LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iPhone beschadigd bij reparatie door Amac

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rotterdamtaco
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2017 18:27

iPhone beschadigd bij reparatie door Amac

Ongelezen bericht door Rotterdamtaco »

Ik heb mijn verder perfecte iPhone 6S Plus bij Amac, Lijnbaan Rotterdam ingeleverd om de batterij te laten vervangen. Dat zou ongeveer 110 euro kosten. De prijsopgave stelde dat 'het scherm geen Apple display' was en dat het toestel zou moeten worden vervangen voor 460 euro. Ik heb aangegeven dat ik in dat geval de batterij niet wilde laten vervangen. Bij het ophalen van mijn toestel bleek dat het scherm nu kapot is.
Amac heeft bij inname niet gevraagd of het toestel eerder gerepareerd was, heeft bij de prijsopgave niet aangeven dat zij het scherm hadden beschadigd en willen zonder pardon een kapot toestel teruggeven. Ik heb het toestel nog niet in ontvangst genomen, maar ze sturen al doodleuk een bericht dat de service is afgerond en dat mijn aanbetaling is omgezet in betaalde servicekosten.
Amac reageert niet op mijn klachten, waaronder het feit dat de medewerker die mijn toestel in ontvangst nam grappend zei dat ik de kleine lettertjes op het innameformulier niet hoefde te lezen. En dat op de prijsopgave niet staat dat zij mijn scherm beschadigd hebben.
Wat een schandalige service! Nu ligt mijn kapotte toestel nog bij Amac.
Heeft iemand tips hoe ik mijn toestel in de oorspronkelijke staat terug kan krijgen?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: iPhone beschadigd bij reparatie door Amac

Ongelezen bericht door thecure »

ik zou ze in gebreke stellen. snap idd niet wat het scherm met de batterij te maken heeft.

Amac
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:44

Re: iPhone beschadigd bij reparatie door Amac

Ongelezen bericht door Amac »

Beste Rotterdamtaco

Erg vervelend dat u een negatieve ervaring heeft gehad bij een van onze Amac winkels. Wij nemen uw klacht zeker serieus en zullen op zeer korte termijn contact met u opnemen om dit op een goeie manier op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Amac Klantenservice

Rotterdamtaco
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2017 18:27

Re: iPhone beschadigd bij reparatie door Amac

Ongelezen bericht door Rotterdamtaco »

Ik ben benieuwd naar de reactie van Amac op mijn klacht en zal die op het Radarforum delen. Mijn klacht ligt sinds 1 oktober bij Amac. Nadat ik geen reactie kreeg heb ik afgelopen maandag 23 oktober met de klantenservice van Amac gebeld. Ik kreeg te horen dat de klacht 'intern bij de verkeerde persoon terecht was gekomen', dat die nu snel afgehandeld zou worden, uiterlijk afgelopen dinsdag of woensdag. Het is inmiddels vrijdag en ik heb geen reactie van Amac gekregen, behalve de post op dit forumitem. Mijn telefoon ligt nog altijd in de winkel.

Rotterdamtaco
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2017 18:27

Re: iPhone beschadigd bij reparatie door Amac

Ongelezen bericht door Rotterdamtaco »

Na publicatie op dit Forum ben ik met Amac in contact gekomen en is de kwestie naar tevredenheid afgehandeld. Los van Amac is mijn algemene tip wel om heel goed te kijken naar voorwaarden die bij reparaties worden gesteld. Ook is het zo dat na een schermreparatie door een ander bedrijf dan Apple, je telefoon daarna nooit meer door Apple kan worden gerepareerd. En het dus geen zin heeft je telefoon naar Apple of een erkende reseller te brengen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: iPhone beschadigd bij reparatie door Amac

Ongelezen bericht door thecure »

Rotterdamtaco schreef:Na publicatie op dit Forum ben ik met Amac in contact gekomen en is de kwestie naar tevredenheid afgehandeld. Los van Amac is mijn algemene tip wel om heel goed te kijken naar voorwaarden die bij reparaties worden gesteld. Ook is het zo dat na een schermreparatie door een ander bedrijf dan Apple, je telefoon daarna nooit meer door Apple kan worden gerepareerd. En het dus geen zin heeft je telefoon naar Apple of een erkende reseller te brengen.
waarom zou dat niet kunnen? dus als ik mijn ford voor een bandenwissel bij euromaster breng, kan ik daarna niet meer naar de ford dealer? wat een kolder!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: iPhone beschadigd bij reparatie door Amac

Ongelezen bericht door SJZ »

Heel simpel gezegd: als euromaster de nieuwe banden met superlijm vastlijmt aan de velgen, dan kun je van Ford later niet verwachten dat die nog nieuwe velgen gaat zetten zonder je banden te vervangen.

Nijogeth
Berichten: 10152
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: iPhone beschadigd bij reparatie door Amac

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat je geen garantie meer kan verwachten, maar reparatie kan uiteraard wel tegen betaling.

Gesloten