LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN mobiel chaos

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
GJR

KPN mobiel chaos

Ongelezen bericht door GJR »

Halverwege mei ben ik door KPN benaderd of ik voor de resterende maanden mijn bundel abonnement wilde aanpassen naar exclusief onbeperkt met 50% korting, goeie deal, heb ik gedaan, zou binnen 6 dagen bevestiging krijgen. Ruim een week niets gehoord, dus klantenservice gebeld, geen probleem meneer komt snel in orde, voor de zekerheid bundel verhoogt omdat ik er steeds overheen ga. Weer een week niets, bellen, meneer ik maak het nu in orde, uiterlijk binnen 2 dagen is het actief. Jammer er gebeurd weer niets. dus weer bellen, nu werd ik direct doorverbonden naar de afdeling klantbehoud/opzeggingen. De beste man had nog nooit gehoord van deze 50% exclusief actie, ook bij navraag niet, beetje gek wel. Om toch mijn abo te verhogen stelde hij voor het voor de resterende maanden af te kopen en met een aantrekkelijke korting een nieuw af te sluiten, ik wilde het graag geregeld hebben en ben hiermee akkoord gegaan. Gebeurde weer niets, ik had zijn naam genoteerd en heb hem geprobeerd te bellen. Meerdere keren gehoord dat hij er even niet was maar binnen een uur terug zou bellen, is niet gebeurd. Weer zelf gebeld en hem uiteindelijk toch aan de lijn gekregen, excuus, excuus, was allemaal misgegaan zijn schuld sorry, maar de overeengekomen abo aanpassing kon niet doorgaan, hij was buiten zijn boekje gegaan, de oplossing: alsnog het 50% exclusief aanbod want dat bleek toch wel te bestaan, verder allemaal wazige verhalen dat mijn afkoop wel of niet in gang gezet was. Ik was het gedraai een beetje zat en heb dus aangedrongen op het doorzetten van mijn abo afkoop, kon nog wel maar werd nu €30 duurder. Ook prima ik wilde inmiddels niet meer verder bij KPN en met nummerbehoud naar een andere provider. Expliciet afgesproken: per 14 juni afgekocht en het nummer gaat over op prepaid opdat ik over kan naar een andere provider. Aangedrongen op een mail-bevestiging, kon niet alleen een kort sms. Weer niets gehoord, meerdere keren klantenservice gebeld, steeds een ander verhaal, plotseling een sms: "u bent over naar KPN exclusief". Klantenservice weer gebeld, weten niets van afkoop, weer opnieuw in gang gezet, inmiddels factuur met kosten "voortijdige opzegging" wat inhoud dat je je nummer kwijtraakt enz. enz. Wat een bizarre chaos, ik wil nu alleen nog maar weg met behoud van mijn nummer. Het probleem is dat ik niets bevestig krijg en KPN elke keer doet alsof je iets niet of anders hebt afgesproken. Om te voorkomen dat ik straks mijn nummer kwijt ben heb ik zelf maar een bevestiging met de nummerbehoud afspraak gemaild en per aangetekende schrijven gestuurd. Ben benieuwd of ik de 14de met mijn nummer naar een andere provider kan. Opmerkelijke gang van zaken temeer daar ik al ruim 12 jaar een  80-120 euro per maand klant ben. Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen en hoe is dat afgelopen?
Laatst gewijzigd door GJR op 08 jun 2013 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

devious

Re: KPN mobiel chaos

Ongelezen bericht door devious »

Je bent je nummer niet kwijt. Dat kan helemaal niet op die manier. Gewoon naar een andere provider, nummerbehoud aanvragen daar en klaar ben je. Het nummer moet ( en ja, dat is zelfs wettelijk geregeld ) dan naar de aanvragende partij. Van "vasthouden" is geen sprake, kan namelijk niet.

GJR

Ongelezen bericht door GJR »

Ik ben ook niet bang dat ze mijn nummer vasthouden, maar het abonnement na afkoop gewoon beëindigen en dan ben ik mijn nummer kwijt. KPN bevestigd de overgang naar prepaid niet en factureert eenmalige kosten "voortijdige opzegging" abonnement. Je nummer meer dan twee maanden voor einde contract porteren kan niet, vandaar de move naar prepaid.

devious

Ongelezen bericht door devious »

Porteren kan altijd. Echt. Alleen hou je dan een abonnement over waar je niks mee kunt omdat het nummer ervan weg is. Dat moet je dan helaas gewoon doorbetalen en actief opzeggen.
Je nummer gaat sowieso op naam terug in de nummerpoule en mag twee maanden alleen door jou aangevraagd worden. Alleen in hele uitzonderlijke situaties kan het nummer worden vrijgegeven voor derden. Maar da's eigenlijk alleen als je een heel makkelijk nummer hebt.
Laat je niet bang maken, gewoon doen.

Gesloten