LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Geen verbinding en toch gesprekskosten ?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

KPN Geen verbinding en toch gesprekskosten ?

Ongelezen bericht door Gast »

KPN Geen verbinding en toch gesprekskosten ?

Wie heeft hier ook ervaring mee ?

Tot mijn verbazing merkte ik op mijn telefoonrekening online van KPN
dat er kosten stonden voor gesprekken waarbij aan de andere kant van de lijn
de telefoon niet werd opgenomen.
De gespreksduur is dan steeds erg kort 3 tot 20 sec.
Deze kosten zijn € 0,05 voor een lokaal gesprek en € 0,07 voor een gesprek naar mobiel.
Navraag bij KPN werd in eerste instantie met een standaard mailtje afgedaan
bij doorvraag kreeg ik te horen dat als ik bezwaar aan kan tekenen.

Heeft de KPN dan nu toch met stille trom ingevoerd
betalen voor het gebruik van de lijn!

Gast

Re: KPN Geen verbinding en toch gesprekskosten ?

Die indruk had ik ook al.

Gast

Dat is nu het nadeel van voicemail.
In het geval van het mobiele nummer is de voicemail niet geheel uitgeschakeld. Dit doe je door ##002# en dan groene zendtoets in te drukken. Bij KPN en Vodafone werkt dit. Bij de andere aanbieder moet je de klantenservice bellen om de voicemail geheel uit te laten zetten.

Voor het vaste nummer is er volgens mij maar 1 oplossing:
de voicemail helemaal niet gebruiken.

Marcel

Gast

De nummers waar naar gebeld is hebben geen voice-mail
ingeschakeld daar ben ik zeker van.
Naar de (mobiele) telefoons zijn gebeld terwijl ze
in gesprek waren of er niet opgenomen werd.
Zo is er bijv een groot aantal keren naar mijn ouders gebeld
terwijl deze niet thuis waren en
er dus gewoon niet opgenomen werd
Toch staat er dan voor elke belpoging € 0,05 op de nota !

Jan J

Miss

Ongelezen bericht door Miss »

Dat had ik ook uit je verhaal begrepen. Heeft toch niets met een voicemail te maken? Maar goed dat jij er zo opgelet hebt, kun je weer eens nagaan hoe we weer genept worden! Ik heb ook online van KPN, maar dat viel mij niet eens op omdat ik hier ook niet op let! Ga ik vanaf nu ook maar eens doen.

Bedankt voor je tip. Miss.

Fredd

Ongelezen bericht door Fredd »

Ook ik heb ze op mijn nota staan , heb er ook al eens over gebeld en werd me verteld dat ik toch echt gebeld had.
Dit kan echter niet ..wie belt er nu 3 - 5 seconden. Ook als niet opgenomen wordt dienen er geen gesprekskosten te worden verekend. Dit is echter wel gebeurt.

Whats happening ? Weet iemand meer ?

Mvgr

Freddy

Rolandroland

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Als voicemail aan staat bij mobiel en diegene is in gesprek dan gaat hij meteen over na de voicemail.

Soms echter is de voicemail uitgeschakeld maar krijg je een melding dat diegene Voicemail uit heeft staan en moet je er wel voor betalen! Dit heeft de OPTA voor mij uitgezocht en KPN was bereid mij het terug te betalen!

In het geval naar vaste nummers is het moeilijk KPN kan altijd zeggen misschien had diegene eventjes de voicemail aan staan.....

Bel eens met je mobiel naar die vaste nummer toe want: (!) als je mij belt op 0871900453 gaat hij wel over maar je hebt meteen wel verbinding dit komt omdat de centrale meteen aan neemt en de overgangs toon (hoe je dat ook noemt) laat horen (na bootst)

paul_033

Ongelezen bericht door paul_033 »

Het kan ook zijn dat het nummer aan de andere kant gebruik maakt van een huiscentrale, dan kom je wel binnen (zeg maar in huis) maar eenmaal binnen nemen ze niet op.
Dan heb je wel een verbinding gehad, maar dat merk je zelf niet.
Eventueel kan je het horen aan de beltoon, die kan iets anders zijn (heb ik ook).
Als ik mijn AntwApp niet aan heb staan, heb je toch een TIK aan je billen.(is de KPN wel blij mee)
Dat kan dus een van de oorzaken zijn waarom je wel een gesprek ziet staan op je rekening, maar geen "echte" verbinding/gesprek heb gehad.

Gegroet, en sterkte met je rekening als het anders is. >Paul<

daan99

Ongelezen bericht door daan99 »

je betaald altijd een starttarief lieve mensen, of er nou opgenomen wordt of niet. zodra die overgaat betaal je...

Gast

Dat is niet waar! Alleen bij 0871 nummer kan dat zo zijn. :o

Gesloten