LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internet op mobiel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
janboot30

internet op mobiel

Ongelezen bericht door janboot30 »

Van KPN kreg ik een nieuw abbonement en kreeg darbij een HTC telefoon. Deze was geschikt voor het ontvangen van internet. Ik wilde geen internet op mijn mobiel maar heb wel mijn wifi netwerk geactiveerd. Nu blijkt dat als je je wifi hebt aanstaan en je loopt naar buiten en buiten het bereik van jouw wifi komt het netwerk van KPN automatisch verbinding maakt met mijn telefoon. Wordt er dan een pagina gedownload betaal je twee eoro per pagina. Ik wil geen internet op mijn mobiel maar betaal daar blijkbaar nu ongewild wel voor. Kan dit zo maar?

stofzuigertje

Re: internet op mobiel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het is mogelijk bij de meeste toestellen om alleen Wifi in te stellen en de telefoon verbinding te blokkeren.
Eventueel terug naar winkel want daar weten ze het beter.

Ik krijg alleen mobiel internet als ik het handmatig aan zet maar als ik buiten Wifi kom moet ik dus handmatig verbinding leggen of terug naar huis.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Om te kunnen internetten via je gsm, moet je bepaalde netwerkinstellingen in de computer hebben staan. Dus als je de netwerkinstellingen voor het internet weghaalt (of ze überhaupt niet instelt), dan kan de telefoon ook geen verbinding met internet maken. Als je dan buiten bereik van je wifi komt, of per ongeluk een applicatie start die verbinding met internet wil, dan vraagt je telefoon vanzelf om de instellingen. Als je die niet ingeeft, dan komt er ook geen verbinding.

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

@Janboot30::

Ga op de HTC naar instellingen, dan naar: Draadloos en Netwerken, en ga dan naar: Gegevensverbindingen (via 3G) en vink deze instelling weg!

Voor de zekerheid: ga ook nog naar: Mobiele netwerken (opties voor roaming, netwerken en APN's instellen): en zet ook daar Gegevensroaming uit (evt. Vinkje weghalen).

Met deze uitleg kan je alleen nog gebruik maken van WiFi (indien je deze wel aangevinkt c.q. aangezet hebt).

Je maakt in ieder geval niet meer gebruik van een 3G verbinding, wat je zonder een internetabo. veel geld kost!

Succes!

Gesloten