LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN stopt met SLIMBELLEN; moet naar InternetPlusBellen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Tini v Bussel
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2010 15:33

KPN stopt met SLIMBELLEN; moet naar InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door Tini v Bussel »

Hallo,

Ik heb vanaf begin 2007 ,ter vervanging van een analoge lijn, een abonnement voor de vaste telefoonlijn van KPN , nl. "SLIM BELLEN" met 500 minuten gratis bellen binnen Nederland en een Internetaansluiting met een langzame lijn (max. 128 Kb/s). Men kon hiermede overigens wel een draadloze verbinding tot stand brengen.
Kosten abonnement : 22,50 Eur. Daarnaast nog enkele Euro's voor bellen naar 06 nummers etc.
Ik was hier tevreden over. De capaciteit was, voor wat wij doen met Internet, ruim voldoende.


Nu zegt KPN per 16 december 2010 deze abonnementsvorm op en zet ons over naar "InternetPlusBellen Basis". Het voornaamste voordeel is volgens KPN, dat de Internetsnelheid naar 8 Mb's gaat.
Kosten in het 1e jaar 20 Eur/maand echter daarna gaat het naar 35 Eur/maand.

Deze dienst biedt dus veel meer snelheid als ik nodig heb. Echter na telefonisch overleg met de KPN blijkt, dat er verder geen alternatief is. Men stopt met het "Slim Bellen" , omdat er geen vraag naar is. (Een hele tijd konden er overigens geen nieuwe klanten meer bijkomen).

Men biedt dus in feite een vervanging met veel meer capaciteit als wat wij nodig hebben.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: KPN stopt met SLIMBELLEN; moet naar InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

nog leuker bellen per minuut is nu 4 cent en wordt 9 cent, heb het gisteren uitgezocht voor mijn schoonmoeder. je gaat er zeker niet op vooruit je bent nu veel duurder uit

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: KPN stopt met SLIMBELLEN; moet naar InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Mijn god, 128 Kb/s, vind je dat echt genoeg om mee te werken?
En denk dat je er weinig aan kunt doen.
Technieken veranderen nu eenmaal, en daarmee ook de behoefte van de consument.
Denk dat 99% van de mensen er niet meer aan moeten denken om met die snelheid te moeten werken.
Dus die abonnementen hebben voor kpn geen toegevoegde waarde, denk dat merendeel van de klanten uit zichzelf al overgestapt zijn.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: KPN stopt met SLIMBELLEN; moet naar InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door SirPeter »

Precies en daarom wil KPN die klanten behouden met een beter product en afstoting van Slim bellen die uiteindelijk te duur gaat worden voor KPN als klanten zelf gaan zoeken naar snellere internet verbindingen. Als er niet geïnternet wilt worden dan kun je altijd overstappen naar analoog telefonie.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: KPN stopt met SLIMBELLEN; moet naar InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

Mijns choonmoeder kan niet overstappen, heeft de lijn nodig voor alarm kan alleen via KPN

adkoster
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:33

Re: KPN stopt met SLIMBELLEN; moet naar InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door adkoster »

Voor 99% van de mensen is de nieuwe tarief structuur wel degelijk voordeliger.
Met de optie waarbij je voor 10 euro altijd gratis kunt bellen naar vaste nummers, is iedereen toch goedkoop uit.
Bellen naar mobiel wordt verder ongeveer de helft goedkoper, dus daarom denk ik dat de meeste mensen voordeel zullen hebben bij de nieuwe abonnementen.

Gesloten