Hallo,
Onlangs zijn wij overgestapt naar xs4all telefonie.
Bellen met een Fritzbox modem dus en hebben tegelijkertijd een snellere verbinding aangevraagd / updaten aantal MB's.
Voordien een nieuwe 3 delige handset aangeschaft.
Deze is door xs4all door het bedrijf Guidion vervolgens bij ons aangesloten.
Wat bleek na aansluiting en vertrekken van degene die de telefoon heeft aangesloten dat onze telefoon niet werkt als wij gebruik willen maken van het keuzemenu. Als je een zorgverzekeraar belt of een huisarts en je moet gebruik maken van de keuzetoetsen dan lukt dit niet.
xs4all opgebeld en hen gevraagd opnieuw met mij mee te kijken naar de aansluiting. Voordien had ik Phillips gebeld met de klacht en zij gaven gehoor aan mijn klacht door een nieuwe handset op te sturen. TOP van Phillips overigens. Echter dit bood geen soelaas en verbetering.
Ook kraakte de telefoon ontzettend en konden wij niet ongestoord bellen en gebruik maken van een keuzemenu als wij gingen bellen. We gingen tot slot van alles maar met onze mobieltjes bellen..en dat was nou net niet de bedoeling..want dat zijn dure telefoontjes telkens.
Phillips wederom gebeld en door de klantenservice van hen de toezegging gekregen dat ik binnen 5 dagen gebeld zou gaan worden.
Dat is dus niet gebeurd. Ik dus wederom maar weer in de telefoon / mobiel omdat ik je raad het al gebruik moet maken van een keuzemenu en die werkt dus op de Phillips CD181/186 niet. Dat immers is onze klacht die is gedeeld met Phillips.
Vandaag heb ik weer zelf ( met de mobiele telefoon wederom ) gebeld met de klantenservice van Phillips. Helaas tot mijn grote frustratie was de klacht wel bekend sind vorige week kon men zien maar had met nog steeds geen passende oplossing voor het probleem dat wij niet gebruik konden maken van het keuzemenu.
Het is nu 2 maanden nadat ik de bovengenoemde set van Phillips heb aangeschaft en Phillips heeft geen oplossing in welke vorm dan ook helaas.
Buiten het feit dat men ons een geheel nieuwe set heeft toegestuurd welke dezelfde problemen laat zien.
xs4all alsmede Guidion heeft in een dubbel bezoek onderzocht of mogelijk de modem de bestaande problemen veroorzaakt. Dat bleek niet het geval te zijn. Testmodem geplaatst. Uitgesloten. Ook KPN heeft met een bezoek bevestigd dat het niet aan de buitenlijn ligt.
Beide bedrijven geven aan dat het probleem echt bij Phillips zelf / in de telefoon gezocht zou moeten gaan worden.
Helaas laat Phillips hier zien dat zij eerder gemaakte afspraken en beloftes met ons als klant niet nakomt. De klacht is bij hen bekend echter biedt zij geen passende oplossing. Ook nu nadat er vanmiddag wederom door ons telefonisch contact met Phillips is gezocht ( hr Guntekin en dhr Argentino ) komen we niet verder. Ik moest zelf maar een splitter oid aan gaan schaffen en dat zou mogelijk wel gaan helpen.
Wij verwachten van een groot en goed degelijk merk een betrouwbaar product en dat mochten zich klachten voordoen dat deze goed in onderlinge samenspraak worden opgelost.
Helaas kunnen wij in dit geval hier niet van spreken.
Phillips heb ik overigens laten weten via de klantendienst dat wij ons relaas op het forum van Tros Radar zullen gaan plaatsen.
Ik hoop dat Phillips ons als klant ter zijde willen blijven staan om dit toch wel erg vervelende euvel te zullen oplossen en tot een goed einde weet te brengen in welke vorm dan ook.
Zelf hebben wij voorgesteld dat een geheel nieuw en ander type toestel wellicht een juiste vervolgstap zou kunnen zijn. Desnoods met bijbetaling van onze kant echter werd hierdoor door Phillips niet op gereageerd.
Ik heb hen gevraagd contact op te nemen met de leidinggevende van de telefonische helpdienst om dit probleem op een goede wijze op te lossen.
Wij wachten op een telefoontje van Phillips. Ons mobiele nummer is bij hen bekend.
Phillips: Sense and Simplicity? laat ons niet lachen..
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keuzemenu opties Phillips CD181/186 handset werkt niet!
-
PhilipsCare_NL
Re: Keuzemenu opties Phillips CD181/186 handset werkt niet!
Wij hebben uw bericht gelezen! Uw contact gegevens zijn inderdaad bij ons bekend. Wij zullen vandaag nog contact met u opnemen om deze klacht met u te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Philips Webcare
Met vriendelijke groet,
Philips Webcare
Philllips heeft i.d.d. contact met ons opgenomen echter nog geen oplossing aangedragen helaas. Uiteindelijk na veel geneuzel een manager van de helpdienst aan de telefoon gekregen. Ik moest zelf maar weer terug bellen want phillips mag niet terugbellen is de opdracht aan hun medewerkers van het callcenter.
Zelf via xs4all forum e.e.a. wezen napluizen. Ik moest de telefoon maar gaan uitproberen bij de buren mbv een vaste aansluiting. Kijken of de telefoon het dan wel zou doen of niet. Dus niet...
We zijn dus nog geen steek verder gekomen helaas. Ik ga ervan uit dat Phillips manager contact met mij gaat opnemen zoals beloofd en dat men een oplossing heeft omdat deze gezocht moet worden in de instellingen van de telefoon van Phillips.
Lees dat e.e.a. te maken zou kunnen hebben met de DMTF instellingen.
Dat heb ik dan zelf weer moeten uitvogelen. Een sterretje voor het gebruik maken van het keuzemenu is ook een tussentijdse oplossing heb ik via xs4all forum te horen gekregen. En ja dat werkt i.d.d.
Echter dat niemand...lees niemand na 2 maanden puzzelen hier een passend antwoord op kan geven is mij werkelijk een groot raadsel.
Nu bellen met hindernis * dus. Totdat Phillips komt met een passende oplossing. En niet met een splittertje of anderzins.
Geen compensatie en welke vorm dan ook aangeboden overigens door Phillips. Ik bel al meer dan 2 maanden ( zonder gebruik te kunnen maken van het keuzemenu ). En dat in tijdperk dat bedrijven juist steeds meer gebruik maken van een keuzemenu.
Phillips doe nou eens een goed en passend voorstel als je weet dat de huidige telefoon met hindernissen moet worden gebruikt door een klant!!
Zelf via xs4all forum e.e.a. wezen napluizen. Ik moest de telefoon maar gaan uitproberen bij de buren mbv een vaste aansluiting. Kijken of de telefoon het dan wel zou doen of niet. Dus niet...
We zijn dus nog geen steek verder gekomen helaas. Ik ga ervan uit dat Phillips manager contact met mij gaat opnemen zoals beloofd en dat men een oplossing heeft omdat deze gezocht moet worden in de instellingen van de telefoon van Phillips.
Lees dat e.e.a. te maken zou kunnen hebben met de DMTF instellingen.
Dat heb ik dan zelf weer moeten uitvogelen. Een sterretje voor het gebruik maken van het keuzemenu is ook een tussentijdse oplossing heb ik via xs4all forum te horen gekregen. En ja dat werkt i.d.d.
Echter dat niemand...lees niemand na 2 maanden puzzelen hier een passend antwoord op kan geven is mij werkelijk een groot raadsel.
Nu bellen met hindernis * dus. Totdat Phillips komt met een passende oplossing. En niet met een splittertje of anderzins.
Geen compensatie en welke vorm dan ook aangeboden overigens door Phillips. Ik bel al meer dan 2 maanden ( zonder gebruik te kunnen maken van het keuzemenu ). En dat in tijdperk dat bedrijven juist steeds meer gebruik maken van een keuzemenu.
Phillips doe nou eens een goed en passend voorstel als je weet dat de huidige telefoon met hindernissen moet worden gebruikt door een klant!!
-
PhilipsCare_NL
Geachte heer,
Zoals afgesproken word het toestel voor u omgeruild. We hebben afgesproken dat als vrijdag Guidion bij u langskomt en het probleem zich nog steeds voordoet dat u dan telefonisch contact met ons opneemt. We hebben aangegeven dat het probleem zich nog steeds voor kan doen en dan zou het aan de verbinding moeten liggen. Dit kunnen we vrijdag bespreken met Guidion.
Als er nog problemen zijn dan horen wij dit graag van u,
Met vriendelijke groet,
Philips Webcare
Zoals afgesproken word het toestel voor u omgeruild. We hebben afgesproken dat als vrijdag Guidion bij u langskomt en het probleem zich nog steeds voordoet dat u dan telefonisch contact met ons opneemt. We hebben aangegeven dat het probleem zich nog steeds voor kan doen en dan zou het aan de verbinding moeten liggen. Dit kunnen we vrijdag bespreken met Guidion.
Als er nog problemen zijn dan horen wij dit graag van u,
Met vriendelijke groet,
Philips Webcare
Phillips,
Vrijdg is Guidion langs geweest voor een derde x. De Phillips dect telefoon is nu zodanig aangesloten dat de manier dat deze nu rechtstreeks via de phone1 aansluiting op de Fritzbox is aangesloten.
Dat werkt. De vorige manier door beneden het thuisbasis station van de dect set en op een draadloze manier contact te laten zoeken met de Fritzbox werkte dus niet. Dat is m.i. goed voor Guidion om te weten maar ook voor u als Phillips goed om te weten en dit mee te nemen in de manier van aansluiten van de dect set mochten er problemen ontstaan bij klanten.
De nieuwe set stuur ik u terug als ik van uw kant instructies verkrijg hoe te handelen.
Phillips u bleef maar spreken over om er een splitter tussen te plaatsen.
Dat was al lang het geval echter onze aansluiting is boven om een werkkamer geplaatst, de splitter is in de meterkast direct geplaatst.
De door u aangegeven splitter was echter niet de oplossing voor ons probleem. Wat wel het probleem was dat de DECT telefoon op een dergelijke wijze aangesloten dus niet werkt. Dat zouden uw klanten voordien moeten weten voordat men een dergelijke telefoon aan gaat schaffen. Wij hebben de Fritzbox boven op de werkkamer staan en niet in de meterkast of in die buurt.
Graag hoor ik van uw kant hoe ik de set Dect telefoons kan retour sturen.
Vr groet wiwes te A.
Vrijdg is Guidion langs geweest voor een derde x. De Phillips dect telefoon is nu zodanig aangesloten dat de manier dat deze nu rechtstreeks via de phone1 aansluiting op de Fritzbox is aangesloten.
Dat werkt. De vorige manier door beneden het thuisbasis station van de dect set en op een draadloze manier contact te laten zoeken met de Fritzbox werkte dus niet. Dat is m.i. goed voor Guidion om te weten maar ook voor u als Phillips goed om te weten en dit mee te nemen in de manier van aansluiten van de dect set mochten er problemen ontstaan bij klanten.
De nieuwe set stuur ik u terug als ik van uw kant instructies verkrijg hoe te handelen.
Phillips u bleef maar spreken over om er een splitter tussen te plaatsen.
Dat was al lang het geval echter onze aansluiting is boven om een werkkamer geplaatst, de splitter is in de meterkast direct geplaatst.
De door u aangegeven splitter was echter niet de oplossing voor ons probleem. Wat wel het probleem was dat de DECT telefoon op een dergelijke wijze aangesloten dus niet werkt. Dat zouden uw klanten voordien moeten weten voordat men een dergelijke telefoon aan gaat schaffen. Wij hebben de Fritzbox boven op de werkkamer staan en niet in de meterkast of in die buurt.
Graag hoor ik van uw kant hoe ik de set Dect telefoons kan retour sturen.
Vr groet wiwes te A.
-
EUroKoeRieR
goede dag...
nu heb ik het zelfde euvel...
ben er achter gekomen dat het gewoon het toestel is dat geen DTMF ondersteunt.
had hiervoor het vorige model (Dect 211) van dit toestel en deze ook weer aangesloten.
keuzemenu's werken via dit toestel (Dect 211) nu wel, met de CD 1811 niet...
misschien zou er op e.e.a. verpakking vermeldt moeten staan op deze toestellen DTMF ondersteunen...
want het komt er dus eigenlijk op neer dat we dit toestel (CD 1811) voor de kat z'n viool gekocht hebben
nu heb ik het zelfde euvel...
ben er achter gekomen dat het gewoon het toestel is dat geen DTMF ondersteunt.
had hiervoor het vorige model (Dect 211) van dit toestel en deze ook weer aangesloten.
keuzemenu's werken via dit toestel (Dect 211) nu wel, met de CD 1811 niet...
misschien zou er op e.e.a. verpakking vermeldt moeten staan op deze toestellen DTMF ondersteunen...
want het komt er dus eigenlijk op neer dat we dit toestel (CD 1811) voor de kat z'n viool gekocht hebben
-
PhilipsCare_NL
Beste Ts,
Inmiddels heeft u van onze klantenservice een UPS label ontvangen waarmee u de set naar ons terug kunt sturen.
We zijn blij dat het probleem inmiddels is verholpen! Onze welgemeende excuses dat hier enige tijd overheen heeft moeten gaan.
Met vriendelijke groet,
Philips Webcare
Inmiddels heeft u van onze klantenservice een UPS label ontvangen waarmee u de set naar ons terug kunt sturen.
We zijn blij dat het probleem inmiddels is verholpen! Onze welgemeende excuses dat hier enige tijd overheen heeft moeten gaan.
Met vriendelijke groet,
Philips Webcare