Hallo allemaal,
Ben jaren geleden eens overgestapt van Hi prepaid naar een KPN abonnement. (dacht altijd dat Hi en KPN hetzelfde waren)
Ik heb een week geleden mijn KPN abonnement verlengd via internet en meteen ook maar een nieuwe telefoon besteld ter vervanging van mijn inmiddels 6 jaar oude Nokia. Ik kreeg netjes een bevestigingsemail. Een aantal dagen later een email dat de telefoon onderweg was en vanochtend een mailtje dat de telefoon netjes retour ontvangen was. ?
Bij de bestelling vorige week moest ik wel een ander adres opgeven omdat ik inmiddels verhuisd ben en wellicht is daar iets fout gegaan. Dus ik dacht laat ik online eens kijken. Na mezelf succesvol geregistreerd te hebben bij kpn.com, kreeg ik daar de melding dat mijn nummer een Hi-nummer is en ik mezelf bij http://www.hi.nl moet registreren.
Registreren bij Hi lukt niet, want daar krijg ik de melding dat mijn telefoonnummer geen Hi-nummer is.
Wat rest: KPN klantenservice. Ik bel het nummer van de KPN Klantenservice, en na wat opties te hebben ingegeven wordt ik in de wacht gezet.
Toch bijna 3 kwartier later krijg ik iemand aan de telefoon. Een aardige mevrouw die mijn nummer vraagt. Dus ik geef haar mijn nummer waarop me verteld wordt dat ik dan bij KPN moet zijn en niet bij Hi.
Ondanks dat ik de KPN klantenservice gebeld heb, werd ik dus geheel automatisch doorverbonden met iemand van Hi. Die mij dus niet kunnen helpen..
Wat nu vraag ik mezelf af? Ik wil toch graag die nieuwe telefoon, maar iemand benaderen van KPN lukt vooralsnog niet en die telefoon opnieuw bestellen middels een abonnementsverlenging kan pas weer in April 2012.
Volledigheidshalve moet ik erbij zeggen dat die mevrouw van Hi erg behulpzaam(!) was en iemand van hun technische dienst benaderd heeft, die het uit zou proberen te zoeken en mij terug zou bellen daarover. Zonder overigens een indicatie van hoe lang dat zou kunnen duren.
Dit wordt dan hopelijk nog snel vervolgd, maar wilde dit toch even delen.
Groeten Eric
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN/Hi
-
Re: KPN/Hi
Wij hebben een ander probleem met Kpn, dat gaat over onze telefoonrekening.
Wij betallen altijd onze rekeningen via Girotel, maar de telefoonrekening hebben we nou deze keer via een overschrivingskaart betaald, zonder de acceptgrokosten, aangezien we die toch niet gebruiken. Volgens KPN kunnen zij betalingen die via Girotel worden gedaan, niet zien hoe de rekening is betaald, we moeten dus elke keer weer de acceptgirokosten 1,05 per telefoonrekening betalen. Dit is toch eigenlijk te gek voor woorden, anders zijn we verplicht om over te stappen naar automatische incasso, maar dat vinden we maar niks.
Wij dachten dat er na een uitspraak van de Consumentenbond alle bedrijven en instanties wel zouden stoppen om mensen die voor betalen met een acceptgiro kiezen, de verplichte kosten daarvoor niet te laten betalen, maar volgens KPN hoeven zij zich daar niet aan te houden. De enige andere manier is dan nog automatische incasso. Wat moeten we hier mee aan?
Wij betallen altijd onze rekeningen via Girotel, maar de telefoonrekening hebben we nou deze keer via een overschrivingskaart betaald, zonder de acceptgrokosten, aangezien we die toch niet gebruiken. Volgens KPN kunnen zij betalingen die via Girotel worden gedaan, niet zien hoe de rekening is betaald, we moeten dus elke keer weer de acceptgirokosten 1,05 per telefoonrekening betalen. Dit is toch eigenlijk te gek voor woorden, anders zijn we verplicht om over te stappen naar automatische incasso, maar dat vinden we maar niks.
Wij dachten dat er na een uitspraak van de Consumentenbond alle bedrijven en instanties wel zouden stoppen om mensen die voor betalen met een acceptgiro kiezen, de verplichte kosten daarvoor niet te laten betalen, maar volgens KPN hoeven zij zich daar niet aan te houden. De enige andere manier is dan nog automatische incasso. Wat moeten we hier mee aan?
Re: KPN/Hi
Heb, niet geheel onverwacht, niets meer vernomen van de 'technische dienst' van Hi.
Heb inmiddels nog een klacht/vraag achtergelaten met probleemomschrijving bij http://kpnmobile.custhelp.com/cgi-bin/k ... er/ask.php . Die mij binnen 72 uur een reactie zouden geven, ik verwacht ook hier niks van, maar wacht toch even af.
Als dat geen oplossing biedt, zou ik echt niet weten wat ik verder kan doen om uberhaupt ook maar in contact te komen met KPN.
Heb inmiddels nog een klacht/vraag achtergelaten met probleemomschrijving bij http://kpnmobile.custhelp.com/cgi-bin/k ... er/ask.php . Die mij binnen 72 uur een reactie zouden geven, ik verwacht ook hier niks van, maar wacht toch even af.
Als dat geen oplossing biedt, zou ik echt niet weten wat ik verder kan doen om uberhaupt ook maar in contact te komen met KPN.