Eind juni had ik een abonnement bij Hollands Nieuwe en wilde met nummerbehoud overstappen naar T-mobile. Omdat ik tot half augustus naar het buitenland ging, wilde ik niet dat mijn nummer overging in dat tijd, maar pas als ik terug was. Mijn abonnement bij HN moest dan ook doorlopen tot 3 september. Ok. Ik heb HN er in diverse e-mails op gewezen dat nummerbehoud goed moest gaan. Ja, dat zou goed komen.
Op 3 september werd mijn HN-simkaart gedeactiveerd en het duurde tot 4 sep. voordat ik T-mobile had. Ok, dat is overkomelijk. Ik bel niet zoveel, maar kan bellen via TM.
Op 27 sep krijg ik te horen van mijn zoon dat ik al een tijdje niet bereikbaar ben op mijn mobiele nummer. Vreemd. Ik probeer het zelf vanaf mijn vaste telefoon en inderdaad, als ik mijn mobiele nummer bel, krijg ik de "afgesloten" toon te horen.
Toen vele telefoontjes naar de klantenservice van TM, die er achter aan zou gaan. TM heeft met HN contact gehad om de nummer overzetting goed te regelen, maar mijn HN-simkaart was niet actief, dus moest ik als houder van het nummer HN bellen om die simkaart weer even te reactiveren, zodat TM weer de nummerbehoud procedure kon volgen.
Toen begon de ramp bij de klantenservice van HN.
Dagelijks aan de lijn en e-mails gestuurd om iets als reactivering te regelen. Het was kort dag, want tot 30 dagen na deactivering moet de oude provider het nummer beschikbaar houden voor nummerbehoud, dus tot 3 oktober.
Ik ben nu al meer dan een maand bezig om mijn nummer terug te krijgen. Ik weet intussen dat mijn nummer gedurende 6 maanden niet aan een ander heruitgegeven mag worden. Het moet nog ergens zijn, het is niet weg. Daarom maar blijven e-mailen. Maar als je dan na twee of drie dagen een antwoord krijgt van telkens weer een ander van de klantenservice HN, dan is dat een standaard antwoord, dat mijn abonnement is beëindigd en men niets kan doen.
Ook een uitgebreide e-mail met het hele verhaal maakt niets uit, men neemt niet eens de moeite om het verhaal te lezen, laat staan doorsturen naar iemand die er wel iets aan zou kunnen doen.
Kortom men is niet geïnteresseerd in een klant. Het enige dat telt is dat er een e-mail is beantwoord, oplossen van het probleem is er niet bij. En het is juist door non-communicatie bij HN dat het fout is gegaan.
Het lijkt of het niveau van de klantenservice bij HN niet boven dat van de basisschool uit stijgt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klantenservice Hollands Nieuwe; waardeloos
-
Re: klantenservice Hollands Nieuwe; waardeloos
Zover ik weet is de nieuwe provider verantwoordelijk voor de overgang van jouw nummer. Zoals ik uit je verhaal begrijp is dat T-Mobile. Als TM het nummer op de goede datum heeft aanvraagd moeten er geen problemen ontstaan. Ik zou het probleem eerder zoeken bij het onvermogen van T-Mobile dan van Hollands Nieuwe. Het is namelijk een samenspraak tussen 2 providers daarbij is het de taak van TM om het nummerbehoud in goede orde door te sturen naar HN. Mochten er daar gegevens niet kloppen of ontbreken moet TM je daarvan op de hoogte stellen. De systemen die tegenwoordig gebruikt worden door de providers zijn daar prima op ingericht om dat te kunnen controleren. Waarschijnlijk heeft TM de verkeerde datum aangegeven bij HN.
MVG,
Henk
MVG,
Henk
-
- verified
- Contacteer:
Beste pepe43,pepe43 schreef:Eind juni had ik een abonnement bij Hollands Nieuwe en wilde met nummerbehoud overstappen naar T-mobile. Omdat ik tot half augustus naar het buitenland ging, wilde ik niet dat mijn nummer overging in dat tijd, maar pas als ik terug was. Mijn abonnement bij HN moest dan ook doorlopen tot 3 september. Ok. Ik heb HN er in diverse e-mails op gewezen dat nummerbehoud goed moest gaan. Ja, dat zou goed komen.
Op 3 september werd mijn HN-simkaart gedeactiveerd en het duurde tot 4 sep. voordat ik T-mobile had. Ok, dat is overkomelijk. Ik bel niet zoveel, maar kan bellen via TM.
Op 27 sep krijg ik te horen van mijn zoon dat ik al een tijdje niet bereikbaar ben op mijn mobiele nummer. Vreemd. Ik probeer het zelf vanaf mijn vaste telefoon en inderdaad, als ik mijn mobiele nummer bel, krijg ik de "afgesloten" toon te horen.
Toen vele telefoontjes naar de klantenservice van TM, die er achter aan zou gaan. TM heeft met HN contact gehad om de nummer overzetting goed te regelen, maar mijn HN-simkaart was niet actief, dus moest ik als houder van het nummer HN bellen om die simkaart weer even te reactiveren, zodat TM weer de nummerbehoud procedure kon volgen.
Toen begon de ramp bij de klantenservice van HN.
Dagelijks aan de lijn en e-mails gestuurd om iets als reactivering te regelen. Het was kort dag, want tot 30 dagen na deactivering moet de oude provider het nummer beschikbaar houden voor nummerbehoud, dus tot 3 oktober.
Ik ben nu al meer dan een maand bezig om mijn nummer terug te krijgen. Ik weet intussen dat mijn nummer gedurende 6 maanden niet aan een ander heruitgegeven mag worden. Het moet nog ergens zijn, het is niet weg. Daarom maar blijven e-mailen. Maar als je dan na twee of drie dagen een antwoord krijgt van telkens weer een ander van de klantenservice HN, dan is dat een standaard antwoord, dat mijn abonnement is beëindigd en men niets kan doen.
Ook een uitgebreide e-mail met het hele verhaal maakt niets uit, men neemt niet eens de moeite om het verhaal te lezen, laat staan doorsturen naar iemand die er wel iets aan zou kunnen doen.
Kortom men is niet geïnteresseerd in een klant. Het enige dat telt is dat er een e-mail is beantwoord, oplossen van het probleem is er niet bij. En het is juist door non-communicatie bij HN dat het fout is gegaan.
Het lijkt of het niveau van de klantenservice bij HN niet boven dat van de basisschool uit stijgt.
Graag ontvang ik middels een privé bericht jouw persoonlijke hollandsnieuwe gegevens. Wanneer ik dit ontvang zal ik dit zo spoedig mogelijk verder onderzoeken en jou op de hoogte stellen.
Helaas kan ik momenteel nog geen uitspraak doen waar de fout ligt.
Mijn excuses voor al het ervaren ongemak.
Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe
Ik heb net een PB gestuurd. Voor het goede begrip wilde ik een document meesturen met alle e-mails, maar helaas lukte dat niet.
Waar precies de fout ligt weet ik niet, maar dat vind ik nu ook niet zo relevant. Zaak is dat ik mijn nummer terugkrijg.
Waar precies de fout ligt weet ik niet, maar dat vind ik nu ook niet zo relevant. Zaak is dat ik mijn nummer terugkrijg.
Ik heb anderhalf uur geleden (4.11pm) je e-mail beantwoord met bijlage. Tot nu toe heb ik geen ticketnummer ontvangen. Mijn e-mail heeft als onderwerp: "Re: Het antwoord op je vraag (TrosRadar)".
Ik hoop dat je hier mijn e-mail kunt achterhalen.
Vriendelijke groet
Ik hoop dat je hier mijn e-mail kunt achterhalen.
Vriendelijke groet