De KPN gaat vanaf 20 september 2007 € 1,25 in rekening brengen voor het toesturen van een factuur en een acceptgiro?? Mag dit?
Voor mij hoeven ze die acceptgiro niet toe te sturen alleen de factuur is voldoende.
Ik vind dit snel geld verdienen voor hun. Hoeveel huishoudens zullen nog betalen met een acceptgiro, a € 1,25 dit verschillende keren per jaar. En dan ook nog eens de bedrijven die vaak verschillende lijnen hebben en hiervoor verschillende facturen krijgen. Hier wordt ook steeds € 1,25 voor gerekend. Je wordt verplicht om automatisch te betalen anders kost het je tegenwoordig geld.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN rekent kosten voor het toesturen van acceptgiro, mag dit
-
Re: KPN rekent kosten voor het toesturen van acceptgiro, mag dit
Wat bedoel je hiermee gravedigger?
-
Re: KPN rekent kosten voor het toesturen van acceptgiro, mag dit
Kosten, kosten, kosten, het is om van te kotsen en nu begint de KPN er ook al mee.
Bel de KPN- betaalde Klanten Service- niet om te reageren, het levert ze € 0,10 per minuut op een veel meer dan de kosten van de acceptgiro.
Schrijf gewoon een briefje (€ 0,44 p briefje) en reageer afwijzend
En gebruik voortaan nooit meer in het elektronisch bankpakket de codes van de acceptgiro, want daar wil de KPN graag vanaf!
Zie een voorbeeld briefje!!
******************************************************************************************************************
Woonplaats en datum
KPN
Postbus xxxxxxxx
Postcode en Woonplaats.
Mijne heren,
Betreft :Uw factuur van –datum met Factuurkenmerk 1234567890.
Ik maak bezwaar tegen het onterecht in rekening brengen van de kosten voor een acceptgiro van € 1,25.
U brengt kosten in rekening voor een dienst waarom ik niet heb gevraagd en uit het feit dat er kosten in rekening worden gebracht voor iets waarom ik niet heb gevraagd concludeer ik dat u het gebruik van de acceptgiro wilt ontmoedigen.
Mijn bezwaren licht ik als volgt toe.
1. Het is op uw eigen initiatief dat u een acceptgiro bij uw nota voegt. Ik heb daarom niet gevraagd.
2. Ik niet met U ben overeengekomen dat u acceptgiro kosten in rekening mag brengen.
3. Al meer dan 10 jaar maak ik geen gebruik van uw acceptgiro´s omdat ik betaal met een elektronisch banking pakket.
Ik stel voor dat u met de eerstvolgende nota geen acceptgiro meer bijsluit omdat deze door mij toch niet zal worden gebruikt
Als normale en fatsoenlijke leverancier van diensten of goederen stuurt u mij een nota voor de afgenomen diensten zoals dat tot nu gebruikelijk was.
Ik zal uw nota tijdig voldoen, zonder aan te geven dat de betaling via een acceptgiro zal moeten lopen.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest en reken op uw welwillende medewerking.
Met vriendelijke groeten,
******************************************************************************************************************
Bel de KPN- betaalde Klanten Service- niet om te reageren, het levert ze € 0,10 per minuut op een veel meer dan de kosten van de acceptgiro.
Schrijf gewoon een briefje (€ 0,44 p briefje) en reageer afwijzend
En gebruik voortaan nooit meer in het elektronisch bankpakket de codes van de acceptgiro, want daar wil de KPN graag vanaf!
Zie een voorbeeld briefje!!
Woonplaats en datum
KPN
Postbus xxxxxxxx
Postcode en Woonplaats.
Mijne heren,
Betreft :Uw factuur van –datum met Factuurkenmerk 1234567890.
Ik maak bezwaar tegen het onterecht in rekening brengen van de kosten voor een acceptgiro van € 1,25.
U brengt kosten in rekening voor een dienst waarom ik niet heb gevraagd en uit het feit dat er kosten in rekening worden gebracht voor iets waarom ik niet heb gevraagd concludeer ik dat u het gebruik van de acceptgiro wilt ontmoedigen.
Mijn bezwaren licht ik als volgt toe.
1. Het is op uw eigen initiatief dat u een acceptgiro bij uw nota voegt. Ik heb daarom niet gevraagd.
2. Ik niet met U ben overeengekomen dat u acceptgiro kosten in rekening mag brengen.
3. Al meer dan 10 jaar maak ik geen gebruik van uw acceptgiro´s omdat ik betaal met een elektronisch banking pakket.
Ik stel voor dat u met de eerstvolgende nota geen acceptgiro meer bijsluit omdat deze door mij toch niet zal worden gebruikt
Als normale en fatsoenlijke leverancier van diensten of goederen stuurt u mij een nota voor de afgenomen diensten zoals dat tot nu gebruikelijk was.
Ik zal uw nota tijdig voldoen, zonder aan te geven dat de betaling via een acceptgiro zal moeten lopen.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest en reken op uw welwillende medewerking.
Met vriendelijke groeten,