LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN verandert stiekum voorwaarden Prepaid

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

KPN verandert stiekum voorwaarden Prepaid

Ongelezen bericht door Paullus »

Al jaren is het zo geweest dat je beltegoed bij KPN een half jaar geldig blijft. Elke keer als je belt of gebeld wordt dan is het tegoed vanaf dat moment weer een half jaar zeker gesteld.
Nu krijg ik opeens te horen dat mijn beltegoed bevroren is en ik moet gaan opwaarderen om het tegoed en nummer te behouden.
Het verhaal is dat ik 6 maanden niet gebeld heb. Dat klopt, maar ik ben wel diverse malen gebeld. Zelfs een week geleden nog.
KPN heeft dus ineens bepaald dat gebeld worden niet meer telt voor de geldigheid van je tegoed.
Op zich heeft KPN het recht om de voorwaarden te wijzigen maar dan moeten ze de gebruikers wel op de hoogte stellen.
Dat hebben ze niet gedaan. Ik krijg wel steeds SMS verkeer over aanbiedingen maar een bericht over wijzigen van de voorwaarden heb ik nooit gezien.
Ook nooit post ontvangen terwijl KPN mijn adresgegevens gewoon heeft. Deze moet je invullen om het volledige tegoed te krijgen bij aanschaf van een prepaid pakket.
KPN is nu echt ver onder het peil van UPC gezakt. Als UPC iets wijzigt, krijg ik keurig bericht dat ik kan opzeggen als ik het er niet mee eens ben.
Ik snap dat KPN aan het verliezen is in de markt door verouderde techniek, je wordt niet voor niets doodgegooid met reclame van KPN om te redden wat er te redden valt, maar wees dan netjes naar bestaande klanten.
Nogmaals: het gaat mij niet om het feit dat men de voorwaarden verandert, desnoods bel ik even naar mijn eigen antwoordapparaat, maar dat de informatie niet gedeeld wordt met de klant.

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: KPN verandert stiekum voorwaarden Prepaid

Ongelezen bericht door Paullus »

Let op:
Ik heb vandaag mijn beltegoed opgewaardeerd.
Voorheen was dat voldoende om weer 6 maanden vooruit te kunnen.
Door de nieuwe voorwaarden is het echter van belang om daadwerkelijk te bellen, alleen opwaarderen is niet genoeg om het beltegoed weer 6 maanden geldig te maken.
Als je opwaardeert en vervolgens niet belt, dan vervalt je totale beltegoed alsnog.
Ik wil echt KPN niet bashen, ze hebben gewoon een goed GSM netwerk, maar let op de nieuwe voorwaarden voor prepaid en bel desnoods even doelloos naar je eigen vastenet antwoordapparaat om je beltegoed en recht van je nummner te behouden.
Vervolgens is het van belang om deze beldatum te onthouden omdat je hierna weer 6 maanden gedekt bent.
Voor die tijd moet je weer gebeld hebben. Dan ga ik er van uit dat het niet om een poging gaat, maar dat er daadwerkelijk contact is geweest.
Pleeg dus maar een onzintelefoontje van een paar seconden om je beltegoed veilig te stellen.

Gesloten