LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kpn

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marianne88

kpn

Ongelezen bericht door marianne88 »

.
Laatst gewijzigd door marianne88 op 25 apr 2018 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio

Re: kpn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gelukkig zijn er meer aanbieders dan KPN. Elke provider mag iets aanbieden en elke klant mag kiezen om het wel of niet te doen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Eerst een tip: maak gebruik van hoofdletters (en alinea's), dat leest een stuk prettiger.

In Nederland geldt een contractuele vrijheid voor partijen. U heeft de vrijheid om overeenkomsten aan te gaan die u wilt en dat geld ook voor de partij waarmee u de overeenkomst aangaat. KPN verplicht u niet om een duurder abonnement te nemen, maar bied u niet wat u kennelijk zoekt.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U mag een telefoon ook gewoon in de winkel kopen en daarnaast een sim only abonnement afsluiten. Niemand dwingt u tot iets.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Je zou inderdaad eens elders kunnen kijken. Ik heb zelf een sim-only abonnement van Telfort (een oude die voor die prijs niet meer te krijgen is). Iedere maand 150 belminuten, maar ze waren er ook van 300 of nog meer. Maar als je langer dan 10 minuten met iemand telefoneert, kost het je na die 10 minuten niks extra. Sms en internet kun je er apart bij nemen, in de grootte die je wilt.

Als ik ooit aan een smartphone begin zou ik dus 4,50 kwijt zijn voor bellen + 7,00 voor internet, dan heb ik van beiden de kleinste bundel. Maar ik kan dus ook kiezen voor een combinatie van een klein+groot.

Hou wel even in de gaten of een andere provider een landelijke dekking heeft. Hiervoor had ik T-Mobile, maar dat bleek na de verhuizing in deze omgeving niet goed te werken.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik kan mij goed voorstellen dat een provider als beleid heeft dat de maandelijkse kosten van de telefoon niet veel hoger mogen liggen dan de kosten van het abonnement. Het zou immers zo moeten zijn dat het abonnement het hoofdproduct is en dat de telefoon als extra daar bovenop komt. Staat dit je niet aan, dan kun je een andere aanbieding kiezen of een andere provider.

De eenvoudigste oplossing is natuurlijk om telefoon en abonnement afzonderlijk te kopen. Je kunt je namelijk ook afvragen of een telefoon van ruim 700 euro maar twee jaar mee zou moeten gaan en daarna vervangen zou 'moeten' worden door een nieuwe model, of dat je die keus liever in eigen hand zou willen houden. Met als bonus dat je dan een goedkoper abonnement en een lagere prijs voor het toestel betaalt.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

marianne88 schreef:mag een provider je min of meer dwingen tot een groter abonnement?
Je kunt het ook zo formuleren.
Ik ben niet tevreden over het aanbod wat een provider mij doet en daarom ga ik een topic openen op een forum om medestanders te zoeken in plaats van een voor mij passend aanbod te zoeken bij een andere provider en/of winkel.
Heb je al eens gekeken bij andere providers wat die aanbieden of is er reden waarom je speciaal bij KPN wil/moet blijven?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

marianne88 schreef:mag een provider je min of meer dwingen tot een groter abonnement?
ik gebruik nooit veel data en wil een abonnement afsluiten wat bij mijn verbruik past. dit kwam neer op 15euro per mnd. als ik een bijbehorend abonnement voor de telefoon afsluit kan ik het maandbedrag voor de telefoon niet hoger zetten dan 17euro per mnd! waardoor ik meer dan 300 euro bij moet betalen voor de telefoon. als ik dat niet wil, word ik gedwongen om een bel/data bundel te nemen van 24 euro per mnd. ik vind dat belachelijk. ik wil zelf weten wat ik betaal aan een bel en data bundel en wat ik per mnd betaal voor de telefoon. de totale kosten voor de telefoon blijven immers altijd gelijk. een totaal van 54 euro Per mnd of 45 per mnd vind ik nogal verschillen! zeker als ik bij het hoogste bedrag nog niet eens de helft van de data gebruik. :? :? :? lekker klantvriendelijk

Je wordt niet "gedwongen". Je kan iedere provider jiezen welke je wilt maar heel veel zal dit niet schelen.
De telefoon worden goedkoper naarmate jij een hoger ( = duurder ) abonnement neemt, dat is het hele verdien model.

Tis reeds geschreven maar je kunt een sim only nemen en op marktplaats kijken of je jouw gewenste telefoon ziet. Zo heb ik het paar jaar gedaan.
Nu naar paar jaar weer een hoger abo afgesloten met een van de nieuwste telefoons waarbij ik maandelijks het restant van mijn "beltegoed" verkoop.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Komt er binnenkort ook een huil topic dat je BKR geregistreerd bent geworden door de hoge afbetaling van de telefoon?

Niemand is verplicht je iets aan te bieden, je kunt kiezen uit het huidige aanbod en daar moet je het mee doen..

Icasheb

Ongelezen bericht door Icasheb »

Teunbosseman schreef:
ik gebruik nooit veel data en wil een abonnement afsluiten wat bij mijn verbruik past. dit kwam neer op 15euro per mnd. als ik een bijbehorend abonnement voor de telefoon afsluit kan ik het maandbedrag voor de telefoon niet hoger zetten dan 17euro per mnd! waardoor ik meer dan 300 euro bij moet betalen voor de telefoon. als ik dat niet wil, word ik gedwongen om een bel/data bundel te nemen van 24 euro per mnd. ik vind dat belachelijk. ik wil zelf weten wat ik betaal aan een bel en data bundel en wat ik per mnd betaal voor de telefoon. de totale kosten voor de telefoon blijven immers altijd gelijk. een totaal van 54 euro Per mnd of 45 per mnd vind ik nogal verschillen! zeker als ik bij het hoogste bedrag nog niet eens de helft van de data gebruik. :? :? :? lekker klantvriendelijk

Je wordt niet "gedwongen". Je kan iedere provider jiezen welke je wilt maar heel veel zal dit niet schelen.
De telefoon worden goedkoper naarmate jij een hoger ( = duurder ) abonnement neemt, dat is het hele verdien model.

Tis reeds geschreven maar je kunt een sim only nemen en op marktplaats kijken of je jouw gewenste telefoon ziet. Zo heb ik het paar jaar gedaan.
Nu naar paar jaar weer een hoger abo afgesloten met een van de nieuwste telefoons waarbij ik maandelijks het restant van mijn "beltegoed" verkoop.
De telefoon word niet goedkoper, dat mag al eventjes niet meer. De totale toestelkosten blijven gelijk.

Het is inderdaad zo dat bij lagere bel en internetbundel, je niet hoger kan gaan dat een bepaalde toestelbundel. Vodafone heeft dit ook. Bij hun Start abonnementen kan maar max toestelbundel 15 worden gekozen. Telfort heeft dit ook. Ben en t-mobile hebben dit niet.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als de antwoorden niet bevallen dan verdwijnt de vraag. De moderne manier om met elkaar om te gaan.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Icasheb schreef:
Teunbosseman schreef:

De telefoon word niet goedkoper, dat mag al eventjes niet meer. De totale toestelkosten blijven gelijk.

Het is inderdaad zo dat bij lagere bel en internetbundel, je niet hoger kan gaan dat een bepaalde toestelbundel. Vodafone heeft dit ook. Bij hun Start abonnementen kan maar max toestelbundel 15 worden gekozen. Telfort heeft dit ook. Ben en t-mobile hebben dit niet.

Ik zie het anders. De eenmalige bijdrage voor de telefoon is hoger of lager naar gelang het soort abo. Dus of je betaald een hoge eigen bijdrage voor de telefoon met lage abo kosten of je betaald hoge abo kosten met een lage eigen bijdrage voor de telefoon.

Het uiteindelijke verschil zal gelijk zijn of minimaal verschillen. Tis maar net of je enige honderden euris meteen wilt betalen of verdelen over 1 of 2 jaar abo kosten.

https://www.belsimpel.nl/sony-xperia-xz ... 000-2-jaar

Gesloten