LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed
KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed
Bij deze wil ik een klacht indienen over KPN en dan met name over het meenemen van het beltegoed bij de BEL-SM-WEBXL abonnementen.
Vandaag ben ik er namelijk achter gekomen dat KPN geheel volgens hun eigen voorwaarden de zuinige mensen maandelijks besteelt.
In September van 2011 moest ik noodgedwongen een overstap maken van Vodafone naar KPN ( dit omdat ik in een afgeschermd gebied werk waar alleen ontvangst is van KPN )
KPN doet wellis waar van alles om je met een vriendelijk praatje als klant binnen te lokken maar vertellen vervolgens niet waar bij hun de addertjes onder het gras zitten en juist deze addertjes zijn nu al na een aantal maanden mijn grootste nachtmerrie.
Wat blijkt nu :
Bij KPN mag je 1 maand niet gebruikt beltegoed meenemen. Dat het maar 1 maand is t.o.v van T-Mobile en Vodafone waar het 2 maanden is kon ik nog accepteren , maar wat vervolgens verzwegen wordt is dat je op dit beltegoed pas aanspraak kan maken wanneer je in je nieuwe maand met je nieuwe standaard tegoed niet uit komt.
Heb je in die nieuwe maand weer zuinig gebeld dan had je dus resterende tegoed uit de vorige maand niet nodig en steekt KPN dat tegoed in hun zak en ben je het kwijt.
Vervolgens is het ook nog eens zo in tegenstelling tot de andere providers dat het overgebleven tegoed tegen het BUITEN BUNDEL TARIEF , dus 30 ct. per minuut wordt verrekend.
Kortom , probeer je in deze tijd van economische crisis bij gewoon netjes binnen je bundel te blijven , dan wordt je als klant bij KPN daar maandelijks voor gestraft.
Bel je maandelijks binnen je bundel dan verlies je alsnog je geldt maar bel je teveel dan kun je nog eens flink extra betalen.
KPN verteld je helemaal niets over deze truc als je ze voor informatie belt totdat je ermee geconfronteerd wordt en dan kunnen ze alleen maar botte antwoorden geven als :
Je moet niet zeuren, het staat in de voorwaarden waar u zelf voor heeft getekend .
Bovendien zo beweerd men bij KPN doen de andere providers dit ook , maar dit blijkt een regelrechte leugen . Allereerst mag het beltegoed bij de andere grote providers 2 maanden meegenomen worden en het wordt het overgebleven tegoed NOOIT tegen de buitenbundel tarieven verrekend.
Het is de pure diefstal en hier moet echt wat aan gedaan worden en ik eis ontbinding van het contract.
Hier moeten echt alle KPN klanten tegenin gaan.
Wie kan mij op weg helpen.
Vandaag ben ik er namelijk achter gekomen dat KPN geheel volgens hun eigen voorwaarden de zuinige mensen maandelijks besteelt.
In September van 2011 moest ik noodgedwongen een overstap maken van Vodafone naar KPN ( dit omdat ik in een afgeschermd gebied werk waar alleen ontvangst is van KPN )
KPN doet wellis waar van alles om je met een vriendelijk praatje als klant binnen te lokken maar vertellen vervolgens niet waar bij hun de addertjes onder het gras zitten en juist deze addertjes zijn nu al na een aantal maanden mijn grootste nachtmerrie.
Wat blijkt nu :
Bij KPN mag je 1 maand niet gebruikt beltegoed meenemen. Dat het maar 1 maand is t.o.v van T-Mobile en Vodafone waar het 2 maanden is kon ik nog accepteren , maar wat vervolgens verzwegen wordt is dat je op dit beltegoed pas aanspraak kan maken wanneer je in je nieuwe maand met je nieuwe standaard tegoed niet uit komt.
Heb je in die nieuwe maand weer zuinig gebeld dan had je dus resterende tegoed uit de vorige maand niet nodig en steekt KPN dat tegoed in hun zak en ben je het kwijt.
Vervolgens is het ook nog eens zo in tegenstelling tot de andere providers dat het overgebleven tegoed tegen het BUITEN BUNDEL TARIEF , dus 30 ct. per minuut wordt verrekend.
Kortom , probeer je in deze tijd van economische crisis bij gewoon netjes binnen je bundel te blijven , dan wordt je als klant bij KPN daar maandelijks voor gestraft.
Bel je maandelijks binnen je bundel dan verlies je alsnog je geldt maar bel je teveel dan kun je nog eens flink extra betalen.
KPN verteld je helemaal niets over deze truc als je ze voor informatie belt totdat je ermee geconfronteerd wordt en dan kunnen ze alleen maar botte antwoorden geven als :
Je moet niet zeuren, het staat in de voorwaarden waar u zelf voor heeft getekend .
Bovendien zo beweerd men bij KPN doen de andere providers dit ook , maar dit blijkt een regelrechte leugen . Allereerst mag het beltegoed bij de andere grote providers 2 maanden meegenomen worden en het wordt het overgebleven tegoed NOOIT tegen de buitenbundel tarieven verrekend.
Het is de pure diefstal en hier moet echt wat aan gedaan worden en ik eis ontbinding van het contract.
Hier moeten echt alle KPN klanten tegenin gaan.
Wie kan mij op weg helpen.
Re: KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed
Welk deel van je verhaal staat NIET in je contract, in de voorwaarden ?Het is de pure diefstal en hier moet echt wat aan gedaan worden en ik eis ontbinding van het contract.
Vergelijken met een andere provider heeft geen zin, daar zit je niet namelijk.
Re: KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed
Ik zit bij Vodafone en mag helemaal geen tegoed meenemen. Alles wat ik aan het eind vd maand over heb verdwijnt in een zwart gat.
Heb de fout gemaakt om een abo van 19,95 met 40 euro tegoed elke maand, terwijl ik meestal maar voor zo`n 10 a 15 euro verbel/sms.
En ja, ik vind het ook diefstal.
Heb de fout gemaakt om een abo van 19,95 met 40 euro tegoed elke maand, terwijl ik meestal maar voor zo`n 10 a 15 euro verbel/sms.
En ja, ik vind het ook diefstal.
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37
Re: KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed
U sluit een abbonoment af en doet heel zuinig? Waarom dan niet kiezen voor een lager maandbedrag? Wat een flauwekul, gebruik iedere maand uw " te goed"
Re: KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed
Mijn bakker besteelt mij. Ik koop om de andere dag een halfje bruin en dat gaat niet op. Op de derde dag is het niet meer lekker en moet ik weer een nieuwe halfje bruin bij hem kopen.
Re: KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed
Soms verandert je belgedrag gedurende je abo, kan gebeuren, zoals bij mij.
Blijft toch stelen want ik heb er voor betaald
Blijft toch stelen want ik heb er voor betaald

Re: KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed
En de bakker verplicht je om het nog goede lekkere brood terug te geven??GJvdZ schreef:Mijn bakker besteelt mij. Ik koop om de andere dag een halfje bruin en dat gaat niet op. Op de derde dag is het niet meer lekker en moet ik weer een nieuwe halfje bruin bij hem kopen.
Nee toch.
Dat doen providers wel.
Iets dat nog te gebruiken is en waarvoor betaald is jatten zij gewoon!
Re: KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed
Ze jatten niets.. ze houden je gewoon aan de afspraak die jullie samen hebben gesloten.. Blijkbaar spreek jij met je bakker af dat je het nog goede brood weer in moet leveren.. Had je dat maar niet af moeten spreken !sephora30 schreef:En de bakker verplicht je om het nog goede lekkere brood terug te geven??GJvdZ schreef:Mijn bakker besteelt mij. Ik koop om de andere dag een halfje bruin en dat gaat niet op. Op de derde dag is het niet meer lekker en moet ik weer een nieuwe halfje bruin bij hem kopen.
Nee toch.
Dat doen providers wel.
Iets dat nog te gebruiken is en waarvoor betaald is jatten zij gewoon!
Re: KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed
En het meenemen van het tegoed is bij alle providers hetzelfde over het algemeen. Tmobile is net als bij kpn 2 maand, en bij de nieuwe abonnementen ook het principe last in first out. Alleen daar nog wel voor het tarief binnen de bundel.
En ontbinden mag als kpn zich niet houdt aan haar voorwaarden, dit doen ze over het algemeen tot op de letter nauwkeurig. En helaas bent u daar mee akkoord gegaan.
En ontbinden mag als kpn zich niet houdt aan haar voorwaarden, dit doen ze over het algemeen tot op de letter nauwkeurig. En helaas bent u daar mee akkoord gegaan.
Re: KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed
Bij Vodafone mag ik het ook maar 1 mnd meenemen en wat daar
nog van overblijft verdwijnt in de kas bij Vodafone.
Slaat eigenlijk helemaal nergens op want je betaald er wel voor.
nog van overblijft verdwijnt in de kas bij Vodafone.
Slaat eigenlijk helemaal nergens op want je betaald er wel voor.
Re: KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed
Waarom ga je die afspraak dan met Vodafone aan ?Chocomelk schreef:Bij Vodafone mag ik het ook maar 1 mnd meenemen en wat daar
nog van overblijft verdwijnt in de kas bij Vodafone.
Slaat eigenlijk helemaal nergens op want je betaald er wel voor.
Als iedereen dit weigert, is deze regel zo uit het contract verdwenen.
Re: KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed
Ik zit bij zelf nog bij Vodafone:
Oftewel exact dezelfde enge voorwaarden als de KPN:http://help.vodafone.nl/cgi-bin/consume ... _faqid=545
Hoe lang is het tegoed van mijn abonnement geldig?
Heb je een Bellen, Bel+Sms, Bel+Sms+Web, Bel+Sms+Web Smart, iPhone Messaging of iPhone Smart abonnement?
Dan is het tegoed van je abonnement maximaal twee maanden geldig. Het tegoed dat je in de ene maand niet gebruikt hebt, neem je mee naar de volgende maand en wordt opgeteld bij het tegoed van die maand.
Je gebruikt eerst het nieuwe tegoed van de huidige maand. Als dat op is, verbruik je het tegoed dat je over had van de vorige maand.
- 2 maanden geldig = maand waarin je het krijgt + maand erna
- eerst nieuwe maandtegoed opgebruiken en pas daarna restant vorige maand
Re: KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed
@a.Rupp.
lees je voorwaarden maar eens heel goed door.
Heeft niks met stelen te maken.
heeft te maken met een niet goed oplettende consument!
lees je voorwaarden maar eens heel goed door.
Heeft niks met stelen te maken.
heeft te maken met een niet goed oplettende consument!
Re: KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed
En als niemand meer een sim meeneemt verkoopt de provider dus geen enkel contract meer en zal heel snel de voorwaarden aanpassen zodat deze wel weer iets verkoopt..@Angel1978: Volgens mij is het eerder zo dat als iedereen deze voorwaarden niet accepteert er niemand meer een werkende mobiel heeft want als je niet tekent voor de voorwaarden krijg je echt geen sim mee...