LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht tegen HSC Rosemont

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Ben je benadeeld door HSC Rosemont?

Ja
35
67%
Nee
17
33%
 
Totaal aantal stemmen: 52

s04
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 19:52

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door s04 »

hai...

ik ben nu ook al maanden bezig met dit bedrijf...

een aantal jaar geleden heb ik een telefoon abonnement afgesloten en daar een verzekering bij afgesloten na dat de verkoper dat bij je aandringt..

ik heb jaren voor die verzekering betaald en toen bedacht ik me ineens dat ik die wel eens op kon zeggen omdat die telefoon ondertussen al oud was geworden..
ik dacht zodra die het niet meer doet koop ik toch een nieuwe heb ik de verzekering niet meer voor nodig..
zo gezegd zo gedaan..
verzekering opgezegd.. ook bij de bank stop gezet dat ze mochten afschrijven..

een brief gekregen met daarin: uw verzekering is stop gezet..

ik ging ervan uit dat alles klaar was hiermee..

tot dat ik na een meer dan een jaar ( ik kijk heel weinig naar mijn afschriften)
er achter kwam dat ze een jaar lang door zijn gegaan met afschrijven..
ik heb alle papier en opgezocht en ben er mee naar t-for telecom gegaan..
ze zouden er werk van maken.. en ik stond (volgens hun) heel sterk want ik had ook alle fax bevestigingen nog...
toen moest ik ook nog bank afschriften aanleveren.. oke.. geen probleem
niets gehoord..
weer naar de winkel.. : de account manager is er mee bezig..

word ik na 3 maanden gebeld door iemand van hsc.. en die begint in eens te vertellen dat ik 2!!!! verzekeringen heb lopen!! 2!!!
en ze komt in eens met allemaal polis nummers..

ik vertel de vrouw dat ik buiten in de stad loop en dat ik niks aan polis nummer heb.. aangezien ik geen papieren bij de hand heb...
ze zegt kwaad dat ik haar moet uit laten praten.. waarop ik zeg dat het zo geen zin heeft en dat ik het geld van dat jaar terug wil krijgen (LEES 1 JAAR)
waardoor mevrouw helemaal op tilt slaat en zegt u krijgt ggen geld ik kan het alleen voor u opzeggen..

nu heb gister een brief gekregen dat ik mijn polis telefonisch heb opgezegd..
daar neem ik natuurlijk geen genoegen mee en ben dus weer naar de t-for telecom winkel gegaan met de brief..
de jongen heeft gebeld met hsc en het verhaal weer uitgelegd..
de medewerker van hsc kwam na een uur aan de telefoon tot de conclusie dat het zo zit..:

ik heb mijn polis voor het toestel dat ik NU HEB vorig jaar beëindigd

(ja dacht ik dat wist ik zelf ook.. daarom wil ik ook voor dat jaar wat ik voor niks heb betaald mijn geld terug)

deze meneer zegt: voor deze polis schrijven wij al een jaar geen geld meer af..

maar waarvoor dan wel.???????

voor een toestel T.......... nog wat...

een toestel dat ik NOOIT heb gehad.
de meneer kan precies vertellen war en wanneer ik die gekocht heb..
juist.. in de winkel waar ik op dat moment sta..
dat kan dan mooi na gekeken worden...
en ja hoor.. niks te vinden..
ook nog even naar het kantoor laten bellen waar alle contracten worden gearchiveerd die ooit zijn afgesloten..

en ook daar is niks te vinden dat ik ooit zo'n toestel met abonnement heb afgesloten..


dit houd dus in: DAT ZE 4!!!! JAAR geld hebben afgeschreven zonder dat ik daar ooit voor heb getekend..!!

ook hsc kon niet aantonen dat ik er voor getekend heb...
maar ze zeggen omdat ik het nu "telefonisch" heb opgezegd (wat de mevrouw aan de telefoon zelf heeft gedaan omdat dat het enige was wat ze volgens haar kon doen) ik ook toegeef dat ik dus die polis ook heb gehad...!

het komt er dus op neer dat ik nu een bezwaar brief moet gaan schrijven en dat ik voor 4 jaar geld terug eis..

dan waren ze beter af geweest toen ik nog maar om 1 jaar vroeg...!


zo... lang verhaal... ook ik heb dus problemen..

iemand een tip waar ik een voorbeeld van een bezwaar brief kan vinden zodat ik deze aangetekend kan versturen?

CdV
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2009 11:25

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door CdV »

Graag wil ik een positieve ervaring melden.

Ik heb ook een verzekering lopen bij HSC. Door middel van een brief (niet aangetekend) heb ik ze verzocht de verzekering stop te zetten.

Twee!!! dagen later had ik een correcte brief in de bus liggen waarin ze dit bevestigen met inachtname van de opzeggingsermijn van 1 maand.

In tegenstelling tot de meeste berichten, heb ik dus geen enkel probleem ondervonden en ben zeer vlot en correct geholpen. :D

Verene
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2009 18:56

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door Verene »

Hoi CvD leuk dat jij positief reageert maar hou het in de gaten of er niet wordt afgeschreven, bij mij heeft HSC zelf de verzekering beeindigd omdat het apparaat is gestolen, dus niet meer in mijn bezit zeggen zij en als het niet meer in je bezit is kun je het niet meer verzekeren, ik dacht jeetje wat netjes. Dit is 3 maanden geleden en ze schrijven toch elke maand netjes het bedrag af !!! en vandaag kreeg ik zelfs een herinnering van de verzekering die zij zelf !!!! hebben beeeindigd, dus hou het in de gaten en laat anders bij je bank hun rekening nummer blokkeren zodat ze niet meer bij je kunnen afschrijven, een incasso kun je binnen 30 dagen laten terugboeken..... :shock: dus houd je ogen open....

e de graaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2009 15:30

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door e de graaf »

Hallo,

mijn naam is E de Graaf
Ik had ook een telefoon verzekering lopen bij HSC ROSEMONT, deze heb ik zes jaar geleden al opgezegd maar desondanks word er tot op heden nog steeds een bedrag van € 20,97 afgeschreven. Dit omdat volgens HSC ROSEMONT de verzekering nooit was afgezegd terwijl ik dit aangetekend en wel aan ze bekend heb gemaakt, ook was het volgens een medewerker niet mogelijk tot vorig jaar telefonisch het contract op te zeggen.

Ik heb ze net weer gebeld en gesproken met mevr. Marianne en bij haar opnieuw mijn contract opgezegd. Ook eis ik het bedrag van € 20,97 dat zes jaar lang maandelijks is afgeschreven met terugwerkende kracht terug.

basjuhh
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2009 22:37

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door basjuhh »

E de Graaf, Wellicht is het een beetje bizar dat je het tot 6 jaar laat komen, dit heb je zelf in de hand. Ik heb merdere verzekeringen bij deze maatschappij gehad en nog steeds en ik moet zeggen; prima service! echt! Gebruik voor het opzeggen gewoon de fax! een stuk goedkoper dan aangetekend versturen en je hebt ook meteen een ontvangstbevestiging!! faxnr is 0102068672...

ferrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2009 21:55

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door ferrie »

Hallo allemaal,dacht laatst bijmezelf mijn vezekering optezegen van mijn gsm, maar kon geen adres vinden dus even surven kom ik hierop.
Ik verschiet ervan, zal zelf ook maar snel een aangetekende brief verstuuren.
Heb gelukig hier het adres gevonden en nu maar hopen dat het goed komt.
Bij deze maatschapij pak ik geen verzekering meer, ik wens iedereen veel geluk met het opzegen.
groetjes ferrie

rdcmrt
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 mar 2009 11:20

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door rdcmrt »

Ik baal ervan, heb laatst een splinternieuwe Nokia 5800 Express Music aangeschaft en inderdaad een zeer vriendelijke verkoper welke mij vertelde: "Deze verzekering is erg goed, ik heb hem zelf ook afgesloten, ik was een beetje huiverig of zou zouden uitkeren, maar na het indienen van een claim hebben ze het prima afgehandeld"
Meestal ga ik niet zo snel overstag, maar dit klonk gewoon erg goed.

Paar dagen hierna kreeg ik keurig een BLANKE envelop op de mat, met de gegevens, ook de naam van de verzekeringsmaatschappij kwam mij niet bekend voor.

Toen maar even op radar gekeken en alle klachten gelezen, ga hem meteen in de winkel opzeggen (heb schriftelijke toezegging van de verkoper gekregen om binnen 2 weken alsnog op te kunnen opzeggen)

Voel me echt dom, moest net nog denken aan de bol.com reclame met die verkooper "heb m zelf ook, top dingetje" STOM STOOOM !!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 11 Mrt 2009 10:51 door rdcmrt

Voel me echt dom, moest net nog denken aan de bol.com reclame met die verkooper "heb m zelf ook, top dingetje" STOM STOOOM !!

Naar boven
Gezien de manier waarop je in anders topic's mensen de les leest ben ik het hier helemaal met je eens.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door jor »

http://forum.trosradar.nl/profile.php?m ... e&u=102538

Kan men je hoogstaande reactie's zelf lezen. Voor iemand die nog zo kort hier aanwezig is heb je veel babbels, zal je verder met rust laten ( knulletje ) om in jou taalgebruik te blijven.

rdcmrt
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 mar 2009 11:20

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door rdcmrt »

Knul je hebt 1 andere topic gelezen, ga nu maar weer OT dan hebben we dat ook weer gehad.

EDIT: Leuke edit, moet ik een member met 500 berichten zijn voordat ik mag zeggen wat ik vind, weer een antwoord van jou dat nergens op slaat.

By the Way erg zielig dat je een linkje naar mijn personal page gaat posten wat trouwens nog Off Topic is ook.

http://forum.trosradar.nl/profile.php?m ... le&u=40252

Hij doet dit wel vaker hoor. (als we kinderachtig gaan doen ken ik er ook nog wel een paar)
Laatst gewijzigd door rdcmrt op 11 mar 2009 13:10, 3 keer totaal gewijzigd.

HMB
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 13:23

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door HMB »

:twisted: Helaas ben ik ook benadeeld door HSC. In september heb ik in een winkel van T for telecom een telefoonabonnement afgesloten met daarbij een verzekering. echter achteraf is gebleken dat het contract wat ik getekend heb, helemaal net geldig was en deze, voor de telefoon, is ook netjes door HI onbonden. Echter omdat dit contract niet meer bestaat heb ik dus ook geen verzekering meer nodig op dit nummer/toestel, deze heb ik immers terug moeten zenden nar HI.

Helaas doet men er bij HSC bijzonder weinig aan en zeggen dat ik zelf voor dat contract getekend heb en dat de verzekering dus gewon doorloopt op een toestel wat ik terug gestuurd heb naar de winkel.

Er jammer. Zojuist heb ik nogmaals een mail gestuurd en de ontvangsreactie gaf aan dat er binnen 5 dagen een antwoord zou volgen. Ik ben benieuwd.

Niellos
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:51

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door Niellos »

Zojuist even gebeld met ze. Kon zelfs telefonisch opzeggen. Nog gevraagd of ik niets per post moet sturen, maar dan was niet nodig. Ik krijg als het goed is een brief opgestuurd ter bevestiging van mijn opzegging.
Vroeger moest je inderdaad per post opzeggen, maar blijkbaar is dat niet meer nodig. Scheelt weer gedoe.
Leek me wel handig om deze informatie even met iedereen hier te delen.

Sammie78
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:42

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door Sammie78 »

Beste Forumlezers/gebruikers,

Heeft iemand het faxnummer van HSC? Dit kan ik namelijk niet vinden op de site. (Veel dank, voor het vermelden van de overige adressen!!)

Ik begrijp van de meeste berichten op dit forum dat opzeggen per fax het meeste garantie biedt dat de verzerking ook daadwerkelijk wordt opgezegd.

Voor degene die zich afvragen waarom ik mijn verzekering evt op wil zeggen
Gsm stuk, 6 x laten reparen bij fabrikant van gsm (weet niet of ik merknaam mag noemen) na reparatie waren er elke keer meer mankementen. Na deze 6 x naar HSC verzonden omdat zij willen controleren of hij echt stuk is. Enfin, hij is volgens hen ook stuk en ik mag
een nieuwe gsm ophalen bij de winkel. Maaaaaaaaar nu moet ik ook nog 's een eigen risico betalen.(Logisch, maar wel vervelend). Snel rekensommetje had beter geen verzekering kunnen afsluiten en bij het stuk gaan van mijn gsm los een nieuwe kopen.
Liever geen superhippe met tig gadgets dan dit gedoe en voornamelijk bijna 4mnd zonder gsm gezeten.

Alvast dank,
Sammie

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door Yme »

Heeft iemand het faxnummer van HSC? Dit kan ik namelijk niet vinden op de site.
Het faxnummer is 010-2068672. Staat gewoon op de pagina 'Contact'. :)

boerbeun
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:56

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door boerbeun »

hallo mensen,

ik heb me telefoon toendertijd ook verzekerd bij HSC.
maar sinds juni is me abonnement afgelopen. Ik ben vergeten om ook me verzekering stop te zetten. Ik zocht het telefoon nummer en
ik kwam dit topic tegen via de zoekfunctie van Google.

Ik heb direct gebeld naar HSC met de boodschap dat ik de verzekerde telefoon al niet meer in gebruik heb. De mevrouw had voldoende aan mijn polis nr.
ze deed hem direct stop zetten en ik krijg hier een schriftelijke bevestiging van thuis.

Ik zei al verbaast tegen die mevrouw dat ik niet verwacht had dat het zo eenvoudig zou gaan na het lezen van dit topic. Ze moest erom lachen en zei dat het niet altijd de negatieve kant op hoeft.

even afwachten of ik vrijdag dat bericht heb.

dan zal ik hier wel typen hoe het ging.

slowshadow
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:49

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door slowshadow »

Hallo mensen,

Ik heb een interessante vraag, hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.

Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar lang mn telefoon verzekerd bij HSC. De afgelopen 4 maanden heb ik een hele moeilijke tijd achter de rug zowel psychisch als financieel gezien. (wegens lange werkloos te zijn geweest) Ik kon de afgelopen 4 maanden dus niet de 9,99 euro aflossen. In die tijd is mn telefoon ook volledig uit elkaar gevallen.

Ben toen naar T for telecom gegaan en gevraagd of het een probleem was de telefoon te repareren omdat hij er ECHT heel erg aan toe was. Dit was volgens hun geen probleem want hij is verzekerd! Dus werd hij toen opgestuurd.

Het (eindelijk en gelukkig) gaat nu eindelijk weer goed met me. Heb een baan, lekker inkomen. MAAR... Ik kreeg bericht van T for Telecom dat mn telefoon niet gerepareerd kon worden wegens de achterstallige betalingen (van de afgelopen 4 maanden, heb trouwens van HSC zelf helemaal geen bericht gekregen dat omdat mn betalingen achterliepen ze geen reparaties kunnen uitvoeren). Afijn, ik DIRECT na het gesprek de 40 euro over gemaakt. En HSC 2 dagen erna gebeld.

Ik kreeg een dametje aan de telefoon en vroeg van hoe of wat. Zij vertelde mij toen dat ze 2 DAGEN voordat ik had gestort zomaar mn rekening hebben stopgezet!!! En dat ze dit niet terug zou kunnen draaien... Tussen haakjes, ik moet zelf opdraaien voor de reparatie kosten.

Ik snap volledig dat wanbetalers (als ikzelf toen dertijd, maar ik had geen keus) niet geholpen worden. Ik heb elke maand wel een melding gekregen dat ik achterstallige rekeningen had. Maar helemaal NIKS over dat ze mn verzekering stopzetten wegens mn achterstallige betalingen.

Horen verzekering maatschappijen hier niet eerst melding over te geven voordat ze zulke maatregelen nemen? Want ik heb nu dus in principe 15 maanden betaalt voor een hoopje lucht... Als ik dit van te voren wist had ik wel in zee gegaan met een natuurpark ipv van hun...

Hoop dat jullie met een antwoord/oplossing kunnen komen!

Groeten

Youri

dafodil
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2010 14:27

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door dafodil »

Ik heb nog nooit een verzekering of service abbonement afgesloten.
Maar tot mijn verbazing is er een bedrag afgeschreven van mijn bankrekening. Ik heb simpel het bedrag gestorneerd. En nu maar afwachten wat het is Ik hen namalijk nog nooit van rosemont gehoord, laat staan dat ik een contract heb afgesloten voor service.
Ir.Hank J.Snel. Amsterdam
:mrgreen: :D

maryverberg-puts
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2010 16:04

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door maryverberg-puts »

Ook wij kwamen vandaag tot onze verbazing tot de ontdekking dat er al twee maal een bedrag van €4,99 tnv van een voor ons totaal onbekend serviceabonnement aan een voor ons totaal onbekend bedrijf tw Rosemont, is afgeschreven. Wij hebben geen verzekeringen lopen op onze telefoons en kennen Rosemont ook niet. Hebben nu de bank verzocht te storneren, maar begrijp uit reacties op deze site dat er van afkomen bijna onmogelijk is. Ga maar eens praten bij de bank denk ik.
Kan Radar er wel iets mee????

Fransxxx
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2010 00:18

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door Fransxxx »

Bij mij is deze maand ook geld afgeschreven en wel 5,99 euro.
Met Google gezocht wat HSC Rosemont is, veel gevonden, ook Radar. :wink:
Ik ken Rosemont en haar diensten niet, nooit van gehoord. Kennelijk velen niet en nog meer mensen niet die, het hier, of nog niet kenbaar hebben gemaakt of het nog niet in de gaten hebben dat er ingebroken word op de rekening.
Regelrechte diefstal / plundering!
Dit is een zeer dubieus zaakje en voor mij tevens een interessante casus om mijn "rechtsbijstand verzekering" eens te activeren. Twee vliegen in één klap.
Ik zal er zorg voor dragen dat U op de hoogte blijft.

Om te beginnen ga ik storneren.

Groetjes, Frans

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Ongelezen bericht door areyouben »

4,99 en 5,99 per maand zijn geen verzekeringen op mobieltjes, maar klinken als een dekking op een ander kleinelectronisch apparaat. Onlangs iets van die gading gekocht? :wink:

Gesloten