LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klonen Simkaart

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kellsey42

Klonen Simkaart

Ongelezen bericht door kellsey42 »

Hallo,

Ik ben net gebeld door mijn provider Vodafone, dat ik een rekening heb van 1300 euro , omdat er veel gebeld is met een dure 0900 nummer. Dit kan gewoon echt niet. Ik bel zeer zelden met 0900 nummers. Heel af en toe eens voor een radiospelletje.
Nu vermoedt ik dat mijn simkaart gekloond is. Bij Vodafone zeggen ze dat dit niet kan, maar ik heb eens zitten googlen en dit kan dus wel.

Ik snap wel waarom ze dat zeggen, ze willen hun geld hebben.
Maar mijn 2e telefoon, met duocard heeft een half uur onbeheerd in de auto gelegen toen ie in een garage was, dus daar hebben ze hem dus kunnen klonen.
Ik ben hier zo ziek van. Ik heb maar een wao uitkeringtje en dat kan ik niet betalen, dus waarom zou ik zoveel naar zulke dure nummers gaan bellen.
Ze hebben nu de beide simkaarten geblokkeerd, maar ik zit wel met de gebakken peren.
Wat kan ik hier tegen doen?
Is hier uberhaupt iets tegen te doen?
Kan iemand mij hier misschien mee helpen?

Gr, Kellsey
Laatst gewijzigd door kellsey42 op 01 dec 2011 14:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Dirkie

Re: Klonen Simkaart

Ongelezen bericht door Dirkie »

Het artikel waar U naar verwijst is bijna 10 jaar oud. Daar wordt gesproken over 'eerste-generatie gsm-technologie'. De huidige apparaten en sims zijn echter niet meer van die tijd en technologie, tenzij U een heel oude telefoon heeft.
Ik zou voor de zekerheid zo snel mogelijk de rekening vragen en bekijken. Daarop staat als het goed is, precies wanneer met welke van Uw telefoons hoelang met welk nummer gebeld is. En dan kunt U kijken of U dat geweest bent. Misschien hebben ze in de garage wel gebeld of is er een andere oorzaak. Het kan ook, dat de telefoon in uw broekzak het laatste nummer via herhaling gebeld heeft. Het kan ook zijn dat uw huisgenoten (als U die heeft) 'gespeeld' hebben met uw toestel.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

dus waarom zou ik zoveel naar zulke dure nummers gaan bellen.
Op uw telefoonrekening is vast wel terug te vinden waar en wanneer er gebeld is. Het clonen van kaarten als oorzaak schaar ik ook nog even onder de categorie science-fiction in dit geval.

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

.
was je auto, of handschoenenkastje dan niet op slot ????.... :shock:
dat ze er zo bij konden komen ?
kellsey42 schreef:.
Maar mijn 2e telefoon, met duocard heeft een half uur onbeheerd in de auto gelegen toen ie in een garage was, dus daar hebben ze hem dus kunnen klonen.
.
Laatst gewijzigd door duiner op 01 dec 2011 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

in de auto gelegen toen ie in een garage was
was je auto dan niet op slot ????
@Duiner,

Misschien niet zo handig in de garage als er iets aan de auto moet gebeuren :wink:
Het lijkt me sterk dat garagepersoneel zich daar aan waagt, maar de telefoonrekening moet/kan ook hier uitkomst bieden.

duiner

bprosman schreef: Misschien niet zo handig in de garage als er iets aan de auto moet gebeuren :wink:
Het lijkt me sterk dat garagepersoneel zich daar aan waagt, maar de telefoonrekening moet/kan ook hier uitkomst bieden.
dan nog met waardevolle spullen altijd in het handschoenenkastje doen en op slot doen
.

bprosman

dan nog met waardevolle spullen altijd in het handschoenenkastje doen en op slot doen
Ik zou zeggen... eerst de hand in eigen boezem/telefoonrekening steken voor je met een vingertje de andere kant op gaat wijzen of insinueren.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:
in de auto gelegen toen ie in een garage was
was je auto dan niet op slot ????
@Duiner,

Misschien niet zo handig in de garage als er iets aan de auto moet gebeuren :wink:
Het lijkt me sterk dat garagepersoneel zich daar aan waagt,. maar de telefoonrekening moet/kan ook hier uitkomst bieden
En dan voor dit bedrag gebeld, tijdens het verblijf in de garage. :?:
Ik ben net gebeld door mijn provider Vodafone, dat ik een rekening heb van 1300 euro

duiner

bprosman schreef:
Ik zou zeggen... eerst de hand in eigen boezem/telefoonrekening steken voor je met een vingertje de andere kant op gaat wijzen of insinueren.
iedreen is verantwoordelijk voor zijn eigen waardevolle spullen !
.
leg je een laptop op de achterbank?.. is hij ook zo weg !
.

bprosman

Niet in de garage waar ik kom :wink: . Maar nogmaals... laat TS eerst eens op de te telefoonrekening kijken.

duiner

bprosman schreef:
Niet in de garage waar ik kom :wink: . Maar nogmaals... laat TS eerst eens op de te telefoonrekening kijken.
ik bedoelde in hartje Amsterdam bv, met het parkeren , laat je iets zien, dat is de verleiding te groot
.

J@@N

Ongelezen bericht door J@@N »

Welke 0900 nummers zijn het?

kellsey42

Natuurlijk had ik veel beter op mijn spullen moeten passen.
Maar ik heb die nummers niet gebeld.
De auto is in oktober daar een dag geweest en de rekening van november is ineens zo hoog (1300 euro).
Het was bij een beetje luche garage en daar werkt(e) een man uit een oostblokland. En die zijn zeer gehaaid in dit soort dingen.
Ik betaal de rekening ook , het zal wel moeten. Al weet ik nog niet hoe.
Mijn vraag was alleen of daar misschien achter is te komen of mijn simkaart gehackt of gekloond is? En of hier iets tegen te doen is.
Jullie hoeven mij niet te wijzen op de dingen die ik fout heb gedaan, dat weet ik ook wel.

En dan krijg ik hier ineens allemaal sh*t over me heen.
Ik weet ook wel dat ik dom ben geweest om die telefoon in de auto te laten liggen.

Het zijn sexlijnen waar naar gebeld is. Nou ik heb daar echt geen behoefte aan.

bprosman

een man uit een oostblokland. En die zijn zeer gehaaid in dit soort dingen.
Vind ik een iets te generaliserende opmerking.
En dan krijg ik hier ineens allemaal **** over me heen.
Ik weet ook wel dat ik dom ben geweest om die telefoon in de auto te laten liggen.
Helemaal niet maar als er teveel gebelt is , is toch het eerste waar je naar gaat kijken op je (gespecificeerde) rekening waar naartoe en wanneer ?
Ik hoor je daar helemaal niet over.
Pas als blijkt dat er op die bewuste dag al die onkosten zijn gemaakt kun je aan de garage gaan denken, en daarna als clonen echt zou kunnen. Overigens zou je dat aan je eigen telefoon ook moeten merken want 2 (duo) sims tegelijk aan gaat fout.
Als dat niet zo is of als de kosten zijn gemaakt voor je daar geweest bent niet.
Daar hoef je allemaal geen Peter R. de Vries voor te heten.
En of hier iets tegen te doen is.
Ja laten blokkeren en nieuwe aanvragen.
Laatst gewijzigd door bprosman op 01 dec 2011 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:
een man uit een oostblokland. En die zijn zeer gehaaid in dit soort dingen.
Vind ik een iets te generaliserende opmerking.
En dan krijg ik hier ineens allemaal **** over me heen.
Helemaal niet maar als er teveel gebelt is , is toch het eerste waar je naar gaat kijken op je (gespecificeerde) rekening waar naartoe en wanneer ?
Ik hoor je daar helemaal niet over.
Pas als blijkt dat er op die bewuste dag al die onkosten zijn gemaakt kun je aan de garage gaan denken.
Als dat niet zo is of als de kosten zijn gemaakt voor je daar geweest bent niet.
Daar hoef je allemaal geen Peter R. de Vries voor te heten.
Het zijn sexlijnen waar naar gebeld is.

kellsey42

Hier schiet ik ook niks mee op.
Ik vraag om hulp en al wat je krijgt is verwijten.

Nee mijn auto was niet op slot, daar moeten ze in zijn.
En mijn dashboardkastje kan niet op slot (auto van 15 jaar oud).

Ik wordt hier niet veel wijzer.

Bedankt voor de hulp, maar niet heus.

Ik heb gekeken op de gespecificeerde rekening en dat was dat ik de auto en telefoon weer zelf had, maar ik heb die nummers niet gebeld.
Dus kan het toch niet anders dat mijn simkaart gehackt of gekloond is.
Ik zeg dit heus niet zomaar.
Ik ben niet zo dom dat ik mezelf in de schulden ga steken voor een sexlijn waar ik totaal geen behoefte aan heb.

kellsey42

Dat heb ik toch gedaan, geblokkeerd en een nieuwe gehaald.

Jullie snappen mijn vraag gewoon niet.
Ik ga hier niet meer over discusieren.
Laat maar.

Wolter32

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Het zou wel kunnen wat de TS denkt. Vodafone kan letterlijk
zien waneer er een ander (clone) sim met het nummer van de TS wordt geactiveerd. Infomeer daar na bij Vodafone.

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

Elk telefoontje van een mobiele telefoon is gekoppeld aan een Imei-nummer, wat bij elke provider te zien is.

Uw mobiele telefoon heeft (ook) een uniek Imei-nummer; indien er gebeld is met een andere telefoon is dat te zien aan het gekoppelde telefoonnummer mét dát Imei-nummer.

Dus... indien u die specificatie bij uw provider opvraagt, kunt u en/of uw provider zien: met welke mobiele telefoon naar die bewuste nummers gebeld is.

Dit bovenstaande gebeurt ook indien er b.v. met een gestolen mobiele telefoon gebeld wordt.

In ieder geval: sterkte met het verloop én succes!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

kellsey42, u kunt toch ook zien op u gespecificieerde rekening vanaf welke dag er is gebeld naar dat nummer ?

Gesloten