Wanneer je UWV vanaf mobiele telefoon belt (en met prepaid kaart) komt er vaak toeslag over heen van 2,50 euro. Wanneer je het normale nummer belt: Dan zijn de gewone tarieven van toepassing.

Het normale nummer van UWV is: 0113 750 350. (zelfde als 09009294)

Van de Rabobank de rabofoon: 0499499199 (zelfde als 0900 - 0909 maar dan voor 10 cent per minuut!)

Zie ook stukje bellen vanuit telefooncel erg duur:

Wie in een KPN-telecooncel een 0900-nummer belt, is ongeacht het tarief van dat nummer veel geld kwijt. De informatie in de telefooncel is hier niet heel duidelijk over. Bellen uit telefooncellen is altijd duurder dan vanaf thuis. Maar het tarief voor 0900-nummers is extreem duur: ? 0,10 per 8 seconden, plus ? 1,40 per gesprek. Dit bedrag is ongeacht het tarief van het 0900-nummer. Een KPN-telefooncel kan volgens KPN niet nagaan wat het tarief is van alle 0900-nummers, waardoor een vast hoog tarief wordt berekend. En kennelijk vindt de KPN dat de beller daarvoor moet bloeden. Dit is dus erg nadelig voor wie via een telefooncel naar een relatief goedkoop 0900-nummer belt (b.v. waar het lokale tarief geld [09009294]) Theoretisch gezien zou je goedkoper uit zijn als je in een telefooncel naar een heel duur 0900-nummer belt (80 cent per minuut). Maar door het starttariefvan ?1,40 moet je dan wel minstens een half uur aan de lijn blijven, en heb je dan al voor ?22,40 verbeld. In de KPN telefooncel staat vermeld dat er bij het bellen naar 0900-nummer een toeslag geld, maar niets over het hoge tarief. Bij Telfort-telefooncellen (vooral op stations te vinden) zijn de meeste 0800/0900-nummers geblokkeerd, behalve die van belangrijke hulpdiensten.

Bron: Alarmlijn, Consumentenbond.
Laatst gewijzigd door Rolandroland op 17 mar 2006 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door Lahan »

wie belt er tegenwoordig nog met een telefooncel?
er zijn meer mobieltjes als mensen en in alle drukke winkelcentra staat wel een belhuis...

Rolandroland

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door Rolandroland »

mensen die het erg krap hebben?

Chef
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 nov 2005 23:10

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door Chef »

He Roland, heb je toevallig ook het nummer van Casema bij de hand.

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door Lahan »

mensen die het krap hebben, hebben de rabofoon niet nodig..

Chef
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 nov 2005 23:10

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door Chef »

Wat is dat nou voor onzin, dat mensen die het krap hebben geen rabofoon gebruiken. En niet om het een of ander hoor, maar ik vindt het zeer prettig om geen 0900 nummer te draaien. En by the way ik ben geen arme knakker... en gebruik ook niet de rabofoon. Ik juich het toe dat men alternatieven aanbiedt voor die dure 0900 nummers. Dus Roland als je achter het nummer van Casema kan komen graag.

Rolandroland

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Wat is het 09 nr van Casema? Van Casema zou ik dat zo niet 123 weten dit nummer wat ik zie is 0158881000 maar daar krijg ik afgesloten pieptoon op. Wel is dat een "casema" nummer. Misschien dat iemand kan proberen dat medewerker degene wil terug bellen. Maar helaas is het vaak zo dat nummerweergave niet mee verzonden wordt.

Maar heb eventjes wel het nummer Low Call (debitel) het normale nummer voor u: Voor mensen die met Lowcall willen bellen kunnen kiezen voor het dure 0900 nummer.Hier is het schaduw nummer: 0235545545.

Arriva: 05136558xx (op de xx kunt u naar eigen wens nummer invullen)

Misschien zijn er meer mensen die zulke dergelijke nummers weten?

Knuffelbeer
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jan 2005 17:09

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door Knuffelbeer »

Casema kan je bereiken onder ***********.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door maybe »

wie belt er tegenwoordig nog met een telefooncel?
Bestaan die dingen nog dan. :lol: :lol:

63205624
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2005 10:40

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door 63205624 »

Dat nummer van het uwv wat u hier noemt,is helemaal niet gelijk aan het 0900-9294 nummer.

Genoemd nummer heb je gewoon van hun website,en is bedoeld voor bellers vanuit het buitenland. Als je dat nummer belt, kom je op een hele andere afdeling c.q. een callcenter terecht,die je absoluut NIET kan of mag doorverbinden met de uwv medewerker van je keuze,echt waardeloos dus!!

jrgand
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 dec 2004 18:33

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door jrgand »

Ik heb het nummer ook uit geprobeerd alleen belde ik via voip
Ik ben heel netjes te woordt gestaan en kreeg ook de medewerker te spreken waarna ik vroeg.

Ik denk dat het de manier is hoe je zoiets vraagt.
Met een beetje beleeftheid bereik je nu altijd veel meer

Ik denk dat de schrijver hierboven gewoon gezegd heeft van verbind mij door met pietje Hupeldepup

Zoiets kan ook anders met een klein beetje respect en beleeftheid
Denk daar maar een over na

Rolandroland

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Het doorverbinden van bepaalde medewerkers doet het UWV niet. Soms wordt er rechtstreeks nummer gegeven van medewerkers maar liever niet zij willen dat u via het callcenter van UWV uw vragen stelt. Mochten zij geen antwoord hebben dan wordt u door de betreffende persoon terug gebeld. Het UWV heeft verschillende callcenters zitten in Nederland.


Waardeloos? Misschien dat je je woorden terug kan nemen?

Rolandroland

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Het nummer van de saldo lijn van ABN-AMRO:

0102411720

Rolandroland

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Nieuw gevonden nummer: Energie bedrijf Nuon(zin) het nummer is:

0268450271

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door r001 »

als je gewoon belt naar een bedrijf en vraagt op welk nummer zij bereikbaar zijn vanuit het buitenland, dan heb je het ook gelijk. Daar hoef je geen zoekactie voor te doen.

Postzegels verzamelen is ook een hobby!

Rolandroland

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door Rolandroland »

De callcenters weten dat nummer vaak niet of snappen de vraag helemaal niet.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door Ulbe »

Re, Lahan;

Mensen die het krap hebben, hebben de rabofoon niet nodig..,



------------------

Beste Lahan,

Ik weet niet in wat voor een financiële situatie je nu verkeerd, maar wanneer je een "gewone" doorsnee baan hebt, en je kan normaal met je geld omgaan heb je inderdaad die Rabofoon niet nodig!,


Wanneer je echter een bijstandsuitkering hebt, of een ***baantje op minimum loon niveau, heb je, waneer je geen ADSL of kabel hebt, die rabofoon hard nodig!,

Je kan dan de "klap" voorzijn!, door NIET rood te staan!, en kun je met moeite het eind van de maand halen, door bijv. minder boodschappen en niet direct nodige dingen te kopen!,


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Rolandroland

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Zijn er mensen die hier ook gebruik van hebben gemaakt? Graag uw reacties! En als u nog nummers heeft zet ze hier bij!

Rolandroland

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door Rolandroland »

De NUON is voor particulieren ook bereikbaar onder een gratis nummer te weten via: 08000231279

radiolov
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2006 23:20

Re: Instanties met 0900 via normaal nummer te bereiken:

Ongelezen bericht door radiolov »

hoi ik ben op zoek naar het echte telefoon nummer achter 0900 nummers & 0909 nummers

er was hier eerder een site voor waar op ik een 0900 nummer in kon voeren en dan kreeg je de echte nummers

maar die kan ik niet meer vinden en heb de link er ook niet meer van

groeten b.j

radio l.o.v.

Gesloten