LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
yu2u

KPN

Ongelezen bericht door yu2u »

Beste Radar,

Deze week werd ik op een aggressieve wijze gestalked door KPN Mobile, notabene op mijn oude KPN-nummer dat inmiddels al ruim een jaar bij T-Mobile is ondergebracht. Niet alleen a-sociaal om voor reclame mensen op mobiele nummers te bellen (in het buitenland gebeld worden kost veel geld..), maar ook ronduit onfatsoenlijk om zo om te springen met klantgegevens. KPN had al vaker alle zakelijk-ethische grenzen overschreden, maar nu wordt het mijns inziens eens tijd dat er meer bekendheid aan wordt gegeven.

Naast de ordinaire commerciele uitbuiting van telefoonnummers op het vaste net middels verkoop aan telemarketingbureaus, onder de noemer 'gidsvermelding' (gevolg: vele ongewenste faxen telefoontjes op zakelijke nummers), vinden ze het nu kennelijk ook wel gepast om oud-mobiele klanten op zaterdagochtend op hun mobiele nummer te bellen. Zelfs nadat ik deze week al eerder gebeld was en vriendelijk had aangegeven niet geinteresseerd te zijn, werd ik de zaterdagochtend weer gebeld. Ook deze keer werd ik buitengewoon agressief toegesproken, namelijk dat het 'raar was dat ik niet even wilde luisteren naar de aanbieding'. Ik had nu thans voor de derde keer duidelijk gemaakt dat ik 'momenteel zeer tevreden ben en geen behoefte heb aan welke aanbieding dan ook'. Ook nu weer vond de KPN-vertegenwoordigster het nodig om zonder fatsoenlijke afronding (geen begroeting, excuses of andere beschaafde afsluiting) het gesprek te beeindigen: ze gooide 'm er gewoon op.

Inmiddels kan ik wel stellen dat ik een echte KPN-hater ben. De woede en frustraties die de houding van het bedrijf bij mij opwekt, zijn dieper dan ik zelf ooit voor mogelijk had gehouden. Zelfs de ISDN-monteurs die ik bij de laatste kantoorverhuizing in huis had, spraken schande van hun werkgever. Nog maar niet te beginnen over de arrogante en onbeschaafde houding die KPN aannam inzake de 'telefoonterreur-providers', waarin gedupeerde mensen (o.a. ouders die bij wijze van grap medegedeeld was dat hun dochter was komen te overlijden bij een auto-ongeval) KPN verzochten op te treden tegen de uitbaters van deze commerciele KPN-lijnen. De telecomfirma deed het af met 'het is onze verantwoordelijkheid niet'. Zo kunnen we nog wel even doorgaan met dagelijkse bewijzen van buitengewoon onbeschoft gedrag, te denken aan: het binnen zeer korte termijn afschaffen van gratis voicemail, de wijziging om twee-maandelijkse afschrijvingen van abonnementsgelden zonder toestemming van klanten bij vooruitbetaling te laten plaatsvinden, de zelfverrijking van bestuurders ten tijde van massaal ontslag op de werkvloer, enzovoorts, enzovoorts.

Hopelijk leert KPN de grenzen van tolereerbaarheid kennen en wordt de term 'klant opvoeden' nu eens omgedraaid naar 'bedrijf opvoeden'.

Voor meer informatie,
Joep [email protected]

rulezzzz

Re: KPN

Ongelezen bericht door rulezzzz »

beste yu2u,

even een aantal dingen duidelijk maken, kpn is verplicht om nummers door te geven, tenzij de klant kenbaar maakt een geheim nummer te willen. heb zelf ook een geheim nummer en wordt nooit lastig gevallen!!! Iedere gek hoeft maar op internet te kijken en kan daar een telefoonnummer vinden...en mensen lastig vallen.

Over het mobiel "terreur", dat ben ik met je eens, dat is niet netjes!!!
je bent geen klant meer, en dan moeten ze je ook met rust laten.

KPN-hater

Ongelezen bericht door KPN-hater »

Beste rulezzzz,

Ik heb een geheim nummer en inderdaad wordt ik niet lastiggevallen door allerlei marketing bureaus....behalve dan door die van KPN. Of ik niet weer terug wil naar KPN, terwijl ik goed zit bij Tele2. Bellen op de meest vervelende tijden en ik krijg een punthoofd van het telkens weer melden er niet van gediend te zijn.

Hoe komen ze aan mijn nummer.....ze hebben het netwerk in bezit en delen de nummers uit. Tuurlijk hebben ze mijn nummer.

Tosbaga

Ongelezen bericht door Tosbaga »

op www.infofilter.net kan je je afmelden en wordt je niet meer gebelt

Joop(Ko)

Ongelezen bericht door Joop(Ko) »

Hoe komen ze aan mijn nummer.....ze hebben het netwerk in bezit en delen de nummers uit. Tuurlijk hebben ze mijn nummer.
Een beter voorbeeld van gebrek aan verstand en een overvloed aan emotie heb ik zelden gelezen. Telefoonnummers worden al lang niet meer uitgegeven door KPN maar door een onderdeel van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat

yu2u

Ongelezen bericht door yu2u »

Ter aanvulling: naast de afkeurenswaardige handelswijze gaat het mij vooral om het totaalbeeld dat ik, na de zoveelste ergenis, overhoud aan KPN: arrogant en onbeschoft.

Natuurlijk kun je met geluk een vriendelijke telefoniste treffen en met pech een heks. Maar het gaat hier om een bedrijfsmentaliteit, een rotte bedrijfscultuur. KPN deugt niet en ik vermoed dat het komt doordat het wordt aangestuurd door platvloerse boeren, moreelloze geldwolven die lijden aan grootheidswaanzin en denken dat klanten ten dienste staan van KPN in plaats van andersom.

Het is de arrogantie die vele machtige organisaties/concerns parten speelt, hierbij denk ik aan: banken, verzekeraars, energiebedrijven, overheden en nutsbedrijven. En ja, ik scheer ze bewust bijna allemaal over een kam. Zolang men te makkelijk geld verdient, te weinig concurrentie geniet, niet onder toezicht staat van superieuren OF slechts handelt naar het geweten van aandeelhouders (KPN), dan gaat het mijns inziens steevast mis.

Dat ligt niet zozeer aan de KPN-medewerkers (al zou men best vaker eens de morele weerstand kunnen tonen ipv alleen in actie te komen voor het eigen geldelijk belang), maar het ligt dus vooral aan een foute bedrijfscultuur. En die wordt in belangrijkste mate bepaald door de KPN-bestuurders. Dus ik zeg: de bezem er doorheen en gewoon frisse lui aan het bewind. Zo niet, massale klantenboycot!

PS Uiteraard ging mijn schrijven ook naar KPN en anderen.

Tosbaga

als u denkt dat heel nederland kpn gaat boycotten omdat u vindt dat kpn een achterlijke bedrijfscultuur heeft, dan moet u minder fanta gaan drinken...

gast1222

Ongelezen bericht door gast1222 »

Beste mevrouw of mijnheer Tosbaga:

Los van een simpel spellingsfoutje (gebeld!); uw link werkt niet. En ach, als we op dit forum überhaupt het idee zouden hebben dat we problemen op kunnen lossen door te klagen...de wereld zit toch anders in elkaar. Leuk is het misschien wel om op een lullige manier te reageren op berichtjes van anderen. Hoort er bij, toch?

Hetzelfde geldt voor Joop of Ko. Gebrek aan verstand en teveel emotie....mwa, dat valt te bezien. Het geheime nummer is in een ver verleden, in the good ol'days, door KPN aan mij gegeven. En dus vind ik weldegelijk dat ze dit soort privé-informatie misbruiken. En misschien is het toeval, maar het valt me wel op dat andere aanbieders mij niet platbellen en KPN wel. Niet dat ik dat dus wil (ik zal de lullige reactie op dat front maar voor zijn), maar dat valt me dus op. En in die zin heb ik mij buik vol van de KPN.

Tosbaga

www.infofilter.nl moet het zijn, en ach ja enige vorm van initiatief om infofilter op google of andere zoekmachine in te typen kan je niet verwachten van iemand die zijn buik vol heeft, die gaat liever achterover zitten en zanikken over spelfouten...

gastje1222

Ongelezen bericht door gastje1222 »

:roll:

Ik vind je ook lief hoor!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

zanikken

-k

Zaniken, net als viezeriken :)

Gast

KPN is ook niet best .
Maar je doet niet of T-Mobile dan veel beter is .
Ze zijn wel vriendelijk maar je wordt van een kluitje in het riet gestuurd .
Maar gelukkig er is altijd nog de OPTA .

jfz

Ongelezen bericht door jfz »

Mag ik hier aan toevoegen dat elke telecommer aan outbound calling doet, zoals dat zo mooi heet. Oftewel proberen weggelopen klanten terug te winnen. En dan nog vreemd opkijken dat je door je oude provider gebeld wordt.

Helaas gaan sommige callcenteragents een boeke te buiten, dat mag niet en wil ik niet goedpraten, maar outbound calling hoort er gewoon bij.

hoffie2

Ongelezen bericht door hoffie2 »

niet alleen weggelopen klanten hoor...

ik wordt helemaal gek van die gasten van Tele2

Op een gegeven moment elke week raak

Gek wordt je van die gasten, mijn record ophangen staat nu op 8 seconde

hoffie1

Ongelezen bericht door hoffie1 »

het is gek word je ervan, maar ja bij UPC kijken ze niet zo nauw. :shock:

hoffie2

Ongelezen bericht door hoffie2 »

toch maar eens terug gaan naar school gastje van gisteren en nu stalker hoffie1

Gast

Ik word helemaal gek van je :roll:

Gast

Geplaatst op 06 Mei 2005 15:00 door Jolanda Brink

--------------------------------------------------------------------------------

Geachte redactie,

Wij hebben a; jaren onze telefoonaansluiting via KPN. Nog nooit hebben we problemen gehad. Tot voor kort.

Het begon op donderdag 28 april 2005. Ik wilde 's morgens gaan internetten maar het internet deed het niet. Mijn man probeerde het ook nog eens. Maar nee. Hij probeerd de telefoon en die was dood. Toen heb ik geprobeerd te bellen met mijn 06 kreeg ik te horen dat het nummer niet meer in gebruik is. Mijn man heeft toen met zijn mobiele nummer de KPN gebeld. Op dat moment konden ze niks voor ons doen. We zouden terug gebeld worden. Tien minuten later werden we gebeld. Ze konden ons mededelen dat we waren afgesloten.
- U moet weten dat wij altijd op tijd onze rekeningen betalen.-
Degene die het heeft uitgezocht gaf mijn man een andere nummer die we moesten bellen. Dat heeft mijn man gedaan. Hij werd niet echt prettig geholpen door de mevrouw. Wat blijkt: we hadden op 18 april jl. zelf aangevraagd om op 28 april afgesloten te worden. Mijn man vroeg hoe ze wisten dat hij die brief heeft verstuurd. Ze hebben de handtekening gecontroleerd met de handtekening op de aanvraag van een aantal jaren geleden. Je moest toen ook een kopie van paspoort of rijbewijs inleveren. Maar wij hebben nog nooit een brief van de KPN ontvangen. Ze hadden ons ook een brief gestuurd. Als je niet binnen 7 dagen zou reageren dan zou de afsluiting een feit zijn. Mijn man heeft gevraagd of ze de brief, die hij zou hebben gestuurd, konden opsturen. Nee, dat kon niet omdat ze niks meer hadden.
Mijn man is toen naar de primafoonwinkel geweest om uit te laten zoek hoe het een en ander is gebeurd. De jongen die hem te woord stond was ook niet erg op te hoogte van de KPN. Thuis heeft hij weer gebeld met de KPN. Ze konden hem mededelen dat we per 4 mei weer aangesloten werden, met behoud van onze eigen nummer. Hij heeft ook een klacht ingediend. Hij zou teruggebeld worden door de KPN. Maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd. Woensdag om 13.00 uur zijn we weer aangesloten met onze eigen nummer.

Het bevalt mij niet dat een bedrijf je zou maar kan afsluiten. Ze gaan er maar vanuit dat je de brief hebt geschreven ondanks dat je hebt aangegeven dat je dat niet hebt gedaan. Wij zijn niet te spreken over de handelswijze van de KPN.

Met vriendelijke groeten,

Jolanda Brink

rolderdebolder

Ongelezen bericht door rolderdebolder »

Ik heb je berichtje in vier discussies teruggevonden. Ik heb het met jullie te doen. Heeft KPN nog excuses gemaakt (+ gratis een maandje bellen)?

Gesloten