LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klanten "service" KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mamachinima
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2010 13:52

Klanten "service" KPN

Ongelezen bericht door Mamachinima »

In Augustus 2010 kreeg ik, als fervent prepaid gebruikster, een HTC Desire mobiel met KPN internet abonnement cadeau van mijn man. Eindelijk een echte telefoon!
Omdat ik voor nummerbehoud koos, zou ik pas na 5 werkdagen kunnen bellen.
Dit werd 2 weken, in de tussentijd alvast de simkaart er in gedaan.

Na 4 weken ontvang ik een rekening voor 215 euro wegens internetgebruik, ik viel van mijn stoel en ging terug naar de winkel waar de telefoon gekocht was. Die vertelden me dat ik de sim kaart er niet in had moeten stoppen, maar dat ik KPN moest bellen en vragen of ze me tegenmoet konden komen in deze.

De dame van de klantenservice van KPN was zeer vriendelijk, ze vertelde me dat ze kon zien dat dit mijn eerste abonnement ooit was, en dat het internetgebruik keurig netjes was, en dat dit duidelijk geen opzet was - en ze zouden dit bedrag helemaal kwijtschelden. Het enige probleem was dat het nu wel afgeschreven zou worden, maar dat ik het binnen 15 dagen terug zou krijgen. Mijn opluchting was zo groot dat ik haar uitbundig bedankte - en zij informeerde nog bezorgd of ik hierdoor niet in financiele problem zou komen.

Ik dacht nog, wat zeuren mensen toch over KPN? Wat een service!

Na 5 weken nog geen geld terug ontvangen, dus ik bel de klantenservice om te vragen wat er aan de hand was. Een super vriendelijke meneer aan de lijn, die me vertelde dat ze achter liepen wegens gigantische drukte, maar dat ik eind September mijn geld terug zou krijgen - mevrouw, alles staat keurig in onze computer.

Maandag 27 September gaat de telefoon, een mevrouw van KPN die me vertelt dat ik de helft van het bedrag ga terugkrijgen. Ik vertel haar dat mij is toegezegd dat het bedrag helemaal vergoed zou worden, twee maal zelfs, door de kilantenservice. De toon verandert meteen, ik krijg pinnig te horen dat ik zachter moet praten (ik ben slechthorend, versta haar amper) en blij moet zijn met de helft.
Ik vertel dat ik haar amper kan horen, mevrouw, praat u eerst maar eens zachter. Ik vertel haar dat ik niet accoord ga met de helft, omdat mij het hele bedrag is toegezegd. De toon wordt zeer onvriendelijk, en ze zegt dat ik nu accoord kan gaan met de helft of anders helemaal niets krijg.

Nou ben ik niet zo snel boos te krijgen, maar deze medewerkster had me in de tussentijd zo op de kast dat ik mezelf amper herkende, zo over mijn toeren was ik.
Als KPN klantenservice mij in eerste instantie had verteld dat ik de helft vergoed zou krijgen, was ik daar blij mee geweest, nota bene!

Loze beloftes, mij 5 weken laten wachten, nogmaals loze beloftes, en vervolgens hier op terug komen en me nog bedreigen ook.

KPN? Ik ga er zo snel mogelijk weg. Ik ga ook mijn vaste telefonie weghalen bij KPN, en wil er niets meer mee te maken hebben.

Eind dit jaar gaat XS4ll - een aanrader - digitale TV aanbieden, en dan neem ik all in one en kan weg bij KPN.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Klanten "service" KPN

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Eind dit jaar gaat XS4ll - een aanrader - digitale TV aanbieden, en dan neem ik all in one en kan weg bij KPN.
Met KPN wil ik ook niets meer te maken hebben :evil:

XS4all is een dochter van KPN, die tot op heden een redelijk eigen koers uitzette, en als internet provider is xs4all prima.
KPN levert digitale tv, waar je veel klachten over leest, de techniek schijnt niet geweldig te zijn en veel storingen te geven, de klanten"geen"service is belabberd. Het analoge signaal stuurt KPN niet meer mee, waardoor je voor elke tv en/of recorder een decoder nodig hebt, zelfs je radio gaat dan over de decoder.
Het zou best kunnen dat XS4all, als KPN dochter, gewoon digitale tv van KPN gaat leveren, geen idee of dit werkelijk zo gaat worden, maar wel iets om in de gaten te houden.
Voor je overstapt zou ik dit goed uitzoeken!

Hutchers
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 sep 2010 11:22

Re: Klanten "service" KPN

Ongelezen bericht door Hutchers »

Heej hallo,

Op het forum staan heel veel klachten over dit onderwerp (0 uren abonnement). Bij mij is er ruim 550EUR afgeschreven. Ik heb het bedrag gestorneerd, en daardoor dreigt KPN nu met incassobureaus etc. Ze hebben ook mijn aansluiting al geblokkeerd. Ik ben niet van plan om hiermee akkoord te gaan. Jij wel?

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Klanten "service" KPN

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Het lijkt wel alsof KPN het bewust doet om extra inkomsten te genereren.

Mamachinima
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2010 13:52

Re: Klanten "service" KPN

Ongelezen bericht door Mamachinima »

Met al die extra inkomsten is KPN aardig aan het binnenlopen.
Mijn mobiele internet kost me slechts 3,15 euro per maand, en ik snap nu hoe ze dat kunnen doen.... Gewoon een rekening van 215 euro sturen naar een naieve nieuwe klant, en dan heb je meteen winst. Tel uit, 24 maanden maal 3,15= 63 euro voor 2 jaar internet. Ruim 350% winst....
Ik kreeg vandaag overigens een standaard emailtje van KPN - men informeert of de kalchtenafhandeling goed verlopen is.

Ik heb beleefd en redelijk uitgebreid gereageerd. Afwachten of ik er ooit iets van hoor.

Ik heb overigens geen cent ontvangen van de aan mij toegezegde HELFT vergoeding van de rekening, de mevrouw van de klantenservice bedreigde mij met: U gaat NU accoord, anders krijgt U niets.

Wordt vervolgd....
:?

Mamachinima
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2010 13:52

Re: Klanten "service" KPN

Ongelezen bericht door Mamachinima »

Hutchers schreef:Heej hallo,

Op het forum staan heel veel klachten over dit onderwerp (0 uren abonnement). Bij mij is er ruim 550EUR afgeschreven. Ik heb het bedrag gestorneerd, en daardoor dreigt KPN nu met incassobureaus etc. Ze hebben ook mijn aansluiting al geblokkeerd. Ik ben niet van plan om hiermee akkoord te gaan. Jij wel?
Ik heb niets om mee accoord te gaan, het bedrag is meteen al afgeschreven. Men beloofde dit terug te storten. Niet gebeurd, en zelfs de onder bedreiging toegezegde helft is nooit teruggestort.

Ik was zo blij met mijn prachtige media mobiel, voor het eerst in mijn leven een echte telefoon... maar het plezier is er in één klap af.

Mamachinima
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2010 13:52

Re: Klanten "service" KPN

Ongelezen bericht door Mamachinima »

CaptainSlow schreef:
Eind dit jaar gaat XS4ll - een aanrader - digitale TV aanbieden, en dan neem ik all in one en kan weg bij KPN.
Met KPN wil ik ook niets meer te maken hebben :evil:

XS4all is een dochter van KPN, die tot op heden een redelijk eigen koers uitzette, en als internet provider is xs4all prima.
KPN levert digitale tv, waar je veel klachten over leest, de techniek schijnt niet geweldig te zijn en veel storingen te geven, de klanten"geen"service is belabberd. Het analoge signaal stuurt KPN niet meer mee, waardoor je voor elke tv en/of recorder een decoder nodig hebt, zelfs je radio gaat dan over de decoder.
Het zou best kunnen dat XS4all, als KPN dochter, gewoon digitale tv van KPN gaat leveren, geen idee of dit werkelijk zo gaat worden, maar wel iets om in de gaten te houden.
Voor je overstapt zou ik dit goed uitzoeken!
Toen ik belde met XS4all - ik had ongevraagd een nieuw modum en goedkoper abonnement gekregen, omdat ik de hogere snelheid toch niet haalde en het 15 euro goedkoper was voor de zelfde download en zelfs 2x zo snelle upload...!) - om hulp bij het configureren van het modum, raakte ik aan de praat met de jongen van de helpdesk.
Ik ben al 6 jaar super tevreden met XS4all. Goede helpdesk, ze geven niet op totdat ze het probleem opgelost hebben, gewéldig.
De jongeman vertelde me dat ze eind van het jaar digitale TV gaan aanbieden, veel later dan gepland, maar ze willen alleen iets leveren dat goed is - naders beginnen ze er niet aan.
Klinkt goed...

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Klanten "service" KPN

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

De jongeman vertelde me dat ze eind van het jaar digitale TV gaan aanbieden, veel later dan gepland, maar ze willen alleen iets leveren dat goed is - naders beginnen ze er niet aan.
Klinkt goed...
Zolang het maar niet het KPN systeem is, maar dat zal wel niet, want anders hadden ze al lang kunnen leveren.
Als je meerdere tv's en recorders in huis hebt is het wel prettig als het analoge signaal ook geleverd wordt, anders heb je wel veel decoders nodig (of XS4all moet hier een ander oplossing voor bedenken)

Ben benieuwd, heb me wel aangemeld voor glasvezel, maar ik zeg xs4all pas op als dat aangesloten is en goed werkt.

Jesse1989pp
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2010 10:29

Re: Klanten "service" KPN

Ongelezen bericht door Jesse1989pp »

Ook ik heb problemen met de service van KPN. Het zijn stuk voor stuk schatten van mensen, dat is het probleem niet. Wel is het probleem dat ze om de dag andere verhalen hebben en afspraken niet nakomen.

Jesse het toestel is over 3 weken leverbaar.
Vandaag is het 3 maanden.
Vandaag is het niet duidelijk
Vandaag is het over 2 weken.

Kan natuurlijk gebeuren ze zijn ook afhankelijk van HTC(Desire).Na ongeveer 10 dagen bellen. En 4 verschillende mensen te hebben gesproken kwam het er op neer dat ik beter een andere provider kon zoeken. Deze hadden het toestel wel leverbaar en vergelijkbare kosten. Ook kreeg ik het toestel zonder verdere kosten.

Dit gaf ik aan bij KPN, maar ze hielden stand.
Uiteraard was ik hun favoriete klant en zou ik ook het toestel bij hun krijgen. Dit in plaats van de 50 euro die ik eerst had besproken, 30 euro BTW werd wel stilletjes verzwegen.. Dat is waarschijnlijk ook niet door hun bedacht, maar netjes is anders.
Het toestel zou 2 weken duren, maar het zou wel de nieuwste zijn met verbeteringen. 3 dagen later na deze plotse omslag had ik het toestel binnen. Niet verbeterd dan?? Op dat moment was ik blij en het toestel werkt ook na behoren, dat is het probleem niet.

Aan het feit dat ik de BTW kosten weet kunnen jullie wel achterhalen wat mij in rekening is gebracht.. 80 euro toestelkosten. Vandaag gebeld en ze konden niets meer terugzoeken, alleen een factuur van 80 euro. Die ik nooit heb geaccepteerd of afgerond.(op hun scherm wel uiteraard) Andere gesprekken waren niet te vinden. Ook was het onmogelijk dat ik had afgesproken dat het gratis was, aangezien orders nooit aangepast konden worden. Het probleem kon zijn dat het personeel eroverheen had gekeken. Alhoewel ik maar bij 1 iemand definitief afspraken heb gemaakt. Ik snap er niks van. Op de vraag hoe ik mijn geld terug kon krijgen was het antwoord voor het eerst duidelijk: NIET. Er is niets te achterhalen, ze kunnen daar lekker doen wat ze willen. Ook al geven ze aan dat een werknemer waarschijnlijk fout zat, geven ze ook aan dat dat niet hun probleem is. Ik had alles kunnen zien in een factuur?!? Niet zo in mijn nopjes..

Weet iemand hier wat ik hier aan kan doen?

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Klanten "service" KPN

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Weet iemand hier wat ik hier aan kan doen?
Zolang je niet alle gesprekken opneemt en de medewerker duidelijk zijn/haar naam laat inspreken, weinig denk ik.
Je ervaring posten op dit forum, zodat mensen die zich oriënteren hoe de kwaliteit van KPN is gewaarschuwd zijn en niets van KPN of dochterbedrijven afnemen, wat je zelf waarschijnlijk ook nooit meer doet.

Gesloten