LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetkosten buiten bundel na opzeggen bundel (opgelost)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kukel360

Internetkosten buiten bundel na opzeggen bundel (opgelost)

Ongelezen bericht door kukel360 »

Per 1 december 2012 heb ik mijn internetbundel stopgezet, in ben immers niet veel dagen in de week in Nederland. Op 31 november heb ik (flink) wat data gebruikt oa gebruik in de trein, het is 100% zeker voor mij dat ik op 1 december géén internet meer heb gebruikt.

Ik heb een factuur ontvangen waarop staat dat ik op 1 december om 00:00 een zeer grote hoeveelheid data heb gebruikt. Ongeveer 250mb, wat 250 euro is, buiten bundel! Het moge toch duidelijk zijn dat dit niet klopt.

De provider stelt zich niet begripvol op en zegt dat de data op 1-12 is gebruik. Welke stappen moet ik ondernemen?

Wat op de facuur staat:
Data gebruik binnen Nederland

Internet 01-12-2012 00:00:00 XXXX kb € 2XX
Laatst gewijzigd door kukel360 op 23 jan 2013 13:04, 2 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Re: Internetkosten buiten bundel na opzeggen bundel (opgelost)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heeft u nog andere overeenkomsten bij deze provider?

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

Hoe weet jij zo zeker dat je alleen op 31 november flink wat data gebruikt hebt? Dat kan niet uitgelopen zijn?

kukel360

Omdat ik wist dat mijn bundel afliep. Dus heb om 23u30 mijn internetverbinding uitgeschakeld.

Ik heb geen andere overeenkomsten bij mijn provider.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hoe zou het zijn uitgepakt als ze dit verbruik hadden opgegeven voor de dag er voor?

kukel360

Dan zou het binnen mijn internetbundel gevallen zijn (onbeperkt) dus kosten 0 euro.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

kukel360 schreef:Omdat ik wist dat mijn bundel afliep. Dus heb om 23u30 mijn internetverbinding uitgeschakeld.

Ik heb geen andere overeenkomsten bij mijn provider.
Heb je die 3G verbinding alleen met het vinkje op je smartphone uitgezet, of heb je echt alle achterliggende instellingen weggemieterd, zodat je smartphone never nooit meer online kan komen? Er zijn namelijk, op android tenminste, apps die wat een eigen willetje hebben, en via de app-permissies die verbinding doodleuk weer aan kunnen zetten. De enige remedie daarvoor is het APN in de systeeminstellingen keihard weggooien, of de app in kwestie van de smartphone verwijderen.

kukel360

Het internet was uit. Er is daarna ook geen internetverbinding meer geweest.

Vanmorgen heb ik contact gehad met de provider. Het is nog niet helemaal duidelijk wanneer exact de data is gebruikt, maar ze zien dat ik in december en januari verder geen data heb gebruik en al lang klant ben. In februari krijg ik heb bedrag uit coulance terug. :)

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

kukel360 schreef:Het internet was uit. Er is daarna ook geen internetverbinding meer geweest.

Vanmorgen heb ik contact gehad met de provider. Het is nog niet helemaal duidelijk wanneer exact de data is gebruikt, maar ze zien dat ik in december en januari verder geen data heb gebruik en al lang klant ben. In februari krijg ik heb bedrag uit coulance terug. :)
Maar ondanks dat dat nog niet helemaal duidelijk was, is het toch maar op december gezet? :o

Dat is zeker wat bedoeld wordt met 'trage internetverbinding'.

Gesloten