LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan geen sms ontvangen van buitenlandse nummers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Binkie1980

Kan geen sms ontvangen van buitenlandse nummers

Ongelezen bericht door Binkie1980 »

Had eerst een abonnement bij Orange en laten porteren naar Debitel op Vodafone netwerk. Kon bij Orange zonder problemen smsjes vanuit het buitenland ontvangen. Vanaf de portering naar Debitel kan ik geen smsjes meer ontvangen..

Verscheidene keren met de Debitel helpdesk gebeld en telkens weer hetzelfde verhaal... Het ligt niet aan ons netwerk maar aan het netwerk van de zender, laat de zender de instellingen controleren en hun provider bellen. Laat het zo zijn dat ik van 8 mensen uit 5 verschillende landen met elk een andere provider geen smsjes kan ontvangen lijkt het me sterk dat die fout bij de providers van de zenders ligt..... Toch het advies van de Debitel helpdesk opgevolgd maar zonder enig resultaat.

Nu een paar maanden verder ben ik naar een Debitel winkel gestapt en gevraagd om advies, het enige wat zij doen is dan weer de helpdesk bellen. Vandaag ben ik geadviseerd om een kaartwissel uit te voeren m.a.w. een nieuwe sim in mijn tel. en daarmee zou het probleem misschien opgelost zijn. Niet dus.... Wel betaald voor de kaartwissel (30 euro) maar kan nog steeds geen smsjes uit het buitenland ontvangen, terwijl ik die wel ontvang van dezelfde personen met een pre-paid sim in een willekeurige tel.

Heeft iemand enig idee wat ik eraan zou kunnen doen om dit met Debitel geregeld te krijgen? Zijn zij verplicht om het probleem te verhelpen? Als zij dit niet kunnen, kan ik dat het contract laten ontbinden en naar een andere provider stappen? Ik ben het namelijk zo langzamerhand een beetje zat aan het worden.

Alvast bedankt!

pruppie

Re: Kan geen sms ontvangen van buitenlandse nummers

Ongelezen bericht door pruppie »

Heeft Debitel al voor je nagekeken of er met de providers in het buitenland wel sms-overeenkomsten zijn? Ontvangen van sms van een buitenlandse provider kan namelijk niet gegarandeerd worden, tenzij jouw provider een overeenkomst heeft met de verzendende partij.

Ook gaf je aan dat je nummer geporteerd is, laat Debitel en/of Orange daarom ook voor de zekerheid nagaan of daarbij alles wel goed is gegaan. Het gebeurt wel vaker dat mensen na portering niet meer bereikbaar zijn voor bepaalde providers, de providers moeten dat onderling ook voor jou uit kunnen zoeken.

Neem daarom nogmaals contact op met Debitel klantenservice, geef aan wat je allemaal al hebt geprobeerd en vraag hen om dit toch serieus uit te zoeken. Geef ook aan dat je een nieuwe sim hebt aangeschaft voor 30 euro op advies van Debitel, zonder dat dit de gewenste oplossing bood, misschien kunnen ze je daarin dan ook nog tegemoet komen. En blijf -ondanks het begrijpelijke gevoel van het helemaal zat zijn!- vooral rustig en beleefd aan de lijn, dan krijg je meestal meer begrip van een helpdesk medewerker ;)

Gesloten