| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Vaste lijn abonnement zakelijk opzeggen is kostbaar
-
Karel Presteert Niet
KPN Vaste lijn abonnement zakelijk opzeggen is kostbaar
Met het berekenen van een oprotpremie maakt KPN het mijns inziens wel bont.
Wat is er gebeurd?
Ik zeg ons zakelijk abonnement (meerdere lijnen) telefonisch op. De mevrouw zegt dat we een jaarabonnement hebben. Dat weet ik. Zij stelt voor om het abonnement te beëindigen in december 2012. Akkoord, wat mij betreft. Ben oprecht verbaasd dat we meteen de volgende dag afgesloten zijn. Nu twee weken geleden.
Met winst maken is niets mis, dat is een gezonde zakelijke drijfveer. Maar tot 20 december betalen zonder er iets voor te leveren ... daar maak je geen vrienden mee.
Ik vind deze manier van "zaken doen" niet netjes, dit is geen winst maken, dit is wat anders.
Moraal: onderhandel je opzegging uit!
Wat is er gebeurd?
Ik zeg ons zakelijk abonnement (meerdere lijnen) telefonisch op. De mevrouw zegt dat we een jaarabonnement hebben. Dat weet ik. Zij stelt voor om het abonnement te beëindigen in december 2012. Akkoord, wat mij betreft. Ben oprecht verbaasd dat we meteen de volgende dag afgesloten zijn. Nu twee weken geleden.
Met winst maken is niets mis, dat is een gezonde zakelijke drijfveer. Maar tot 20 december betalen zonder er iets voor te leveren ... daar maak je geen vrienden mee.
Ik vind deze manier van "zaken doen" niet netjes, dit is geen winst maken, dit is wat anders.
Moraal: onderhandel je opzegging uit!
Re: KPN Vaste lijn abonnement zakelijk opzeggen is kostbaar
Ik ga er vanuit dat je niet gaat betalen tot december? Bij KPN zijn ze nou eenmaal niet echt slim te noemen.
-
Karel Presteert Niet
Niet betalen, in eerste instantie, lijkt mij niet verstandig. Het meest logische m.i. is dat we gewoon gedurende de rest van de contractperiode over telefonie over een vaste lijn kunnen beschikken. Overigens er wordt sowieso automatisch afgeschreven. Ik veronderstelde met deze opzegtermijn rekening houdend dat we in alle rust een andere provider (VOIP) zouden kunnen gaan zoeken.
Nu zijn we onbereikbaar. Ik ben er, kennelijk ten onrechte, van uitgegaan dat met de abonnementsbeëindiging ook “de dienst” zou beëindigen. Kennelijk is dat niet zo. Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik de overeenkomst nog niet heb doorgekeken om te zien of het zo is dat KPN direct mag afsluiten bij een opzegging. Stel dat ik contractueel geen poot heb om op te staan, ook dan nog is mijn advies onderhandel over de opzegtermijn én niet onbelangrijk de termijn waarop wordt afgesloten. Dit heeft me echt bij verrassing genomen. Ik kan me zo voorstelen dat anderen dat ook kan overkomen. Vandaar.
Om nu te gaan lopen klieren met advocaten kost waanzinnig veel energie en tijd en van de week is de nieuwe aansluiting waarschijnlijk een feit (hoop ik).
Gedrag en bedrag verschilt maar een letter, dat is objectief een feit.
Nu zijn we onbereikbaar. Ik ben er, kennelijk ten onrechte, van uitgegaan dat met de abonnementsbeëindiging ook “de dienst” zou beëindigen. Kennelijk is dat niet zo. Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik de overeenkomst nog niet heb doorgekeken om te zien of het zo is dat KPN direct mag afsluiten bij een opzegging. Stel dat ik contractueel geen poot heb om op te staan, ook dan nog is mijn advies onderhandel over de opzegtermijn én niet onbelangrijk de termijn waarop wordt afgesloten. Dit heeft me echt bij verrassing genomen. Ik kan me zo voorstelen dat anderen dat ook kan overkomen. Vandaar.
Om nu te gaan lopen klieren met advocaten kost waanzinnig veel energie en tijd en van de week is de nieuwe aansluiting waarschijnlijk een feit (hoop ik).
Gedrag en bedrag verschilt maar een letter, dat is objectief een feit.
Bel ze nog eens op om te laten weten dat er afgesproken was december 2012 van afsluiting.
Ze nemen gesprekken van opzegging altijd op bij KPN dus ze kunnen het bandje na luisteren.
0800-0115 via deze kan je ze gratis bellen , laat je niet afpoeieren.
Ze nemen gesprekken van opzegging altijd op bij KPN dus ze kunnen het bandje na luisteren.
0800-0115 via deze kan je ze gratis bellen , laat je niet afpoeieren.
Via ziggo overgegaan op all in pakket, al meer dan 30 jaar klant bij KPN, boete van 253 voor te vroeg opzeggen van contract. Even bellen met KPN, incompetente dame "u belt over glasvezel?" Nee wij willen graag oorspronkelijke contract zien. Geeft aan er geen verstand van te hebben en niet door te willen verbinden. UItermate klant onvriendelijk.
-
Bob Schurkjens
Niet betalen! Gaat het over de
http://www.google.com/search?q=%22koste ... lr=lang_nl
op uw factuur? Ik kan u daar wel even mee helpen.
http://www.google.com/search?q=%22koste ... lr=lang_nl
op uw factuur? Ik kan u daar wel even mee helpen.