LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kijkshop weigerde een telefoon te ruilen of te retourneren

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ricaja1o

Kijkshop weigerde een telefoon te ruilen of te retourneren

Ongelezen bericht door ricaja1o »

Op 10 maart heb ik een mobiele telefoon, merk Wilko gekocht bij Kijkshop. Het doel van deze telefoon is om mee te nemen naar het buitenland op vakantie. Onoppgemerkt heeft een medewerker van Kijkshop de aankoopbon gestempeld met inscriptie " Niet te ruilen en ook niet teretourneren. Ik had dit niet gezien en de betreffende medewerker heeft mij de voorwaarden niet verteld.
Bij thuiskomst heb de telefoon niet uitgepakt tot zaterdag avond. Toen bleek de telefoon niet te voldoen aan de werwachting. De Kijkshop was al gesloten.

Maandag 13 maart ben ik in de Kijkshop geweest om te ruilen. De medewerker die mij te woorden stond weigerde te telefoon in te nemen en niet te ruilen. Ik heb duidelijk gemaakt dat dit tegen de wet is. Ik werd verwezen naar het Hoofdkantoor omdat van daar de instructie vandaar kwam.
Alle pogingen om de man te overtuiging heeft niet geholpen. Ik ben dus terug naar huis gegaan met een telefoon die niet voldoet.

Costnix

Re: Kijkshop weigerde een telefoon te ruilen of te retourneren

Ongelezen bericht door Costnix »

In een stenen winkel geldt "koop is koop". Ruilen is een gunst, net zoals geld terug.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Costnix schreef:In een stenen winkel geldt "koop is koop". Ruilen is een gunst, net zoals geld terug.
Dat klopt, tenzij het product defect is of iets dergelijks... of niet werkt zoals je van een telefoon mag verwachten. Je moet er bijvoorbeeld dus mee kunnen bellen.
ricaja1o schreef:Op 10 maart heb ik een mobiele telefoon, merk Wilko gekocht bij Kijkshop. Het doel van deze telefoon is om mee te nemen naar het buitenland op vakantie. Onoppgemerkt heeft een medewerker van Kijkshop de aankoopbon gestempeld met inscriptie " Niet te ruilen en ook niet teretourneren. Ik had dit niet gezien en de betreffende medewerker heeft mij de voorwaarden niet verteld.
Bij thuiskomst heb de telefoon niet uitgepakt tot zaterdag avond. Toen bleek de telefoon niet te voldoen aan de werwachting. De Kijkshop was al gesloten.
Wat is er mis met de telefoon dan?
ricaja1o schreef:Maandag 13 maart ben ik in de Kijkshop geweest om te ruilen. De medewerker die mij te woorden stond weigerde te telefoon in te nemen en niet te ruilen. Ik heb duidelijk gemaakt dat dit tegen de wet is. Ik werd verwezen naar het Hoofdkantoor omdat van daar de instructie vandaar kwam.
Alle pogingen om de man te overtuiging heeft niet geholpen. Ik ben dus terug naar huis gegaan met een telefoon die niet voldoet.
Waarom voldoet de telefoon niet?

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

ricaja1o schreef:Toen bleek de telefoon niet te voldoen aan de werwachting.
Ik heb duidelijk gemaakt dat dit tegen de wet is.
De Kijkshop staat volledig in zijn recht en u bent abuis. Als de telefoon inderdaad alleen maar "niet voldoet aan de verwachting" is dit inderdaad geen geldige reden voor ruilen of geld terug.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

De instructie van het hoofdkantoor naar de medewerker is in principe juist, ruilen is een gunst als je koopt in een fysieke winkel, vaak geboden door winkeliers onder de noemer klantvriendelijkheid, maar dus geen (wettelijke) verplichting. Ook mogen ze er als voorwaarde bijvoorbeeld aan koppelen dat je geen geld terugkrijgt, maar tegoedbonnen ofzo. Als ze eea maar duidelijk aangeven, en een tekst op het aankoopbewijs lijkt me daar ook wel aan te voldoen.

Maar goed, ook van mij de vraag, waarom voldoet de Wiko telefoon (welk type?) niet aan je wensen?

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

ricaja1o schreef:Niet te ruilen en ook niet teretourneren. Ik had dit niet gezien en de betreffende medewerker heeft mij de voorwaarden niet verteld.
Als in de voorwaarden niet staat vermeld dat je kunt retourneren, dan valt er natuurlijk weinig te vertellen. Immers, zoals anderen al aangaven, is het geen recht wat je hebt en die wet waar jij op doelt, bestaat niet en kan niet overtreden worden. Dat geldt enkel voor koop op afstand.

Immers kun je op afstand niet bepalen of een product voldoet, wat in een winkel wel kan. Bij de Kijkshop had je het product kunnen testen en besluiten of het voldoet.

Althans, had het niet achter gesloten deuren in vitrines gestaan. Daarom koop ik al jaren niet meer bij Kijkshop want er valt weinig te testen. Ze doen hun naam eer aan en je kunt veel producten alleen maar kijken en dus niet goed uitproberen en bepalen of het bevalt. Daar ga ik mijn geld niet uitgeven.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Jetsertje schreef: Althans, had het niet achter gesloten deuren in vitrines gestaan. Daarom koop ik al jaren niet meer bij Kijkshop want er valt weinig te testen. Ze doen hun naam eer aan en je kunt veel producten alleen maar kijken en dus niet goed uitproberen en bepalen of het bevalt. Daar ga ik mijn geld niet uitgeven.
Elk product die in vitrines staan mogen worden gevoeld/bekeken. Daarvoor hoeft u alleen maar een personeelslid aan te spreken.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

ricaja1o schreef:Op 10 maart heb ik een mobiele telefoon, merk Wilko gekocht bij Kijkshop. Het doel van deze telefoon is om mee te nemen naar het buitenland op vakantie. Onoppgemerkt heeft een medewerker van Kijkshop de aankoopbon gestempeld met inscriptie " Niet te ruilen en ook niet teretourneren. Ik had dit niet gezien en de betreffende medewerker heeft mij de voorwaarden niet verteld.

Maandag 13 maart ben ik in de Kijkshop geweest om te ruilen. De medewerker die mij te woorden stond weigerde te telefoon in te nemen en niet te ruilen. Ik heb duidelijk gemaakt dat dit tegen de wet is. Ik werd verwezen naar het Hoofdkantoor omdat van daar de instructie vandaar kwam.
Weet u wat het vervelende is? Als u online gekocht had, had u wél mogen retourneren, zelfs in een winkel in uw buurt kunnen terugbrengen.
zie de info op deze pagina; http://www.kijkshop.nl/producten/61-572 ... 54296=WIKO

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

ricaja1o schreef:Op 10 maart heb ik een mobiele telefoon, merk Wilko gekocht bij Kijkshop. Het doel van deze telefoon is om mee te nemen naar het buitenland op vakantie.
Uit je verhaal maak ik op dat het toestel niet in het buitenland gebruikt kan worden. Vervelend. Maar: in welk buitenland is dat? Heb je dit met de betreffende medewerker besproken? Heb je zelf van te voren niet gecheckt of het ding in het betreffende buitenland gebruikt kon worden?

Jetsertje

Brainless schreef:
Jetsertje schreef: Althans, had het niet achter gesloten deuren in vitrines gestaan. Daarom koop ik al jaren niet meer bij Kijkshop want er valt weinig te testen. Ze doen hun naam eer aan en je kunt veel producten alleen maar kijken en dus niet goed uitproberen en bepalen of het bevalt. Daar ga ik mijn geld niet uitgeven.
Elk product die in vitrines staan mogen worden gevoeld/bekeken. Daarvoor hoeft u alleen maar een personeelslid aan te spreken.
En uitproberen zonder dat een verkoper er ongeduldig naast staat en je het gevoel geeft dat je het product nu wel moet kopen nu je het in je handen hebt? Nee, rustig uitproberen zit er, zeker op drukke dagen, niet bij.

In 2010 mijn laatste aankoop hier gedaan en sindsdien sporadisch binnengestapt om te kijken of er iets is veranderd. Zolang het systeem daar nog zo werkt en het er tevens niet eens goedkoop is, hoef ik er niets meer aan te schaffen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Jetsertje schreef:Zolang het systeem daar nog zo werkt en het er tevens niet eens goedkoop is, hoef ik er niets meer aan te schaffen.
Het is ooit zo opgezet om diefstal tegen te gaan. Dan zou je denken dat de prijzen gemiddeld lager liggen dan elders, maar niks ervan. Geen enkel verschil met andere winkels. Dus ja, ik laat de Kijkshop ook links liggen. Als ik er tenminste eentje tegen kom, zo dik zijn ze ook weer niet gezaaid.

Maar ondertussen zijn mijn vragen nog niet beantwoord.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Leuk alweer een topic waar TS niet reageert op vragen omdat de antwoorden waarschijnlijk niet stroken met zijn gedachte gang.
Heeft wel ingelogd op 17 maart maar antwoorden op vragen is te vermoeiend denk ik.

groeten Henk

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Van alle toestellen staan online alle gegevens dus ook of je 900, 1800 of 1900 netwerk kunt gebruiken.
Ook de 2G, 3G of 4G netwerken ondersteund worden, en naast de Wiko, niets mis mee maar meestal voordelig beperkt budget model....

Alle gegevens staan op verzegeld doosje en online dus achteraf klagen is dom.
Als zegel nog heel is en niet geopend mag het retour, dus ook online gekochte die geopende verpakking hebben mogen ze gezien de voorwaarden weigeren, tenzij het stuk is.
Als toestel werkt en je hebt niet vooraf goed online gelezen is het je eigen risico.

Zelfs heb ik al ervaring met hele goede service, na 1,5 jaar was er een defect en dat is gratis hersteld, dus zo goed is een budget toestel van €39,95 en als ik duurdere lees...... alleen maar 3G want in 2025 waren er nog geen 4G toestellen....

Jetsertje

stofzuigertje schreef:Van alle toestellen staan online alle gegevens dus ook of je 900, 1800 of 1900 netwerk kunt gebruiken.
Ook de 2G, 3G of 4G netwerken ondersteund worden, en naast de Wiko, niets mis mee maar meestal voordelig beperkt budget model....

Als zegel nog heel is en niet geopend mag het retour, dus ook online gekochte die geopende verpakking hebben mogen ze gezien de voorwaarden weigeren, tenzij het stuk is.
Als toestel werkt en je hebt niet vooraf goed online gelezen is het je eigen risico.

Zelfs heb ik al ervaring met hele goede service, na 1,5 jaar was er een defect en dat is gratis hersteld, dus zo goed is een budget toestel van €39,95 en als ik duurdere lees...... alleen maar 3G want in 2025 waren er nog geen 4G toestellen....
Leuk verhaal waar, zoals altijd, weer eens niets van klopt.

Altijd mogen retourneren? Nee, afhankelijk van de voorwaarden van de winkel.
Online aankopen weigeren omdat de verpakking is geopend en in de voorwaarden staat dat dit niet mag? Nee.
Een toestel dat na 1,5 jaar defect raakt en vervolgens spreken van een goed toestel? :lol:
Over 2025 spreken alsof het de verleden tijd is? Wat heb jij op dat je niet meer weet in welke tijd we leven?

[Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 18 mar 2017 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigen

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jetsertje schreef:
Online aankopen weigeren omdat de verpakking is geopend en in de voorwaarden staat dat dit niet mag? Nee.
Een toestel dat na 1,5 jaar defect raakt en vervolgens spreken van een goed toestel? :lol:
Over 2025 spreken alsof het de verleden tijd is? Wat heb jij op dat je niet meer weet in welke tijd we leven?

[Tekst verwijderd].

Kijkshop is over het algemeen niet zo moeilijk.

[Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 18 mar 2017 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Belediging en reactie daarop verwijderd

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

reggie2 schreef:
Jetsertje schreef:

[Tekst verwijderd].

Kijkshop is over het algemeen niet zo moeilijk.

Dat wil overigens niet zeggen dat TS hier een punt heeft, want dat is niet zo.
[Tekst verwijderd]
Kijkshop doet wel degelijk moeilijk. Ik heb eens defecte oortjes teruggebracht binnen 20 uur na aankoop. Kreeg vervolgens te horen dat ik de nieuwe oortjes (omgeruild voor andere set van zelfde soort) dan niet mocht ruilen. Toen ik aangaf dat de wet stelt dat ik gewoon 2 jaar garantie heb op mijn electronica gaf de medewerker aan dat ze defecte producten maar 1 keer omruilen.

Het product was al defect toen ik het kocht, dus dan zou ik volgens hen geen garantie hebben op het nieuwe exemplaar, wat natuurlijk onzin is.

Edit: iets met quote brackets. :roll:
Laatst gewijzigd door Radar op 18 mar 2017 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Belediging en reactie daarop verwijderd

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Laatst gewijzigd door Radar op 18 mar 2017 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigen

Boesta

Ongelezen bericht door Boesta »

stofzuigertje schreef:Van alle toestellen staan online alle gegevens dus ook of je 900, 1800 of 1900 netwerk kunt gebruiken.

Jammer dat u steeds maar weer verkeerde adviezen blijft geven. Als u ergens geen verstand van heeft moet u gewoon niet reageren. Uw veelal onzinnige reacties kunnen veel mensen op het verkeerde been zetten. Soms heb ik het idee dat u het expres doet...

Boesta

Ongelezen bericht door Boesta »

henk51 schreef:Leuk alweer een topic waar TS niet reageert op vragen omdat de antwoorden waarschijnlijk niet stroken met zijn gedachte gang.
Heeft wel ingelogd op 17 maart maar antwoorden op vragen is te vermoeiend denk ik.

groeten Henk

Het kan ook zijn dat de ts de antwoorden heeft gelezen en (misschien uit teleurstelling) geen behoefte heeft om te reageren. Dat hoeft ook niet, de antwoorden zijn gewoon duidelijk. Het is enkel een negatieve aanname cq beschuldiging van u dat de ts niet reageert omdat de antwoorden niet zouden stroken met haar/zijn gedachten.

U plaatst deze zelfde reactie bij veel vragen, het is niet uw taak om topicstarters in de gaten te houden dat kan AVRO-TROS heel goed zelf!

Alex E

Ongelezen bericht door Alex E »

Riddert schrijft in zijn reactie dat ruiling wel toegestaan wordt als de telefoon online was gekocht. Dat moge waar zijn maar toen ik eind vorig jaar een smartphone online bij de Kijkshop had gekocht heb ik er voor gekozen om de telefoon niet thuis te laten bezorgen. Ik had aangegeven dat ik de telefoon zou ophalen bij een Kijkshop bij mij in de buurt. Toen ik de telefoon ging ophalen deelde de winkelmedewerkster mij expliciet mede dat de telefoon niet teruggebracht of geruild mocht worden. Nu was er daar voor mij ook geen reden toe en tot op de dag van vandaag ben ik zeer tevreden met de telefoon. Overigens was Kijkshop destijds de goedkoopste aanbieder van de betreffende telefoon.

Gesloten