Bij een prepaid abonnement van KPN staat, dat een verbruik overzicht niet nodig is 'omdat er al betaald is'. Ik snap hier niets van, want een verbruik overzicht geeft weer wat je hebt gedaan en wat je daarvoor moet betalen.
Omdat je bij een prepaid abonnement niet kunt zien waaraan het geld besteed is, vragen veel mensen zich af, net als ik, waar hun tegoed ineens is gebleven. Dit is vooral het geval indien er vanuit het buitenland is gebeld/data gebruikt.
Ik begrijp de KPN ook niet in deze, want ik zie een hoop negatieve opmerkingen op het internet over het verdwijnen van tegoed en de vraag hoe dat kan, terwijl inzicht in het verbruik dit toch zou moeten tonen.
Wat ik ook niet begrijp is dat er bij pre-paid blijkbaar geen verplichting is om te tonen waaraan het tegoed opgaat. Je koopt dus iets en hebt geen idee of het klopt.
Uiteindelijk maak je toch een account aan bij de KPN, met je email en je naam. Dus het hoeft niet moeilijk te zijn, sterker nog, het zou mensen aanmoedigen zich te registreren.
Of is er toch een mogelijkheid bij de KPN om een dergelijk overzicht boven tafel te krijgen en zie ik iets over het hoofd?
Met vriendelijke groet,
Freek
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Prepaid geen verbruik overzicht omdat er al betaald is
Re: KPN Prepaid geen verbruik overzicht omdat er al betaald is
stap over op simyo, ik kan daar inloggen (prepaid) en alles wordt prima weergegeven! succes
simyo maakt overigens gebruik van het KPN netwerk, dus daar veranderd er niets
-
Hallo,
KPN heeft deze gegevens niet. En ze slaan deze ook niet op. Bij een abonnement slaan ze dit wel op omdat jij dan kan zeggen "ik heb niet gebeld" en zij kunnen dan aantonen dat het wel zo is.
KPN heeft deze gegevens niet. En ze slaan deze ook niet op. Bij een abonnement slaan ze dit wel op omdat jij dan kan zeggen "ik heb niet gebeld" en zij kunnen dan aantonen dat het wel zo is.
Rob,
Dit is toch gek... Je koopt vooraf een aantal minuten gesprekstijd in en vervolgens wordt van dat tegoed een bedrag afgehaald, maar het is onmogelijk te controleren of dit klopt en waaraan dit bedrag op gaat. Dus als de kpn het bedrag met de helft zou verminderen omdat ze 150 jaar bestaan, wat ik niet geloof dat ze ooit zullen doen trouwens, dan is dit dus daarmee oncontroleerbaar.
Je weet dus eigenlijk niet wat je koopt.
Dat ze het niet opslaan vind ik geen goede reden... dan moeten ze dat maar gaan doen, toch? Al is het maar dat je het een half jaartje kunt opvragen. ..
Met vriendelijke groet,
Freek
Dit is toch gek... Je koopt vooraf een aantal minuten gesprekstijd in en vervolgens wordt van dat tegoed een bedrag afgehaald, maar het is onmogelijk te controleren of dit klopt en waaraan dit bedrag op gaat. Dus als de kpn het bedrag met de helft zou verminderen omdat ze 150 jaar bestaan, wat ik niet geloof dat ze ooit zullen doen trouwens, dan is dit dus daarmee oncontroleerbaar.
Je weet dus eigenlijk niet wat je koopt.
Dat ze het niet opslaan vind ik geen goede reden... dan moeten ze dat maar gaan doen, toch? Al is het maar dat je het een half jaartje kunt opvragen. ..
Met vriendelijke groet,
Freek
-
Je kunt heel eenvoudig het prepaid saldo controleren via *101#. De call/sms/data logs van je toestel bevat informatie over wat je hebt gedaan.fbo schreef:Rob,
Dit is toch gek... Je koopt vooraf een aantal minuten gesprekstijd in en vervolgens wordt van dat tegoed een bedrag afgehaald, maar het is onmogelijk te controleren of dit klopt en waaraan dit bedrag op gaat.
Jawl want kpn klanten krijgen voorrang op het netwerk. Simyo klanten hebben ook trager internet en in het buitenland kan het netwerk helemaal andwrs zijn dan wat kpn klanten krijgen.Bilas schreef:simyo maakt overigens gebruik van het KPN netwerk, dus daar veranderd er niets
Beste René,
Daar zit hem nu juist het probleem. Want als je je tegoed ziet teruglopen en je wilt controleren waarom, dan houdt het op. Het kan overal aan liggen, roaming, data verkeer, bellen/sms in/naar buitenland.
Dit is bijzonder lastig uit een smartphone te halen. Zeker de buitenland kosten zijn volgens mij onmogelijk.
Zolang je alleen in Nederland bent een beetje sms, telefoon en dataverkeer gebruikt kun je er een gevoel bij hebben of het ongeveer klopt.
Maar als er een verschil voor je gevoel zit heb je een probleem.
Met vriendelijke groet,
Freek
Daar zit hem nu juist het probleem. Want als je je tegoed ziet teruglopen en je wilt controleren waarom, dan houdt het op. Het kan overal aan liggen, roaming, data verkeer, bellen/sms in/naar buitenland.
Dit is bijzonder lastig uit een smartphone te halen. Zeker de buitenland kosten zijn volgens mij onmogelijk.
Zolang je alleen in Nederland bent een beetje sms, telefoon en dataverkeer gebruikt kun je er een gevoel bij hebben of het ongeveer klopt.
Maar als er een verschil voor je gevoel zit heb je een probleem.
Met vriendelijke groet,
Freek