LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Hollandse Nieuwe - afgesloten!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
doornsister
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2014 09:44

Klacht Hollandse Nieuwe - afgesloten!!

Ongelezen bericht door doornsister »

Ik werd afgesloten wegens een achterstand, geheel terecht, Maar vervolgens betaal ik het volledige openstaande bedrag via online bankieren naar hun rekeningnummer en krijg ik het bijna een volledige week later teruggestort. In de tussentijd, vele malen geprobeerd te bellen met de klantenservice van Hollandse Nieuwe om contact te krijgen over mijn betaling en heraansluiting. Ook via mail geprobeerd contact te zoeken, maar aan de telefoon kan je blijven hangen, je komt er gewoon niet door. Via de mail krijg je een antwoord waar je niks aan heb van een emailadres waar je niet op terug kan reageren.

Dus ik betaal mijn achterstand, krijg het bijna een week later zonder enig overleg teruggestort en ik ben nog steeds niet aangesloten en heb geen contact gehad met Hollandse Nieuwe. Waarom word mijn betaling via hun rekeningnummer niet geaccepteerd? Dit is toch belachelijk, ik wil betalen, ik betaal en ik word maar niet aangesloten!!!

Hollandse Nieuwe ik ben dit zat, ik wil gewoon aangesloten worden, waarom accepteren jullie mijn betaling niet? Er staat duidelijk mijn telefoonnummer bij!

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Klacht Hollandse Nieuwe - afgesloten!!

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Misschien was het innen van het openstaande bedrag al in handen van een incassobedrijf gegeven? Dat zou u in dat geval moeten weten. Maar goed, blijven bellen met Hollands Nieuwe lijkt me. Maar misschien reageert het webcareteam hier wel...

Jantje7
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Klacht Hollandse Nieuwe - afgesloten!!

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Een betaling zonder betalingskenmerk is moeilijk te verwerken bij een automatisch proces. Dus waarschijnlijk is uw betaling niet te koppelen aan uw openstaande factuur. Dus zit er niets anders op dan het bedrag terug te storten op uw rekening.

doornsister
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2014 09:44

Re: Klacht Hollandse Nieuwe - afgesloten!!

Ongelezen bericht door doornsister »

Nee dat was nog niet het geval. Ik begrijp gewoon niet waarom een betaling via online bankieren gewoon teruggestort wordt. Ik ben al een week niet bereikbaar via mijn telefoon en mijn oma ligt op sterven, ik wil gewoon bereikbaar zijn en heb dan ook alles betaald. Het schiet niet op als ze dan geld terug gaan storten.

Ik hoop dat ze idd reageren want ik ben dit goed zat! Ik ben ook niet van plan om bij Hollandse Nieuwe te blijven!

doornsister
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2014 09:44

Re: Klacht Hollandse Nieuwe - afgesloten!!

Ongelezen bericht door doornsister »

Dat zal best maar bij elk bedrijf kan je gewoon betalen via online bankieren, hopeloos is dit dan toch. Een betaling is een betaling. en onbereikbaar zijn voor je klanten is heel vervelend. Je komt er gewoon niet door met bellen!

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Klacht Hollandse Nieuwe - afgesloten!!

Ongelezen bericht door henk51 »


Ongelezen bericht door doornsister » 17 jun 2014 10:32

Dat zal best maar bij elk bedrijf kan je gewoon betalen via online bankieren, hopeloos is dit dan toch. Een betaling is een betaling. en onbereikbaar zijn voor je klanten is heel vervelend. Je komt er gewoon niet door met bellen!
Bij Hollandsnieuwe krijg je meestal een link om via Ideal te betalen op die manier wordt het bedrag meteen gekoppeld aan uw achterstand.
Heeft u die link wel gekregen van hun?
Zo ja heeft u daar gebruik van gemaakt of heeft u zelf maar wat gedaan.


gr Henk

doornsister
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2014 09:44

Re: Klacht Hollandse Nieuwe - afgesloten!!

Ongelezen bericht door doornsister »

Ik kwam er pas achteraf achter dat ik die link had gekregen. Dus die heb ik niet gebruikt nee. Maar ik heb niet zomaar wat gedaan. Heb naar het juiste rekeningnummer, het missende bedrag met daarbij mijn naam en telefoonnummer erbij gevoegd. Het zou niet uit moeten maken hoe je betaald, betalen is betalen. Het is toch niet zo dat ik met kleingeld aan de balie kom ofzo? Ik betaal gewoon netjes via online bankieren, dat zou nooit een probleem moeten zijn!

En vervolgens wilde ik erachter aan bellen om ze te wijzen op deze betaling, maar dat is helaas tot nu toe niet gelukt.

doornsister
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2014 09:44

Re: Klacht Hollandse Nieuwe - afgesloten!!

Ongelezen bericht door doornsister »

Nog even voor de duidelijkheid, ik heb ondertussen het bedrag weer teruggestort gekregen en via de ideal link betaald. Alleen wil ik nu gewoon contact met Hollandse Nieuwe of alles nu betaald is of dat er nog iets openstaat, ik wil alles vandaag betaald hebben en er niet over drie dagen achterkomen dat ik iets heb gemist. Dus het zou fijn zijn als er iemand van hollandse nieuwe contact op zou nemen!

laurens043
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jun 2013 23:13

Re: Klacht Hollandse Nieuwe - afgesloten!!

Ongelezen bericht door laurens043 »

ik heb een betalings achterstand


Ben je vergeten een rekening te betalen? Is je factuur van na 4 juni? Dan informeren wij je hierover per e-mail of sms. Of bekijk een overzicht van je openstaande betalingen in mijn hollandsnieuwe. Je kunt via iDEAL je openstaande rekeningen in één keer betalen. Is je factuur van voor 4 juni? Dan sturen wij je een e-mail met instructies. Zorg altijd voor voldoende saldo op je bankrekening.

als je dat doet ,en je kijkt bij mijn hollandse nieuwe facturen online ,dan zie je toch direct wat er nog betaald moet worden ,of dat alles betaald is

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Klacht Hollandse Nieuwe - afgesloten!!

Ongelezen bericht door tenormin »

doornsister schreef:Nog even voor de duidelijkheid, ik heb ondertussen het bedrag weer teruggestort gekregen en via de ideal link betaald. Alleen wil ik nu gewoon contact met Hollandse Nieuwe of alles nu betaald is of dat er nog iets openstaat, ik wil alles vandaag betaald hebben en er niet over drie dagen achterkomen dat ik iets heb gemist. Dus het zou fijn zijn als er iemand van hollandse nieuwe contact op zou nemen!
Heb je ook hun kenmerk goed ingevuld? Krijg je rekeningen per acceptgirokaart? Heb je misschien een aanmaning gemist en is het bedrag dan niet meer goed? Het kan van alles zijn, zeker als ze je geld retourneren zal er toch iets meer dan fout gegaan zijn. Lijkt mij dan, meestal krijg je, met normale overmaking, je geld niet teruggestort als alles "normaal" gegaan zou zijn.

Heb je dit al geprobeerd? http://www.helpdeskweb.nl/helpsdesks/58 ... ieuwe.html
De vragen daar zijn van pas 20 minuten geleden dus kan je een gokje wagen. De site doet "raar" maar als je drukt op meest gelijkende overeenkomst krijg je toch wat ik doorgaf. Raar, maar goed, zo kom je er ook.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Klacht Hollandse Nieuwe - afgesloten!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

doornsister schreef:Ik kwam er pas achteraf achter dat ik die link had gekregen. Dus die heb ik niet gebruikt nee. Maar ik heb niet zomaar wat gedaan. Heb naar het juiste rekeningnummer, het missende bedrag met daarbij mijn naam en telefoonnummer erbij gevoegd. Het zou niet uit moeten maken hoe je betaald, betalen is betalen. Het is toch niet zo dat ik met kleingeld aan de balie kom ofzo? Ik betaal gewoon netjes via online bankieren, dat zou nooit een probleem moeten zijn!
Dus mensen van hollandsnieuwe moeten maar gaan uitzoeken bij welke factuur die betaling hoort?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Klacht Hollandse Nieuwe - afgesloten!!

Ongelezen bericht door tenormin »

GJvdZ schreef: Dus mensen van hollandsnieuwe moeten maar gaan uitzoeken bij welke factuur die betaling hoort?
Daarom vraag ik of ze kenmerk heeft ingevuld, maar daar komt geen antwoord op. Dan is het (bijna)ondoenlijk voor een zaak om te weten van wie de betaling is. D.w.z. dat kost ze veel tijd om uit te zoeken; ze sturen niet voor Jan met de korte achternaam het geld retour. Netjes, toch?

Gesloten