LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Hollands Nieuwe

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sutlab
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jun 2013 13:33

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door sutlab »

Op maandag ochtend 25 augustus 2014 om 9 uur heb ik de klantenservice weer gebeld om het probleem uit te leggen en om een oplossing te vinden. Hoewel 25 augustus 2014 binnen de betalingstermijn van 14 dagen valt die in de tweede brief opgelegd wordt, zei de medewerkster van de klantenservice dat zij niets voor mij kon doen. Waarom wilde de medewerkster mij niet gewoon een betalingslink geven?
Ik ben welwillend om te betalen, maar hollandsnieuwe geeft geen bank of girorekening nummer op, waar ik het bedrag naar kan over maken, hiervoor moet ik contact opnemen met de klantenservice, maar als ik dat doe wil de klantenservice mij geen rekeningnummer of link opgeven. Vervolgens sta ik als wanbetaler te boek en word er een incasso bureau op mij af gestuurd!
Die zelfde dag heeft mijn man nogmaals met de klantenservice van hollandsnieuwe gebeld, omdat wij beiden vonden dat het een heel vreemde gang van zaken is. Bovendien gaat het maar om 20 euro die wij al betaald hebben en alsnog weer betalen willen. Dus waarom kan dat niet?
Mijn man kreeg na 45 minuten gebeld te hebben met de klantenservice de garantie dat wij per email een link toegestuurd zouden krijgen om het bedrag alsnog te betalen. Elk uur heb ik in mijn email gekeken, alleen om uit te vinden dat er helemaal niets binnen kwam.
Vandaag 26 augustus 2014 vond ik weer een brief van hollandsnieuwe in de bus. Deze brief is gedateerd 11-8-2014…. Vreemd dat die pas op 26 augustus bezorgd wordt! Hierin staat dat de vordering uit handen gegeven is aan een incassobureau. Dit maal is er ook een rekening meegestuurd. Op de rekening is de 25 euro aansluitkosten verdwenen en wordt er € 25,- afsluitkosten in rekening gebracht.
Mijn man heeft vandaag weer gebeld met de klantenservice van hollandsnieuwe. Wij kregen te horen dat er niets meer voor ons gedaan kon worden. Alles is naar het incassobureau.
Maar wacht even, zijn mondelinge afspraken ook niet rechtsgeldig?

In de brieven die hollandsnieuwe aan mij gestuurd heeft staan een heleboel tegenstrijdigheden. Bovendien heb ik het bewijs dat ik de € 20,50 op 1 juli jl. betaald heb. Hollandsnieuwe heeft een mondelinge toezegging gedaan en die niet is nagekomen.
Ik heb binnen de betalingstermijn verschillende malen mijn bereidheid getoond en mij ingezet om te betalen, maar dat werd niet accepteert.
Wat wil hollandsnieuwe nu? Er zijn zoveel klachten en slechte berichten. Niet alleen op deze website maar op veel meer andere websites. Hollandsnieuwe lijkt alleen te reageren op deze website waarschijnlijk omdat het een link heeft met een televisie uitzending.

Leven we werkelijk in de wereld van Kafka?

Demeter
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2012 21:08

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door Demeter »

Ik zie constant Hollandsnieuwe reageren met dezelfde standaardzinnen, die mij maar al te goed bekend zijn. Je kunt 100 keer al je gegevens doorgeven. Het haalt niets uit want er wordt niets opgelost! Steeds weer het zinnetje <wat vervelend> en vervolgens krijg je zelf hoe dan ook de schuld. Mijn kapotte telefoon ligt hier na 2 reparatiepogingen. Ik had het aangetekend verzonden naar Hollands nieuwe, maar het adres op het contract is niet geldig. Het pakket kwam retour met opmerking <vertrokken>. Dit geeft toch te denken?
Ga nooit in zee met Hollandsnieuwe!!!!!!!!!! Ik hoop dar RADAR dit op wil pakken en het eens in een uitzending wil behandelen. Er worden heel veel mensen gelokt door deze firma an vervolgens zit je met een telefoon/abonnement waar je niet van af kunt en waar je niets aan hebt en niemand helpt je

danielle7171
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2014 13:54

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door danielle7171 »

in januari een abonnement genomen bij hollandse nieuwe.. ze zouden mijn oude abonnement bij tele 2 opzeggen.. ik zou mijn eigen nummer houden, maar dat bleek achteraf toch niet te kunnen, dus ik kreeg het nieuwe nummer...
achteraf blijkt het oude nummer bij tele 2 niet te zijn opgezegd, en betaalden we daar voor een abonnement waarvan wij dachten dat het opgezegd was...
contact opgenomen met hollandse nieuwe, maar die doen niets...
ons is niet verteld dat zij het oude abonnement niet konden opzeggen omdat nummerbehoud niet mogelijk was... en dat even doorgeven was waarschijnlijk ook teveel werk
bij de klantenservice 10 minuten in de wacht gezet en dan wordt er gezegd.. wij kunnen er niets aan doen...

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

danielle7171 schreef:in januari een abonnement genomen bij hollandse nieuwe.. ze zouden mijn oude abonnement bij tele 2 opzeggen.. ik zou mijn eigen nummer houden, maar dat bleek achteraf toch niet te kunnen, dus ik kreeg het nieuwe nummer...
achteraf blijkt het oude nummer bij tele 2 niet te zijn opgezegd, en betaalden we daar voor een abonnement waarvan wij dachten dat het opgezegd was...
contact opgenomen met hollandse nieuwe, maar die doen niets...
ons is niet verteld dat zij het oude abonnement niet konden opzeggen omdat nummerbehoud niet mogelijk was... en dat even doorgeven was waarschijnlijk ook teveel werk
bij de klantenservice 10 minuten in de wacht gezet en dan wordt er gezegd.. wij kunnen er niets aan doen...
Beste danielle7171,

Vervelend om te horen dat je nummerbehoudaanvraag niet goed is verlopen. Ik zoek graag uit of we iets voor je kunnen betekenen. Stuur ons hiervoor een privébericht met je 06-nummer, adresgegevens en geboortedatum.

Wij zijn ook te bereiken via hollandsnieuwe op Facebook en Twitter. We horen graag van je.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

christiaan1807
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2014 16:11

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door christiaan1807 »

Ik hoop op deze manier contact te krijgen met hollands nieuwe.. Wat een dramatische klantenservice...

Hierbij mijn vraag/klacht: Ik heb een abonnement afgesloten bij hollands nieuwe van 1GB data en 275min/sms. Nu worden die minuten gelijk omgezet in 10 euro tegoed wat na 25 minuten bellen nog maar 0.50 cent is.. Ik vraag me af hoe dit kan en of ik wel echt 275 minuten kan bellen/smsen?

Mvg Christiaan

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

christiaan1807 schreef:Ik hoop op deze manier contact te krijgen met hollands nieuwe.. Wat een dramatische klantenservice...

Hierbij mijn vraag/klacht: Ik heb een abonnement afgesloten bij hollands nieuwe van 1GB data en 275min/sms. Nu worden die minuten gelijk omgezet in 10 euro tegoed wat na 25 minuten bellen nog maar 0.50 cent is.. Ik vraag me af hoe dit kan en of ik wel echt 275 minuten kan bellen/smsen?

Mvg Christiaan
Beste Christiaan,
Vervelend om te horen dat uw ervaring niet is zoals wij graag zien.

Wij helpen u uiteraard graag verder. Om antwoord te geven op uw vraag hebben wij een aantal gegevens nodig zoals e-mailadres, telefoonnummer en klantnummer. U kunt contact opnemen via Facebook of Twitter. Heeft u geen profiel voor Facebook of Twitter? Stel uw vraag dan via www.hollandsnieuwe.nl/stel_je_vraag

Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe

H. Boekhoudt
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2016 21:55

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door H. Boekhoudt »

Uit eigen ervaring weet ik dat het erg lang duurt voordat je contact krijgt met Hollandsnieuwe. Hun webformulier werkt vaak niet en er wordt niet op gereageerd. Je moet 30 tot 45 minuten wachtten voordat je de helpdesk aan de lijn krijgt (als je geluk hebt) en op aangetekende brieven wordt ook niet gereageerd. Van de helpdesk krijg je elke keer een ander antwoord (vaak het tegenovergestelde van wat de vorige keer is gezegd).

Gelukkig is er wel een toezichthouder die ook forse boetes op kan leggen (200.000 / 300.000 euro) en er is een geschillencommissie die bindende uitspraken kan doen (dat vertellen ze niet als je de helpdesk aan de lijn hebt).

Als eerste wil ik iedereen die negatieve ervaringen heeft met Hollandsnieuwe vragen om via Consuwijzer (gewoon bellen: 088-0707070) hierover een klacht bij de toezichthouder in te dienen zodat deze een onderzoek in kan stellen en bij gegronde klachten een boete op kan leggen (misschien verbeterd Hollandsnieuwe zijn klantenservice uiteindelijk). Het indienen van een klacht is gratis maar de toezichthouder bepaald zelf wanneer ze een onderzoek instelt of niet en neemt hierover geen contact met je op. Verdere contacgegevens kun je vinden op Https://www.consuwijzer.nl/contact


Om de geschillencommissie in te kunnen schakelen moet je eerst een aangetekende brief naar Hollandsnieuwe sturen waarin je uitlegd wat ze niet hebben gedaan een termijn stellen waarbinnen ze de kans krijgen om dit alsnog te doen (bijvoorbeeld 5 werkdagen). Heeft Hollandsnieuwe dan nog niet aan haar verplichting voldaan dan kun je de geschillencommissie inschakelen via https://www.degeschillencommissie.nl/zo ... andsnieuwe (Hollandsnieuwe is een marketingorganisatie zonder eigen netwerk en maakt gebruik van het netwerk van Vodafone Libertel).

De procedure van de klachtencommissie kun je hier nalezen: https://www.degeschillencommissie.nl/co ... procedure/

Gesloten