Een paar weken geleden een hagelnieuwe iPhone gekocht zonder simlock. Dit was omgerekend iets duurder dan een iPhone met een T-Mobile abonnement, maar om gedoe met een nieuwe provider en nummermigratie te voorkomen betaalde ik dit verschil graag. Na enig zoekwerk op Google kwam ik bij een postorderbedrijf uit Hoofddorp uit. De site zag er professioneel uit met uitvoerige info over het toestel, en een dag later had ik het toestel al in huis.
Het toestel werkte perfect, inclusief de synchronisatie via iTunes met mijn iMac. Ik synchroniseerde elke dag als de accu opgeladen diende te worden via de USB-poort. Vorige week is samen met een bulk andere updates de firmware van de iPhone zelf geupdate van 3.0 naar 3.1. Dit bleek funest. Er zat een simlock op die niet meer ongedaan gemaakt kon worden. Ik ontdekte dat dat simlockvrije toestel in combinatie met een sim-only abonnement een illegale constructie is, waarover door de verkopende partij geen enkele mededeling was gedaan. Ook werd er zowel op de site als op of in de verpakking niet gewaarschuwd tegen updates.
De verkoper biedt aan de simlock opnieuw te verwijderen als daarvoor nieuwe software beschikbaar komt. Uit de fora op internet is mij inmiddels duidelijk geworden dat die wellicht helemaal nooit meer komt. De verkoper hiermee geconfronteerd hebbende, reageerde die met het verweer dat ik dan maar niet had moeten updaten en dat ik me dan maar had moeten inlezen vóórdat ik het toestel in gebruik ging nemen!
Dat is toch de wereld op z'n kop.
De verkoper heeft aangegeven niet meer voor me te kunnen doen dan afwachten of er ooit een illegale crack komt. Hij wil me zeker geen nieuw toestel leveren. Kortom: ik kan mijn gloednieuwe iPhone van 800 euro in de container gooien. Wat moet ik doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] iPhone waardeloos door update
Re: iPhone waardeloos door update
Iphone's worden legaal met een simlock geleverd en Tmobile is de monopolie houder. Had dus bekend moeten zijn. Veel websites importeren die dingen en laten daar een crack op los, dus de simlock er af. Ga je de firmware updaten via de applesite komt hij weer in de fabrieks instellingen en de simlock is er weer. Ga op zoek naar een duistere bel winkel en die kunnen hem weer simlock vrij maken. Mag het niet voorstellen maar iedereen doet het op deze manier.
Succes.
Succes.
Re: iPhone waardeloos door update
Ik heb zelf ook een iPhone en de door jou genoemde firmware word niet in een bulk andere software op je iPhone geplant. Je moet daar apart tot twee maal toe op akkoord drukken en je hebt dat gedaan zonder te lezen waarmee je akkoord ging! Kijk, ik lees ook niet alles maar dat houd dan wel in dat de verantwoording bij mezelf ligt.Topicstarter...Vorige week is samen met een bulk andere updates de firmware van de iPhone zelf geupdate van 3.0 naar 3.1. Dit bleek funest.
Begrijp wel je frustratie maar daar heb je weinig aan. Afwachten op een jailbreak voor dit probleem is het enige.
jor