LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IPhone overleden dochter geblokeerd

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
SasVel

IPhone overleden dochter geblokeerd

Ongelezen bericht door SasVel »

Hallo,
Afgelopen week heb ik de uitzending gevolgd mbt de geblokkeerde iphone. Onze dochter is in 2016 onverwachts overleden en in de paniek hebben wij tevaak een verschillende code op haar iphone geprobeerd waardoor hij geblokeerd is.wij hebben de inlog van haar apple id en icloud, maar omdat onze dochter haar foto's niet in de icloud had staan zijn we deze nu kwijt vlgs apple.
Vlgs apple is de blokkade defintief en niet meer op te heffen.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe het gelukt is om dit wel voor elkaar te krijgen en of iemand ons verder kunnen helpen welke gegevens wij aan moeten leveren bij apple zodat wij in ieder geval haar foto's terug kunnen krijgen....Het abonement staat op mijn mans naam en hebben we door laten lopen, de apple id staat op onze dochter haar naam...
Voor ons zijn de foto's het belangrijkste, dus ook tips van bedrijven die deze data van de iphone kunnen krijgen zijn welkom!☺️.

Met vriendelijke groet,
Saskia Velders

rvjapio

Re: IPhone overleden dochter geblokeerd

Ongelezen bericht door rvjapio »

MrMancunian

Re: IPhone overleden dochter geblokeerd

Ongelezen bericht door MrMancunian »

Hallo TS,

Wat u beschrijft lijkt me een nachtmerrie, ik snap heel goed dat u alles op alles zet om de foto's terug te krijgen.

Er spelen hier twee potentiële problemen. Ten eerste de iPhone. Deze heeft een optie dat data van de telefoon wordt verwijderd wanneer er 10 keer een foutieve toegangscode wordt ingevuld. Als deze optie aan heeft gestaan, dan heeft Apple gelijk dat er geen foto's meer op de telefoon staan, noch enige andere data.

Ten tweede de iCloud. Apple geeft aan dat uw dochter geen foto's in de iCloud heeft staan. Apple biedt standaard (en zonder extra kosten) 5GB aan opslag in de iCloud. Deze iCloud wordt gebruikt om backups van de telefoon in op te slaan. Het probleem waar veel mensen tegenaan lopen, is dat de 5GB niet genoeg is, omdat er heel veel foto's worden gemaakt. Eigenlijk heb je dan drie opties:

1. Foto's naar een PC/laptop verplaatsen en van de iPhone verwijderen.
2. Foto's uitsluiten van de backup.
3. Ruimte kopen om grotere backups op te slaan.

Als Apple dus gelijk heeft en er inderdaad niets meer op de telefoon staat en ook niet in de iCloud, dan hoop ik voor u dat uw dochter backups van de foto's op een laptop/PC/USB-stick/externe harde schijf heeft gezet. Zoniet, dan ben ik bang dat u geen foto's gaat terugvinden.

Ik raad u aan om met uw telefoon naar een Apple Store te gaan in Amsterdam, Den Haag of Haarlem en het probleem uit te leggen. Zorg ervoor dat u zich kunt legitimeren als ouder en dat u kunt aantonen dat uw dochter overleden is. Wellicht dat ze uit coulance kunnen uitvinden of er nog iets is achtergebleven op de telefoon.

Ik wens u veel sterkte met uw zoektocht.

Gesloten