Sinds maart 2006 ben ik de trotse (grapje) bezitter van een Nokia 2652 met een Telfort abonnement.
Dit heb ik via GSMWEB geregeld en daar ben ik op dit moment niet tevreden over. Mijn klachten varieren van sms-berichten welke pas na ca. 1,5 uur ontvangen worden; vaak slecht te bereiken, dus mensen krijgen dan de voicemail, vaak niet kunnen bellen omdat er geen bereik is en bellen in het buitenland (lees bv Egypte) gaat ook niet. Bij de laatste 2 klachten dient vermeld te worden dat de toestellen met HI en Vodafone deze klachten niet hebben (mijn vrouw en dochter hebben deze namelijk).
De klachten heb ik aan GSMWEB voorgelegt maar afgezien van het antwoord dat andere aanbieders ook wel eens niet te bereiken zijn kom ik niet verder met hun.
Ik kan het toestel ter reparatie aanbieden maar wat koop ik daarvoor want dan kan ik minimaal 2 weken niet bellen en dat kan gewoon niet.
De service van een leentoestel heeft met niet en dat zou juist zo handig zijn omdat je dan ten eerste gewoon kan bellen en ten tweede weet je dan ook gelijk of het aan het toestel ligt of dat het probleem bij Telfort zit.
Ik ben dan ook zeer teleurgesteld en het liefst zou ik vandaag nog van dit abonnement afwillen maar dat kan niet want het heeft gewerkt en dan ben je de klos bij GSMWEB.
Voor mij dan ook GSMWEB EENS MAAR NOOIT MEER!!!!!!! [/b]
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klacht GSMWEB
Re: klacht GSMWEB
Al een andere sim-kaart geprobeerd in het toestel? Bijv een vodafone of KPN sim-kaart? Test dat even uit dan weet je of het aan het toestel ligt of aan het netwerk.Test dit voor bijvoorbeeld 24 uur uit zodat een helder beeld heeft of het aan het toestel ligt of aan het netwerk.U kunt eventueel ook een postcode-check doen bij telfort, hoe het netwerk bij u thuis is.(Altijd aan te raden voordat u een abo afsluit)Ligt het aan het netwerk dan is het iets wat je bij telfort neer moet leggen.(Om onder het contract uit te komen is dan geen gemakkelijke weg omdat u ook een stukje eigen research moet doen.Bijv dekking via postcodecheck)
Ligt het aan het toestel dan moet het toestel aangeboden worden voor reparatie. Een leentoestel is inderdaad zonder verzekering geen extra service.
Tip: Ligt het aan het toestel zoek even op internet of er een Nokia-service point bij u in de buurt is. Is dat het geval dan kunnen zij eventueel kleine reparaties verrichten.Dat scheelt aanzienlijk in tijd dat uw toestel weg is. Het valt onder de garantie als het toestel niet door externe schade beinvloed is.Ik kan u niet beloven dat dit de oplossing is maar het is het proberen waard mits ze in de buurt zitten.Niet geschoten is altijd mis. Mocht dat niet werken dan kunt u het toestel alsnog voor reparatie aanbieden.
Ligt het aan het toestel dan moet het toestel aangeboden worden voor reparatie. Een leentoestel is inderdaad zonder verzekering geen extra service.
Tip: Ligt het aan het toestel zoek even op internet of er een Nokia-service point bij u in de buurt is. Is dat het geval dan kunnen zij eventueel kleine reparaties verrichten.Dat scheelt aanzienlijk in tijd dat uw toestel weg is. Het valt onder de garantie als het toestel niet door externe schade beinvloed is.Ik kan u niet beloven dat dit de oplossing is maar het is het proberen waard mits ze in de buurt zitten.Niet geschoten is altijd mis. Mocht dat niet werken dan kunt u het toestel alsnog voor reparatie aanbieden.
-
Dries Hoogendoorn
Dank voor deze tips, ga ik zeker proberen
Okidoki
Laat even weten hoe het afloopt...
Van Telfort weet ik dat de postcode check juist een vals positieve uitslag kan hebben, reden dat ik dat niet een betrouwbaar middel vind. Telfort roept nog steeds dat het bereik op mijn postcode goed is, maar heeft mijn abonnement ontbonden omdat ik (herhaaldelijk!) geklaagd heb over geen bereik in mijn hele wijk...
Dit probleem is plotseling ontstaan, ik heb mijn abonnement pas genomen nadat ik al geruime tijd van het netwerk gebruikmaakte via een prepaid kaart. Telfort kon dit probleem niet verhelpen en dus zal het bereik nog steeds slecht zijn, ook al blijven ze anders beweren!
Overigens: bereik lijkt me niet iets dat GSMWweb (heb ik ook slechte service-ervaringen mee trouwens, maar dan mbt een ander probleem)kan verhelpen, neem dus ook 's contact op met Telfort zelf!
Dit probleem is plotseling ontstaan, ik heb mijn abonnement pas genomen nadat ik al geruime tijd van het netwerk gebruikmaakte via een prepaid kaart. Telfort kon dit probleem niet verhelpen en dus zal het bereik nog steeds slecht zijn, ook al blijven ze anders beweren!
Overigens: bereik lijkt me niet iets dat GSMWweb (heb ik ook slechte service-ervaringen mee trouwens, maar dan mbt een ander probleem)kan verhelpen, neem dus ook 's contact op met Telfort zelf!
Check dit even :
http://www.telfort.nl/klantenservice/roaming/
http://www.telfort.nl/klantenservice/roaming/