LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] internet instellingen hollandsnieuwe android 4.0 S2??
internet instellingen hollandsnieuwe android 4.0 S2??
Hallo,
Ik heb sinds februari 2012 een abbo bij Hollandsnieuwe wat eigenlijk meteen al problemen gaf.
Internetinstellingen niet automatisch op mijn galaxy s2.. na veel moeite gevonden op de site van hollandsnieuwe. Geen klantenservice, terugbelservice waarvan je na 3 weken een mailtje krijgt dat ze meerdere malen geprobeert hebben te bellen ( nooit gemiste oproepen of ingesproken voicemails gehad!!).
Nu al sinds 4 april (brand bij vodafone) geen mobiel internet!!
Ondertussen telefoon geupdated naar android 4.0 en nog steeds geen mobiele internet instellingen beschikbaar op de site of in de mails die ik van de "klantenservice" gekregen heb!
Ik hoop dat er hier iemand is die mij de goede instellingen kan geven voor mijn Samsung galaxy s2 Met android 4.0
Groet Welmer
Ik heb sinds februari 2012 een abbo bij Hollandsnieuwe wat eigenlijk meteen al problemen gaf.
Internetinstellingen niet automatisch op mijn galaxy s2.. na veel moeite gevonden op de site van hollandsnieuwe. Geen klantenservice, terugbelservice waarvan je na 3 weken een mailtje krijgt dat ze meerdere malen geprobeert hebben te bellen ( nooit gemiste oproepen of ingesproken voicemails gehad!!).
Nu al sinds 4 april (brand bij vodafone) geen mobiel internet!!
Ondertussen telefoon geupdated naar android 4.0 en nog steeds geen mobiele internet instellingen beschikbaar op de site of in de mails die ik van de "klantenservice" gekregen heb!
Ik hoop dat er hier iemand is die mij de goede instellingen kan geven voor mijn Samsung galaxy s2 Met android 4.0
Groet Welmer
Re: internet instellingen hollandsnieuwe android 4.0 S2??
De instellingen zijn hetzelfde gebleven. De plek waar ze ingevoerd moeten worden is wel anders geworden. Waar dat moet is op legio plaatsen op internet te vinden.
De instellingen zijn hetzelfde gebleven. De plek waar ze ingevoerd moeten worden is wel anders geworden. Waar dat moet is op legio plaatsen op internet te vinden.
Kan je mij vertellen waar ik die kan vinden dan.. ik heb ze namelijk nog niet gevonden!
Kan je mij vertellen waar ik die kan vinden dan.. ik heb ze namelijk nog niet gevonden!
Instellingen
Mobiel netwerk(het kan zijn dat je eerst op "meer" moet klikken)
Namen toegangspunten
Hier alle apn's verwijderen door er op te klikken, dan via de menu toets verwijderen kiezen
Vervolgens via menu "nieuwe apn toevoegen"
In dit scherm kan je de gegevens van Hollands nieuwe ingeven.
Vervolgens opslaan
Nu je toestel opnieuw opstarten
Mobiel netwerk(het kan zijn dat je eerst op "meer" moet klikken)
Namen toegangspunten
Hier alle apn's verwijderen door er op te klikken, dan via de menu toets verwijderen kiezen
Vervolgens via menu "nieuwe apn toevoegen"
In dit scherm kan je de gegevens van Hollands nieuwe ingeven.
Vervolgens opslaan
Nu je toestel opnieuw opstarten
Geprobeerd wat je zei maar werkt helaas nog steeds niet
Nog meer opties..?
Nog meer opties..?
Wel net 3G teken bovenin beeld? Zo ja, dan zijn de instellingen goed en ligt het aan het netwerk, zo nee, dan is er toch in de instellingen niet goed.
Apn naam heb je neem ik aan: Data.dataxs.mobi ingesteld, apn naam boeit niet zo heel veel en de rest van alle settings kan je leeg laten. Telefoon anders eerst terug zetten naar fabrieksinstellingen, dan apn instellen, dan pas eventuele apps en contacten installeren.
Apn naam heb je neem ik aan: Data.dataxs.mobi ingesteld, apn naam boeit niet zo heel veel en de rest van alle settings kan je leeg laten. Telefoon anders eerst terug zetten naar fabrieksinstellingen, dan apn instellen, dan pas eventuele apps en contacten installeren.
Geen 3g in beeld gehad. Verder heb ik alles precies zo ingevuld als de site van hollandsnieuwe zei en wat jij zei, behalve fabrieksinstellingen terugzetten nog niet. Dan moet ik eerst even een backup maken.
Ik ga morgen nog een poging doen hollandsnieuwe te bellen. Kijken of hun nog wat kunnen betekenen.
Bedankt voor de hulp in ieder geval!!
Groet welmer
Ik ga morgen nog een poging doen hollandsnieuwe te bellen. Kijken of hun nog wat kunnen betekenen.
Bedankt voor de hulp in ieder geval!!
Groet welmer
-
Hoi Welmer,
Ik heb ook sinds kort Hollands nieuwe en had precies hetzelfde probleem als jij.. geen internet!
Ik heb het werkend gekregen met de volgende opzet:
Naam: hollandsnieuwe int. al maakt een naamwijziging in mijn geval niet uit of internet werkt of niet.
APN: data.dataxs.mobi
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: "Leeg", "default" of "default, suppl".
Zodra je hierbij "Internet" invult, wat op de site van hollands nieuwe wordt aangegeven, werkt internet niet meer.
Bij android 2.3.6 moest je internet selecteren, maar bij android 4 geef je handmatig een waarde in.
Ik had overigens ook android 2.3.6 getest op mijn telefoon. Hierbij werkte internet wel meteen met de instellingen van hollands nieuwe.
Mvg,
Christian
Ik heb ook sinds kort Hollands nieuwe en had precies hetzelfde probleem als jij.. geen internet!
Ik heb het werkend gekregen met de volgende opzet:
Naam: hollandsnieuwe int. al maakt een naamwijziging in mijn geval niet uit of internet werkt of niet.
APN: data.dataxs.mobi
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: "Leeg", "default" of "default, suppl".
Zodra je hierbij "Internet" invult, wat op de site van hollands nieuwe wordt aangegeven, werkt internet niet meer.
Bij android 2.3.6 moest je internet selecteren, maar bij android 4 geef je handmatig een waarde in.
Ik had overigens ook android 2.3.6 getest op mijn telefoon. Hierbij werkte internet wel meteen met de instellingen van hollands nieuwe.
Mvg,
Christian
Hallo Christianvr
Onwijs bedankt voor de goede tip!!
Internet werkte gelijk weer
Mvg Welmer
Onwijs bedankt voor de goede tip!!
Internet werkte gelijk weer

Mvg Welmer
Nog even een ander vraagje..
Iemand enig idee hoe het kan dat ik in het buitenland helemaal geen netwerk heb?
Ik krijg zodra ik de grens over rij (wat regelmatig gebeurd) de melding dat ik alleen noodoproepen kan doen.
Mvg welmer
Iemand enig idee hoe het kan dat ik in het buitenland helemaal geen netwerk heb?
Ik krijg zodra ik de grens over rij (wat regelmatig gebeurd) de melding dat ik alleen noodoproepen kan doen.
Mvg welmer
-
- verified
- Contacteer:
Beste welmer89,
Dat je internet in het buitenland niet werkt duidt erop dat je dataroaming niet op internationaal staat. Kun je dit nagaan?
Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe.
Dat je internet in het buitenland niet werkt duidt erop dat je dataroaming niet op internationaal staat. Kun je dit nagaan?
Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe.
Het gaat ook niet om het mobiele internet maar om het bellen en smsen.
Ik kan alleen maar noodoproepen doen.
Mvg welmer
Mvg welmer
Heb je de PIN code ingevoerd na het aanzetten? En zo ja, doet de SIM het nog in een ander toestel?welmer89 schreef:Het gaat ook niet om het mobiele internet maar om het bellen en smsen.
Mvg welmer
Ja ik heb een pin ingevoerd tijdens het aanzetten. En ja me sim doet het nog want in nederland doet alles het gewoon nog.
Het gaat alleen om het bellen en smsen in het buiteland
Het gaat alleen om het bellen en smsen in het buiteland