LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] IPB Planet: verbinding verbreekt tijdens gesprek
IPB Planet: verbinding verbreekt tijdens gesprek
Hallo allemaal,
Dacht ik dat het eindelijk een beetje rustig was in het land van Planet en het sprookje IPB, begint het volgende geduvel weer. Na tig keer last gehad te hebben van niet kunnen bellen en niet gebeld kunnen worden hebben we tegenwoordig een nieuwe versie.
Sinds twee weken heb ik vrijwel dagelijks een keer te maken met het feit dat als ik een gesprek voer, opeens de verbinding wegvalt. Ik kan de persoon aan de andere kant van de lijn wel horen maar zij horen mij totaal niet meer.....
Ik dacht in eerste instantie aan een eenmalig probleempje (ja dom ik weet het, zo kan je haast niet meer denken op dit moment) maar heb het nog even aangekeken. Tot mijn ergernis kwam het steeds vcaker en vaker voor en ben het ondertussen aardig zat...
Op dit moment hang ik al 20 minuten in de wachtrij van Planet, (weet ondertussen hoe het werkt...) en zowaar.. ik kreeg net een meneer aan de telefoon. Heeft wat dingetjes gevraagd, alles stond goed. Mag nuweer wachten omdat de meneer mij door gaat verbinden met de technische dienst...
Ik wacht...
Zucht.. de teller tikt... En mijn bommetje ook... wat een gesodemieter steeds weer... Vraag me echt af of ze dit allemaal steeds zomaar kunnen maken...
Dacht ik dat het eindelijk een beetje rustig was in het land van Planet en het sprookje IPB, begint het volgende geduvel weer. Na tig keer last gehad te hebben van niet kunnen bellen en niet gebeld kunnen worden hebben we tegenwoordig een nieuwe versie.
Sinds twee weken heb ik vrijwel dagelijks een keer te maken met het feit dat als ik een gesprek voer, opeens de verbinding wegvalt. Ik kan de persoon aan de andere kant van de lijn wel horen maar zij horen mij totaal niet meer.....
Ik dacht in eerste instantie aan een eenmalig probleempje (ja dom ik weet het, zo kan je haast niet meer denken op dit moment) maar heb het nog even aangekeken. Tot mijn ergernis kwam het steeds vcaker en vaker voor en ben het ondertussen aardig zat...
Op dit moment hang ik al 20 minuten in de wachtrij van Planet, (weet ondertussen hoe het werkt...) en zowaar.. ik kreeg net een meneer aan de telefoon. Heeft wat dingetjes gevraagd, alles stond goed. Mag nuweer wachten omdat de meneer mij door gaat verbinden met de technische dienst...
Ik wacht...
Zucht.. de teller tikt... En mijn bommetje ook... wat een gesodemieter steeds weer... Vraag me echt af of ze dit allemaal steeds zomaar kunnen maken...
Re: IPB Planet: verbinding verbreekt tijdens gesprek
Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar je moet niet zeuren.
Zelf bel ik regelmatig met voipbuster en heb die klachten ook.
voipbellen is nog niet perfect en staat nog in de kinderschoenen.
Dus kinderziektes zijn er nog.
Er wordt ook geadviseerd om naast de voipabo ook een mobiele abo te hebben.
Voor het geval als je het niet wist:
VOIP staat voor Voice Over Internet Protocol, oftewel bellen via internet.
Wat ik ook soms heb is dat de verbinding even "bevriest" en dat de andere kant mij niet hoort en zij mij wel. Of heel soms dat de verbinding verbroken wordt.
Dat hoort er op dit moment gewoon erbij, of je wilt of niet.
Moet je dit als consument op dit moment pikken en maar zomaar nemen dat dit gebeurd?
Antwoord: Ja!
Zelf bel ik regelmatig met voipbuster en heb die klachten ook.
voipbellen is nog niet perfect en staat nog in de kinderschoenen.
Dus kinderziektes zijn er nog.
Er wordt ook geadviseerd om naast de voipabo ook een mobiele abo te hebben.
Voor het geval als je het niet wist:
VOIP staat voor Voice Over Internet Protocol, oftewel bellen via internet.
Wat ik ook soms heb is dat de verbinding even "bevriest" en dat de andere kant mij niet hoort en zij mij wel. Of heel soms dat de verbinding verbroken wordt.
Dat hoort er op dit moment gewoon erbij, of je wilt of niet.
Moet je dit als consument op dit moment pikken en maar zomaar nemen dat dit gebeurd?
Antwoord: Ja!
Re: IPB Planet: verbinding verbreekt tijdens gesprek
Ik bel via Tele2 voip maar bij werkt het uitstekend en heb geen last van dat het wegvalt of geen verbinding heb. Het werkt zonder problemen, het kan wel.
Re: IPB Planet: verbinding verbreekt tijdens gesprek
Heel vaak werkt het ook goed, maar de providers kunnen op dit moment geen goede verbinding garanderen.
En dat is logisch.
En dat is logisch.
Re: IPB Planet: verbinding verbreekt tijdens gesprek
Thanks voor je compliment IkbenIk.. Ik moet niet zeuren zeg je... maar sorry, na een jaar geduvel met planet maak ik dat zelf wel uit. En guess what? Het verbreken van de verbinding is te verhelpen. Dus, misschien heb je wat aan mijn tip??
Voor degene die de problemen met Planet, het internet en de telefonie ook zo mega irritant vinden misschien ook een handige tip voor als het probleem van wegvallen van de verbinding plaatsvindt: De meneer van Planet adviseerde mij de experia box te resetten. Het knopje op de achterkant van het apparaat 20 sec. in houden en dan even vijf minuten wachten. En tot op heden heb ik geen storing meer gehad !!!
We zijn weer blij en ik hoop dat dit weer even blijft duren... er staat nog steeds een teruggave van abonnementkosten uit... zucht
groetjes Sonja
Voor degene die de problemen met Planet, het internet en de telefonie ook zo mega irritant vinden misschien ook een handige tip voor als het probleem van wegvallen van de verbinding plaatsvindt: De meneer van Planet adviseerde mij de experia box te resetten. Het knopje op de achterkant van het apparaat 20 sec. in houden en dan even vijf minuten wachten. En tot op heden heb ik geen storing meer gehad !!!
We zijn weer blij en ik hoop dat dit weer even blijft duren... er staat nog steeds een teruggave van abonnementkosten uit... zucht
groetjes Sonja
Re: IPB Planet: verbinding verbreekt tijdens gesprek
Probleem van het verhaal zit gewoon gebakken in elke Nederlanden.
Men wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. VOIP bellen is per maand minimaal 10 euro goedkoper in de meeste gevallen. Elke nederlander wil dus VOIP.
Probleem voor alle bedrijven is dus simpel: VOIP moet de klant nu geboden worden, anders stapt men over naar een andere provider en dan ben je als bedrijf gewoon weg.
Dus in plaats van 3 jaar ontwikkelen aan een goed en stabiel product, flatsen ze alles in 3 maand in elkaar, en gaan dan de komende jaren de stabileit creeeren.
Daarom maar weer => GoedKoop is Duur Koop
wens je een goede dienst, moet je bereid zijn ervoor te betalen. Een standard Telefoonlijn met een onbeperkte ADSL heb je voor 18,16 + 19.95 = 38.11 per maand. Voip is er vanaf 29.95
Je bespraard je dus maar een 9 euro per maand + eventuele telefoonkosten, met als prijs een toren hoge Helpdesk rekening, telkens gezeur met niet werkende telefoon of internet....
Wees dus niet te gierig en gewoon verstandig, en blijf nog een tijdje op gewone telefoon en gewone ADSL of Kabel internet. Die paar euro per maand zijn je de grijze haren niet waard.
Men wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. VOIP bellen is per maand minimaal 10 euro goedkoper in de meeste gevallen. Elke nederlander wil dus VOIP.
Probleem voor alle bedrijven is dus simpel: VOIP moet de klant nu geboden worden, anders stapt men over naar een andere provider en dan ben je als bedrijf gewoon weg.
Dus in plaats van 3 jaar ontwikkelen aan een goed en stabiel product, flatsen ze alles in 3 maand in elkaar, en gaan dan de komende jaren de stabileit creeeren.
Daarom maar weer => GoedKoop is Duur Koop
wens je een goede dienst, moet je bereid zijn ervoor te betalen. Een standard Telefoonlijn met een onbeperkte ADSL heb je voor 18,16 + 19.95 = 38.11 per maand. Voip is er vanaf 29.95
Je bespraard je dus maar een 9 euro per maand + eventuele telefoonkosten, met als prijs een toren hoge Helpdesk rekening, telkens gezeur met niet werkende telefoon of internet....
Wees dus niet te gierig en gewoon verstandig, en blijf nog een tijdje op gewone telefoon en gewone ADSL of Kabel internet. Die paar euro per maand zijn je de grijze haren niet waard.
Re: IPB Planet: verbinding verbreekt tijdens gesprek
Ik probeer mijn IPB van planet al een kleine drie maand te verhuizen. Ik heb nog steeds geen behoorlijke bevestiging van Planet dat het bij ze doorgedrongen is dat we inmiddels op het nieuwe adres wonen.
Voor de fijne details, ik heb er een website over gemaakt, http://www.internetMINbellen.nl was nog vrij......
Daar kan je ook uitrekenen wat je voordeel is als je nog via ouderwets koperdraad belt.
Voor de fijne details, ik heb er een website over gemaakt, http://www.internetMINbellen.nl was nog vrij......
Daar kan je ook uitrekenen wat je voordeel is als je nog via ouderwets koperdraad belt.
Re: IPB Planet: verbinding verbreekt tijdens gesprek
Het probleem is dat voip nog steeds kinderziektes bevat en dat de consument nu al gelijk een probleemloze verbinding wilt.
De consument kan een perfecte verbinding hebben, via de gewone telefoonlijn wel te verstaan en niet via voip.
Ik vind inderdaad dat de consumenten zeuren en zeuren.
Overal wordt er gezegd dat voip nog niet zonder problemen is en dat de verschijnselen die in de klachten worden genoemd dat die nog veel voorkomen.
Maar wat lees ik hier dan?
Dat Planet de boel beduveld en dat ze express de boel belazeren.
Zeur en **** niet!
Dit is overal en zelfs ook bij de voipdiensten zoals Skype en Voipbuster.
Ik maak zelf gebruik van Voipbuster en ik heb die klachten ook.
Leer ermee leven. Wil je dit niet accepteren, ga dan terug naar de nomale telefoonverbinding, maar stop met dat gezeur.
Nog niet zo lang geleden was er een item bij een consumentenprogramma en het advies was toen dat als je geen problemen had met de problemen en je kunt ermee leven, dan kun je rustig overstappen.
Voor de mensen die deze problemen niet willen of niet kunnen hebben, was en is het advies om niet compleet over te stappen op Voip.
En wat gebeurd er nu?
Mensen stappen massaal over en beginnen gelijk steen en been te klagen dat er problemen zijn met de verbinding.
Wat zijn de mensen toch naïef en doof.
Men is er voor gewaarschuwd en stapt toch over en beginnen te klagen.
Deze mensen hebben geen recht op klagen, omdat men dit kon weten.
De consument kan een perfecte verbinding hebben, via de gewone telefoonlijn wel te verstaan en niet via voip.
Ik vind inderdaad dat de consumenten zeuren en zeuren.
Overal wordt er gezegd dat voip nog niet zonder problemen is en dat de verschijnselen die in de klachten worden genoemd dat die nog veel voorkomen.
Maar wat lees ik hier dan?
Dat Planet de boel beduveld en dat ze express de boel belazeren.
Zeur en **** niet!
Dit is overal en zelfs ook bij de voipdiensten zoals Skype en Voipbuster.
Ik maak zelf gebruik van Voipbuster en ik heb die klachten ook.
Leer ermee leven. Wil je dit niet accepteren, ga dan terug naar de nomale telefoonverbinding, maar stop met dat gezeur.
Nog niet zo lang geleden was er een item bij een consumentenprogramma en het advies was toen dat als je geen problemen had met de problemen en je kunt ermee leven, dan kun je rustig overstappen.
Voor de mensen die deze problemen niet willen of niet kunnen hebben, was en is het advies om niet compleet over te stappen op Voip.
En wat gebeurd er nu?
Mensen stappen massaal over en beginnen gelijk steen en been te klagen dat er problemen zijn met de verbinding.
Wat zijn de mensen toch naïef en doof.
Men is er voor gewaarschuwd en stapt toch over en beginnen te klagen.
Deze mensen hebben geen recht op klagen, omdat men dit kon weten.
Re: IPB Planet: verbinding verbreekt tijdens gesprek
Tuurlijk is het goedkoper, maar men kan geen goede verbinding garanderen.Voor de fijne details, ik heb er een website over gemaakt, http://www.internetMINbellen.nl was nog vrij......
Daar kan je ook uitrekenen wat je voordeel is als je nog via ouderwets koperdraad belt.
Dus eis dat dan ook niet.
Zoals ik al aangaf bel ik ook veel via voip en het kost gewoon veel minder.
Maar naast de voip heb ik ook een gewone telefoonverbinding.
Puur omdat de voipverbinding soms uitvalt, stilvalt etc.
Re: IPB Planet: verbinding verbreekt tijdens gesprek
beste ikbenik. Ik heb mij gerealiseerd toen ik InternetPlusBellen nam dat het een nieuwe techniek was en dat het een systeem met kinderziektes was. Heb daar ook nooit over geklaagd.
DRIE maanden en er zit nog geen beweging in een simpele verhuizing valt niet meer onder kinderziektes, dat valt onder organisatorische puinzooi.
Het grappige is dat het me juist wel gemakkelijk leek, juist omdat je dan maar één abonnement hoeft te verhuizen, inplaats van en je telefoon en je adsl.
En al heb je een systeem met kinderziektes, dat mag NOOIT een excuus zijn om je klanten te behandelen zoals onze KPN doet: ronduit slecht en arrogant.
DRIE maanden en er zit nog geen beweging in een simpele verhuizing valt niet meer onder kinderziektes, dat valt onder organisatorische puinzooi.
Het grappige is dat het me juist wel gemakkelijk leek, juist omdat je dan maar één abonnement hoeft te verhuizen, inplaats van en je telefoon en je adsl.
En al heb je een systeem met kinderziektes, dat mag NOOIT een excuus zijn om je klanten te behandelen zoals onze KPN doet: ronduit slecht en arrogant.
Re: IPB Planet: verbinding verbreekt tijdens gesprek
Over het administratiesysteem mag je klagen.
Want wat dat betreft is het een zooitje bij hun.
HetNet is overgestapt op een nieuw administratiesyteem en ik heb het idee ook dat het moedermaatschappij ook (KPN).
Zelf heb ik ook al een aantal keer problemen gehad (bij mijn klanten).
Ik lees hier ook dat er heel veel mensen erover klagen, en dat dat terecht is, tuurlijk!
En wet jij meemaakt is onacceptabel. Dat je al 3 maanden probeert om een verhuizing door te geven en er wordt er maar niet op gereageerd, dan spring je uiteindelijk wel uit je vel.
Het enige wat ik je kan adviseren, volhouden.
Wat ook vaak helpt is dat als een winkel zich ermee gaat bemoeien, dat opeens veel dingen wel geregeld kunnen worden.
Misschien een tip, schakel een winkel in die je hiermee wilt helpen en misschien dat je dan bij KPN wel gehoord wordt.
Want wat dat betreft is het een zooitje bij hun.
HetNet is overgestapt op een nieuw administratiesyteem en ik heb het idee ook dat het moedermaatschappij ook (KPN).
Zelf heb ik ook al een aantal keer problemen gehad (bij mijn klanten).
Ik lees hier ook dat er heel veel mensen erover klagen, en dat dat terecht is, tuurlijk!
En wet jij meemaakt is onacceptabel. Dat je al 3 maanden probeert om een verhuizing door te geven en er wordt er maar niet op gereageerd, dan spring je uiteindelijk wel uit je vel.
Het enige wat ik je kan adviseren, volhouden.
Wat ook vaak helpt is dat als een winkel zich ermee gaat bemoeien, dat opeens veel dingen wel geregeld kunnen worden.
Misschien een tip, schakel een winkel in die je hiermee wilt helpen en misschien dat je dan bij KPN wel gehoord wordt.