LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN/Hi Sim only

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
venomis

KPN/Hi Sim only

Ongelezen bericht door venomis »

Al enige jaren ben ik trouw Sim only klant bij KPN. Omdat ik binnenkort voor enkele maanden naar het buitenland ga, heb ik een nieuwe telefoon aangeschaft via internet met Wifi mogelijkheden (Nokia C3). Het is op deze telefoon echter niet mogelijk om internet verbinding via applicaties zoals Whatsapp te voorkomen. Nokia heeft dit inmiddels ook zelf bevestigd. Zelfs het incorrect instellen van de instellingen heeft geen zin.

Met dit probleem ben ik naar Hi&KPN gegaan. Ik wil immers geen torenhoge rekening als ik in het buitenland zit omdat mijn telefoon contact maakt met internet. Zelfs in nederland is dit ongewenst aangezien ik geen internet bundel in mijn abonnement heb. Mijn verzoek was daarom dan ook om mijn internet verbinding te blokkeren. Dit blijkt bij KPN echter niet mogelijk. Vodafone biedt deze mogelijkheid wel. Het kan toch niet zo zijn dat KPN GEEN blokkade op je internet kan zetten en Vodafone dit wel kan? Inmiddels ben ik al twee weken bezit om een poging te doen klant te blijven bij Hi en of KPN. Echter wordt ik hierdoor nu dus alsnog gedwongen om van provider te wisselen ben ik bang, iets waar ik in de eerste instantie helemaal geen behoefte aan heb!

Na tien jaar klant te zijn geweest vind ik het een grof schandaal dat het op deze manier moet eindigen en dat KPN/Hi werkelijk geen enkele moeite heeft gedaan om me als klant te behouden en mee te denken in deze zaak. Als je geld vraagt voor (ongewenst) internet gebruik van je klanten, moet je toch op zijn minst ook de mogelijkheid aan ze bieden om dat internet uit te schakelen. KPN biedt zelf ook Nokia C3 toestellen aan, dus ik vraag me af hoe zit dit ten opzichte van hun klanten willen verantwoorden.

mvg

venomis

snepke

Re: KPN/Hi Sim only

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb ook sinds 2 mnd een nokia c3.
Ik heb al de smsjes van kpn(nieuwe telefoon krijg je nieuwe instellingen)geweigerd(verwijderd ,niet geaccepteerd)
Mijn telefoon maakt geen contact met internet,wil ik ook niet.
Heb jij die smsjes wel geaccepteerd?

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

venomis schreef: Zelfs het incorrect instellen van de instellingen heeft geen zin.
Waarmee maakt die telefoon contact dan? Je kan de instellingen gewoon verwijderen.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Hier misschien iets aan?
Hoe installeer je Whatsapp op je Nokia C3?

Maakt eerst verbinding met je thuis wifi netwerk. Zo is de app snel op je toestel gedownload. De Nokia C3 heeft alleen GPRS dus dat gaat erg langzaam. Bovendien kan je extra kosten maken als je geen internetbundel hebt.
Mogelijkheid 1: Installeren vanuit de Ovi Store.

WhatsApp is verkrijgbaar via de Ovistore van Nokia.

Klik op de volgende link voor WhatsApp voor Nokia C3: http://store.ovi.com/content/172049 of zoek “Whatsapp” op via de Ovistore op je toestel.

Mogelijkheid 2: De handmatige installatie.

Stappenplan:
•Druk op menu
•Ga naar icoon met Internet
•Ga naar icoon Browser, Opera Mini wordt geopend
•Type in de adresbalk http://www.whatsapp.com/s40
•Opera mini kan aangeven dat je browser moet updaten, negeer dat en scroll naar beneden.
•Groen vlak met Download Now is zichtbaar, klik daarop
•Nieuw scherm verschijnt met als titel: Download Whatsapp_2_0_8.jad
•Klik op “open”
•Kan daarna een foutmelding geven over packet gegevens. Gaat vanzelf weer weg.
•Nieuw scherm komt tevoorschijn met daarin de melding van Whatsapp. Druk op accept
•Whatsapp wordt gedownload.
•Er wordt nu gevraagd op het bestand te openen, druk op ja.
•Volg verder de instucties op het scherm

Hou er wel rekening mee dat als je geen speciale internetbundel op je abonnement of prepaidkaartje hebt, dit extra geld kost. Vraag naar de verschillende mogelijkheden voor internetbundels voor je abonnement of prepaid als je in de winkel bent.
Gebruik je Whatsapp alleen via Wifi, dan hoef je geen zorgen te maken. Dat kost niks extra’s. Wil je alleen Whatsapp via Wifi gebruiken dan zal je het internetprofiel moeten verwijderen op je toestel. Doe je dit niet, dan blijft Whatsapp altijd verbonden. Het dataverbruik is erg weinig dus het beltegoed gaat niet vliegensvlug op. Het is in ieder geval veel goedkoper als smsjes versturen.
Ik heb ook een C3 vraagt keurig hoe hij verbinding moet gaan maken in mijn geval altijd via WIFI nog geen cent betaaald voor internet. Bel ook via KPN netwerk.
Je doet toch iets verkeerd.

gr Henk

venomis

Ongelezen bericht door venomis »

Sja.. in de winkel snapten ze er ook niets van. Technisch gezien zou het toestel inderdaad nergens contact mee moeten kunnen maken wanneer er geen instellingen ingegeven zijn (ik heb geen smsjes geaccepteerd).

Ik heb inderdaad ook 'eerst vragen' ingesteld bij de internet verbinding. Dat doet hij inderdaad keurig als ik de internet browser probeer te openen. Bij whatsapp doet hij dit echter niet.

Ik heb bij whatsapp ook 'disabled when roaming' geselecteerd, dus heb goede hoop dat wanneer ik in het buitenland zit dit probleem zich misschien helemaal niet meer voordoet.

douwekasemier

Ongelezen bericht door douwekasemier »

Whatsapp doet inderdaad heel vreemd op Symbian. Ik heb dat ook ervaren op de N97 mini van mijn vriendin. De laatste keer dat wij in Duitsland waren kreeg ze nog gewoon berichtjes met verwijderde internetinstellingen. Later hebben we roaming uitgezet in whatsapp en dat werkt.

Gesloten