LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN int onterecht € 452,68
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 sep 2011 19:00
KPN int onterecht € 452,68
Op de afrekening van augustus 2011 van mijn mobiele abonnement bij KPN zag ik tot mijn grote verbazing dat er voor internetverkeer een bedrag van € 452,68 was afgeschreven terwijl ik een internetabonnement had afgesloten.
Hierna telefonisch contact opgenomen met een medewerkster van de klantenservice van KPN. Haar de zaak uitgelegd. Zij vertelde dat ik geen internetabonnement had gehad tussen 13 juli en 4 augustus 2011. Ik zou toen voor het bovengenoemde bedrag op het internet actief geweest zijn. Haar gevraagd om mijn online rekening te bekijken. Haar gewezen op het feit dat het abonnementsgeld voor mijn internetbundel wel was geind door KPN. Ze moest toegeven dat de fout inderdaad bij KPN lag. Ze zou het een en ander doorgeven aan de afdeling creditering. Ik zou bericht krijgen na ongeveer 10 werkdagen. Ik zei dat ik dat vreemd vond en dat ik het geld binnen twee werkdagen teruggestort wilde hebben. Dat was volgens haar niet mogelijk. Hierna haar gevraagd om mij door te verbinden met de afdeling creditering. Was niet mogelijk. Ook kon ze mij het telefoonnummer van die afdeling niet geven. Hierna het gesprek maar afgebroken om te voorkomen dat ik dingen zou gaan zeggen waar ik later spijt van zou krijgen.
Negen dagen later kreeg ik een zakelijk mail dat KPN het geld zou terugsorten. Dit kon wel 14 dagen duren.???
Hierna weer contact gezocht met de klantenservice. U raadt het al. Ik kreeg weer dezelfde antwoorden. Ook nu het gesprek maar weer beeindigd.
Wat kan ik hier aan doen?
Zelfs in de mail niet eens excuses voor de door hen gemaakte fout.
Onterecht € 452,68 innen en dat pas na vier weken weer terugstorten.
Hoe klantvriendelijk kun je zijn.
Ik begrijp nu wel dat er regelmatig over KPN geklaagd wordt.
Ik heb overigens de helpdeskmedewerkster verteld dat ik dit op de site van RADAR zou zetten.
Hierna telefonisch contact opgenomen met een medewerkster van de klantenservice van KPN. Haar de zaak uitgelegd. Zij vertelde dat ik geen internetabonnement had gehad tussen 13 juli en 4 augustus 2011. Ik zou toen voor het bovengenoemde bedrag op het internet actief geweest zijn. Haar gevraagd om mijn online rekening te bekijken. Haar gewezen op het feit dat het abonnementsgeld voor mijn internetbundel wel was geind door KPN. Ze moest toegeven dat de fout inderdaad bij KPN lag. Ze zou het een en ander doorgeven aan de afdeling creditering. Ik zou bericht krijgen na ongeveer 10 werkdagen. Ik zei dat ik dat vreemd vond en dat ik het geld binnen twee werkdagen teruggestort wilde hebben. Dat was volgens haar niet mogelijk. Hierna haar gevraagd om mij door te verbinden met de afdeling creditering. Was niet mogelijk. Ook kon ze mij het telefoonnummer van die afdeling niet geven. Hierna het gesprek maar afgebroken om te voorkomen dat ik dingen zou gaan zeggen waar ik later spijt van zou krijgen.
Negen dagen later kreeg ik een zakelijk mail dat KPN het geld zou terugsorten. Dit kon wel 14 dagen duren.???
Hierna weer contact gezocht met de klantenservice. U raadt het al. Ik kreeg weer dezelfde antwoorden. Ook nu het gesprek maar weer beeindigd.
Wat kan ik hier aan doen?
Zelfs in de mail niet eens excuses voor de door hen gemaakte fout.
Onterecht € 452,68 innen en dat pas na vier weken weer terugstorten.
Hoe klantvriendelijk kun je zijn.
Ik begrijp nu wel dat er regelmatig over KPN geklaagd wordt.
Ik heb overigens de helpdeskmedewerkster verteld dat ik dit op de site van RADAR zou zetten.
Re: KPN int onterecht € 452,68
Je kunt een rechtzaak starten waarbij je de rente vordert.....
Re: KPN int onterecht € 452,68
Uitgaande van een rentepercentage van 3 procent (wat je op een spaarrekening momenteel nog niet eens krijgt), komt de rente voor 4 weken uit op ongeveer 1 euro...crazyme schreef:Je kunt een rechtzaak starten waarbij je de rente vordert.....
-
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15
Re: KPN int onterecht € 452,68
Stuur ze een rekening voor administratiekosten (bellen enz.) daarnaast kun je nog denken aan kosten die je hebt moeten maken om 452 euro te lenen, tegen een rente van 16% (creditcard) om rekeningen te kunnen betalen. Mij is ooit ook zoiets overkomen, met Online.nl en ze hebben een gedeelte van het bedrag vergoed. Allicht het proberen waart!
-
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59
Re: KPN int onterecht € 452,68
Tja, het is heel gebruikelijk dat ze bij KPN zeggen dat "het nu eenmaal zo is", doorverbinden is niet mogelijk, "u zult gewoon even geduld moeten hebben".
Op de vraag hoe zij het in hun eigen gezinnetje zouden vinden om een maand lang volkomen onterecht een dergelijk bedrag te moeten missen gaan ze (verstandig voor hen) niet in.
Op de een of ander manier moeten die mensen hun werk doen binnen de regeltjes en mogelijkheden die KPN voor hen voorkauwt, en dan kun je niet anders dan aan het begin van je werkdag de KPN-groene betonnen plaat voor je hoofd weer ophangen.
Ik zou er niet willen werken en klant ben ik er daardoor inmiddels ook niet meer.
Op zich gebeurt het trage terugbetalen veel, ik deed bij de ANWB webwinkel een bestelling, moest deze uiteraard vooraf betalen, dat was in 3 minuten geregeld.
Het artikel was niet meer leverbaar, na een week kreeg ik een credit factuur en het geld moet nu nog steeds komen. Bellen doe ik nu niet omdat we in het buitenland zitten, op een mail antwoorden ze (nog) niet.
Het is irritant dat betalen volledig geautomatiseerd vooraf binnen seconden geregeld is, maar terugbetalen gewoon weken duurt.
Het bedrag was niet zo groot, maar dat verandert niets aan de ergernis.
In het geval van TS is het nog veel erger, het is een flink bedrag, niet door een actie van TS zelf (zoals bij een bestelling) veroorzaakt, maar gewoon een stomme fout van KPN.
Dit zou in een dag geregeld moeten zijn, maar ja, KPN heeft het nog nooit een bal geïnteresseerd hoe klanten (en ex-klanten) over hen denken. Stap je over naar een ander bedrijf, dan koopt KPN dat bedrijf ooit wel weer eens op en besmet ook dat bedrijf onmiddellijk met het klantvriendelijkheid-dodende KPN virus.
Op de vraag hoe zij het in hun eigen gezinnetje zouden vinden om een maand lang volkomen onterecht een dergelijk bedrag te moeten missen gaan ze (verstandig voor hen) niet in.
Op de een of ander manier moeten die mensen hun werk doen binnen de regeltjes en mogelijkheden die KPN voor hen voorkauwt, en dan kun je niet anders dan aan het begin van je werkdag de KPN-groene betonnen plaat voor je hoofd weer ophangen.
Ik zou er niet willen werken en klant ben ik er daardoor inmiddels ook niet meer.
Op zich gebeurt het trage terugbetalen veel, ik deed bij de ANWB webwinkel een bestelling, moest deze uiteraard vooraf betalen, dat was in 3 minuten geregeld.
Het artikel was niet meer leverbaar, na een week kreeg ik een credit factuur en het geld moet nu nog steeds komen. Bellen doe ik nu niet omdat we in het buitenland zitten, op een mail antwoorden ze (nog) niet.
Het is irritant dat betalen volledig geautomatiseerd vooraf binnen seconden geregeld is, maar terugbetalen gewoon weken duurt.
Het bedrag was niet zo groot, maar dat verandert niets aan de ergernis.
In het geval van TS is het nog veel erger, het is een flink bedrag, niet door een actie van TS zelf (zoals bij een bestelling) veroorzaakt, maar gewoon een stomme fout van KPN.
Dit zou in een dag geregeld moeten zijn, maar ja, KPN heeft het nog nooit een bal geïnteresseerd hoe klanten (en ex-klanten) over hen denken. Stap je over naar een ander bedrijf, dan koopt KPN dat bedrijf ooit wel weer eens op en besmet ook dat bedrijf onmiddellijk met het klantvriendelijkheid-dodende KPN virus.
Re: KPN int onterecht € 452,68
Dit had mijn verhaal kunnen zijn, alleen ging het bij mij om een bedrag van 617 euro. Ik heb dit Hi-abonnement, inclusief internet op 11-8 afgesloten. De klantenservice zei dat ik zelf opdracht had gegeven de internetbundel van mijn abonnement op 24-8 uit te schakelen. Toen ik vroeg hoe dat gebeurd was (schriftelijk of telefonisch) zeiden ze dat ze dat niet konden zien. Ik vind het schandalig om mensen zo te benadelen. Ik ga ze zeker weer terugbellen en ze vertellen dat ik ook een reactie op Radar heb geplaatst.
Re: KPN int onterecht € 452,68
Wees in ieder geval blij dat je een mail in je box hebt dat ze het geld zullen terugstorten. Voor hetzelfde geld praten ze zich een aantal malen in de rondte en leggen ze de bewijslast bij jou neer, die je natuurlijk niet hebt omdat alles telefonisch moet bij KPN.
-
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46
Re: KPN int onterecht € 452,68
Hoeven schreef:Dit had mijn verhaal kunnen zijn, alleen ging het bij mij om een bedrag van 617 euro. Ik heb dit Hi-abonnement, inclusief internet op 11-8 afgesloten. De klantenservice zei dat ik zelf opdracht had gegeven de internetbundel van mijn abonnement op 24-8 uit te schakelen. Toen ik vroeg hoe dat gebeurd was (schriftelijk of telefonisch) zeiden ze dat ze dat niet konden zien. Ik vind het schandalig om mensen zo te benadelen. Ik ga ze zeker weer terugbellen en ze vertellen dat ik ook een reactie op Radar heb geplaatst.
hebben jullie toch allemaal een lage rekening
ik kreeg er een van 8000 euro voor 12 dagen internet
-
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15
Re: KPN int onterecht € 452,68
Ik probeer mij je reactie voor te stellen toen je die rekening las!!
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21
Re: KPN int onterecht € 452,68
Kun je het bedrag niet gewoon storneren? Ik heb een zelfde geschil met David Lloyd die maar onterecht blijven afschrijven. Als ik het storneer heb ik het binnen 1 dag weer terug