LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Moose
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:02

KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

Ongelezen bericht door Moose »

Betalen zullen jullie, telecomslaven! :twisted: We voorspelden het al, nu is het officieel. Klanten van KPN gaan tot op het bot uitgewrongen worden. Nu mensen niet meer buiten hun bundel sms'en en bellen wordt data gewoon reteduur bij de koninklijke telecommaffia. En de klant krijgt geen keus. Haha, 'keus', wij moesten ook schaterlachen. Betalen, goedverdoellemme. :lol: :lol: :lol:

Webwereld:
"Wel is duidelijk dat KPN alles op alles zet om klanten tot een duurder mobiel internet te verleiden of desnoods te dwingen. Tegenover de aandeelhouders maakt KPN duidelijk dat het bestaande klanten deze duurdere data-abonnementen nu al actief oplegt." En de rest van de mobiele aanbieders zal weldra volgen. Want daar weten ze ook wel dat u datajunk bent en elke dag die heroïnespuit van een smartphone weer grijpt om in uw verslaving te voorzien. Als tegen die woekerwinst nu ook nog een topservice stond, maar nee. Dus wordt u uitgewrongen als een nat vaatdoekje, want u heeft toch geen keus. Iedereen smst en belt? Prima, abonnementen zijn zo afgestemd dat u een miljoenmiljard betaalt voor elke spetter die u buiten uw bundel pist. Iedereen stapt over op VoiP en chat? Ook goed, gooien de datadealers de straatwaarde van het online abonnement gewoon omhoog. Wie niet meewerkt, wordt afgesloten, vindt een afgehakte paardenkop in bed en kan alleen tegen hoge kosten weer deelnemen. Jup, binnenkort is een kilobyte duurder dan een gram cocaïne. Niks aan te doen. In een wereld vol junks is de vrije markt altijd een farce. Welkom bij de High (Hi) Society.

Bron: Geenstijl.nl 8)

verlegenmaarlief
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2011 19:42

Re: KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

Ongelezen bericht door verlegenmaarlief »

Ben er nu ook achter dat ze dit al lange tijd doen. Ooit stom geweest om mijn contract te verlengen en/of vernieuwen (met internet erbij enzo), en weet nu beter dan na afloop ooit nog een abonnement te nemen.
Was ooit internet snel en onbeperkt beloofd en aangeboden, word dit aan alle kanten onderuit gehaald en aangepast dmv knijpen en of gewoon van de 3G af gedondert te worden naar GPRS wat vele malen trager is. (of dit kan of alleen mijn beleving is weet ik niet, maar snelheden die ze nu roepen heb ik nog nooit gehaald)
Was voorheen je duur (vooruit) betaalde bel tegoed nog 2 maanden houdbaar, is dit nu ook nog maar een maand. (Was me nooit opgevallen. Misschien zijn popups met de voorwaarden wijzigingen tov je oude contract een idee voor je bestelling bevestiging)
En ze gaan pas aan je oude tegoed zitten als je nieuwe tegoed op is, en dan is je tarief het buiten je bundel tarief dus duurder. Dus je word gewoon gestraft als je een maand iets minder belt en overhoud.
Ook scheen ik iets eerder dan gewenst mijn sim only om te zetten naar surf en mail maar moet de maanden die ik eerder was nog wel uit dienen tegen het nieuwe duurdere surf en mail tarief.

De de opmerking : Abonees gaan we uitzuigen....
Dit doen ze al jaren....

Gerdientje
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2011 17:49

Re: KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

Ongelezen bericht door Gerdientje »

Ik had een belvrij weekend abonnement bij KPN al sinds 2008. Het abonnement zou duren tot 1 juli 2010.
Ik heb nooit een schriftelijke bevestiging gehad na 1 juli 2010, dus ik zou niet weten wat ik heb afgesproken per telefoon met zo`n callcenter medewerkster van KPN.
In december 2010 werd ik weer eens opgebeld door KPN, ze boden mij een belvrijavond en weekend abonnement aan. Ik hapte toe en heb daar 22 december een schriftelijke bevestiging van gekregen.
In maart 2011 werd ik weer gebeld, ze probeerden me internet en televisie aan te smeren. Ik hapte niet, want dat heb ik ergens anders, en dat bevalt mij prima.
Toen boden ze me dus weer belvrijavond en weekend aan waarop ik heel verbaast zei"ja maar dat heb ik al sinds december".
Nee hoor, dat had ik niet, zei de medewerkster, er was blijkbaar een foutje gemaakt ik had alleen belvrijweekend.
Toen werd ik boos, ik was namelijk juist in de avond gaan bellen in de veronderstelling dat ik vrij belde.
Ik heb een klacht ingediend, mijn verhaal gedaan, en er werd mij belooft dat ik binnen 2 weken gebeld zou worden. Intussen had ik al een fikse rekening van KPN betaald, fors meer dan in 2010.
Ik werd niet gebeld, en na enig nadenken besloot ik telefonie bij een andere provider te nemen.
Mijn abonnement werd beeindigd en daar kreeg ik ook een schriftelijke bevestiging van, met 8 dagen bedenktijd.
Nu zijn we 2 maanden verder en heb ik weer een forse rekening van KPN, wegens voortijdige beeindiging van het contract.
Welk contract? Ik heb er drie, zij beweren dat ik in november 2010 een nieuw heb afgesloten voor 18 maanden, waarom bellen zij me dan een maand later voor een ander contract? Ik heb geen handtekening gezet, ook bellen ze me in maart weer!
Ik word niet gecompenseerd voor telefoonkosten onnodig gemaakt omdat ik dacht dat ik savonds ook gratis kon bellen.
Ze beweren nu ook dat ze mij gebeld hebben op mijn mobiel in mei, verschillende keren, en mij een sms hebben gestuurd. Nog liegen ook!!!!!!
Ik betaal die rekening niet, die hautaine houding, zo arrogant. Ik wilde de directeur spreken die zo zwierig zijn handtekening onder elk contract zet, maar dat kon niet. Ik vroeg of ik op audientie ging bij de paus. Ik heb naar een leidinggevende gevraagd, maar dat ging ook niet.
Wat is dit voor een organisatie? Hebben ze een cursus gehad achter het vroegere ijzeren gordijn of zo?
Ik heb nu het juridisch loket ingeschakeld en KPN om bewijsstukken gevraagd waar ik in aangeef accoord te gaan met een contract voor 18 maanden.
Ze zullen het me toesturen werd er gezegd, ik ben benieuwd, ik heb alle contracten, maar die van november niet. Vreemd.
Ook kreeg ik het advies te betalen, want ik win het toch niet van ze.
We zullen zien.

Gerdientje. :twisted:

ms2m
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jul 2011 23:23

Re: KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

Ongelezen bericht door ms2m »

En als kpn het niet op deze manier doet, dan schrijven ze wel teveel geld af van je rekening, en weigert dit bedrijf het geld terug te storten. Mensen, daarom de waarschuwing: Bezing voordat ge aan kpn begint. Hoe goedkoop de aanbieding ook, deze wordt altijd te duur. Ik krijg nog steeds mijn meer dan 150 euro aan teveel afgeschreven geld niet terug.
Mijn abonnement is al verlopen, ik zeg zometeen op ;-)

Gerdientje
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2011 17:49

Re: KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

Ongelezen bericht door Gerdientje »

Gelukkig kan KPN helemaal niks van mijn rekening afschrijven omdat ik niet van automatische incasso hou. Ik ben baas over mijn eigen portemonnee en dat wil ik zo houden.
Ze hebben trouwens nog steeds geen bewijsstukken opgestuurd die ze beweren te hebben, ik heb ze wel en daar wijst niets op dat ik een abonnement genomen zou hebben in november 2010 van 18 maanden. Ik laat weten hoe het verder verloopt.

Gerdientje. :twisted:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Met het risico dat ik beschuldigd als dat ik bij KPN zou werken (wat niet het geval is) het volgende:

- Een telecomprovider heeft een bepaald bedrag aan vaste kosten (personeel, onderhoud en beheer van het netwerk etc.)
- Die kosten worden gedragen door de inkomsten. Dat is nu gemiddeld zo'n 30 euro per klant (20 euro bellen+sms, 10 euro data).
- Tot voor kort was de grootste inkomstenbron bellen + sms-en. Data inkomsten zijn vergeleken daarbij minimaal.
- Door de opkomst van smartphones dalen de opbrengsten van bellen+sms-en fors en wordt de dataverbinding veel meer gebruikt dan voorheen (maar nog steeds tegen de lage kosten daarvan). Bij gelijkblijvende abonnementen daalt de ARPU naar minder dan de helft van wat er nu wordt betaald.
- De kosten voor het bedrijf dalen echter niet. Het netwerk is nog steeds net zo duur of het nu voor bellen of data wordt gebruikt, en het personeel wordt ook niet goedkoper.
- Kortom, wil je oveleven dan moet je iets aan de prijsstructuur van je producten doen.

Je kunt ook stellen dat dit het gevolg is van de ondoordachte netneutraliteitwet die de Tweede Kamer er onlangs heeft doorgejaagd, zonder na te denken over de mogelijke gevolgen daarvan.

Het andere alternatief is dat men niets veranderd aan de prijzen. Het gevolg daarvan is hoogstwaarschijnlijk dat T-Mobile en Vodafone zich terugtrekken van de Nederlandse markt omdat de inkomsten te laag worden, en dat KPN door slechte resultaten wordt overgenomen door een buitenlandse investeerder, die dan vervolgens als supermonopolist de Nederlandse telecommarkt bedient.

Kees.H
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2011 14:27

Re: KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

Ongelezen bericht door Kees.H »

T'ja als je denkt dat tegenwoordig alles gratis is vooral zo door blijven denken ,je ziet wat de gevolgen zijn,organisaties worden tot het bot afgekloven,werk verdwijnt naar het buitenland,werknemers worden uitgebuit met tijdelijke weggooi contracten,slechte service,geen capaciteit in noodgevallen,heerlijk toch die concurentie.Neem van mij aan alles heeft een prijs,we schieten in onze eigen voet met deze neo liberale gedachten

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er zijn genoeg manieren om geld te besparen. Maar als je daar geen tijd en energie in wil steken moet je verder niet zeuren. Zie

http://webwereld.nl/de-vijf/107390/5-ke ... afone.html

Bedrijven als KPN en Vodafone zijn uitzuigers. Je moet daar creatief mee omgaan. Ben je daar te belazerd voor, dan betaal je de hoofdprijs.

Gerdientje
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2011 17:49

Re: KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

Ongelezen bericht door Gerdientje »

Nou, tot mijn stomme verbazing ben ik weer gebeld door KPN. Dit nadat ik mijn contracten had gekopieerd en opgestuurd en via de post en de site mijn klacht nog eens onder de aandacht had gebracht.
Hoera!!!!!! De dame die me belde zei dat ik volkomen gelijk heb.
Ik hoef mijn laatste rekening niet te betalen vanwege contractbreuk, omdat KPN zijn contract niet was nagekomen Belvrijweekend en avond.
Ik krijg zelfs nog een klein beetje teruggestort.
Mijn advies is dus : bewaar je post van KPN heel goed, bewijsstukken moet je kunnen overleggen.
Het kost tijd om je recht te halen, maar dat is het wel waard!

Gerdientje. :D

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Deze voorwaarden gelden alleen voor nieuwe en verlengende klanten van 15 augustus. En dan teken je dus ook voor de nieuwe voorwaarden. Dus ja dat houdt helaas stand bij de rechter ;-)

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=101510

MVG,

Henk

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Echter zijn deze voorwaarden niet in strijdt met de wet, en zijn van te voren in te zien voordat er een contract wordt aangegaan met een consument. Aangezien de algemene voorwaarden altijd in te zien zijn.

Verder vind ik het schandalig dat dit zo gebeurd!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR

Gesloten