LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN InternetPlusBellen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Do1984
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2006 17:56

KPN InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door Do1984 »

In november 2005 heb ik thuis InternetPlusBellen van KPN aangevraagd.
Tot zover niets aan de hand.

Op 2 januari 2006 wordt het pakket netjes door een monteur geïnstalleerd.
Echter toen ik op 3 januari een gesprek ging voeren kreeg ik te horen dat de ontvanger van het gesprek een heel ander nummer zag in zijn nr.weergave.

Dezelfde dag heb ik contact opgenomen met KPN Storingsdienst.
De helpdeskmedewerker gaf mijn aan dat ik een dubbele lijn had.
Zowel een InternetPlusBellen als een analoge aansluiting.
Dit zouden ze voor mij oplossen binnen een termijn van 2 weken.

Graag wil ik mijn analoge nummer behouden op mijn IBP lijn ivm een eigen bedrijf aan huis.

Inverband met de kosten voor deze 2 lijnen heb ik ook contact opgenomen met de Factuurservice. Deze gaven mij aan dat alleen de kosten voor IPB in rekening gebracht zouden worden.

Echter was dit natuurlijk niet het geval, en kreeg ik 2 verschillende rekeningen. :shock:

Na 2 weken heb ik weer contact opgenomen met de Klantenservice van KPN om dit probleem nogmaals voor te leggen.
De medewerkster gaf mij aan dat het probleem nog niet was verholpen, en dat de te veel betaalde kosten gecrediteerd zouden worden op de aankomende factuur.

Na het ontvangen van de 2e foutieve factuur (inmiddels 2 maanden later) heb ik weer contact opgenomen met KPN.
Wederom heb ik mijn "oude" nummer nog niet terug op de nieuwe lijn.

Ik heb op 21 februari netjes een brief geschreven naar KPN met daarin mijn probleem.
Hier ben ik over teruggebeld.

De dame van de klachten afdeling ga mij aan dat pas in juni 2006 mijn analoge nummer overgezet kan worden naar de IPB lijn.
Jah, daag! En tot die tijd zeker dubbele kosten betalen. Inderdaad. En pas in juni zou ik dan een creditfactuur ontvangen.

Prima.. zolang er maar een oplossing zou komen.

Echter kreeg ik midden maart een brief van KPN met daarin 2 opties:

Optie 1:
Mijn experiabox retour sturen. Ik zou dan een nieuwe ontvangen en mijn oude nummer behouden. Hierbij zouden mijn e-mail adressen komen te vervallen

Optie 2:
Mijn huidige experiabox behouden en hierbij zou het oude analoge nummer komen te vervallen.

Geen van beide opties is een optie. Dit ivm een eigen bedrijf aan huis.
Al mijn klanten beschikken over mijn "oude" nummer en mijn huidige email-adressen.

Wederom heb ik contact met KPN opgenomen.
De verschillende medewerkers hebben mij toegezegd dat ik binnen 10 minuten zou worden teruggebeld door iemand van de 2e lijn.
Prima zou u denken. Echter ben ik nooit gebeld.

Na in totaal 3 tot 4 uur met KPN te hebben gebeld, beter gezegd; in de wacht te hebben gestaan was ik het zat.

Wederom heb ik een brief gezonden, en na lang wachten heb ik een bevestigingsbrief ontvangen.
Ik zou worden 4 weken teruggebeld om het probleem te bespreken.

Nou, ik ben het inmiddels spuugzat.
Alles moet van mijn kant komen.
Het bellen, het mailen en het versturen van brieven.

In totaal ben ik € 94 kwijt aan het bellen met KPN.

Wat kan ik deze situatie doen?
Bellen is geen oplossing, omdat ik constant van het kastje naar de muur wordt gestuurd.


Zijn er misschien anderen die ditzelfde probleem hebben? Hebben zij een oplossing?

Ik hoor het graag.


Groeten
Dominic

leusi049
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2003 15:35

Re: KPN InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door leusi049 »

Neem advocaat in de arm !

dunya
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2006 22:41

Re: KPN InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door dunya »

Indien je niet kunt bellen, met de planet kpn experiabox, je hoort geen zoemer in je telefoon, kies eerst voor het nummer even 2 sterretjes, dan gaat de zoemer wel, en kun je gewoon bellen.
Dan geef je de experia een seintje dat je contact wilt met een analoge telefoon.
Het werkt bij alle toestellen, ook de oude met pulse/tone.
Iets wat planet of kpn niet bekend maakt.
Zo bespaar je een dure monteur. :lol:
Groetjes Dunya

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: KPN InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door sprokkel »

??
Er is inderdaad iets mis bij de KPN, pakketten voor het aansluiten van internet +bellen worden verstuurt terwijl de centrale nog niet aan gepast is, als je dus je pakket aan het installeren bent krijg je dus geen contact en bel je voor niets naar de klanten service, zelfs de mensen die werken bij de primafoon winkels snappen er niets meer van.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: KPN InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door Wheeler »

En het ergste is nog dat KPN de andere providers de schuld geeft en andersom.

Ik ben inmiddels al vele maanden verwikkeld in een eindeloze strijd met KPN, ze beloven van alles maar doen intussen helemaal niets!

Hier zou TrosRadar eens wat meer aandacht aan moeten besteden.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: KPN InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door sprokkel »

Gisteren eindelijk kunnen bellen en internetten met mijn experiabox, Maar inloggen bij kpn voor je email gaat niet, daar heeft men een storing.

klaas56
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2006 15:36

Re: KPN InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door klaas56 »

KPN heeft een achterstand van 8 weken met het oplossen van storingen bij Internet Plus Bellen (IPB). De verkoop van IPB gaat echter ondertussen gewoon door. :shock: :shock:

Inmiddels is er bij de klantenservice (0900-0244) een nieuw beloningssysteem begonnen, na: "Compete with the best". Medewerkers kunnen max. 250 euro/maand extra verdienen door de salestargets te halen.


("Compete with the best" levert voor de mederwerkers van de storingsdienst 0800-0407 max. 75 euro per maand op, dit om aan te geven waar de focus ligt)


KPN is Sales, Sales en nog eens Sales. Service komt later

Gesloten