LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klant bij Simpel - hoge kosten voor 0900 nummers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Yvettes

Klant bij Simpel - hoge kosten voor 0900 nummers

Ongelezen bericht door Yvettes »

Excuses als dit al eerder aan de orde geweest!

Heb een abonnementje bij Simpel. Onlangs ontving ik een rekening met hoge kosten voor bellen naar 0900 nummers. Na verdieping blijkt dat het ging om een aantal gesprekken met mijn zorgverzekeraar voor 0,05 cent per minuut. Vreemd zou je denken..

Blijkt dat ze verstaan onder 'de kosten voor het gebruik van je eigen mobiele telefoon' de belminuten buiten je bundel verstaan, 0,31 cent per minuut. Ik betaal toch al kosten voor het gebruik van mijn telefoon. Mag Simpel dit zo berekenen?

nico..d

Re: Klant bij Simpel - hoge kosten voor 0900 nummers

Ongelezen bericht door nico..d »

Simpel denkt dat zij het wel mogen, heb al gekkere dingen meegemaakt met Simpel.
Ik ben in mei van mijn abbo af en doe dan geen zaken meer met deze telecomboer.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Yvettes schreef:Blijkt dat ze verstaan onder 'de kosten voor het gebruik van je eigen mobiele telefoon' de belminuten buiten je bundel verstaan, 0,31 cent per minuut. Ik betaal toch al kosten voor het gebruik van mijn telefoon. Mag Simpel dit zo berekenen?
Ja, bij Simpel vallen 0900 nummers buiten de bundel. Zie onderstaande tarievenlijst:

https://www.simpel.nl/Tarieven.aspx

Yvettes

Ongelezen bericht door Yvettes »

Dat ze het doen was me al duidelijk geworden. Dat het staat op de website, wil nog niet zeggen dat het mag?

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Excuses als dit al eerder aan de orde geweest!
Niet alleen mij Simpel maar ook bij vrijwel alle andere telecom aanbieders dus waarom niet mogen.
Dacht dat het na jaren wel bij iedereen bekend zou zijn onderhand kranten berichten tv items websites aanbieders consumenten forums etc.

gr Henk

grun

Ongelezen bericht door grun »

Yvettes schreef:Dat ze het doen was me al duidelijk geworden. Dat het staat op de website, wil nog niet zeggen dat het mag?
O, bedoel je het zo. Ja, het mag nog steeds omdat je vanaf een mobieltje belt. Als je hetzelfde nummer gebeld had vanaf een vaste telefoon, dan hadden de kosten niet meer dan 15 cent/minuut mogen bedragen.

Zie onderstaande link:
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... 00-nummers

Gesloten