LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte LG Viewty

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
1lambertus
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2008 22:35

Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door 1lambertus »

Hallo,

Wellicht dat iemand mij kan helpen bij het volgende probleem:

Ik heb via Hi.nl een LG KU990 viewty gekocht met een 2-jarig abonnement van € 25,- per maand, nu na ongeveer 4 maanden is de telefoon kapot, doet gewoon niets meer.
Deze dus volgens de Hi site netjes opgestuurd, kreeg ik bericht dat het beeldscherm kapot was en dat dit buiten de garantie valt ivm drukschade, zelfs los in je broekzak kon dit gebeuren, nu is die te repareren voor €157,- euro of niet repareren maar wel € 40,- betalen voor onderzoekskosten.

Vlgs Hi heb ik volledige garantie aangezien er nog geen jaar om is, maar vlgs LG dus niet

Ik ben niet bereid om te betalen voor deze reparatie, ik heb verdorie toch garantie

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken of welke stappen ik kan ondernemen.

Alvast bedankt voor elke reactie

gr

Lambertus

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door Dragoon »

Op val/stoot/druk/water schade's zit nooit garantie.
Dit omdat het door de gebruiker zelf wordt veroorzaakt, het zij bewust of onbewust.

CRBERG
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2008 12:46

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door CRBERG »

Hallo,

Ook ik heb een kapotte LG, het scherm van de KS 360 is stuk en dit al na twee weken.
Bij Bel Company gekocht, volgens een verkoper daar had ik de telefoon moeten verzekeren. Het moet toch niet gekker worden, als je iets nieuws koopt moet je hen verzekeren want stel je voor als het stuk gaat. Maar als je hem koopt wordt er verteld dat er 24 maanden garantie op zit. Nu na twee weken weet de verkoper te vertellen zonder verder onderzoek, dat het door druk van binnen uit komt.
Reparatie kosten 220 euro terwijl de nieuwwaarde 120 euro is, begrijpen jullie het nog?
Waardeloos dus een garantie

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door Big-V »

Nee, dat snapt niemand. Want zo'n display kost niet meer dan 50 euro.

royke81
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2008 09:37

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door royke81 »

Als een display barst komt dit zelden door een fabrieks fout maar meestal door schade van buiten af/gebruikers schade/verkeerd gebruik. en inderdaad een display kost maar €50 maar wat denk jij dat een reparateur zich in rekening laat brengen qua manuren voor het werk. tel daarbij op dat het toestel verzekerd verzonden moet worden en dan schieten de kosten al snel boven de €100. Waarschijnlijk was het verstandig geweest om het toestel te verzekeren. Als je nieuwe ferrari een barst in de voorruit heeft ga je toch ook niet naar de garage voor garantie of ben ik nou gek?

CRBERG
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2008 12:46

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door CRBERG »

Hallo,

Deze vergelijking gaat natuurlijk niet op, het gaat erom dat er iets in de telefoon stuk is waardoor het scherm niet meer werkt. aan de buiten kant is niets te zien. Als je een nieuwe auto hebt en binnen twee weken doet het je digitale km teller niet meer wordt dit gewoon gerepareerd ondanks je 200 km hebt gereden.
Maar als je je telefoon gewoon gebruikt en er voorzichtig mee bent en toch iets stuk gaat van binnen weten ze het zo te vertellen dat het aan de gebruiker ligt. Met andere woorden ze willen nooit iets onder de garantie laten vallen.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door alfatrion »

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken of welke stappen ik kan ondernemen.
Per brief aangegeven dat jij het product normaal hebt gebruikt en dat als zij een andere mening zijn aangedaan dit dan maar moeten aantonen.

Je kunt deze brief versturen. Als je geen reactie krijgt dan nog eens maar dan aangetekend. Als je dan nog geen reactie krijgt of (al eerder) een afwijzende reactie kijgt dan kun je naar de geschillencommissie of de kantonrechter met of zonder advocaat. Dit lijkt me wel zonder advocaat te doen.
royke81 schreef:Als een display barst komt dit zelden door een fabrieks fout maar meestal door schade van buiten af/gebruikers schade/verkeerd gebruik.
Als het onder de garantie valt dan kan er bedrijf er niet onder uit door te vertellen dat de oorzaak meestal x is. Schade display zou in de garantie uitgesloten kunnen zijn. Maar hier geld ook nog een wettelijke bepaling waardoor de winkelier gebreken die zich de eerste zes maanden openbaren moet verhelpen tenzij hij kan bewijzen dat de consument het gebrek zelf heeft veroorzaakt. Meestal is niet goed genoeg.

PC-fre@k
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2008 08:49

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door PC-fre@k »

Hier hetzelfde probleem met een LG Viewty, en een bekende van ons heeft ook hetzelfde.

dat zijn er dus 3.. Nog meer mensen? Iemand die al resultaat heeft geboekt?

jeroentje33
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2009 23:13

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door jeroentje33 »

Ik ken iemand die ze repareert, heb het zelf ook daar laten doen, zijn nog veel meer mensen met dit probleem hoor ik..

http://diensten.marktplaats.nl/reparati ... ind=1&fs=1

Hij vroeg er 80 euro voor, leek me wel redelijk..
Want met LG kom je nergens, poep kwaliteit

poolsterhof
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2008 17:43

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door poolsterhof »

Mijn zoon heeft 6 weken geleden een mobieltje gekocht, na 3 weken het display kapot, prijsopgave circa 140 euro, geen garantie, zou het gevolg zijn van val, stoot, druk of klemschade.
Je leest veel ellende over die display's, vaak wordt geadviseerd om een aangetekende brief te schrijven, het valt namelijk binnen de 6 maanden dat de fabrikant moet aantonen dat de gebruiker het zelf veroorzaakt heeft.
Is er ook iemand die het gelukt is en waarvan het mobieltje toch onder garantie gerepareerd is?
Was een aangetekende brief voldoende of zijn er ook ander stappen ondernomen, consumentenbond / Radar / Kassa / rechter ?

Yanniiiiiick
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2009 17:26

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door Yanniiiiiick »

Hallo allemaal.

Ik heb hetzelfde probleem als velen ,denk ik. Ik had een nieuwe LG vietwty gekocht en was er helemaal blij mee. Geweldig apparaat. Na 6 weken ging ik naar londen en had een musical. Naja bij een musical is het logisch dat je je mobiel uit doet. Dit was ook de laatsje keer dat ik hem in leven zag. Na de musical wilde ik hem aan doen maar dat gebeurde niet. Er zit een soort digitale scheur in het scherm. Ik ging er erg zuinig mee om, maar toch gebeurt dit. Vervolgens ging ik naar the phonehouse waar ik hem gekocht had en binnen 10 seconden zei die man al dat er een drukpunt zat en er geen garantie op zat. Ik voel me wel een beetje opgelicht door LG.

poolsterhof
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2008 17:43

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door poolsterhof »

Nadat de raparateur de garantie had afgewezen heb ik hiertegen per aangetekende brief geprotesteerd bij Hi van KPN want daar had mijn zoon een abonnement afgesoten.
Na ongeveer een maand kreeg ik antwoord, KPN had geen reden om de visie van de reparateur in twijfel te trekken, dus onsdanks slechts een paar weken gebruik, geen garantie, maar uit coulanche zou KPN toch de kosten van de reparatie voor zijn rekening nemen.
Onmiddels had de reparateur het mobieltje ongerepareerd terug gestuurd en 39 Euro geincasseerd van onze bankrekening.
Ik naar de bank om deze incasso terug te laten boeken, was binnen 5 dagen, toch kon dat niet zeiden ze bij de ABN*Amro, bepaalde incasso's kunnen niet teruggeboekt worden.

Daarna het mobieltje voor de 2e keer opgestuurd, deze keer vanwege de coulance, via status keken we dagelijks hoe het er mee stond, na een dag of 10 zou het mobieltje gerepareerd zijn en teruggestuurd worden, wij onvingen niets. Toen bleek dat het inmiddels gerepareerd mobieltje nog een keer gerepareerd moest worden, de kosten liepen op tot 242 Euro.

Het lijkt Peyton Place wel, een ever continuing story.
Laatst gewijzigd door poolsterhof op 26 okt 2009 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

poolsterhof
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2008 17:43

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door poolsterhof »

Yanniiiiiick schreef:Hallo allemaal.

Ik heb hetzelfde probleem als velen ,denk ik. Ik had een nieuwe LG vietwty gekocht en was er helemaal blij mee. Geweldig apparaat. Na 6 weken ging ik naar londen en had een musical. Naja bij een musical is het logisch dat je je mobiel uit doet. Dit was ook de laatsje keer dat ik hem in leven zag. Na de musical wilde ik hem aan doen maar dat gebeurde niet. Er zit een soort digitale scheur in het scherm. Ik ging er erg zuinig mee om, maar toch gebeurt dit. Vervolgens ging ik naar the phonehouse waar ik hem gekocht had en binnen 10 seconden zei die man al dat er een drukpunt zat en er geen garantie op zat. Ik voel me wel een beetje opgelicht door LG.
Je hebt wettelijke garantie gedurede 6 maanden, dan moet de leverancier aantonen dat jij zelf schuldig bent aan het defect, dat kan die leverancier niet, behalve als je zo stom bent om te zeggen dat het mobieltje in je broekzak zat.

Protesteer dus net als ik, het is toch te gek dat er producten worden verkocht die zo slap in elkaar zitten dat ze nergens tegen kunnen. Consumenten hebben er recht op dat het product dat ze kopen voldoende stevig gebouwd is zodat het minimaal een jaar of 3 mee kan.
Dus schrijf een brief, volgens jou gaat het om een fabrieksfout, het valt binnen 6 maanden, de wettelijk termijn door de Europese commissie vastgesteld, jij hoeft niets te bewijzen, zij kunnen niets bewijzen, laat het er niet bij zitten !!!

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door henk51 »

Het mobieltje is terug en die 242 Euro heb ik nog niet betaald, wel is er weer een poging gedaan om dit bedrag te incasseren, maar gelukkig stond er niet genoeg geld op de rekening.

Het lijkt Peyton Place wel, een ever continuing story.

Ik weet niet of dat wel zo gelukkig is de kosten van de deurwaarder zullen wel van dezelfde hoogte zijn dus wie er nou gelukkig is aan het eind van het verhaal
Je gaat nu in het incasso traject.

gr Henk.

poolsterhof
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2008 17:43

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door poolsterhof »


Ik weet niet of dat wel zo gelukkig is de kosten van de deurwaarder zullen wel van dezelfde hoogte zijn dus wie er nou gelukkig is aan het eind van het verhaal
Je gaat nu in het incasso traject.

gr Henk.
Ik heb eerst een protestbrief naar KPN gestuurd, na een maand wachten kwam de reactie: geen garantie, wel coulance.

Dat ze nu toch proberen te incasseren gebeurt door een andere afdeling, administratieve chaos !!
Eerder incasseerden ze al 39 Euro voor een niet gerepareerd mobieltje.
Voor incasso van die 242 Euro is geen machtiging afgegeven, hier komt echt geen deurwaarder aan te pas.

HTCHenk
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2009 16:29

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door HTCHenk »

Je hebt wettelijke garantie gedurede 6 maanden, dan moet de leverancier aantonen dat jij zelf schuldig bent aan het defect, dat kan die leverancier niet, behalve als je zo stom bent om te zeggen dat het mobieltje in je broekzak zat.
Tevens is de wettelijke garantie van 6 maanden alleen in het leven geroepen voor producten met een langere levensduur zoals bijv. witgoed.
Het is ook zo dat in 99,9 procent van de gevallen met "drukschade" en/of "vochtschade" veroorzaakt wordt door de eindgebruiker.
Deze toestellen worden bij de meeste (web)winkels naar een onafhankelijke reparateur gestuurd. Die dat feit ook 99,9 procent van de gevallen constateerd. Waarbij de (web)winkel heeft aangetoond door mede van een onafhankelijk onderzoek dat dit defect door de eindgebruiker is veroorzaakt.

Hoe spijtig dit ook mag klinken zou je alleen aanspraak kunnen maken op de service gerichtheid van een (web)winkel en/of coulance.

poolsterhof
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2008 17:43

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door poolsterhof »

HTCHenk schreef:
Je hebt wettelijke garantie gedurede 6 maanden, dan moet de leverancier aantonen dat jij zelf schuldig bent aan het defect, dat kan die leverancier niet, behalve als je zo stom bent om te zeggen dat het mobieltje in je broekzak zat.
Tevens is de wettelijke garantie van 6 maanden alleen in het leven geroepen voor producten met een langere levensduur zoals bijv. witgoed.
Het is ook zo dat in 99,9 procent van de gevallen met "drukschade" en/of "vochtschade" veroorzaakt wordt door de eindgebruiker.
Deze toestellen worden bij de meeste (web)winkels naar een onafhankelijke reparateur gestuurd. Die dat feit ook 99,9 procent van de gevallen constateerd. Waarbij de (web)winkel heeft aangetoond door mede van een onafhankelijk onderzoek dat dit defect door de eindgebruiker is veroorzaakt.

Hoe spijtig dit ook mag klinken zou je alleen aanspraak kunnen maken op de service gerichtheid van een (web)winkel en/of coulance.
Een mobieltje van een paar honderd Euro moet ook een langere levensduur hebben dan 6 maanden.

Protesteren helpt, want zij kunnen niet aantonen dat de gebruiker het defect heeft veroorzaakt.

gerard899
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2009 19:52

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door gerard899 »

PC-fre@k schreef:Hier hetzelfde probleem met een LG Viewty, en een bekende van ons heeft ook hetzelfde.

dat zijn er dus 3.. Nog meer mensen? Iemand die al resultaat heeft geboekt?
Hier het zelfde probleem met de LG KU990i, display is vanuit binnen gebarsten. geen schade aan de buitenkant en ook geen krassen. Toestel was net 2 weken in gebruik. Waarvan 1 week wintersport en de telefoon op het nachtkasje heeft gelegen.

licht vanaf 8-3-2010 bij dynafix, toestel is op 12-3 nagekeken en er is een prijsopgave verstuurd maar nog niks mogen ontvangen.

poolsterhof
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2008 17:43

Re: Kapotte LG Viewty

Ongelezen bericht door poolsterhof »

Mijn zoon heeft ook een mobieltje van Hi waarvan het display kapot ging (zie hiervoor) binnen de garantie periode, wij kregen ook een rekening omdat men stelde dat het om drukschade ging.

Ik heb Hi (Kpn, Maanplein, Den Haag) over deze kwestie geschreven en kreeg als antwoord dat KPN geen reden had om te twijfelen aan de conclusie van het reparatiecentrum, maar KPN was toch bereid om uit coulance de reparatiekosten te crediteren.

Het reparatiecentrum had die uitslag van de correspondentie met Hi niet afgewacht en stuurde het mobieltje niet gerepareerd terug, incasseerde ook 39 Euro onderzoekskosten.

Vervolgens hebben wij het mobieltje opnieuw ter reparatie aangeboden en keken regelmatig op internet naar de status. Het duurde opnieuw erg lang, maar op een gegeven moment was het mobieltje klaar en hebben wij het terug gekregen.

Het is daarna een paar maanden goed gegaan, maar toen ging het weer mis met het display.
Er waren inmiddels meer dan 6 maanden verstreken nadat we het abonnement hadden afgesloten, dus de wettelijke garantietermijn zat er op, deze keer niet opgestuurd, maar op internet gezocht naar een display, dat vonden we via eBay in Duitsland, kosten circa 22 Euro inclusief verzendkosten en met montage instructie.
Mijn zoon (16 jaar) ging direct aan de slag maar kreeg aanvankelijk 1 van die hele kleine schroefjes net los, dat is uiteindelijk wel gelukt in de werkplaats op school, het nieuwe display gemonteerd en o wat een teleurstelling, nog steeds defect.

Wat bleek nu, dat niet het display kapot was, maar een soort folie direct onder het display, ze noemen het Touch Screen Digitizer,
Ook dit weer op eBay gezocht en in Engeland gevonden, kosten inclusief verzendkosten circa 12 Euro.

Dit bleek de oplossing, het mobieltje werkt weer perfect.

Wat zijn we hier nou wijzer van geworden ?
Die nieuwe hebbedingetjes waar de jeugd zo gek is kunnen kennelijk niet zo gemaakt worden dat ze de garantie termijn overleven.

Vervolgens krijg je te maken met intimidatie van zowel het verkooppunt als het reparatiecentrum en wordt je veel te hoge reparatiekosten voorgeschoteld. Ons mobieltje is nu voor 12 Euro gerepareerd in korter dan een half uur, dat zou via Hi 139 Euro geweest zijn, schandalig !

Laat even weten of je meer informatie of hulp nodig hebt, dan kunnen we eventueel verder privé e-mailen.

Gesloten