Ik ben vorig jaar uit interesse (en omdat ik eventueel een nieuw toestel kon krijgen) naar de tmobile store geweest in den haag in de grote marktstraat.
Ik ging erheen om informatie te verkrijgen aangezien 5G eraan zat te komen.
Na een vlot gesprek en een paar babbeltrucks loop ik vrolijk terug naar mijn werk, met een iPhone 11. De verkoper had mij verteld dat deze perfect is voor 5G, en aangezien 5G veel MBs opslurpt moest ik meer mbs nemen dan ik al bij mijn oude abonnement had. Ook had hij verteld dat 5G binnen een aantal maanden zou zijn, vandaar dat ik maar overstag ging en gelijk het nieuwe toestel en abonnement afsloot.
Een aantal maanden later, in december om precies te zijn, zag ik de reclame van tmobile, u kent hem wel...“wij zijn de unlimited”. En ja 5G was blijkbaar overal te verkrijgen... maar tot mijn grote verbazing en na wat vragen aan mijn zwager(ik ben wat betreft mobile telefoon een leek) kwam ik er achter dat de iphone 11 helemaal geen 5G ondersteunt!
Opzich ben ik blij met deze telefoon, en is alles redelijk ok. Alleen voelde ik mij behoorlijk belazerd...
Dus ik bellen met de klantenservice. Elke persoon die ik sprak zou mij terug bellen en geen van alle heeft dat gedaan.
ik ben ondertussen vanaf januari al met meerdere personen aan de telefoon geweest ... die mij geen antwoord geven, niet terug bellen, niet helpen.
1 dame is met een soort van antwoord gekomen, maar echt hoopvol werd ik er niet van aangezien ze het zelf ook niet snapte. Het antwoord luide, “dat ik zelf erachter had kunnen komen dat een iphone 11 niet werk met 5G.”
Tot mijn grote verbazing! aangezien ik naar de winkel ging met een prima werkende telefoon, nog best een half jaar kon wachten, maar door de verkoper erin geluist, en dus maar de winkel uit liep met de veronderstelling dat mijn nieuwe iphone telefoon 5g kan ondersteunen.
En dan nog de extra mbs, extra genomen, “want 5G slurpt mb” en waar ik dus al een half jaar voor betaal...
Ik vind het schandalig! Tuurlijk zou ik er zelf achter kunnen zijn gekomen, maar ik ga toch naar de winkel voor informatie? Dan verwacht ik toch dat ik juist ben geinformeerd?
Ik weet niet goed wat ik hier nu mee kan doen, tmobile geeft geen antwoord, geschillencommissie zou kunnen, of gelijk naar de rechter? Wat denken jullie? Alvast bedankt!