| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN veranderd ongevraagd VOICEMAIL hi prepaid
-
Jan Kleine
Re: KPN veranderd ongevraagd VOICEMAIL hi prepaid
Ik ben al jaren een fan van KPN!! Maar wat men nu gedaan heeft door het aanzetten van de voicemail gaat mijn verstand te boven!!! mede doordat ik dus niet ben ingelicht en omdat er niet de mogelijkheid bestaat om het in zijn geheel uit te zetten!
Ik ga als het nietanders kan opzoek naar een andere aanbieder!!
Een klacht indienen bij de Opta is wellicht een oplossing, evenals Radar inschakelen.
Ik ben benieuwd...
Jan.
Ik ga als het nietanders kan opzoek naar een andere aanbieder!!
Een klacht indienen bij de Opta is wellicht een oplossing, evenals Radar inschakelen.
Ik ben benieuwd...
Jan.
Ik zie meerdere hier (ikzelf ook) zeggen dat ze van plan zijn om over te stappen naar een andere provider maar misschien is het verstandiger om daar even mee te wachten aangezien het risico bestaat dat andere providers dit ook gaan doen (een geforceerde voicemail gebruiken).
Hopelijk kan Radar in een uitzending hier aandacht aan schenken en misschien met een beetje geluk draaien ze de boel weer terug bij KPN maar ik zou daar eerst op wachten als ik jullie was, het zou nl. toch zonde zijn als je bijv. bent overgestapt op Vodafone en een maand later gaan hun het ook invoeren!!
Zeker voor prepay klanten is het overstappen vaak lastiger aangezien de toestellen zijn gelocked en als ik mezelf even als voorbeeld neem: ik gebruik regelmatig I-mode met Hi Prepay en als ik zou overstappen (in dit geval Vodafone) dan zal ik al een nieuw toestel willen nemen omdat ik dan gebruik zal maken van "Live" en aangezien mijn toestel hardcoded is voor I-mode zit er niets anders op dan een compleet nieuwe GSM.
Hepyro
Hopelijk kan Radar in een uitzending hier aandacht aan schenken en misschien met een beetje geluk draaien ze de boel weer terug bij KPN maar ik zou daar eerst op wachten als ik jullie was, het zou nl. toch zonde zijn als je bijv. bent overgestapt op Vodafone en een maand later gaan hun het ook invoeren!!
Zeker voor prepay klanten is het overstappen vaak lastiger aangezien de toestellen zijn gelocked en als ik mezelf even als voorbeeld neem: ik gebruik regelmatig I-mode met Hi Prepay en als ik zou overstappen (in dit geval Vodafone) dan zal ik al een nieuw toestel willen nemen omdat ik dan gebruik zal maken van "Live" en aangezien mijn toestel hardcoded is voor I-mode zit er niets anders op dan een compleet nieuwe GSM.
Hepyro
-
3210
Dat de voice-mail bij HI en KPN-pp ergens in de loop van augustus jl. automatisch is aangezet door KPN en is op de normale weg niet uit te schakelen dat weten we.
KPN en HI geven je de mogelijkheid om je voice-mail met een standaard of 'n persoonlijke welkomsttekst te voorzien of in het 'beste' geval een afwezigheidsvermelding waarbij geen boodschappen kunnen worden achtergelaten.
Middels **004*33306# kan je je mobiele telefoon wel zo instellen dat de oproeper na een bepaalde tijd de zgn. opschakeltonen te horen krijgt van KPN.
De oproeper heeft danwel geen verbinding met je gekregen maar heeft ook geen kosten gemaakt door naar de 'afwezigheidsmelding' (of welke andere melding dan ook) van je voice-mail te luisteren.
De ontvanger kan indien de beller niet afgeschermd gebeld heeft toch zien (ook weer gratis, want hij hoeft z'n voice-mail niet te bellen) wie er gebeld heeft.
Dat deze informatie (mogelijkheid om e.e.a. te omzeilen) niet van KPN zelfs afkomstig is dat moge duidelijk zijn. Maar het werkt wel !!
KPN en HI geven je de mogelijkheid om je voice-mail met een standaard of 'n persoonlijke welkomsttekst te voorzien of in het 'beste' geval een afwezigheidsvermelding waarbij geen boodschappen kunnen worden achtergelaten.
Middels **004*33306# kan je je mobiele telefoon wel zo instellen dat de oproeper na een bepaalde tijd de zgn. opschakeltonen te horen krijgt van KPN.
De oproeper heeft danwel geen verbinding met je gekregen maar heeft ook geen kosten gemaakt door naar de 'afwezigheidsmelding' (of welke andere melding dan ook) van je voice-mail te luisteren.
De ontvanger kan indien de beller niet afgeschermd gebeld heeft toch zien (ook weer gratis, want hij hoeft z'n voice-mail niet te bellen) wie er gebeld heeft.
Dat deze informatie (mogelijkheid om e.e.a. te omzeilen) niet van KPN zelfs afkomstig is dat moge duidelijk zijn. Maar het werkt wel !!
-
WipKip
Ik weet niet of het nog werkt, maar ik schakelde altijd alles uit via de code:
##002#
##002#
-
Gast
Oh het is wat met al die nummers op het postkantoor moet je ook al nummers trekken veranderen die cijfers dan ook ?
-
Gast
De voicemail van KPN is niet vernieuwd. Het voicemailplatform is vervangen. Dat betekent een ander systeem met (helaas) net iets andere functionaliteiten. 5,5 miljoen klanten zijn de afgelopen weken overgezet op dit platform. Bij enkele is dit blijkbaar niet goed gegaan.
Dan nog iets: op last van de regering verdwijnen alle 3-cijferige nummers. 333 wordt 1233.
-
beertje970
Wij gaan dus een klacht indienen en als ze niet reageren krijgen ze de volgende. Ik moet de voicemail helemaal uit hebben. Ik hoop dat er meer zijn die een klacht gaan indienen. Hoe meer hoe beter.
-
nogmaals
Beertje en andere .......>>>>>>>
Lees dit nog eens door
"Middels **004*33306# kan je je mobiele telefoon wel zo instellen dat de oproeper na een bepaalde tijd de zgn. opschakeltonen te horen krijgt van KPN.
Dat deze informatie (mogelijkheid om e.e.a. te omzeilen) niet van KPN zelfs afkomstig is dat moge duidelijk zijn. Maar het werkt wel !!"
Lees dit nog eens door
"Middels **004*33306# kan je je mobiele telefoon wel zo instellen dat de oproeper na een bepaalde tijd de zgn. opschakeltonen te horen krijgt van KPN.
Dat deze informatie (mogelijkheid om e.e.a. te omzeilen) niet van KPN zelfs afkomstig is dat moge duidelijk zijn. Maar het werkt wel !!"
-
beertje970
Moet daar nog een nummer voor gedraaid worden of is dat alles. Ik heb kpn mobile prepay?
-
beertje970
Werkt dat ook op een nokia 3310 en is het gratis?
-
MacFan1965
"KWOOT" Middels **004*33306# kan je je mobiele telefoon wel zo instellen dat de oproeper na een bepaalde tijd de zgn. opschakeltonen te horen krijgt van KPN. "/KWOOT"
Dit heb ik geprobeerd en werkt inderdaad goed.
Echter de vraag is: Hoe kan ik deze instelling weer ongedaan maken, zodat ik wel de voicemail heb ?
Inmiddels heb ik per e-mail mijn ongenoegen kenbaar gemaakt aan KPN en verwacht binnen 24 uur antwoord !!!
Dit heb ik geprobeerd en werkt inderdaad goed.
Echter de vraag is: Hoe kan ik deze instelling weer ongedaan maken, zodat ik wel de voicemail heb ?
Inmiddels heb ik per e-mail mijn ongenoegen kenbaar gemaakt aan KPN en verwacht binnen 24 uur antwoord !!!
-
nokia
Zoveel reactie op mijn truc / tip had ik niet verwacht en ik hoop dat ik middels deze posting alle andere vragen kan beantwoorden:
Het terug aanschakelen van je voice-mail doe je middels de code:
##004#
of
##002#
De truc die ik jullie gaf **004*33306# werkt in feite als een doorschakeling naar een mobielnummer dat als het ware te weinig cijfers bevat, een niet bestaand mobielnummer dus.
Het gebruik ervan is gratis
Middels de door mij gegeven truc kan je dus ook je telefoon doorschakelen naar een ander mobielnummer, maar dat is niet gratis.
Hiervoor gebruik je de navolgende code:
**004*33306ABCDEFGH#
De letters staan nu voor de laatste 8 cijfers van het mobiele telefoonnummer naar waar je het gesprek wil doorschakelen.
NOGMAALS LET OP !!
Ik zeg het nog maar een keer:
Dit laatste grapje is natuurlijk NIET gratis !! ('t is maar dat je het weet !)
Het terug aanschakelen van je voice-mail doe je middels de code:
##004#
of
##002#
De truc die ik jullie gaf **004*33306# werkt in feite als een doorschakeling naar een mobielnummer dat als het ware te weinig cijfers bevat, een niet bestaand mobielnummer dus.
Het gebruik ervan is gratis
Middels de door mij gegeven truc kan je dus ook je telefoon doorschakelen naar een ander mobielnummer, maar dat is niet gratis.
Hiervoor gebruik je de navolgende code:
**004*33306ABCDEFGH#
De letters staan nu voor de laatste 8 cijfers van het mobiele telefoonnummer naar waar je het gesprek wil doorschakelen.
NOGMAALS LET OP !!
Ik zeg het nog maar een keer:
Dit laatste grapje is natuurlijk NIET gratis !! ('t is maar dat je het weet !)
Nog even extra voor Beertje 970....
Het werkt voor ALLE mobiele telefoontoestellen
En je hoeft alleen de gegeven code te gebruiken.
Toets in:
**004*33306#
en druk op de zendtoets of dat je wil gaan bellen en het is geregeld.
Hoe je het weer ongedaan kunt maken kan je lezen in de posting van me onder de naam "Nokia" hierboven.
Succes verder allemaal, zijn er vragen stel ze, maar ik denk dat het verder allemaal duidelijk zal zijn.
"3210"
Het werkt voor ALLE mobiele telefoontoestellen
En je hoeft alleen de gegeven code te gebruiken.
Toets in:
**004*33306#
en druk op de zendtoets of dat je wil gaan bellen en het is geregeld.
Hoe je het weer ongedaan kunt maken kan je lezen in de posting van me onder de naam "Nokia" hierboven.
Succes verder allemaal, zijn er vragen stel ze, maar ik denk dat het verder allemaal duidelijk zal zijn.
"3210"
Laatst gewijzigd door 3210 op 09 sep 2004 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Dank je wel, "Nokia"!
Dit soort tips zijn geweldig.
Afgezien van de door de doorschakeling beperkte tijd om te kunnen opnemen (ongeveer 15 seconden), is het onnodige kosten maken voor mensen die mij niet te pakken kunnen krijgen nu opgelost. Dank, dank!!!
Paul.
Dit soort tips zijn geweldig.
Afgezien van de door de doorschakeling beperkte tijd om te kunnen opnemen (ongeveer 15 seconden), is het onnodige kosten maken voor mensen die mij niet te pakken kunnen krijgen nu opgelost. Dank, dank!!!
Paul.
De beperking in tijd is ook te wijzigen (hiervoor bestaat ook 'n code 'natuurlijk' maar daar gaat deze topic / onderwerp niet over, dus ik ga hierook niet verder op in), maar dan blijf je toch nog zitten met de voice-mail die we geen van alle willen.
"3210"
"3210"
-
moni
Beste 3210,
Hartelijk dank voor deze informatie om de voicemail uit te zetten. Maar ik hoop wel dat er via de media nog wel aandacht aan wordt besteed want ik vind dat kpn goed moet weten dat wij als consumenten het niet eens zijn met deze actie van hun.
Maar ik ben je zeer dankbaar voor deze tip en ik weet wel zeker dat er een heleboel mensen gebruik van gaan maken.
thanks groetjes Moni.
Maar ik ben je zeer dankbaar voor deze tip en ik weet wel zeker dat er een heleboel mensen gebruik van gaan maken.
Graag gedaan
Ik heb zojuist ook nog eventjes iemand uit m'n vriendenkring blij gemaakt.
Wat betreft je opmerking aangaande 'de media':
"Ja, het is te hopen dat er aandacht aan zal worden besteed, wellicht ligt hier een taak voor RADAR ?"
"3210"
Ik heb zojuist ook nog eventjes iemand uit m'n vriendenkring blij gemaakt.
Wat betreft je opmerking aangaande 'de media':
"Ja, het is te hopen dat er aandacht aan zal worden besteed, wellicht ligt hier een taak voor RADAR ?"
"3210"
-
Presley
Ook ik kreeg een sms van hi, waarin stond dat ik een voicemail bericht had. Ik begon eerst aan mezelf te twijfelen (want heb al 4 jaar lang geen voicemail) en belde met de vaste telefoon naar mijn mobiel. En inderdaad, je hoort een vaag geroezemoes op de achtergrond en daarna een piep: voicemail dus. Heb gelijk gebeld met KPN om te vragen hoe ik hem uit kan zetten. De medewerkster vertelde mij dat dit niet mogelijk is en dat je alleen een afwezigheidstekst kan inspreken via het nummer 333. Ik vind het schandalig dat de KPN zijn klanten op deze manier met extra kosten opscheept, omdat zij ongevraagd de voicemail weer aanzetten. En dan ook nog onder het mom van "onze diensten zijn vernieuwd". Ze willen hiermee zeker het "goedkope" sms'en compenseren. Nou ik heb er geen goed woord voor over en overweeg een andere aanbieder te nemen. Maargoed, dan betaal je ook weer een hoop voor een nieuw startpakket en ben je bovendien je telefoonnummer kwijt. Ik baal er echt van en hoop dat er veel reacties binnen komen bij Radar, zodat er wellicht iets aan gedaan kan worden.
-
Presley
Zie net pas de tekst van 3210. Ga het ook proberen.
Bedankt voor de tip!!!
Bedankt voor de tip!!!
-
Pertra
Ik ben het helemaal eens met de vorige schrijvers KPN doet maar wat ze zelf wil, maar hier maken ze geen vrienden mee.
Ik heb inmiddels de code **004*33306# ook gebruikt en het werkt bedankt 3210.
Ik hoop dat RADAR hier ook tijd aan gaat besteden.
Ik heb inmiddels de code **004*33306# ook gebruikt en het werkt bedankt 3210.
Ik hoop dat RADAR hier ook tijd aan gaat besteden.