LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN veranderd ongevraagd VOICEMAIL hi prepaid

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MR

Re: KPN veranderd ongevraagd VOICEMAIL hi prepaid

Ongelezen bericht door MR »

Netjes een bericht per mail van de opta terug op mijn klacht. Helaas niet het antwoord dat ik verwachtte...
In de algemene voorwaarden staat uiteraard niets specifieks over de voicemail en de OPTA gaat voorbij aan het principe van: "geen verbinding-geen kosten" want hoe kan men met een telefoon die UIT staat verbinding maken????

Geachte heer/mevrouw,

Gezien de hoeveelheid klachten stuur ik u het standaard antwoord met betrekking tot dit onderwerp. Indien in uw Algemene Voorwaarden is opgenomen dat Hi-prepay uw voicemail kan activeren dan is zij hiertoe inderdaad gerechtigd. Indien zij dit daarentegen zonder uw toestemming heeft gedaan daar het in de Algemene Voorwaarden wel bepaald zou staan dat deze vereist is, dan adviseer ik u uw klacht aan uw aanbieder schriftelijk kenbaar te maken en duidelijk te stellen dat u wenst dat uw voicemail wordt gedeactiveerd zonder dat u daarvoor een 0900-nummer dient te bellen. OPTA is in de meeste gevallen niet bevoegd om individuele geschillen te beslechten. Echter, voor de geschillen waarbij OPTA wel bevoegd is, is afgesproken met de Geschillencommissie dat de consument ook in dergelijke gevallen bij de Geschillencommissie terecht kan. De Geschillencommissie is daarmee het loket geworden voor alle consumentengeschillen op het gebied van ICT.

De SGC is volgens de telecommunicatiewet bevoegd om voor consumenten alle geschillen te beslechten, die herleidbaar zijn tot de overeenkomst die de consument met een telecomaanbieder gesloten heeft. U dient wel eerst een schriftelijke klacht ingediend te hebben bij KPN, conform de algemene voorwaarden. Als KPN uw klacht niet naar tevredenheid of niet binnen de daarvoor gestelde termijn afhandelt kunt u daarna klagen bij de Stichting Geschillencommissie Consumentenzaken (zie www.sgc.nl of tel. 070-3105310).

Ook kunt u bij de consumentenbond klagen als u daar lid van bent. OPTA gebruikt uw klacht om een dossier te vormen omtrent een bepaald onderwerp, waarbij de betreffende aanbieder aangesproken kan worden op grond van de verzamelde klachten. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met betrekking tot punt 2 van uw klacht kan ik melden dat ik heb begrepen dat het mogelijk is dat verandering van de voicemail een gevolg is van de aanpassingen in de software van het netwerk. U kunt overstappen op een andere provider. Dit is direct de reden dat OPTA weinig bevoegdheden heeft met betrekking tot mobiele telefonie. Er is immers concurrentie op deze markt. Met vriendelijke groet,

OPTA/Frontoffice

yrrah

Ongelezen bericht door yrrah »

Ook ik was boos op KPN, hééél boos! :evil:
Ik heb mijn ongenoegen geuit op diverse sites oa. van KPN en consumentenbond. Was van plan om over te stappen naar een andere provider want ik wil in het geheel geen voicemail en de afwezigheidsmelding is voor mij geen aanvaardbare optie. Ben trouwens
nog steeeds boos op KPN vanwege hun klant-onvriendelijke actie. (Heb overigens de vergoeding nog steeds niet ontvangen).

Maar ik ben ook blij, hééél blij! :lol:
Dankzij de gouden tip van "3210".
Mijn ene prepaid toestel wat altijd aan staat gaat nu weer enkele keren over gevolgd door de tekst: "Dit nummer kan niet worden bereikt, probeer het later nog eens". Geen kosten voor de beller en ik zie gewoon wie er gebeld heeft door de nummerweergave.
Mijn andere prepaid toestel staat meestal uit. Daar krijgt de beller nu onmiddelijk dezelfde tekst, zonder kosten! Perfect! Weer helemaal zoals het was!

Bedankt 3210, enorm bedankt! Redder in deze nood!

adsirene

Ongelezen bericht door adsirene »

Ik vind het goed dat de KPN dit heeft gedaan.
Zo hoef ik geen enkele oproep meer te missen
:D

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik lees hier woorden als "slachtoffer" mensen mensen toch

ik ben dat gezeur van al die emotionele wrakken een beetje zat .

vergeet a.u.b niet waar het nu allemaal om gaat "je mobieltje???"

de dienst techniek elkaar kunnen bellen heeft heel wat uren aan kennis tijd in het verleden gekost wees blij dat kpn een dienst verleent en dat we ook nog eens in een land wonen dat we elkaar zo makkelijk kunnen bellen. ik ben net terug uit een land waar het allemaal heeeeel anders was en dan weer terug in nederland lees ik dit? woorden als "probleem" en slachtoffer etc. ??????

3210 heeft de oplossing al gegeven .

en laten we hopen dat kpn in de toekomst ons nog meer diensten kan verlenen en dat we ze daar af en toe een handje bij moeten helpen nou en ...........

angie23

Ongelezen bericht door angie23 »

Ik vind het ronduit diefstal van KPN! Het zou wat zijn dat iedere detaillist maar voor zijn klanten gaat denken! Bij de supermarkt moet je toch ook niet een fles sla saus er bij kopen als je een zakje ijsbergsla koopt?

Als ik extra service wil vraag ik er wel om!

Ik heb hem inmiddels uitgezet d.m.v de tip op dit forum. Bedankt daarvoor.

Ook heb ik de KPN een boze mail gestuurd. Als het binnen een week niet is opgelost stap ik over!

SterkeYerke

Ongelezen bericht door SterkeYerke »

Dat Voicemail gebeuren moeten ze beter oplossen en gewoon kunnen laten uitzetten door de klant.
Dit horen ze zelf op te lossen en de mensen niet op kosten te jagen.
Ondanks andere berichten op dit forum vind ik wel dat KPN hier in het noorden het beste netwerk heeft in tegensteling tot Telfort.
Daar ben ik mee gestopt, want in huis was er meestal geen verbinding te maken met Telfort en KPN heeft voor mij overal een prima verbinding...... :!: :!: :!:
Het zal in de dichter bevolkte delen van het land wel goed gaan met Telfort, maar hier zijn er vele klachten over.

P. Janssen

Ongelezen bericht door P. Janssen »

KPN mijn voicemail aan en niet meer kunnen uitzetten?
Ik ben meteen overgestapt naar een andere provider. Lekker makkelijk, uiteindelijk goedkoper en de KPN voelt het in z'n beurs.

P. Janssen

Ongelezen bericht door P. Janssen »

KPN mijn voicemail aan en niet meer kunnen uitzetten?
Ik ben meteen overgestapt naar een andere provider. Lekker makkelijk, uiteindelijk goedkoper en de KPN voelt het in z'n beurs.

Lucienne

Ongelezen bericht door Lucienne »

Hoe is het mogelijk dat dit soort praktijken maar gewoon mogen! Oplichters zijn het! Je durft bijna niet meer hardop te zeggen dat je bij KPN zit....ze zien je niet meer voor vol aan.

anit

Ongelezen bericht door anit »

Ik heb KPN ook een e-mail gestuurd en kreeg t volgende antwoord. Aangezien dit echter geen antwoord op mn vraag is en ik geen diensten hoef waar ik niet om gevraagd heb...zijn ze mij als klant kwijt. :evil:

Original Message Follows:
------------------------
kunt u svp onmiddelijk die voicemail waar ik niet om gevraagd heb weer uitzetten?

Onderwerp:
Anders namelijk: voice mail
.

Alle informatie over de diensten op uw vaste aansluiting vindt u op de site http://www.kpn.com
Hier handelt u als volgt:

- ga naar Privi
- ga naar 'Telefoon thuis' en vervolgens onder het kopje 'Toepassing en gebruik' kiest u voor de optie 'Diensten op uw vaste telefoon'
- kies nu voor de rubriek die voor u van toepassing is

U komt dan op een pagina waar u alle informatie vindt.Ook over het uitschakelen van uw VoiceMail.

Heeft u nog inhoudelijke vragen over VoiceMail dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Storingsdienst. Deze afdeling is te bereiken op het gratis nummer 0800-0407 en is 24 uur per dag en 7 dagen in de week geopend (ook tijdens feestdagen).

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Bos
KPN

Wim Pieters

Ongelezen bericht door Wim Pieters »

Ik ben BOOS, HEEL BOOS OP KPN!!!! :evil: :evil:
Hoe halen ze het in hun bolle hoofd. Ik maak uit of die voicemail aan of uit staat en niet HUN!!!!
En dan het argument: om technische redenen. :shock:
MAAK HET NOU!!!!
Ik test al jaren radiozendapparatuur en heb inzage in alle GSM standaarden. Ik ontwikkel zelf hard en software en dan wil een of andere truus mij vertellen dat dat het niet meer kan?
OMDAT U HET NIET MEER WILT!!!! MENEERTJE KPN!!!
De meest oude PSTN toestellen kunnen blijven rammelen maar de modernste GSM techniek kan van de ene op de andere dag dat niet meer???
Ik heb op dit moment alles van KPN: PSTN telefonie, ADSL en 3x GSM. Ze mogen wel rap zorgen dat dit opgelost wordt want anders gaat alles de deur uit! Ik ben het spuug zat, dit soort zakkenvullerij. :!:

mia

Ongelezen bericht door mia »

OOK IK HEB ONTDEKT DAT IK TEGENWOORDIG VOICEMAIL HEB, WAT IK NIET WIL. iK HEB GEEN PREPAID ABONNEMENT, MAAR VIA EEN TUSSENPERSOON EEN ABONNEMENT BIJ KPN. SCHANDE!!!

Gast

Ik test al jaren radiozendapparatuur en heb inzage in alle GSM standaarden. Ik ontwikkel zelf hard en software en dan wil een of andere truus mij vertellen dat dat het niet meer kan?
Wel Wil Pieters, omdat u inzage hebt in alle GSM-standaarden, stelt dat "Truus" een onzinverhaal houdt en zelf hard- en software ontwikkeld, kunnen we binnenkort dan de oplossing van u verwachten?
Ik wacht met spanning af.

Gast

Geplaatst op 16 Sep 2004 02:40 door Jan Kleine

--------------------------------------------------------------------------------

Om de opneemtijd te velengen zonder dat meteen de voicemail in komt toets je:**61*33306........*11*30# en dan bellen, dit geeft een melding dat het aangepast is, dit geeft circa 30 seconden tijd voor hij doorschakelt naar de voice mail!!!!
Oké, ik heb de voicemail op de "3210-manier" weten uit te schakelen. Daarvoor hartelijk bedankt 3210!! Daar hebben we tenminste wat aan.

Voor Jan Kleine de volgende vraag (vergelijkbare vraag is al eens gesteld, maar nog geen antwoord):
Moet op de plaats van de puntjes je eigen mobielnummer ingevoerd worden, dus bijv. **61*3306ABCDEFGH*11*30# ??
Het zou prettig zijn wanneer je daar ook even op antwoordt, dan zijn we weer een stapje verder. Alvast bedankt Jan.

En misschien weet 3210 daar ook wel raad mee of heeft iemand al dit geprobeerd. Graag jullie oplossing. Alvast bedankt.

Yrrah

Ongelezen bericht door Yrrah »

Op 8 september jl. heb ik die waardeloze optie "afwezigheidsmelding"
ingesteld, maar tot op heden heb ik de vergoeding van 3,50 nog steeds NIET ontvangen! Hoe zit dat, KPN??

Yrrah

Ongelezen bericht door Yrrah »

ingesteld, maar tot op heden heb ik de vergoeding van 3,50 nog NIET ontvangen! Hoe zit dat, KPN?? :?:

H te B

Ongelezen bericht door H te B »

ingesteld, maar tot op heden heb ik de vergoeding van 3,50 nog NIET ontvangen! Hoe zit dat, KPN?? :?:

kleine ergernissen

Ongelezen bericht door kleine ergernissen »

Beste mensen,
Ik sluit me graag aan bij vorige reacties (altijd goed om te lezen dat je niet de enige bent). Het uitzetten van iets wat je helemaal niet wilt of om gevraagd hebt, kost tijd, geld en ergernis (eerst gedacht dat ik onbedoeld omleidingen had ingesteld, met dank aan de klantenserv. van Siemens die mij attendeerde dat Hi-prepay e.e.a. heeft ingesteld, dat dat kan!). Inmiddels heb ik via Internet een klacht ingediend bij Hi-prepay en ook telefonisch, omdat ook blijkt dat indien je je toestel niet opneemt, de omleiding toch actief blijft, waardoor je dus bellers op kosten jaagt.

Wellicht dat Hi-prepay nog eens gaat nadenken over haar beleid als ze klachten blijven krijgen en anders stap ik over naar ....?

3210

Ongelezen bericht door 3210 »

Allereerst een klein verzoek van mij, maar ja wie ben ik ?
Sommige mensen plegen een en hetzelfde bericht meerdere malen te plaatsen en ik kan jullie vertellen dat dat niet echt lekker leest en natuurlijk het gehele forum ernstig vervuild.
Dus 1x posten lijkt me voldoende.

Sommige mensen zijn heel blij met de geboden oplossing en andere willen toch (weer) de voice-mail gaan gebruiken en daarom wil ik antwoorden op de vraag aangaande het verlengen van de tijd dat je telefoon overgaat voordat hij naar je voice-mail schakelt:

In principe werkt de geboden mogelijkheid niet meer bij KPN-prepaid doch slechts enkel nog bij de abonnementen.
Maar daarentegen blijkt hij bij sommige nog wel te werken.
Dus als het niet gaat, jammer dan en als het wel lukt heb je geluk (voor zolang het duurt).

D'r zijn twee code's in omloop, de eerste is:

**61*333abcdefghij*11*5#

en de tweede (die er heel veel op lijkt) is van toepassing voor sommige NOKIA-toestellen en is:

**61*333abcdefghij**11*5#

Het vet gedrukte cijfer (in mijn voorbeeld dus de 5) is te vervangen voor 10, 15, 20, 25 of 30 en staat voor het aantal seconden, de vet gedrukte letters a t/m j staan voor je (eigen) mobiele telefoonnummer.
"Alles achter elkaar intoetsen en afsluiten met de zogenaamde 'zendtoets'"

Dan las ik nog een vraag "KPN-wanneer krijg ik m'n geld oid." en daar kan ik op antwoorden dat je als je je geld krijg je dan tevens een SMS-je ontvang van KPN waarin ze mededelen dat ze je beltegoed hebben verhoogd.
Dit alles doen ze 'bloksgewijs' dus m.a.w. de ene heeft het al en de andere moet het nog ontvangen, maar ik zou het zeker in de gaten houden en als je noggeen 'klacht' heb ingediend dit alsnog te doen !!

Ik hoop dat alle vragen weer beantwoord zijn en nogmaals........

"inprincipe zou de geboden mogelijkheid tot 'verlenging' niet meer mogen werken bij KPN-prepaid"

Tot slot vraag ik me af wanneer de media (consumentenrubrieken) nu eens opkomen voor onze belangen.
Zijn wij niet belangrijk genoeg ?, of wat is het..........
Want met de geboden vergoeding van KPN komen we niet ver en het is toch inmiddels wel duidelijk dat we (allemaal) terug willen naar de situatie van vroeger...........
Technisch is het allemaal niet zo moeilijk, maar ja...............

Succes,

"3210" :D

ps:
De laatste uitzending van KASSA heb ik gezien, maar dat was voor 'ons' de bekende 'boter na de vis' en okay, dank zij hun krijgen we 'wat' terug van KPN inz. de gemaakte kosten, maar we zitten niet op 'geld te wachten' maar gewoon op onze eigen 'keuze vrijheid' aangaande onze voice-mail bij KPN !

Gast

3210, Bedankt voor je snelle reactie op mijn vraag (gast 10:53u).
Ik heb een prepaid van KPN en zojuist het aantal seconden ingesteld volgens de 1e code.
Dat lijkt gelukt, want hoewel ik 30 als laatste getal heb ingevoerd blijkt dit na "proefbellen" ca. 21 seconden te zijn.
Ook mijn 2e poging met instelling van 30 seconden blijkt in de praktijk ca. 21 seconden te zijn. Vreemd, maar....dat is nog altijd beter dan niets!!
Hartelijk dank!

Gesloten