LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klacht bij Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Variable

klacht bij Telfort

Ongelezen bericht door Variable »

Het is een heel simpel verhaal.
Twee jaar terug ongeveer een abonnement bij Telfort afgesloten voor mijn dochter. Nooit problemen gehad
In december 2015 dit abonnement geprobeerd op te zeggen via de site echter kregen we foutmeldingen..."probeer het later nog eens en neem contact op met klantenservice..."
Contact opgenomen met klantenservice...deze medewerker zou alles in orde maken.
Maanden later blijkt Telfort nog steeds geld van mijn rekening af te schrijven.
Wederom contact opgenomen met de klantenservice. Er blijkt GEEN registratie bekend van een opzegging.
Met deze medewerkster heb ik gesproken over de 6 maanden die ik nu extra zou betalen en ik zou via de site een klacht moeten indienen.
Via de site geprobeerd een "klacht" in te dienen echter kon dat niet vanwege WEDEROM een aantal foutmeldingen....er gaat blijkbaar nogal wat mis daar.
Wederom Klantenservice gebeld en een heer gesproken die mijn klacht genoteerd heeft.

Dit was mijn mail aan Telfort:
Geachte Mevrouw/meneer,
Naar aanleiding van het telefonisch onderhoud welke ik heden middag had met een van uw medewerkers stuur ik u bij deze mijn klacht.
Ik heb dit abonnement een hele poos terug afgesloten voor mijn dochter. Echter kwam zij begin december aan met een nieuwe telefoon en abonnement. Ik heb haar toen verteld dat er wel nog een abonnement liep. We hebben samen via uw site geprobeerd het op te zeggen echter ging dit niet geheel soepel. Daarom heb ik haar laten bellen (onder het mom van eigen verantwoordelijkheid).
Ik heb er wel bijgezeten omdat een natuurlijk op mijn naam geregistreerd staat.
Samen met een van uw medewerkers is het abonnement toen beëindigd.
Tot afgelopen week was ik in de veronderstelling dat alles op juiste wijze was afgewikkeld echter tot mijn ontsteltenis dat u tot op de dag van vandaag nog steeds de maandelijkse betaling van mijn rekening afschrijft.
Na vandaag telefonisch onderhoud te hebben gehad met een van uw medewerkers blijkt er niets bekend te zijn van een opzegging en/of enig telefonisch contact. Mijnsinziens erg vreemd want ik was er toch bij???
Nu blijkt eigenlijk, tussen de regels door, dat ik niets kan bewijzen omdat er bij u niets bekend is. Ik heb vandaag nogmaals opgezegd echter is dit dan pas vanaf 2 juni 2016. Dat is dus een half jaar later dan we van plan waren.
Wat wel te controleren valt zijn de gebruikt cijfers...vanan eind december is er GEEN gebruik meer gemaakt van bellen, SMS en/of DATA...
Wat betreft de betalingen moet ik u zeggen dat ik de laatste betaling heb laten terugboeken omdat ik in eerste instantie erg boos was en dacht "weer zo'n bedrijf welke gewoon doorgaat met afschrijven" echter dien ik ook hand in eigen boezem te steken door toe te moeten geven ook zelf geen vinger aan de pols te hebben gehouden en mijn rekening niet goed te hebben gecontroleerd.
Ik wil daarom hetvolgende voorstellen:
Laten we het half jaar door twee delen en beide een helft voor ons rekening nemen. Mvg A. Heymel

Ik krijg vanochtend bericht van Telford:
Geachte heer Heymel,
Op 2 mei 2016 heeft u contact gehad met onze Klantenservice. U heeft in december 2015 uw abonnement opgezegd. Deze opzegging is niet verwerkt en daarom wenst u een vergoeding van uw abonnementskosten. Wij begrijpen dat u verrast was over het feit dat uw opzegging nog niet verwerkt was.
In onze administratie staat niet vermeld dat u in december 2015 contact met ons heeft gehad over de opzegging van uw abonnement met het telefoonnummer 0644131280. Elk contact met onze Klantenservice wordt geregistreerd. U heeft van ons  geen schriftelijke bevestiging ontvangen van uw opzegging.
Wij kunnen u niet tegemoetkomen in een vergoeding van de abonnementskosten van de afgelopen maanden.   Uw abonnement zal per direct worden beëindigd zonder een maand opzegtermijn. U heeft hierover van ons een bevestiging ontvangen. Wij verzoeken u het openstaande saldo van € 32,22 aan ons te voldoen onder vermelding van het factuurnummer 186178598. Onze betalingsgegevens vind op Mijn Telfort of op telfort.nl

Met andere woorden...omdat zij iets niet hebben geregistreerd en er telkens dingen misgaan in hun systeem ben ik de sigaar?
Ik begrijp dat ik e.e.a beter in de gaten heb moeten houden maar ik heb helaas geen tijd om dagen naast de brievenbus plaats te nemen omdat ik een opzegging heb gedaan...Ik stel niet voor niets voor om 3 maanden extra voor mijn rekening te nemen.

Ik wil graag op reageren op de reactie van Telfort echter dat kan niet omdat ik boven de 2000 leestekens kom...
Ik heb wederom met de klantenservice gebeld om te vragen naar een "normaal" mailadres waar ik een "normale" mail naartoe kan sturen...
Dat kan niet volgens deze medewerker, dan moet ik maar een normale brief sturen zo verteld hij mij...

Waarom schuiven dit soort grote bedrijven toch altijd weer ALLE verantwoordelijkheid naar de consument en weigeren ze de hand ook in eigen boezem te steken...

taxikemperman

Re: klacht bij Telfort

Ongelezen bericht door taxikemperman »

U kunt niet bewijzen dat u heeft opgezegd. Geen geluidsopname, geen brief, geen e-mail en waarschijnlijk ook geen naam van diegene met wie u toen gesproken heeft.
Vindt het dan nog netjes dat ze per direct uw abonnement willen opzeggen.
En u geeft het zelf al aan: u heeft gedurende enkele maanden niet naar uw rekening gekeken. € 32,00 per maand is toch echt een bedrag wat mij opvalt.
Als u wel uw rekening had gecontroleerd, hadvu eerder aan de bel kunnen trekken.
Ik zou u ook adviseren het openstaande bedrag zo snel mogelijk te betalen voordat er incassokosten bij komen.

Grote bedrijven willen geen gewone e-mail in verband met virussen en hele verhalen.
Door het invullen van een formulier hebben ze alle benodigde gegevens.
Zelf maak ik altijd een printscreen van het formulier voir en na het verzenden, zodat ik dat in ieder geval als bewijs heb.

De meeste

Variable

Ongelezen bericht door Variable »

Ik kan inderdaad niets bewijzen...helaas...
Het ging overigens om een bedrag van 16 euro per maand en ze zijn me ook zeker niet tegemoet gekomen met opzegging want dat is gewoon per "de volgende vervaldatum"...dus van enige coulance is geen sprake.

Ik vind het op zich logisch dat grote bedrijven in eerste instantie een limiet hanteren van een X aantal letters, echter wanneer er verder gecommuniceerd gaat worden zou het ZEER wenselijk zijn wanneer men een normaal verhaal/gebeurtenis/verloop van.... zou kunnen mailen...nogmaals het is 2016.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Beste Variable,

Wij betreuren het enorm dat deze situatie is ontstaan. In het systeem hebben wij het nogmaals nagekeken en zien inderdaad geen melding over een opzegging in december 2015.
Indien je nog wilt reageren op onze mail dan willen wij jou graag uitnodigen om dit op ons forum te doen. Wij zullen er dan voor zorgen dat jouw reactie bij de juiste afdeling terechtkomt.

Met vriendelijke groet,

Telfort Forum Team

John52

Ongelezen bericht door John52 »

Volgens mij wordt het tijd dat de team Webcare les krijgt in omgang met klanten.
In bovenstaande reactie hebben ze het over je, jou en jouw alsof ze de klager al jaren kennen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

John52 schreef:Volgens mij wordt het tijd dat de team Webcare les krijgt in omgang met klanten.
In bovenstaande reactie hebben ze het over je, jou en jouw alsof ze de klager al jaren kennen.
Kom je voor het eerst op internet ofzo?

John52

Moneyman, Nee maar er is nog zoiets als elementaire fatsoensnormen. Als op internet wordt geje en gejoud wil dat nog niet zeggen dat een klantenservice (of in dit geval webcare) deze tendens moet overnemen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik bedoel vooral dat het ook voor webcare heel normaal is om op dergelijke fora te tutoyeren. Dat is anno 2016 alles behalve onbeleefd of onbeschoft. Al hoef je dat niet perse te apprecieren, natuurlijk :wink:

John52

Moneyman, dan verschillen wij van mening,Ik zou er niet van gediend zijn.

Gesloten