LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenbinding??? Nooit van gehoord!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Trip

Klantenbinding??? Nooit van gehoord!

Ongelezen bericht door Trip »

Beste mensen,
Ik heb in 1996 een GSM abbonement afgesloten.
Bereik was altijd prima bij de provider, dus daarover geen klachten. Nu neem ik altijd een abbo voor 2 jaar, en heb dit dus ongeveer 4 keer verlengd, waarbij de laatste keer (2 jaar geleden dus) ik mij al zeer verbaasde over het bedrag wat ik bij moest betalen voor een nieuw toestel. Maar goed, verder geen klachten dus... maar weer verder.

Nu was het dus weer tijd om te verlengen, dus op zoek via internet naar de aanbiedingen. Nu gaat de gemiddelde consument tegenwoordig niet meer over 1 nacht ijs, en via internet hebben we allemaal de vele leuke aanbiedingen voor het oprapen. Dus ga je vergelijken.
Om stijl achterover te vallen!! Ongekend wat je bij een nieuw abbo voor niks krijgt, en wat je dan bij een verlenging moet bijbetalen!!!

Wat ik hierbij wel wil opmerken is dat dit geen unicum is van deze provider (daarom laat ik dit ook uit het verhaal), ze doen het allemaal! Hebben deze bedrijven nooit gehoord van klantenbinding? Waarom wordt ik "gestraft" omdat ik wil blijven?

Wat krijg je nu? Ik sta in een niet nader te noemen belzaakje, te kijken naar de verschillende toestellen die mij wel leuk lijken, zoals zovelen doen. Staat er naast mij een bekende, die is ook aan het "shoppen" want hij heeft hetzelfde probleem.
Dus ik ga van provider X naar provider Y, en hij andersom....
Wat worden we hier met z'n allen nu wijzer van?

Ik vraag me dus af, wat vinden jullie hier nu van?
Het is toch te gek voor woorden dat je steeds maar weer moet heen en weer hoppen om niet telkens je knip te hoeven trekken!

Groeten,
Trip

Dutch_com_freak

Re: Klantenbinding??? Nooit van gehoord!

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ik kreeg pas nog een 17" monitor bij me nieuwe abbonement ;) (ging van het verschrikkelijke telfort over naar Vodafone) is trouwens niet gek hoor dat je meer krijgt als je nieuw abbonee wordt en minder als je al abbonee bent (zo werkt het blijkbaar) voor jou 6 anderen die ze ook met een TFT monitor binnen lokken :)

maar is ook niet gek ook hoor, als de klachten in dit forum eens bekijkt waarvan 80% van de klachten te wijten is aan de klant zelf, die klagers zijn ze liever kwijt dan rijk.. gevolg is dat bijna iedereen zweeft tussen de providers en de nummer wisselingen/behoudingen je om je oren heen vliegen. en daar wordt de goede klant ook de dupe van. :(

Kika29

Re: Klantenbinding??? Nooit van gehoord!

Ongelezen bericht door Kika29 »

Mja zo werkt het inderdaad. De telecom wereld zit vreemd in elkaar en voor de consument soms onbegrijpelijk.Als consument moet je het ook allemaal niet willen begrijpen. Het is allemaal netwerk en provider gerelateerd waar ik jullie niet mee lastig ga vallen.

Je profiteerd als consument het meeste als je iedere 2 jaar overstapt naar een andere provider. Regel het 3 maanden voor het einde contract met nummerbehoud en je hebt de leukste aanbiedingen. Je moet weliswaar wel wachten tot de portering rond is maar ik denk dat dat het wachten waard is. Geen dubbele abo-kosten + de mooiste aanbiedingen. Van y naar z zoals u al zegt klopt,alles rouleert en daarom i.c.m. een veel te ingewikkeld verhaal kunnen alle providers hun boterhammetje verdienen.

Kijk om je heen vergelijk de aanbiedingen maak je keuze en profiteer ervan.

Gesloten