LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN brengt ook gesprekskosten in rekening als nr niet bestaa

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rolandroland

KPN brengt ook gesprekskosten in rekening als nr niet bestaa

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Hallo,

Nieuw: Wanneer u een foutief nummer invoerd en krijgt te horen dat het nummer niet ingebruik is (u krijgt te horenr u gekozen nummer is niet ingebruik wij helpen u graag voor het vinden van het juiste nummer het nummer is 118) U krijgt dit bericht te horen als u bijvoorbeeld niet snel genoeg was het 10 cijferige nummer in te voeren. Of u kiest een 9 en gelijk komt de boodschap te voorschijn. (afhankelijk van welke regio u bevindt)

Gespreksspecificatie:

0516-662031 18 mei 23:00 00:00:10 Dal 0516-662031 0,04
18 mei 23:00 00:00:08 Dal 0516-662031 0,04

Voorheen hoorde u een 3 tonige pieptoon en was u geen geld verschuldigd. Nieuwe bron van inkomsten?!

Met vriendelijke groet,

Roland

Martin1976

Re: KPN brengt ook gesprekskosten in rekening als nr niet bestaa

Ongelezen bericht door Martin1976 »

vindingrijk dat zijn ze wel, als ze geen nieuwe bronnen van inkomsten krijgen dan verzinnen ze er wel een paar.

Hoorde pas bij het programma kassa dat veel mobiele telefoonaanbieders de eerste minuut volledig rekenen, let wel, als minimum gespreksduur. Als je dus 3 seconden belt, betaal je een minuut. Als argument werd gebruikt: de meeste mensen bellen toch meer dan een minuut. Het voordeel dat je belt per seconde en dus ook betaalt per seconde waar ze een paar jaar geleden zo mee schermden, is met stille trom opgeheven.

De enige aanbieder die dit niet doet is Orange. Die kent echter weer een starttarief (in het meest gunstige geval dat je al verbinding krijgt)

Rolandroland

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Goedkoper door dat je 1 minuut voorruit betaald? Als ik 2 minuten bel, dan ben ik volgens mij evenveel kwijt dan als ik per seconden ga betalen. En als iedereen toch meer dan 1 minuut belt vanwaar die aanpassing?

Ik ben wel benieuwd wat er goedkoper aan is dat je een volledige bel minuut moet gaan betalen.

Geldt dit trouwens ook voor prepaid gebruikers?!

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik neem aan dat het voor iedereen geld, pre paid of abonnement. Ik zit zelf bij T-Mobile en het viel mij ook al op dat mijn beltegoed soms wel heel snel op was, terwijl ik een paar korte gesprekjes met mijn vriendin of een klasgenoot gevoerd heb die lang niet allemaal 1 minuut of meer duurden.

Wat kan je hier tegen doen? Is het niet gewoon diefstal van je beltegoed?

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

in feite is het diefstal van je beltegoed, het programma Kassa had het onderzocht. Hang me niet op aan de exacte cijfers maar voor de 100 belminuten die ze moesten betalen in het onderzoek, hadden ze er maar ca. 84 min. feitelijk gebeld. Je betaald zo 8-10 euro teveel in de maand (als je vaak kort belt)

ehltech

Ongelezen bericht door ehltech »

daarom mensen neem geen mobiele telefoon meer ,stuur je vrienden gewoon een kaartje,word je ook niet verneukt

Gesloten