LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Athena Import Export
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2012 12:44

KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door Athena Import Export »

In 2011 een overeenkomst aangegaan voor bovengenoemd pakket. Nu, 9 januari 2012 wijzigt KPN eenzijdig de inhoud (uitbreiding van functie) en de prijs welke met Euro 2,50 wordt verhoogd. De functie uitbreiding, in de avond en weekenduren ook gratis bellen met Nederlandse mobiele nummers wordt gedaan met als argumentatie, uw belgedrag wijst dit uit. Dit is baarlijke nonsens want ik bel niet veel naar mobile nummers en indien wel, dan is dat op het moment dat dit nodig is, dus meestal in de ''betaal'' uren.

Heb per vandaag bij KPN een klacht ingedient dat ik niet gedient ben van dit soort zaken en indien men de wijziging toch doorzet zal overstappen naar UPC.

Waar ik benieuwd naar ben is ogf meerdere KPN gebruikers ook een dergelijke wijziging opgedrongen hebben gekregen.

hoogachtend

Herman Peters

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door ciske »

Als het goed is heb je hierover een brief gehad, daarin kon je het zelf wijzigen.

Klacht indienen is zinloos.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door stekel »

ciske schreef:Als het goed is heb je hierover een brief gehad, daarin kon je het zelf wijzigen.

Klacht indienen is zinloos.
Probeer het eens met de zelfservicelijn van de KPN,dan kom je van een koude kermis thuis. Lees deze mail maar:

Bedankt voor uw e-mail, inzake de zelfserivcelijn.

Helaas kunnen wij niet verklaren wat de reden is dat u uw abonnement niet kunt wijzigen. Indien u uw abonnement wilt wijzigen is het mogelijk dat wij dit voor u doen. Wij vernemen dan ook graag van u wat u exact aan uw abonnement wilt wijzigen.

Onze excuses voor het ongemak.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door ciske »

@Stekel, ik heb een brief thuisgekregen met een code zodat je het ken veranderen.

Athena Import Export
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2012 12:44

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door Athena Import Export »

@Ciske en @Stekel, heb je die brief met code gekregen na een klacht of zomaar uit eigen vrije wil van KPN?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door ciske »

Athena Import Export schreef:@Ciske en @Stekel, heb je die brief met code gekregen na een klacht of zomaar uit eigen vrije wil van KPN?

uit vrije wil , is gewoon door KPN gepost.

ThomasP
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2012 22:46

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door ThomasP »

Mijn abonnement 'onbeperkt bellen vaste nummers Nederland' 10 euro per maand wordt eenzijdig beëindigd op 19 febr. a.s. Ik heb 2 opties gekregen die beide financieel nadelig zijn. Tegen een lager tarief (7,50 per maand) alleen s'avonds en in het weekend (weliswaar incl. onbeperkt mobiele nummers Nederland) of hoger tarief (15 euro per maand) onbeperkt vaste en mobiele nummers Nederland. Ik ben momenteel tevreden gebruiker van onbeperkt bellen gedurende de hele week en voor mobiele nummers heb ik en mijn gezinsleden nog verplichtingen bij andere providers voor de contracten mobiele telefonie. Ik heb KPN gevraagd om uitstel van de opheffing van het oude abonnement, danwel compensatie als overgangsmaatregel voor bestaande klanten.
KPN komt mij helaas niet financieel tegemoet.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door Winterman »

Wat raar dat KPN zomaar dingen eenzijdig veranderd. Je zou toch verwachten dat ze je even bellen om te vragen wat je er van vind. Ze zullen toch niet iets in de voorwaarden hebben staan, of als bedrijf zelf beslissingen mogen nemen.

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Winterman schreef:Wat raar dat KPN zomaar dingen eenzijdig veranderd. Je zou toch verwachten dat ze je even bellen om te vragen wat je er van vind. Ze zullen toch niet iets in de voorwaarden hebben staan, of als bedrijf zelf beslissingen mogen nemen.
Zo raar is het niet dat KPN iets veranderd. Alle providers (mobiel en vast) doen dit aan de lopende band. Ben zelf klant bij KPN en ben netjes geinformeerd over deze wijziging en ook ruim van te voren! Wijziging gaat 19 februari in en ik had 10 januari al een brief thuis!

Het is een uitbreiding van diensten, dus gaan de kosten omhoog. Economisch gezien heel erg logisch. Helaas hebben mensen altijd iets te zeuren. Dat, ondanks het feit dat je zelf vrij bent om te kiezen wat je doet. Blijven bij KPN of naar een andere aanbieder die hetzelfde kan uithalen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door ciske »

Het is een uitbreiding van diensten, dus gaan de kosten omhoog
Ik vind het geen uitbreiding van diensten , tja diensten die ik niet nodig heb, maar inderdaad kpn heeft netjes een brief gestuurd.

bij mij heb ik het laten veranderen in avond/weekend voor 7,50

Athena Import Export
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2012 12:44

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door Athena Import Export »

We zijn er nog niet vanaf. Volgende mail kwam op mijn verhaal over de eenzijdige wijziging:
[quote]Hartelijk dank voor uw reactie.
KPN verbetert de BelOnbeperkt bundels van InternetPlusBellen per 19 februari 2012. KPN verstuurt vanaf 3 januari 2012 naar alle klanten een brief met informatie over deze prijswijziging.
De abonnementsprijs van InternetPlusBellen en de overige beltarieven blijven ongewijzigd. Voortaan belt u voor een vast, laag tarief óók onbeperkt naar Nederlandse mobiele nummers binnen uw BelOnbeperkt bundel. Daarnaast wijzigt het maandelijkse tarief van de BelOnbeperkt Altijd en BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel. Vanaf 19 februari 2012 gelden de volgende tarieven:
BelOnbeperkt Altijd: € 15.00 per maand
BelOnbeperkt Avond en Weekend (elke avond van 19.00 uur tot 8.00 uur en in het weekend): € 7.50 per maand
Het is niet mogelijk uw Voordeeloptie tegen de oude prijs en voorwaarden te behouden.[unquote]

Heb nu geantwoord dat ze dat ik me van het contract verlost zie en naar UPC ga. Benieuwd wat het antwoord is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door ciske »

Heb nu geantwoord dat ze dat ik me van het contract verlost zie en naar UPC ga. Benieuwd wat het antwoord is.
als je per maand ken opzeggen is dat denk geen probleem.

ra.diepenbroek
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2009 09:10

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door ra.diepenbroek »

Hetzelfde 'probleem': ongevraagd verhoging van euro 10 naar euro 15. Naar KPN gebeld en verzocht het 'oude' abonnement te handhaven. De medewerkster had hier géén enkel begrip voor. Ik zou er ook iets extra's voor terugkrijgen! Ja, een hogere rekening.
Ik bel via mijn gsm abonnement omdat dit voordeliger is dan via KPN. Je krijgt éénzijdig iets door je 'strot' geduwd met als argument: het merendeel van de klanten wil het. Ik dus niet en ik ga wel kijken waar ik (wellicht) bij een andere maatschappij een ander abonnement kan afsluiten. Als velen dit doen gaat de arrogantie wellicht eens over bij KPN.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door Winterman »

Athena Import Export schreef: Heb nu geantwoord dat ze dat ik me van het contract verlost zie en naar UPC ga. Benieuwd wat het antwoord is.
Ik denk dat ze in hun broek pissen van het lachen. Als je al denkt dat dreigen helpt, dan moet je zeker niet met UPC dreigen.

Bij dit soort wijzigingen in je abonnement heb je altijd het recht je abonnement op te zeggen.

Athena Import Export
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2012 12:44

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door Athena Import Export »

Dat ook voor KPN zoals voor alle grote clubs hier geldt, '' de arrogantie van de macht'' is allang duidelijk. waar het om gaat is dat het ter ore wordt gebracht van '' Den Volke'' is belangrijk. Vroeg of laat druppelt dat door bij KPN. Denk maar eens aan de beginjaren van UPC. Die hebben hun lesje ook van het Volk geleerd.

Edoch, intussen hebben we een mail, zoals verwacht, van KPN ontvangen:
KPN is gerechtigd een beding van de Overeenkomst, waaronder de Algemene Voorwaarden en tarieven te wijzigen. Voor meer informatie hierover verwijs ik u naar artikel 22 van onze Algemene Voorwaarden.
Omdat KPN eenzijdig de prijzen heeft gewijzigd van de pakketten is het mogelijk een abonnement op te zeggen zonder een opheftermijn. U zit dan niet vast aan uw jaarabonnement.
Indien U wenst dat wij de opheffing van uw pakket in behandeling nemen, dan verneem ik graag een telefoonnummer waarop u bereikbaar bent voor telefonisch contact.
Binnen enkele werkdagen wordt dan contact met u opgenomen.
Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
We laten ze bellen! en dan zien we wel wat we gaan doen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door ciske »

We laten ze bellen! en dan zien we wel wat we gaan doen.
jij verwacht dat het telefoon tarief dan anders wordt? geloof dat maar niet, verbaasd mij dat velen geen brief hebben gehad over dat het 15 euro wordt met code om te wijzigen.

welke provider je ook kiest, ze doen allemaal toch wat ze willen, of het nu KPN ,UPC of weet ik veel welke.

Athena Import Export
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2012 12:44

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door Athena Import Export »

Aan Ciske, je zult wel gelijk hebben doch we leggen ons er toch niet bij neer. Vroeg of laat komt dit onderwerp weer aan de orde in een RADAR uitzending en dan wordt er wel geluisterd. Is er iemand die een goede suggestie heeft voor een abonnement bij UPC voor: weinig bellen, basis pakket internet en analoge TV. Heb op dit moment 6 TV (analoge TV aansluitingen in huis) waarvan eentje misschien goed is voor Digitale TV. De rest mag blijven wat het is. Overigens, welke ''overgangsproblemen'' mag ik verwachten?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door ciske »

ik denk niet dat Kpn luisterd naar wat er in Radar komt, maar ik wens je succes met de volgende , hoop dat die beter bevalt.

Trouwens ook ik ben het er niet mee eens maar heb het verandert in 7,50 euro.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door Winterman »

Zoals ik al zei, je kan per direct opzeggen. Doe het dan ook en ga naar UPC voordat het te laat is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN wijzigt eenzijdig BelOnbeperkt Avond&Weekend bundel

Ongelezen bericht door ciske »

Winterman schreef:Zoals ik al zei, je kan per direct opzeggen. Doe het dan ook en ga naar UPC voordat het te laat is.
:?: hoezo te laat? ik neem aan dat je het tegen degene hierboven zegt, maar denk dat UPC niet wegloopt en ook daar zijn veranderingen.

Gesloten