"3210"
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN veranderd ongevraagd VOICEMAIL hi prepaid
Re: KPN veranderd ongevraagd VOICEMAIL hi prepaid
Graag gedaan !
"3210"
"3210"
-
Har
Drie weken nadat ik de voicemail in de afwezigheidsmelding heb gezet heb ik nog steeds GEEN vergoeding van 3,50 van KPN ontvangen!!
Misleiding en bedrog!!!!!!
Misleiding en bedrog!!!!!!
-
erwinneke
En wat dachten jullie van het volgende: Alleen abonnementen kunnen de tijd aanpassen voor doorschakeling naar voice-mail. Betekent dus in de praktijk dat je met een HiPrepay, binnen een keer of 4 a 5 'overgaan' de telefoon opgenomen moeten hebben...ik heb dat ding niet continu in mijn zak zitten dus ben nu dus gewoon meestal te laat met opnemen. De beller is inmiddels doorgeschakeld en maakt kosten....
Ook voor mij betekent dit: Einde HiPrepay...
Ook voor mij betekent dit: Einde HiPrepay...
-
Gast
Bij mijn Hi Prepay lukt dat dus wel. Zij het dat ca. 21 seconden blijkbaar het maximaal haalbare is.Geplaatst op 29 Sep 2004 16:57 door erwinneke
--------------------------------------------------------------------------------
En wat dachten jullie van het volgende: Alleen abonnementen kunnen de tijd aanpassen voor doorschakeling naar voice-mail. Betekent dus in de praktijk dat je met een HiPrepay, binnen een keer of 4 a 5 'overgaan' de telefoon opgenomen moeten hebben...
Zie mijn eerder bericht op 28/9 13:40 uur.
-
Mickell
Het is weer een fantastische actie van KPN. Ik moest er achterkomen op 1 dag na mijn verjaardag dat ik voicemail had. Er hadden mensen mij proberen te bellen. Voicemail??? die heb nooit in 7 jaar gehad. Heb net mailtje teruggehad van KPN : U kunt uw voicemail niet uitzetten. Als pleister op de wonde krijg ik €3,50 maar wat krijgen de mensen die mij niet te pakken krijgen.
Wat mij eigenlijk ook dwars zit bij deze KPN actie is dat zij niet hebben gedacht aan de veiligheid en de wat dacht je van de mindervaliden. Kijk, wat gebeurt er als de telefoon gaat en je zit in de auto. Ik moet een oordopje indoen alvorens op te nemen maar dat moet nu wel gebeuren binnen 4x afgaan. Ik durf niet te denken aan wat er kan gebeuren. En ook de mindervaliden kunnen vaak niet optijd de telefoon opnemen. Nee top hoor KPN, ik ga in iedergeval opzoek naar een ander alternatief voor KPN zowel Mobiel, vaste telefonie en Internet.
Wat mij eigenlijk ook dwars zit bij deze KPN actie is dat zij niet hebben gedacht aan de veiligheid en de wat dacht je van de mindervaliden. Kijk, wat gebeurt er als de telefoon gaat en je zit in de auto. Ik moet een oordopje indoen alvorens op te nemen maar dat moet nu wel gebeuren binnen 4x afgaan. Ik durf niet te denken aan wat er kan gebeuren. En ook de mindervaliden kunnen vaak niet optijd de telefoon opnemen. Nee top hoor KPN, ik ga in iedergeval opzoek naar een ander alternatief voor KPN zowel Mobiel, vaste telefonie en Internet.
Innavolging op eerdere berichten aangaande de vergoeding van KPN het volgende:
Mensen die zitten te wachten op de 'vergoeding' dienen met het volgende rekening te houden, onderstaand een gedeelte uit de email verzonden door KPN inzake de ingediende klacht.
Bedankt voor uw e-mail.
De behandeling van uw e-mail heeft vertraging opgelopen. Excuses voor het ongemak.
De kosten die u heeft gemaakt voor het instellen van de afwezigheidsmelding worden binnen twee weken teruggestort op uw PrePay-tegoed. U ontvangt ter bevestiging een SMS-bericht.
Let op: alleen als u de afwezigheidsmelding heeft ingesteld worden de kosten teruggestort op uw PrePay-tegoed.
Maw. stel eerst de 'afwezigheidsmelding' in en daarna de eerder gegeven code, stuur een klacht en 'wacht'............
"3210"
Mensen die zitten te wachten op de 'vergoeding' dienen met het volgende rekening te houden, onderstaand een gedeelte uit de email verzonden door KPN inzake de ingediende klacht.
Bedankt voor uw e-mail.
De behandeling van uw e-mail heeft vertraging opgelopen. Excuses voor het ongemak.
De kosten die u heeft gemaakt voor het instellen van de afwezigheidsmelding worden binnen twee weken teruggestort op uw PrePay-tegoed. U ontvangt ter bevestiging een SMS-bericht.
Let op: alleen als u de afwezigheidsmelding heeft ingesteld worden de kosten teruggestort op uw PrePay-tegoed.
Maw. stel eerst de 'afwezigheidsmelding' in en daarna de eerder gegeven code, stuur een klacht en 'wacht'............
"3210"
-
guestrichard
Heb vandaag naar 0800 0346 gebeld om te informeren naar een toestel die ik via het internet heb besteld. De telefoon werd opgenomen en nadat ik een minuut of vijf on hold was gezet kreeg ik te horen dat het al bij TNT was aangeboden en dat ik een dezer dagen de bestelling kon verwachten. Ik wilde de order annuleren (op de www.hi.nl site staat: Je kunt je bestelling kosteloos annuleren, tot het moment dat geleverd is. Daarna geldt de zichttermijn.) wordt er beweerd dat dit niet kon. Op een gegeven moment wordt ik uitgemaakt voor lastig en werd de hoorn neergelegd! Dit vind ik onbeschoft en wilde ergens mijn beklag te doen maar nergens op de site vind je een (email)adres.
guestrichard..............
Ik zie even de link niet met het onderwerp van deze topic ?
Wellicht is het raadzaam om een nieuw onderwerp hierover te openen, je komt dan eerder 'lotgenoten' tegen.
"3210"
Ik zie even de link niet met het onderwerp van deze topic ?
Wellicht is het raadzaam om een nieuw onderwerp hierover te openen, je komt dan eerder 'lotgenoten' tegen.
"3210"
-
MR
zojuist bij Primafoon geweest om een unlock-formulier voor mijn KPN prepay toestel te halen. Heb uiteraard ook nog eens mijn beklag gedaan over de nieuwe voicemail.
Zegt de Primafoon-medewerker ijskoud:"Primafoon is er ook tegen en heeft ook een klacht ingediend."
Denk ik: KPN=Primafoon, toch??? Zouden ze daar ook naar het servicenummer hebben moeten bellen?
Op mijn opmerking dat ik binnen 5 keer overgaan moet aannemen omdat anders de voicemail overneemt wordt geantwoord:"Dat kan verlengd worden tot 1 minuut". "Mooi", zeg ik, "hoe doe ik dat?"
De medewerker zegt: "Nee, daarvoor moet u het servicenummer bellen".
Op mijn vraag waarom hij me dat niet wil vertellen of waarom ik dat niet gewoon op de KPN site kan vinden geeft hij geen antwoord. Wel zegt hij dat ik de kosten die ik maak door weer met het servicenummer te bellen terug krijg. Hoe weet hij niet.
EN WEER (na eerst 20 minuten wachten ook nog!) VERLAAT EEN TEVREDEN KLANT HET PAND>
Welke provider heeft een goed bereik in de regio Achterhoek?
Zegt de Primafoon-medewerker ijskoud:"Primafoon is er ook tegen en heeft ook een klacht ingediend."
Denk ik: KPN=Primafoon, toch??? Zouden ze daar ook naar het servicenummer hebben moeten bellen?
Op mijn opmerking dat ik binnen 5 keer overgaan moet aannemen omdat anders de voicemail overneemt wordt geantwoord:"Dat kan verlengd worden tot 1 minuut". "Mooi", zeg ik, "hoe doe ik dat?"
De medewerker zegt: "Nee, daarvoor moet u het servicenummer bellen".
Op mijn vraag waarom hij me dat niet wil vertellen of waarom ik dat niet gewoon op de KPN site kan vinden geeft hij geen antwoord. Wel zegt hij dat ik de kosten die ik maak door weer met het servicenummer te bellen terug krijg. Hoe weet hij niet.
EN WEER (na eerst 20 minuten wachten ook nog!) VERLAAT EEN TEVREDEN KLANT HET PAND>
Welke provider heeft een goed bereik in de regio Achterhoek?
-
spider
Dus het is nu zo, begrijp ik, dat deze voicemail ongein gewoon NIET is uit te zetten?
Spider >
"Dan heb jij e.e.a. NIET goed gelezen"
"3210"
"Dan heb jij e.e.a. NIET goed gelezen"
"3210"
-
Gast
"wOw Die KPN Blijft bezich, dat houd je wel actief"
ga morgen wel even naar winkel.
ga morgen wel even naar winkel.
-
Gast
Voicemail KPN PrePay
Vanaf september 2004 staat de VoiceMail standaard ingeschakeld. De inschakeltijd is ongeveer 20 sec. Je kunt het niet uitzetten, of de tijd van inschakelen veranderen.
Er zijn 2 mogelijkheden als pleister op de wonde.
1) via onderstaande manier laat je weten geen gebruik te maken van de VoiceMail.
Voordeel: je krijgt zelf geen kosten omdat je geen bericht krijgt dat er een VoiceMail bericht is
Nadeel: de gene die belt heeft wel de kosten zodra de VoiceMail inschakelt (20 sec)
Heeft u KPN PrePay:
· bel 333
· kies in het hoofdmenu optie 2 (Welkomstboodschappenmenu)
· kies vervolgens optie 4, 'Afwezigheidsmelding'
· spreek een tekst in waarin u aangeeft dat uw VoiceMail uitstaat. Bellers krijgen geen piep meer na dit bericht en kunnen geen VoiceMailbericht achterlaten
· toets 2 om de Afwezigheidsmelding aan te zetten
Wilt u toch uw VoiceMail weer gaan gebruiken:
· bel 333. De stem vertelt u dat uw Afwezigheidsmelding aan staat
· toets 2 om uw Afwezigheidsmelding uit te zetten
· vervolgens komt u in het hoofdmenu
Let op:
Voor een aantal PrePay-klanten die VoiceMail niet in gebruik hadden is bij de overgang naar het nieuwe platform de VoiceMail op 1 september 2004 aangezet. Wilt u geen gebruik maken van VoiceMail, volg dan de stappen zoals hierboven beschreven om de VoiceMail uit te schakelen. De kosten die u hiervoor maakt worden binnen twee weken automatisch teruggeboekt op uw PrePay-tegoed.
2 ) Je kunt de telefoon doorschakelen naar een niet bestaand nummer bv. 06
voordeel: je krijgt zelf geen kosten omdat je geen bericht krijgt dat er een voicemail bericht is
De beller heeft geen kosten omdat er geen aansluiting tot stand komt.
Nadeel; De beller krijgt de toon van verkeerd aangesloten waardoor deze de indruk heeft dat hij een verkeerd nummer heeft gedraaid of dat het nummer niet meer bestaat. (alle mensen die jou kunnen bellen even inlichten)
Hoe werkt het?
doorschakelingen mogelijk bij kpn
aan **21* [gewenst net- en abonneenummer]#
uit ##21#
Om door te schakelen naar niet best. nr. wordt het dus b.v. * * 21 * 06 #
uitzetten blijft # # 21 #
Het in- en uitschakelen van de dienst Doorschakelen is gratis.je betaalt wel de gesprekskosten van de doorgeschakelde gesprekken. Als je een nep nummer gebruikt b.v. 06 dan kost het je niets omdat je nergens naar doorschakelt.
Vanaf september 2004 staat de VoiceMail standaard ingeschakeld. De inschakeltijd is ongeveer 20 sec. Je kunt het niet uitzetten, of de tijd van inschakelen veranderen.
Er zijn 2 mogelijkheden als pleister op de wonde.
1) via onderstaande manier laat je weten geen gebruik te maken van de VoiceMail.
Voordeel: je krijgt zelf geen kosten omdat je geen bericht krijgt dat er een VoiceMail bericht is
Nadeel: de gene die belt heeft wel de kosten zodra de VoiceMail inschakelt (20 sec)
Heeft u KPN PrePay:
· bel 333
· kies in het hoofdmenu optie 2 (Welkomstboodschappenmenu)
· kies vervolgens optie 4, 'Afwezigheidsmelding'
· spreek een tekst in waarin u aangeeft dat uw VoiceMail uitstaat. Bellers krijgen geen piep meer na dit bericht en kunnen geen VoiceMailbericht achterlaten
· toets 2 om de Afwezigheidsmelding aan te zetten
Wilt u toch uw VoiceMail weer gaan gebruiken:
· bel 333. De stem vertelt u dat uw Afwezigheidsmelding aan staat
· toets 2 om uw Afwezigheidsmelding uit te zetten
· vervolgens komt u in het hoofdmenu
Let op:
Voor een aantal PrePay-klanten die VoiceMail niet in gebruik hadden is bij de overgang naar het nieuwe platform de VoiceMail op 1 september 2004 aangezet. Wilt u geen gebruik maken van VoiceMail, volg dan de stappen zoals hierboven beschreven om de VoiceMail uit te schakelen. De kosten die u hiervoor maakt worden binnen twee weken automatisch teruggeboekt op uw PrePay-tegoed.
2 ) Je kunt de telefoon doorschakelen naar een niet bestaand nummer bv. 06
voordeel: je krijgt zelf geen kosten omdat je geen bericht krijgt dat er een voicemail bericht is
De beller heeft geen kosten omdat er geen aansluiting tot stand komt.
Nadeel; De beller krijgt de toon van verkeerd aangesloten waardoor deze de indruk heeft dat hij een verkeerd nummer heeft gedraaid of dat het nummer niet meer bestaat. (alle mensen die jou kunnen bellen even inlichten)
Hoe werkt het?
doorschakelingen mogelijk bij kpn
aan **21* [gewenst net- en abonneenummer]#
uit ##21#
Om door te schakelen naar niet best. nr. wordt het dus b.v. * * 21 * 06 #
uitzetten blijft # # 21 #
Het in- en uitschakelen van de dienst Doorschakelen is gratis.je betaalt wel de gesprekskosten van de doorgeschakelde gesprekken. Als je een nep nummer gebruikt b.v. 06 dan kost het je niets omdat je nergens naar doorschakelt.
-
Gast
allemaal leuk verteld, maar degene die beld krijgt wel de kosten om de melding te horen.
dat tikt aardig aan.
dat tikt aardig aan.
-
wvink
Ben over gestapt naar Orange zonder voicemail.
Moeten we eigenlijkallemaal doen, dan gaat kpn wel door de knieen.
Wim Vink
-
freddy62
Naar aanleiding van eerdere uitzending waarin de klacht over het niet kunnen uitschakelen van de kpn/hi prepay voicemail, wil ik kwijt dat dit laatst bij Vara's Kassa ook ter sprake kwam. In die uitzending werd in elk geval een code meegegeven waarmee die voicemail zonder verdere kosten is uit te schakelen. Deze is **004*33306# [bellen] en ik heb zelf opgelucht ondervonden dat deze code werkt. Voor iedereen die er iets aan heeft: Veel plezier ermee.
freddy62 >
"De oplossing van Vara's KASSA was een beetje 'boter na de vis' want deze oplossing cq. code, heb ik reeds bijna een maand geleden, volgens mij was het op 9 september jl., aangedragen op dit forum"
E.e.a. had je dus ook kunnen lezen als je deze thread doorgenomen had. Maar goed hij is middels deze nogmaals verteld en ik hoop dat vele er plezier aan hebben.
Persoonlijk zeg ik dat het overstappen naar een andere provider niet de oplossing is (maar wel een mogelijkheid natuurlijk), omdat je dan een beetje weg loop voor de problemen.
Ik denk dat andere providers ook 'voors en tegens' hebben en lees nu niet dat ik zeg dat KPN 'heilig is of zo iets' want dat zeg ik dus duidelijk niet !
Maar goed stap je naar 'n ander dan zit met het probleem dat je een ander nummer 'moet' nemen (en moet doorgeven aan iedereen) en naar 'wie' moet je gaan, ze hebben allemaal wel wat en ga zomaar door.
En geloof me providers zijn 'vindingrijk' en kijken ook mee wat andere doen om op een heel gemakkelijke manier, gelijk KPN dit nu doet, geld te verdienen aan hun o' zo kostbare 'prepaid-klanten'.
Het is ook duidelijk niet 'hier' omdaar over te praten, daar moeten we als iemand daar behoefte aan heeft een nieuwe thread voor openen (dan blijft deze hier, van dergelijke niet ter zake doende opmerkingen, verschoond en kunnen we het blijven hebben over de "Voice-mail van KPN").
En omtrent dat laatste is (eigenlijk) alles gezegd...........
"Ze hebben hem aangezet, wij kunnen hem (volgens KPN niet uitzetten, maar 'n redelijk alternatief is door mij gegeven) en zij zullen hem niet uitzetten (want 't levert hoe dan ook geld op voor ze) maar ze geven ons een vergoeding, 'n vergoeding die nooit, voor nu en in de toekomst, de kosten zal dekken"
"Kortom .................. 'einde verhaal' ?, of is er nog nieuws ?"
"3210"
"De oplossing van Vara's KASSA was een beetje 'boter na de vis' want deze oplossing cq. code, heb ik reeds bijna een maand geleden, volgens mij was het op 9 september jl., aangedragen op dit forum"
E.e.a. had je dus ook kunnen lezen als je deze thread doorgenomen had. Maar goed hij is middels deze nogmaals verteld en ik hoop dat vele er plezier aan hebben.
Persoonlijk zeg ik dat het overstappen naar een andere provider niet de oplossing is (maar wel een mogelijkheid natuurlijk), omdat je dan een beetje weg loop voor de problemen.
Ik denk dat andere providers ook 'voors en tegens' hebben en lees nu niet dat ik zeg dat KPN 'heilig is of zo iets' want dat zeg ik dus duidelijk niet !
Maar goed stap je naar 'n ander dan zit met het probleem dat je een ander nummer 'moet' nemen (en moet doorgeven aan iedereen) en naar 'wie' moet je gaan, ze hebben allemaal wel wat en ga zomaar door.
En geloof me providers zijn 'vindingrijk' en kijken ook mee wat andere doen om op een heel gemakkelijke manier, gelijk KPN dit nu doet, geld te verdienen aan hun o' zo kostbare 'prepaid-klanten'.
Het is ook duidelijk niet 'hier' omdaar over te praten, daar moeten we als iemand daar behoefte aan heeft een nieuwe thread voor openen (dan blijft deze hier, van dergelijke niet ter zake doende opmerkingen, verschoond en kunnen we het blijven hebben over de "Voice-mail van KPN").
En omtrent dat laatste is (eigenlijk) alles gezegd...........
"Ze hebben hem aangezet, wij kunnen hem (volgens KPN niet uitzetten, maar 'n redelijk alternatief is door mij gegeven) en zij zullen hem niet uitzetten (want 't levert hoe dan ook geld op voor ze) maar ze geven ons een vergoeding, 'n vergoeding die nooit, voor nu en in de toekomst, de kosten zal dekken"
"Kortom .................. 'einde verhaal' ?, of is er nog nieuws ?"
"3210"
-
Kasmir
Ha ik heb de tips van 3210 opgevolgd.
Eerst de aanwezigheidsboodschap ingesteld,
toen een klacht naar de kpn gemaild,
en daarna de doorschakelcode gebruikt.
Ik vind trouwens de tekst die mensen na 15 seconden te horen krijgen, helemaal niet vervelend.
Ze horen: Dit nummer kan niet worden bereikt probeer het later nog eens.
Ik denk niet dat mensen meteen denken dat ze het verkeerde nummer hebben.
Nou nu ga ik maar eens afwachten of de 3,50 nog komt.
3210 bedankt voor alle tips!
Eerst de aanwezigheidsboodschap ingesteld,
toen een klacht naar de kpn gemaild,
en daarna de doorschakelcode gebruikt.
Ik vind trouwens de tekst die mensen na 15 seconden te horen krijgen, helemaal niet vervelend.
Ze horen: Dit nummer kan niet worden bereikt probeer het later nog eens.
Ik denk niet dat mensen meteen denken dat ze het verkeerde nummer hebben.
Nou nu ga ik maar eens afwachten of de 3,50 nog komt.
3210 bedankt voor alle tips!
-
Moni
2310 in ieder geval bedankt voor alles.
-
moni
groetjes Moni