LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN stort teveel betaald geld niet terug!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Luna1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2010 15:11

KPN stort teveel betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door Luna1 »

Ik heb op 22 mei 2010 een abonnement voor een mobiele telefoon genomen van de KPN: Bel-SMS Sim Only 100 op mijn naam, voor mijn dochter. Ze SMS't veel, daarom dit abonnement met een bundel van 1000 SMS-jes en 100 belminuten.
Op 20 juni j.l. werd een bedrag van € 261,10 afgeschreven, een veel te hoog bedrag. Direct gebeld met de service desk van KPN. Wat bleek: de SMS'jes waren buiten de bundel om in rekening gebracht! Fout van KPN. Het zou binnen 15 werkdagen geregeld worden, het teveel betaalde bedrag zou gecrediteerd worden.
Ik moest wel eerst de rekening betalen. Heb ik gedaan, want dat ging via automatisch incasso.
Tot mijn verbazing was er de volgende maand op 21 juli j.l. weer teveel van mijn rekening afgeschreven nl. € 211,75. Weer een vergissing met diezelfde SMS-bundel hoorde ik van een medewerkster van de KPN. Er werd aan het probleem gewerkt, ik moest nog even geduld hebben.
Ik heb telefonisch een klacht ingediend. Ik zou nu versneld geholpen worden: binnen 5 werkdagen. Helaas, er gebeurde niets. Donderdag 29 juli j.l. ook via de Primafoon winkel een klacht ingediend. Vandaag weer gebeld. Nu zegt de medewerkster dat dit klacht op klacht is en dat de laatste klacht geldt. Ik moet nu 15 werkdagen wachten!!
Nadat ik erg boos werd aan de telefoon zei de medewerkster dat er een landelijk probleem was met de 1000 SMS bundel van KPN. Het is op 12 juli j.l. opgelost. Nu worden alle verkeerde rekeningen herberekend en kan het teveel betaalde geld terugbetaald worden. Maar wanneer?? Daar had ze geen antwoord op! En is het waar wat ze zegt, of is het een smoes om van me af te zijn?
Ik ben woedend en voel me machteloos. Ik heb net een nieuw abonnement en zit er nu nog nog ruim 9 mnd aan vast.
Wat kan ik nu nog doen?

neder-belg
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2010 07:47

Re: KPN stort teveel betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door neder-belg »

je kan toch de incasso terugdraaien... heb je 3 maanden voor. Gewoon bij je bank geld laten terugstorten. dan komen ze vanzelf bij je klagen, en heb jij de lead.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: KPN stort teveel betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Luna, je moet het geld laten storneren, gewoon terug laten halen dat bedrag dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk wel wat sneller worden. :wink:

dimba
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 apr 2010 10:26

Re: KPN stort teveel betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door dimba »

Bij de rabobank kan je storneren tot een maand na incasso datum, wat dan wel verstandig is om schriftelijk een kopie contract toe te sturen het verzoek om alles na te rekenen + het teveel betaalde geld terug te laten storten + een uitstel van betaling tot zij alles op orde hebben. Juiste kosten kun je natuurlijk zelf overmaken dat scheelt je op het einde van de rit alsnog een hoge rekening.

Houd er wel rekening mee dat niet betalen = geen optie aangezien jij volgens de AV moet betalen voor de diensten die ze je geleverd hebben dus zodra je een herinnering krijgt er ook geen uitstel is geregeld.
Je moet hen ook de kans geven het probleem intern op te lossen en daarvoor de juiste gegevens toe te sturen.

Telefonisch kan natuurlijk ook maar mijn ervaring is dat je alles moet toe faxen.
Zodat ze kunnen controleren of jij dat werkelijk zo hebt afgesloten.

Succes.

Gr Dimba.

arthuro
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jun 2010 18:22

Re: KPN stort teveel betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door arthuro »

Zorg dat je een bevestiging per brief, mail krijgt van wat ze zeggen. Zo sta je altijd sterk als je informatie terug moet koppelen. En natuurlijk een kopie van je contract en de facturen etc.
Je hebt recht om te weten wanneer het bedrag wordt teruggestort. Overal moet je rekening houden met een redelijke termijn. In mijn ervaring is 4 tot 6 weken makkelijk te doen voor ze.

Mijn advies is niet storneren. BKR registratie kan het gevolg zijn en dan ben je in sommige gevallen erg ver van huis. Vooral ook bij de aankoop van een nieuwe woning. De notering blijft 5 jaar staan.

Je hebt ook nog de mogelijkheid om naar de Geschillencommissie te gaan. Hier zijn heldere topics over geschreven. Bij wanprestaties heb je tevens de mogelijkheid om je contract te laten ontbinden. Meer info hierover: http://www.trosradar.nl/index.php?id=33 ... howUid]=34

Het kost misschien wel een hoop werk om je gelijk te halen. Maar probeer het gewoon en vraag specifiek advies als je niet verder komt.

Succes iig!

Gesloten