LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN dwarsboomt andere providers?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

Hallo daar,

We hebben sindskort 2 prepaid kaarten bij kruidvat gehaald. Nu is het bij allebei de abbonementen zo, dat ze smsjes aan willekeurige telefoonnummers wel of niet aanleveren. Het verschilt bij beide prepaid-kaarten.

Kan het zo zijn, dat KPN, Kruidvat dwarsboomt? Ik begin zo toch wel sterke vermoedens te krijgen. Het zit gewoon op het KPN-netwerk, dus wat kan er dan misgaan vraag ik me af..... Ik heb deze ervaring eerder gehad bij een andere provider die ook op een KPN-netwerk zat...

Misschien dat meer mensen dit ervaren en dat er dan een onderzoek gestart kan worden?

Gegroet.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door mich24 »

Heb je dit al nagevraagd bij Kruidvat mobiel? Je heb nu al een mening over hun dienstverlening terwijl je eigenlijk niet weet wat er daadwerkelijk aan de hand is,en je haalt het andere netwerk er in negativiteit gelijk bij..

Klagen voordat er uberhaupt aan een oplossing is gewerkt, tsja :roll:

yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

mich24 schreef:Heb je dit al nagevraagd bij Kruidvat mobiel? Je heb nu al een mening over hun dienstverlening terwijl je eigenlijk niet weet wat er daadwerkelijk aan de hand is,en je haalt het andere netwerk er in negativiteit gelijk bij..

Klagen voordat er uberhaupt aan een oplossing is gewerkt, tsja :roll:
Ja: Kruidvat mobiel komt er niet uit. Ik zet ook een vraagteken bij het kopje, omdat ik graag wil weten of er meer mensen met deze ervaring zijn. Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is natuurlijk.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Dit zijn vaak hele moeilijke problemen.
Ligt het aan de simkaart, het toestel, of het toestel of simkaart van de ontvangende partij.
Heb zelf ooit zo'n probleem in de winkel gehad.
Sim in een ander toestel geen probleem.
Andere sim in het originele toestel geen probleem.
Maar de originele sim in het originele toestel wilde maar niet goed werken.
Meerdere simwissels uitgevoerd, netwerkcontrole gedaan door vodafone, toestel opgestuurd ter reparatie, niks hielp.
Uiteindelijk de klant maar een nieuw toestel uit laten zoeken en daar heeft hij geen problemen mee gehad.
Maar waar het uiteindelijk aan lag weten ze nog steeds niet.

yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

Oke, alvast bedankt voor jou verhaal! Ik vind het apart omdat ik dus 2 verschillende toestellen heb uitgetest en allebei hebben ze problemen om te smsen met sommige andere mobiele nummers. En dat verschilt per sim. Terwijl je naar vrijwel iedereen kan bellen. Ik denk dat het bovenstaande verhaal van mij dus nog weer anders is als het probleem wat jij naar voren haalt? :roll:

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Ja mijn verhaal was meer om te illustreren dat het vaak hele moeilijke kwesties zijn.
En misschien een beetje lullig gezegd, maar zou in deze ook niet heel veel van de kruidvat verwachten.
Hoop dat ik het mis heb maar heb vaak het idee bij deze bedrijven dat ze de telefonie erbij doen omdat het heel erg interesant lijkt.
Maar ze vergeten vaak dat er ook een stukje expertise bij komt kijken die ze vaak niet in huis hebben.
Zou ook liever mijn geneesmiddelen of verse groenten niet bij KPN of vodafone kopen

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door mich24 »

Kruidvat is in deze zaak verplicht dit uit te zoeken,en ik zou als ik jou was kracht bij je woorden zetten richting kruidvat!

Frank444
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:27

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door Frank444 »

Ja jammer van de titel hier. KPN verlaagt zich niet tot het technisch dwarsbomen.
KPN verdient zelfs aan Kruidvat. Als KPN zou dwarsbomen dan zou Kruidvat overstappen.

Voor KPN is de Kruidvat fijn, want dan gaan klanten met klachten naar Kruidvat en dat scheelt KPN-medewerkers bij de callcentra. Op de callcentra (mail en telefoon) wordt nauwelijks verdient.

Aan de wholesaletarieven met Kruidvat wel.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door mich24 »

...
Laatst gewijzigd door mich24 op 27 aug 2010 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door snepke »

yerkyerk82 schreef:Hallo daar,

We hebben sindskort 2 prepaid kaarten bij kruidvat gehaald. Nu is het bij allebei de abbonementen zo, dat ze smsjes aan willekeurige telefoonnummers wel of niet aanleveren. Het verschilt bij beide prepaid-kaarten.

Kan het zo zijn, dat KPN, Kruidvat dwarsboomt? Ik begin zo toch wel sterke vermoedens te krijgen. Het zit gewoon op het KPN-netwerk, dus wat kan er dan misgaan vraag ik me af..... Ik heb deze ervaring eerder gehad bij een andere provider die ook op een KPN-netwerk zat...

Misschien dat meer mensen dit ervaren en dat er dan een onderzoek gestart kan worden?

Gegroet.
Ik heb dat regelmatig als ik mijn dochter sms.
Krijg ik een berichtje van mijn dochter en wil ik het beantwoorden werkt het niet,er staat dan 031 voor haar 06 nummer.
Doe ik dan nieuw bericht naar haar 06 nr(zonder 031 ervoor)dan werkt het wel.Heb het al diverse keren uitgeprobeerd.
Als ik nu een sms van haar krijg,niet meer antwoorden,stuur gewoon een nieuwe sms.
Mijn dochter heeft telfort ,ik heb gewoon hi

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door dusus »

als er 031 in het nummer staat, in plaats van begint met 0031, is het duidelijk een softwarefout op één van de koppel-plekken van de netwerken. iemand van zo'n softwarebedrijf heeft een fout gemaakt, en bij testen is het niet opgevallen.

alle telefoonnetwerken zijn aan elkaar gekoppeld, en op iedere netwerk-koppelplek, wordt nl de "lokale" 0 eraf gehaald en vervangen door 0031, omdat ze dan de SMS-jes en telefoon-oproepen over elk vrij netwerk kunnen versturen, al is het via Japan. 00 staat voor internationaal (hetzelfde als de + op je telefoon, http://nl.wikipedia.org/wiki/Telefoonnummer ) en 31 is het landnummer (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... ervolgorde )

de fout zit wel ergens bij KPN, want zowel Telfort als Kruidvat (als AH) maken gebruik van KPN netwerken, maar de softwarefout kan dus ook in Japan zitten, als het de ene keer wel gebeurt en de andere weer goed gaat. dan hebben ze op dat moment nl. via Japan gerouteerd.

met dit duidelijke voorbeeld kan je inderdaad gaan klagen bij Kruidvat, die dan weer zal gaan klagen bij KPN.

PS> vraag me niet waarom ze SMS-jes via Alaska, Japan of Bogata versturen... dat is net zo moeilijk te beantwoorden als de vraag waarom de onderdelen voor een Philishave in 16 landen in 5 continenten worden gemaakt.

yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

Frank444 schreef:Ja jammer van de titel hier. KPN verlaagt zich niet tot het technisch dwarsbomen.
KPN verdient zelfs aan Kruidvat. Als KPN zou dwarsbomen dan zou Kruidvat overstappen.

Voor KPN is de Kruidvat fijn, want dan gaan klanten met klachten naar Kruidvat en dat scheelt KPN-medewerkers bij de callcentra. Op de callcentra (mail en telefoon) wordt nauwelijks verdient.

Aan de wholesaletarieven met Kruidvat wel.
Ehm, jammer van die titel? KPN is een kutbedrijf dus breek me aub de bek niet open. Verder zet ik een vraagteken erachter en is het de schuld van KPN zelf dat ik het zo neerzet.

Ehm, waarom werkt het bij KPN: niet omdat ze zo goed zijn, maar puur omdat ze een voormalig staatsbedrijf zijn dat de meeste kennis van telefonie in handen heeft, niet dankzij het bedrijf zelf maar dankzij de staat (WIJ DUS) En heb ik sterke vermoedens (zeer zeker niet onterecht) dat ze goedkope aanbieders van telefonie op hun netwerk dwarsbomen. Kruidvat is slechts een aanbieder van de dienst. KPN verzorgt het netwerk. Niet andersom.

Frank444
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:27

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door Frank444 »

Ik heb uitgelegd dat KPN verdient aan die providers als Kruidvat. Wanneer ze alles via dealers en andere operators doen, scheelt het ze een vreselijk grote verkooporganisatie en zijn ze goedkoper uit. Maar zijn ze afhankelijker in hun voortbestaan van anderen. Ik denk niet dat sprake is van dwarsbomen.

Overigens is niet alleen KPN een voormalig Staatsbedrijf. Ook Ziggo is dat deels. Casema was onderdeel van PTT Telecom en was Staatskabelbedrijf. Daarna is Casema verplicht afgesplitst zodat beide ex-staatsbedrijven met elkaar konden concurreren.

T-Mobile is onderdeel of ontstaan uit het Duitse ex-staatsbedrijf Deutse Telecom.
Verder eens dat KPN niet zo'n geweldige service heeft en ik hoop volgend jaar er volledig weg te zijn met alles wat ik er van afneem.

yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

Het klopt dat het zo goedkoper kan, maar de problemen zijn heel erg kenmerkend voor een netwerk"probleem" uit de richting van KPN. Zo kan KPN verdienen op kleine providers en zelf kokketeren met een betrouwbaar netwerk, wat dan veel te duur is.

En inderdaad, de meeste goedlopende en grote bedrijven inzake telefonie, internet en tv zijn voormalige staatsbedrijven. Deze hebben echter meestal vrijwel een monopolie positie. KPN bijvoorbeeld: die koopt gewoon elke keer concurrerende bedrijven op en blijft daarmee een van de grootste spelers op de telefonie en internet markt. Verder heb je UPC en Ziggo die uit elkaars gebied blijven en de prijzen kunstmatig hoog houden. Dit klopt van geen kant. We hadden die bedrijven eigenlijk nevernooit moeten privatiseren. Laat dit een wijze les zijn voor de toekomst.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Er word nu wel heel erg afgedwaald van het onderwerp.
Blijkbaar heb je persoonlijk een afkeer van kpn maar zoals al gezegd is er niet zondermeer hier te zeggen dat het aan kpn ligt.

yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

Roytheslayer schreef:Er word nu wel heel erg afgedwaald van het onderwerp.
Blijkbaar heb je persoonlijk een afkeer van kpn maar zoals al gezegd is er niet zondermeer hier te zeggen dat het aan kpn ligt.
Ehm, persoonlijke afkeer? Nee, gewoon een superslechte ervaring.

En aangezien het dikke netwerkproblemen zijn en KPN het NETWERK verstrekt, kan het probleem bijna niet anders, dan van KPN afkomen.

Had je verder nog iets zinnigs te melden of??? :roll:

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door mich24 »

Toch jammer dit, lukt het niet en ga je maar zo doen :roll:

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door dusus »

hallo jullie

schiet niet erg op als je alleen maar je ongenoegen typt. zoals ik hierboven al uitlegde zit de fout zit wel ergens bij KPN en partners, want zowel Telfort als Kruidvat (als AH) maken gebruik van KPN netwerken, maar de softwarefout kan dus ook in de aansluiting van KPN op een ander netwerk zitten, als het de ene keer wel gebeurt en de andere keer weer goed gaat. dan hebben ze op dat moment nl. via dat andere netwerk gerouteerd.

met dit duidelijke voorbeeld van 0-31 in plaats van 00-31 kan je inderdaad gaan klagen bij Kruidvat, die dan weer zal gaan klagen bij KPN. maar als je dáár niet zo duidelijk klaagt, maar alleen hier, schiet het niet op met de reparatie van het manco.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: KPN dwarsboomt andere providers?

Ongelezen bericht door snepke »

Ik weet niet of dat de fout bij jullie is.
Bij mij dus duidelijk wel.
snepke schreef: Ik heb dat regelmatig als ik mijn dochter sms.
Krijg ik een berichtje van mijn dochter en wil ik het beantwoorden werkt het niet,er staat dan 031 voor haar 06 nummer.
Doe ik dan nieuw bericht naar haar 06 nr(zonder 031 ervoor)dan werkt het wel.Heb het al diverse keren uitgeprobeerd.
Als ik nu een sms van haar krijg,niet meer antwoorden,stuur gewoon een nieuwe sms.
Mijn dochter heeft telfort ,ik heb gewoon hi

Gesloten