LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Voice mail

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
erstas
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2005 12:07

KPN Voice mail

Ongelezen bericht door erstas »

Hallo,

Ik had een 2 jarig contract bij de kpn (is inmiddels van afgelopen juni beëindigd).
In Januari ben ik op vakantie geweest en besloot de telefoon mee te nemen en deze alleen te gebruiken om te zeggen, goed aangekomen, en eventueel voor noodgevallen. De hele vakantie is mijn telefoon dus uitgeschakeld geweest.
Laatst januari kreeg ik de factuur, bijna 300,- euro!!! Ik heb dan ook een gespecificeerde rekening gevraagd, daarop stond een hele waslijst met gesprekken tussen de 1 á 5 sec.

Nu heb ik contact opgenomen met de klantendienst die me informeerde dat dit aan de voice-mail instelling lag, ik zou deze zelf zo hebben ingesteld. Ik wist zeker dat ik dit niet had ingesteld, weet niet eens hoe dat moet.
Later kreeg ik dus een brief van de kpn dat die voice mail instelling standaard zo is ingesteld.

Ik ben het hier niet mee eens omdat ik hierover totaal niet ben geìnformeerd en dit staat ook niet in de papieren die je krijgt bij het afsluiten van het abonnement.
Waarom stellen ze de voice mail standaard niet op non actief zodat je deze zelf moet inschakelen dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Zijn er nog meer mensen met soortgelijke klachten, en weet iemand misschien of ik hier iets tegenin kan brengen.

Alvast bedankt.

Groeten erwin

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door Predicador »

2 x zelfde post... denk dat 1 keer wel voldoende is.

erstas
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2005 12:07

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door erstas »

Ja, ik denk post het ook effe gewoon in het forum i.p.v. een reactie.

groeten erwin

Bacchus
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2005 23:31

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door Bacchus »

Sorry hoor maar ik vind het niet slim van je overal op allerlei sites word je gewaarschuwd dat je je voicemail in het buitenland uit moet zetten om hoge kosten te voorkomen. Informeer dan eerst eens wat je allemaal wel en niet moet doen met je gsm in het buitenland. Je kan hier wel een klacht neer zetten maar deze fout is vind ik wel aan jezelf toe te rekenen.

error
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2005 19:27

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door error »

Ik zou die 300 euro niet betalen als je verhaal verder klopt

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door Predicador »

niet betalen is echt het domste advies dat je kan geven. Niet betalen => opschorting diensten door provider => ontbinding contract door provider => zaak naar incassobureau en extreem hoge kosten (hoger dan die 300 waar je nu voor staat)

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door ?? »

Predicador, je vergeet nog de registraties bij het BKR en de Stichting Preventel, waardoor je gedurende een jaar of acht geen nieuw abo meer af kunt sluiten ...

marcel36
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:28

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door marcel36 »

Ook jullie moeten eens of radar beter kijken of kassa daar is dit allemaal besproken.
KPN heeft eigenhandig alle voicemails van zowel abbos of prepaid klanten aangezet zonder de klanten hierover te berichten.
Dus denk ook dat de fout hiervoor bij kpn te zoeken is.
Is in die uitzending zelfs gezegd dat de prepaidklanten die hun voicemail weer hebben uitgezet hiervoor de klanten zou compenseren.

erstas
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2005 12:07

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door erstas »

Bedankt marcel, tenminste iemand die het met me eens is, het lijkt wel of die andere berichten zijn geschreven door een medewerker van de KPN :lol:
Voor mij is 300,- euro nog altijd veel geld en deze zou ik toch graag terug zien. Ik ben van plan het hier niet bij te laten zitten en zit er toch aan te denken een rechtzaak te beginnen omdat het nu ook een principekwestie is geworden. Ik zal me eerst een laten informeren door een advocaat.

groeten erwin

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door ?? »

@marcel36: je hebt iets van een klok horen luiden, maar je hebt geen flauw benul waar de klepel hangt. De voicemail staat standaard aan bij iedere nieuwe aansluiting, zowel abo als prepaid, van iedere operator. Datgene wat jij aanhaalt heeft daar verder helemaal niets mee te maken.

Voor het overige richting de topicstarter: je telefoon heeft in het buitenland wel aangestaan, anders *kan* het KPN netwerk niet weten dat je in het buitenland zit en sta je gewoon in de systemen als aanwezig in Nederland. Als je in Nederland bent is een doorschakeling naar je voicemail gratis. In het buitenland niet.

marcel36
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:28

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door marcel36 »

Ik heb zelf KPN had mijn voicemail uitgezet en die stond weer aan?????
Het zelfde voor mijn vriendin die heeft prepaid en had hem ook uitgezet en stond ook weer aan?????
Het is zelfs bij kassa geweest op TV, dus over welke klepel hebt je het.
Of moet ik nog meer bewijzen geven.
Je probeert nu je zelf te provileren als iemand die weet hoe het zit, maar denk dat jij die klepel niet weet te zitten.
Praat dus uit eigen ervaring, omdat ik KPN heb dus denk ook wel dat ik weet waar ik over praat.
Volgende keer beter de programma's volgen dan kan je mee praten.

erstas
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2005 12:07

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door erstas »

Voor het overige richting de topicstarter: je telefoon heeft in het buitenland wel aangestaan, anders *kan* het KPN netwerk niet weten dat je in het buitenland zit
?? Ik denk dat jij geen flauw benul hebt als je ziet wat je hier hebt geschreven.
KPN heeft zelf schriftelijk gezegd dat als de telefoon uit staat in het buitenland er kosten ontstaan door de voicemail als iemand je belt.
En dan ga jij me effe vertellen dat ik de telefoon wel aan had staan, als je van niks weet hou dan gewoon je mond :?

groeten erwin

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door ?? »

@Marcel36: Er is een verschil. Ze hebben een hele tijd geleden bij iedereen de voicemail aangezet, maar dat heeft hier verder niets mee te maken. Nogmaals: bij alle NIEUWE aansluitingen staat de voicemail standaard AAN. Het moet hem dan zelf UIT zetten, anders blijft hij aanstaan. IEDER nieuw abonnement op prepaid nummer heeft dus standaard de voicemail AAN staan. Snap je het nu (eindelijk)?!

@erstas: Je telefoon heeft aangestaan in het buitenland. Al is het maar heel even. Je telefoon *moet* zich hebben aangemeld op een buitenlands netwerk, anders *kan* KPN niet weten dat je telefoon in het buitenland is en blijft het gesprek volledig in Nederland.

marcel36
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:28

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door marcel36 »

Staat er ergens dat hij een nieuw abbo heeft dan?
Hij zegt zijn oude telefoon voor de zekerheid meegenomen.
Dus niet nieuw snap jij het nu dan ook?

erstas
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2005 12:07

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door erstas »

Ja, ik heb inderdaad mijn telefoon even ingeschakeld op vakantie dat klopt, maar de rest heeft ie dus uit gestaan. Waar het mij om gaat is dat zonder mijn medeweten die voicemail dienst aan staat en dat die kosten dan voor mijn rekening zijn. Wat ik nu al vaker heb gehoord is dat als men deze dienst zelf uitschakelt, deze door de KPN weer wordt ingeschakeld. In mijn ogen kan zoiets niet en ik voel me opgelicht.

Ik zal je nog wat sterkers vertellen, ik woonde in de maand januari (dat ik op vakantie ben geweest) midden in het bos van de ardennen. Hier is totaal geen ontvangst van welke provider dan ook want als we hier wouden bellen moesten we het bos uit. Maar toch zijn hier ook kosten in rekening gebracht door die voice-mail dienst en ook terwijl de telefoon uit stond!?

groeten erwin

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door maybe »

Voicemail moet je altijd voor betalen in het buitenland. Je ontvangt een "gesprek" en moet je dus starttarief betalen. Helaas

Volgende keer voicemail uit maar!!

Elocin
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2005 15:10

Re: KPN Voice mail

Ongelezen bericht door Elocin »

als je naar het buitenland gaat wordt de voicemail automatisch ingeschakeld door de buitenlandse provider.
wat je het best kunt doen als je naar het buitenland gaat is ipv de welkomstboodschap een afwezigheids boodschap inspreken. dan kan de voicemail niet ingesproken worden

Gesloten