LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN veranderd ongevraagd VOICEMAIL hi prepaid

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jes

KPN veranderd ongevraagd VOICEMAIL hi prepaid

Ongelezen bericht door Jes »

:twisted:
Al meer dan 2 jaar heb ik geen voicemail op mijn telefoon staan (Dit kon je instellen via nummer 313. als mensen mij bellen) hoorde ze tot vanavond 21.15 uur: het nummer dat u belt is op dit moment NIET bereikbaar.

Maar vanavond kreeg ik om 21.20 uur een sms: u heeft 1 voicemail bericht. Vreemd want ik heb al 2 jaa rgeen voicemail mogelijkheid.
Ik op internet gekeken: storing voicemail opgelost.

ik heb toen rond 21.35 gebeld met 0900-2005200. daar kreeg ik na 6 minuten in de wacht te hebben gestaan een medewerkser dhr Kuiper aan de telefoon. Hij vertelde mij dat KPN onlangs de voicemails hebben veranderd en dat ik het niet meer kan aanpassen via 313 maar dat ik moet bellen met 333. en dat nummer 333 is het nummer van voicemail. En wat ik dus NIET wilde is een voicemail!

Dus moest ik maar toch met 333 bellen. en het hele bandje stap voor stap afluisteren en dan optie 2 kiezen en dan optie 4 voor afwezigheids.....nog iets.

Ik vind dit gewoon ronduit BELACHELIJK. ik heb KPN NIET gevraagd of hun de voicemail terug konden zetten. Ze doen ongevraagd dingen en jagen klanten ONNODIG op kosten. Nu ben ik bijna 5 en een halve minuut bezig geweest om eerst heel die voicemail in te stellen daarna moest ik weer opnieuw 333 bellen en dan die opties weer te doorlopen en weer van alles inspreken wat ik niet wilde want anders kwam ik niet verder.

Volgens KPN is er geen andere manier dan zo te doen en kosten krijg jeniet terug die je onnodig hebt verspild.

ik heb een klacht gestuurd per mail naar kpn en hoop een dezer dagen iets te horen!

[/b]

Hepyro

Re: KPN veranderd ongevraagd VOICEMAIL hi prepaid

Ongelezen bericht door Hepyro »

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb ook een Hi Prepay aansluiting en heb precies hetzelfde probleem. On top of that kan je je voicemail alleen maar uitschakelen via 333 en dat kost € 0,55 p/m wat voorheen helemaal niet nodig was want je kon dan gewoon via je toestel in het menu 'omleidingen' alles aan of uitzetten.

Onlangs heb ik vandaag gebeld met de klantenservice en heb ook duidelijk aangegeven dat ik het niet erg waardeer als ze ongevraagd je voicemail aanzetten en al helemaal als je ook nog eens dat nummer moet bellen wat beltegoed kost om hem uit te zetten.

Hoe tevreden ik ook was overweeg ik toch om over te stappen naar Vodafone. Vroeger had ik die ook en beviel me prima.

resp001300310

Ongelezen bericht door resp001300310 »

Ook ik heb hiermee te maken gehad. Mijn mobiele telefoon is juist voor als ik niet bereikbaar ben.
Als ik niet bereikbaar ben of wil zijn, wil ik niet onnodig op koostenn gejaagd worden
Ik heb wel de voicemail ingesproken en kwam er toen pas achter dat ik meer als vier euries lichter was geworden
Gelukkig staat op de mail dat je niets in moet spreken daar ik hem niet afluister (nog een keer extra geld pakken)

Paullus

Ongelezen bericht door Paullus »

Inderdaad een schande is het! Na activeren van de voicemail, blijkt dat je deze niet meer uit kunt zetten. Alleen een "afwezigheidstekst" inspreken is mogelijk waardoor mensen die mij bellen geld moeten betalen voor een zinloze tekst in plaats van de gratis melding dat het nummer niet bereikbaar is!
KPN is schijnbaar in plaats van een koninklijke firma een louche ballentent.
Voorheen met Vodafone nergens last van, gewoon simpele codes voor aan en uitzetten voicemail.
Paul.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Jongens!

Als jullie Telfort nemen dan hebben jullie dit probleem niet meer! Bij Telfort is VOICEMAIL namelijk GRATIS!!!

sjors

Ongelezen bericht door sjors »

Ik heb hier ook problemen mee. Ik denk dat het tijd is om een klacht in te dienen met z'n allen bij radar, zodat die er aandacht aan kunnen besteden en kpn onder druk zetten. :oops:

Hepyro

Toevoeging:

Hi heeft me toegezegd € 3,50 te storten op mijn BTG zodat ik in ieder geval de voicemail kan uitschakelen zonder ZELF voor de kosten te hoeven opdraaien. Ik heb dit gisteren gehoord van de klantenservice toen ik belde omtrent deze klacht. Ik heb daaruit begrepen dat er meerdere mensen gebeld hadden die klaagden over dit nieuwe systeem en dat ze die mensen tegemoet willen komen door dus die 3.50 te storten alleen heb ik tot op vandaag nog geen btg ontvangen dus vanavond maar weer even bellen.

Gast

Zodra er beltegoed wordt bijgestort dan wordt dit per sms- bevestigd... en een beetje geduld kan je wel hebben. Ze hebben immers al wat gedaan an jullie klachten.

Het kan niet a la minute gedaan worden. Tis een complexere zaak dan alleen in de vingers knippen!

Hepyro

Zodra er beltegoed wordt bijgestort dan wordt dit per sms- bevestigd... en een beetje geduld kan je wel hebben. Ze hebben immers al wat gedaan an jullie klachten.

Het kan niet a la minute gedaan worden. Tis een complexere zaak dan alleen in de vingers knippen!
Let me guess...ik neem aan dat je voor Hi werkt? :wink:

Anyway, BTG was een uur later na mijn bericht hier opgewaardeerd met de afgesproken € 3,50 en ik heb daarna het nummer 333 gebeld en na een tijdje te moeten wachten om de 'reclame' te beluisteren kon ik eindelijk mijn voicemail 'deactiveren' d.w.z. niet helemaal maar er kan geen bericht meer worden achtergelaten de zgn. 'afwezigheidsmelding'.

Ik moest eerst een soort 3-stappenplan doorlopen voordat ik mijn melding kon activeren en dat ging net aan want daarna was mn BTG op en heb ik het (gelukkig) via de vaste telefoon af kunnen maken.

T enige nadeel wat ik nu van dit systeem vind en dat is al door iemand anders hier gemeld is dat als mensen mij bellen en ik ben niet bereikbaar dat ze toch moeten betalen als ze mijn ingesproken bericht horen en wat ik met name lastig vind is als ik bijv. in gesprek ben mensen niet weten of mijn telefoon uit staat of in gesprek is. (ik heb dit nog niet getest maar ik neem aan dat je precies dezelfde melding krijgt)

Maargoed, geef mij maar gewoon weer de 'informatietoon' terug bij geen bereik, dat scheelt anderen ook weer geld :)

Gast

Ik vind dat KPN hun klanten moet inlichten en niet oplichten.

cairdi

Ongelezen bericht door cairdi »

:evil: Ik voel mij ontzettend besodemieterd door KPN (Hi), de voicemail zogenaamd vernieuwd als service, nou echt niet, het is alleen vernieuwd om meer poen te vangen, ik ben echt ontzettend boos en hoop dat Radar en alle andere consumenten programma's hier aandacht aan besteden. Is dit trouwens geen kwestie voor de OPTA?
Ik heb inmiddels geklaagd en zodra m'n beltegoed op is stap ik over op een andere provider.

Gast

Maar ja dan is het weer de vraag, voor welke andere provider kies ik? Elke provider heeft zijn voor- en nadelen. Maar goed het is inderdaad niet zo netjes van ze.

Moni

Ongelezen bericht door Moni »

:evil: Ook ik ben verschrikkelijk nijdig op kpn. Dat ze zomaar ongevraagd de voicemail aanzetten op je mobiel vind ik gewoon schandalig, zo ga je niet met je klanten om. Ik wil zelf bepalen welke diensten ik wil gebruiken en welke niet. Als ik mijn mobiel uit heb staan wil dat zeggen dat ik niet bereikbaar wil zijn!!! En het irritante is dan ook nog dat je de voicemail niet eens gewoon uit kunt zetten en de medewerkers van de klantenservice geven ook verschillende informatie, bij de een moet je een afwezigheidsbericht inspreken, bij een ander kan je via de vaste telefoon de voicemail uitzetten en van weer een ander kreeg ik een code om te tijd in te stellen zodat de voicemail pas na 1 minuut actief wordt..maar niks werkt en bij het afwezigheids bericht moet de beller gewoon de kosten betalen....BELACHELIJK.
Ik hoop dat er veel mensen op reageren en dat kpn op deze manier er op gewezen wordt dat dit absoluut niet kan. En ik denk dat ze door deze actie ook veel klanten verliezen.

Lucifer

Ongelezen bericht door Lucifer »

telfort LUCIFER :twisted:

resp00126133

Ongelezen bericht door resp00126133 »

De voicemail van KPN is niet vernieuwd. Het voicemailplatform is vervangen. Dat betekent een ander systeem met (helaas) net iets andere functionaliteiten. 5,5 miljoen klanten zijn de afgelopen weken overgezet op dit platform. Bij enkele is dit blijkbaar niet goed gegaan.

Dan nog iets: op last van de regering verdwijnen alle 3-cijferige nummers. 333 wordt 1233.

paki

Ongelezen bericht door paki »

Nou ik vind het een grote schande dat dit zomaar kan. Ik hoop dat een of andere instantie KPN eens op de vingers tikt.
Het jaagt iedereen op kosten.
Als je van vast naar mobiel belt moet je meteen al betalen als je de voice mail eraan hebt hangen.
KPN wil over de ruggen van anderen weer aan z'n geld komen BAH

Gast

Als je van vast naar vast belt en de voicemail aan de lijn krijgt betaal je ook het starttarief. Tele2 heeft zelfs het beleid om je te laten betalen zodra de telefoon overgaat, ongeacht of er wel of niet wordt opgenomen.

Dus elk bedrijf probeert wel op een of andere manier geld te verdienen.

Hepyro

Als je van vast naar vast belt en de voicemail aan de lijn krijgt betaal je ook het starttarief.
Hier wil ik ff op reageren want daar kan je namelijk zelf voor kiezen of je een voicemail aan of uit wil zetten op een vaste lijn, bovendien krijg je de voicemail pas in de meeste gevallen gewoon nadat ie een paar × is overgegaan en bij een mobiel is de kans vele male groter dat je direct de voicemail/afwezigheidsbericht krijgt omdat je bijv. geen bereik heb of hij staat uit, etc.

Kortom: niet echt een heel sterk argument vind ik persoonlijk en bovendien is het starttarief hoger als je een 'mobiele' voicemail krijgt (daar ga ik wel vanuit tenminste)

Paullus

Ongelezen bericht door Paullus »

Feit blijft gewoon dat het een onjuiste gang van zaken is om zonder verdere kennisgeving, dus ongevraagd, de voicemail te activeren bij alle klanten waarbij het vervolgens niet mogelijk is om deze volledig te deactiveren.
Zo'n afwezigheidsmelding waar de beller dus voor moet betalen om die aan te horen als mijn toestel uitstaat, geen dekking heeft of bezet is zorgt er voor dat mensen mij niet meer gaan bellen en ik dus niets aan de aansluiting heb. Krijgen mensen een kosteloze melding dat ik niet bereikbaar ben, proberen ze het later gewoon nog een keer.

Overigens de smoes van de helpdesk dat het niet meer uitzetten van de vocemail te maken heeft met het ingebruik nemen van nieuwe diensten, is natuurlijk een van de grootste lachertjes. We leven in 2004 en niet in 1953.

Geld verdienen is natuurlijk niets mis mee, je gaat bij KPN voor de hoofdprijs omdat ze gewoon een zeer goed en betrouwbaar netwerk hebben. Maar verkwansel je goede betrouwbare status dan niet met list en bedrog over de ruggen van de klanten.

Paul.

Gast

Al jaren tevreden prepay klant van hi/kpn.en nu overkomt ons dit.kpn/hi veranderen de voicemail en daardoor staat het ineens bij iedereen aan. Ook al heb je het jaren geleden met tussenkomst van een medewerker uit laten zetten,omdat dit in ons geval heel vervelend is als de telefoon na een paar keer te zijn overgegaan naar zo'n dienst door verwijst. Indien om wat voor reden dan ook niet in de mogelijkheid de telefoon te beantwoorden wordt er gewoon niet opgenomen. Het aantal keren dat de telefoon nu overgaat is niet voldoende om de mogelijkheid te hebben hem op te nemen. en je prepay te goed gaat dan wel erg snel op. moet de kpn zich op deze manier nog meer verrijken. over de ruggen van hardwerkende mensen die op een verantwoorde manier met hun geld willen omgaan. ongevraagd veranderd en geactiveerd. Kan dit zomaar. Wat kunnen we hier tegen doen. Opta misschien???

Gesloten