LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internetkosten vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
chantalc32

internetkosten vodafone

Ongelezen bericht door chantalc32 »

Ben net terug uit amerika ben daar 2 weken geweest. Heb daar in het hotel wifi gekocht zodat ik met mijn telefoon op internet kon, na een paar dagen kreeg ik een berichtje van vodafone dat ik boven de €100,- zit met de rekening. Bij thuiskomst kon de klantenservice van vodafone mij vertellen dat het mijn eigen schuld is want ik had mijn data roaming buitenland uit moeten zetten. Het had te maken met het wifi punt alsdat zwak is zoekt dat een sterker punt waar vodafone geen roaming mee heeft. Ik heb niet jn de gaten als een wifi punt zwak is dat ik dan naar een sterker punt ga. 3jaar geleden was ik ook daar ook wifi gehad daar maar geen enkel probleem gehad en dat was met t mobile. Is er iemand met zelde verhaal ? Zoja hoe is dat opgelost. En nu is mijn abonnement oom aangepast in nl want heb een abonnememt voor 6gb internet maar zt nu aanmkn. Taks van 300 mb. Dus kan buiten wifi niet meer op internet.

GJvdZ

Re: internetkosten vodafone

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Je telefoon schakelt hoogstwaarschijnlijk automatisch over op mobiel internet als het wifi signaal niet goed genoeg is. Sommige Android toestellen doen dat zelfs als wifi wel goed is (mij Sony Xperia Arc deed dat). Dat het 3 jaar geleden wel goed ging zegt niet zoveel. De enige manier om geen mobiel internet te gebruiken is door het uit te zetten.

chantalc32

Maar hoe zet je die dan uit?

chantalc32

Als het goed is is het nu uit. Alleen kan nu niet meer gebruik maken van mijn 6 gb internet die ik bij mijn contract heb.

anria1971

Ongelezen bericht door anria1971 »

Beste,
Ik schrok gisteren heel erg wat mijn jongste zoon mij vertelde;
Hij heeft helaas een abonnement afgesloten bij Vodafone, de aller slechtste provider die er is. Hele slechte service, alleen maar betalen en betalen voor dingen die je niet gebruikt.
En nooit iets voor je uitzoeken want hun doen alles goed!
Met mijn oudste zoon al genoeg meegemaakt met deze provider en wist niet dat mijn jongste hier in zou trappen.
Maar goed, het volgende.
De jongste word dus ontzettend op zijn Hollands gezegd genaaid!
Zo heeft hij een abonnement afgesloten ongeveer een half jaar geleden. Hij kreeg hierbij een Samsung S5(ook een vreselijke telefoon maar dat terzijde). Hij zou ook een horloge krijgen maar deze heeft hij nooit ontvangen?
Nu het volgende.
Hij krijgt mega hoge rekeningen want hij zou over zijn internetbundel heen gaan(2 G). Nou werkt hij 6 dagen in de week dus heeft niet eens tijd om op internet te zitten.
Daarnaast moet hij zelf al die maanden bellen wat zijn rekening is. Krijgt thuis geen factuur of via de mail. Hij belt om te vragen wat de kosten zijn en maakt hierna zelf het bedrag over. Volgens Vodafone kunnen ze het niet incasseren(automatisch) maar volgens de bank van mijn zoon is dit een leugen. De bank zegt dat er geen reden is om Vodafone niet automatisch te laten incasseren. Dus het is een heel gedoe. Hij krijgt extreem hoge rekeningen terwijl hij nooit op internet zat. En ik had zelf ooit internet 2 G en kon heel de dag hiermee op internet zitten zonder bijbetaling maar dan bij T-mobile al jaren mijn provider zonder problemen!
Daarnaast moet hij dus zelf bellen wat zijn rekening is en maakt dit extreme bedrag iedere maand netjes over...............schandalig. Ik had NOOIT betaald en direct naar andere provider overgestapt.
Dit heb ik dus met Vodafone met mijn oudste zoon ook gehad een paar jaar terug en ik heb die rekening nooit betaald en ben gauw met hem naar andere provider gegaan. Vodafone doet NIETS voor zijn/haar klanten, alleen maar portemonnee's leeghalen. Ik ben echt zooooooooooooooooo BOOS. Vind het zo zielig voor mijn jongste zoon, die jongens werkt 6 dagen per week, dagen van 9 uur en dan klauwen die schoften van Vodafone zijn knip leeg. Hij heeft zelf geen tijd om hier achteraan te gaan. Ik heb al gezegd tegen hem, nu zijn telefoon ook nog eens kapot is........................niks meer betalen, weggaan bij Vodafone, laten ze maar rechtszaak beginnen tegen je. Ze zijn met alles in gebreke gebleven. Geen facturen krijgt hij, geen horloge zoals beloofd bij abonnement en extreem hoge rekeningen waarvan ik weet dat hij dit nooit gebruikt kan hebben. Hij moet elke keer zelf bellen wat de kosten zijn en dit zelf overmaken. SCHANDALIG. Hoop dat Vodafone dit leest en dit tot de bodem uit gaat zoeken. Vodafone, je staat er goed voor, vaak bij Radar en doet niks voor hun klanten. Slordig, slecht. Geen goed woord voor over. Ik hoop dat u dit wel oppakt van mijn zoon. Of Radar, dat u dit oppakt. Dit moet toch niet mogen??? Vr gr Angela Zandbergen
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mar 2015 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

anria1971 schreef:Beste,
Ik schrok gisteren heel erg wat mijn jongste zoon mij vertelde;
Hij heeft helaas een abonnement afgesloten bij Vodafone, de aller slechtste provider die er is. Hele slechte service, alleen maar betalen en betalen voor dingen die je niet gebruikt.
En nooit iets voor je uitzoeken want hun doen alles goed!
Met mijn oudste zoon al genoeg meegemaakt met deze provider en wist niet dat mijn jongste hier in zou trappen.
Maar goed, het volgende.
De jongste word dus ontzettend op zijn Hollands gezegd genaaid!
Zo heeft hij een abonnement afgesloten ongeveer een half jaar geleden. Hij kreeg hierbij een Samsung S5(ook een vreselijke telefoon maar dat terzijde). Hij zou ook een horloge krijgen maar deze heeft hij nooit ontvangen?
Nu het volgende.
Hij krijgt mega hoge rekeningen want hij zou over zijn internetbundel heen gaan(2 G). Nou werkt hij 6 dagen in de week dus heeft niet eens tijd om op internet te zitten.
Daarnaast moet hij zelf al die maanden bellen wat zijn rekening is. Krijgt thuis geen factuur of via de mail. Hij belt om te vragen wat de kosten zijn en maakt hierna zelf het bedrag over. Volgens Vodafone kunnen ze het niet incasseren(automatisch) maar volgens de bank van mijn zoon is dit een leugen. De bank zegt dat er geen reden is om Vodafone niet automatisch te laten incasseren. Dus het is een heel gedoe. Hij krijgt extreem hoge rekeningen terwijl hij nooit op internet zat. En ik had zelf ooit internet 2 G en kon heel de dag hiermee op internet zitten zonder bijbetaling maar dan bij T-mobile al jaren mijn provider zonder problemen!
Daarnaast moet hij dus zelf bellen wat zijn rekening is en maakt dit extreme bedrag iedere maand netjes over...............schandalig. Ik had NOOIT betaald en direct naar andere provider overgestapt.
Dit heb ik dus met Vodafone met mijn oudste zoon ook gehad een paar jaar terug en ik heb die rekening nooit betaald en ben gauw met hem naar andere provider gegaan. Vodafone doet NIETS voor zijn/haar klanten, alleen maar portemonnee's leeghalen. Ik ben echt zooooooooooooooooo BOOS. Vind het zo zielig voor mijn jongste zoon, die jongens werkt 6 dagen per week, dagen van 9 uur en dan klauwen die schoften van Vodafone zijn knip leeg. Hij heeft zelf geen tijd om hier achteraan te gaan. Ik heb al gezegd tegen hem, nu zijn telefoon ook nog eens kapot is........................niks meer betalen, weggaan bij Vodafone, laten ze maar rechtszaak beginnen tegen je. Ze zijn met alles in gebreke gebleven. Geen facturen krijgt hij, geen horloge zoals beloofd bij abonnement en extreem hoge rekeningen waarvan ik weet dat hij dit nooit gebruikt kan hebben. Hij moet elke keer zelf bellen wat de kosten zijn en dit zelf overmaken. SCHANDALIG. Hoop dat Vodafone dit leest en dit tot de bodem uit gaat zoeken. Vodafone, je staat er goed voor, vaak bij Radar en doet niks voor hun klanten. Slordig, slecht. Geen goed woord voor over. Ik hoop dat u dit wel oppakt van mijn zoon. Of Radar, dat u dit oppakt. Dit moet toch niet mogen??? Vr gr Angela Zandbergen
Even veilg stellen

Ik heb zeker al 12 tot 14 jr vodafone en nog nooit maar dan ook nooit problemen gehad,wij allebei daat abbo,man en ik..

1 ze hebben een site kan je je aanmelden en precies zien! Wat je verbruik is op dat moment,wat de rekeningen zijn etc..

Enne de s5 sorry ik vind het een topper..
Maar dr is persoonlijk...

famkrikke

Ongelezen bericht door famkrikke »

Anria1971:
Als hij met zulk volwassen spul om gaat met dito telefoon, hoort dat ook verantwoord gebruik bij. Er zijn gratis apps die je waarschuwen als je boven je bundel uit gaat. Daarnaast zit die functie ook in de duze dure telefoon. Dat geeft niet een provider een vrijbriefje, maar je zoon behoort ook zijn verantwoording te pakken en in dit geval zijn verlies

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

MichielFRL schreef:
chantalc32 schreef:Als het goed is is het nu uit. Alleen kan nu niet meer gebruik maken van mijn 6 gb internet die ik bij mijn contract heb.
Dat klopt.
Moet je ook alleen uitzetten als je NIET wil internetten in het buitenland.
Nee je moet niet 3g of 4g uitzetten, je moet data roaming uitzetten. Dan gaat 3g/4g automatisch uit als je niet op het vodafone netwerk in nederland zit. Met die instelling kun je dus in nederland gewoon mobiel internetten maar over de grens schakelt dit automatisch uit.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

anria1971 schreef:Hij kreeg hierbij een Samsung S5(ook een vreselijke telefoon maar dat terzijde).
Wat is er zo vreselijk aan? In vrijwel alle reviews wordt de S5 als 1 van de beste telefoon gezien.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:Wat is er zo vreselijk aan? In vrijwel alle reviews wordt de S5 als 1 van de beste telefoon gezien.
Ja en wat kan vodafone daar aan doen.
Dat de smartwatch niet geleverd is, is natuurlijk wel een slechte zaak en reden tot ontbinding van het contract met als argument dat je zonder die smartwatch aanbieding nooit tot zakendoen was overgegaan.

Gesloten