LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN rekent ten onrechte kosten voor internet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
theresia1

KPN rekent ten onrechte kosten voor internet

Ongelezen bericht door theresia1 »

Sinds deze zomer ben ik bezig geld terug te krijgen van KPN:

In augustus heb ik een onbepekt internetbundel afgesloten bij mijn KPN mobiel abonnement. Vervolgens ben ik met mijn nieuwe telefoon gaan internetten.
Op de eerstvolgende factuur van KPN werd er een bedrag van rond de 230 euro gerekend voor internet.

Vervolgens heb ik een email gestuurd en een van de klantenservice medewerkers gaf de fout toe en zegde toe het bedrag te verrekenen met de volgende factuur.

Nu na vele telefoontjes en geen reactie op mijn mails blijkt het volgende:

Medewerker 1:
Ik zou akkoord zijn gegaan met 100 euro retour (waar ik helemaal niets vanaf weet...)

Medewerker 2:
100 euro zou het maximale zijn wat KPN kan teruggeven, dus ik kan fluiten naar die andere 130 euro.

Wat kan ik nu doen en staat KPN in zijn recht. Ik heb een email waarin de fout wordt toegegeven??

Big-V

Re: KPN rekent ten onrechte kosten voor internet

Ongelezen bericht door Big-V »

Nee, KPN staat niet in zijn recht.
Wat je in eerste instantie moet doen, is toch nog eens het geld terugeisen via de klantenservice.

Succes ermee.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt in eerste instantie bij KPN het resterende bedrag vorderen.
Gaat KPN hier niet op in, leg dit dan voor bij de Geschillencommissie telecommunicatie. Mocht dit nodig zijn dan ook vervolgschade vorderen ( kosten aangetekende brieven, kosten Geschillencommissie, reiskosten etc)
Ik vind 130 euro weigeren terug te betalen gelijk staan aan diefstal van dit bedrag. Het lijkt mij de moeite waard om dit bedrag terug te vorderen via de Geschillencommissie eventueel in combinatie met aangifte van diefstal bij de politie.

theresia1

Ongelezen bericht door theresia1 »

bedankt voor jullie reactie.
Ik heb zonet weer met KPN gebeld, maar dit heeft helaas niets opgeleverd. Ook deze klantenservice medewerker kon mij vertellen dat 100 euro het maximale bedrag was.
Ook kon hij mij beloven dat brieven schrijven naar KPN weinig zin heeft omdat deze niet worden gelezen???
Het gevoel dat grote bedrijven als KPN op een kinderachtige manier omgaan met hun klanten en van het woord service nog nooit gehoord hebben wordt steeds sterker...

Hoe gaat dat vorderen in zijn werk? En zijn daar kosten aan verbonden?

TdeHond

N.a.v. uw communicatie met KPN waaruit blijkt dat maximaal een bedrag van 100 euro vergoed wordt wat nogmaals bevestigd wordt door helpdesk medewerkster, lijkt het mij tijd voor de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Geef daarbij aan dat helpdeskmedewerkster u gemeld heeft dat brieven schrijven weinig zin heeft, omdat deze door KPN niet gelezen worden.

U kunt uw probleem als een geschil voorleggen en daarbij ook de vervolgschade ( telefonie etc) terug vragen.

TdeHond

https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel

Hier kunt u lezen hoe e.e.a. in zijn werk gaat + de daaraan verbonden kosten, die u kunt optellen bij wat u al vordert bij KPN. Vergeet niet de kosten van telefonie aan KPN als vervolgschade op te geven.

Gesloten